Hirdetés

Én sem leszek ennél kockább

avagy 486 forever

Mivel vasárnapra esett a születésnapom, úgy döntöttem hogy hétvége lévén megengedem magamnak azt a luxust, hogy egy teljes délutánt olyan cselekvésnek szenteljek aminek az égegyadta világon semmi értelme sincs, azon kívül hogy szórakoztat -legalábbis engem.
Ez a tevékenység a 486-os gépem átépítése volt -nem röhög!

Az átépítés ez esetben tuningolásba fordult, ugyanis pontot akartam tenni egy 10 éve bennem motoszkáló kérdésre.

97-98 között ugyanis egy ALi chipsetes Gigabyte alaplap és egy 133-as AMD5x86 büszke tulaja voltam. Akkoriban jellemzően még DOS-t használtam főleg játékra, demonézésre és egyéb kreatív tevékenységekre (2D-3D animáció, "zene"szerkesztés, rippelés stb). Ez a Pentium-éra közepén volt, ez volt az a kor, amikor már létezett a windóz95 (hurrá...) de minden épkézláb progi DOS alatt futott valamelyik 32 bites DOS extenderrel.
A Pentiumok drágák voltak, nem beszélve a hozzá való alaplapokról, a dupla EDO-RAM-ról (eleinte SD még nem nagyon volt) és igazából 133-166-asnál nagyobb penyát nem is lehetett emberi összegért kapni. Ezért jó választásnak tűnt az 5x86 amit 4x40=160MHz-re tuningolva hozta egy P90 szintjét. A RAM persze kicsit lassabb volt, de akkoriban a P1-es deszkákból is az Aristo, Tomato meg hasonló világmárkák voltak valamennyire elérhetőek; hát azok se ASMDemo memóriaátvitel rekörddöntésre voltak épp kitalálva.

játékok

Karácsony eljövetelével mi másról is írnék, mint játékokról, amikkel az időt agyon lehet ütni 2 étkezés között, a TV-ben unásig ismételt műsorok nézése helyett.

2 igazi klasszikust találtam, ami talán másokat is leköt pár napra.

[link]

A fenti linken található a legendás Deluxe Galaga című amigás játék remake-e. A megvalósítás mondhatni 101%-os, amire garancia a tény hogy a PC-s változatot is az eredeti alkotó készítette.

[link]

Ezt a játékot pedig valószínűleg bemutatni sem érdemes, elég ha a címét leírom: Another World. Az oldalon a demo-verzió letöltése mellett rengeteg érdekes infó olvasható a játék készítéséről (az eredeti és a felújított verzióról egyaránt)

Akik emlékeznek ezekre azoknak jó nosztalgiázást kívánok, akiknek pedig teljesen új a dolog azoknak ajánlom hogy próbálják ki egész nyugodtan. Ez a két játék abból az időből való amikor még egyetlen ember is képes volt átütő minőségű játékot készíteni, és a játékok nagyszerűségét a hangon, zenén, grafikán kívül az ötlet újszerűsége, és az élvezetes játékmenet adta.

Nosztalgia

Ma a netet böngészve, már magam sem emlékszem hányadik linkelés után a következő oldalt találtam:

http://www.knickknack.ch/radiomt32/

Aki a linkre klikkelve nem tudja kitalálni mi ez, és miért olyan nagy szám, annak álljon itt a magyarázat. Ezen az oldalon régi játékok zenéit lehet meghallgatni, mégpedig a legendás Roland MT-32 előadásában. A Roland MT-32 egy nagyon jó, nem olcsó, épp ezért számomra elérhetetlen hangkártya volt a PC-s piacon a kilencvenes évek elején. Akkoriban az Adlib, és főleg a Sound Blaster még nagyon menőnek számított, és korlátozott tudásuk ellenére pár játék egészen szerethető és jó zenéket hozott ki belőle. Ilyenek voltak pl. a Dune2, Warcraft1-2, FIFA 94 stb.
Akinek még a fülében van az Adlib prüntyögése -támadnak a Harkkonenek! :D- az kösse fel az állát és kattintson pl. a "Dune 2 ingame 13_20" nevű zenére a listában.
Így is szólhatott volna, ha kicsit korábban, és párszáz kilométerrel nyugatabbra születünk :)