2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Blog

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]   [ ÚJ CIKK ]

  • Így építsünk otthon konditermet!

    Itt minden információt és tippet megtalálsz, amire egy home gym építéséhez és fenntartásához szükséged lehet!

    Tovább a teljes címlapos íráshoz...

    Tudástár 7 hónapja 33

  • Játékajánló

    Ashes: Afterglow, A Short Hike, Pumpkin Jack, Control (Ultimate Edition) és Dead Space (Remake).

    Tovább a teljes címlapos íráshoz...

    Bemutató 12 hónapja 5

  • Értekezés a framerate / FPS fontosságáról

    Mostanság egyre több diskurzust szoktam látni különböző videojátékos fórumokon és híroldalakon (többek között itt is) a másodpercenkénti képkockaszám esetleges fontosságáról, vagy éppen e nagyságának az elhanyagolhatóságáról.

    Vélhetően ennek egyik kulcsfontosságú oka, hogy a PS4 és Xbox One generációjával még a hétköznapi játékosok fejében is meghonosodtak bizonyos tech-kel kapcsolatos szakzsargonok, illetve elvárások, másfelől pedig azért, mert az új konzolok megjelenése a nyakunkon van, generációváltáskor pedig többek között a framerate kérdése rendszerint felüti a fejét.

    Mind konzolos, mind PC-s oldalról javarészt eltérő vélemények szoktak ütközni egymással a témát illetően, mely meglátásokban sokszor felsejlik az igazság egy-egy parányi szemcséje, de valahogyan ezek az álláspontok sosem olyan mélyek és kiterjedtek, hogy teljes mértékben lehessen alapozni rájuk.

    Folytatás...

    DaemonX 4 éve 9

  • Filmbemutató - Álom Doktor (rendezői változat) (2020) vs. Ragyogás (1980)

    Nemrég fejeztem be az Álom Doktor (Doctor Sleep) rendezői változatát, amelynek hossza 3 órásra rúg. Összességében kimondottan elégedett vagyok vele, egy korrekt, igényesen összerakott folytatása a Ragyogás (The Shining) könyv -és filmváltozatának egyaránt, egy egészen meghatóra sikeredett befejezéssel.

    Ettől függetlenül azért egy pillanatra sem hiszem azt, hogy Kubrick '80-as klasszikusának a nyomába érne. Az a film egy mestermű, nálam top 10-es darab, a horror egyik koronázatlan királya, amely annyira tökéletesen össze van rakva, hogy már-már kikívánkozik a 10-es pontozási skáláról, hogy még magasabb értéket követeljen magának – hozzáteszem, joggal.

    Bár nem kívánom az Álom Doktort mélyrehatóan elemezni az erényei és a hibái mentén haladva - így értelemszerűen a spoilerektől se kell tartani - azért pár pontban kitérnék arra, hogy miben marad el végső soron az immáron 40 éves elődhöz képest.

    A feszültség és a tétek hiánya / A protagonisták fölénye az antagonistákkal szemben

    Folytatás...

    DaemonX 4 éve 0

  • Játékajánló - Ezekkel játszottam januárban (2020)

    Az elmúlt év elég tartalmasan telt számomra videojátékos fronton. Nem volt hiány se az AAA, se az indie címekből, a teljesség igénye nélkül pedig toltam immersive simet, FPS-t, külső nézetes horrort, 3D-s és oldalnézetes Metroidvaniát, illetve platformert, akció-RPG-t és tradícionálisabb szerepjátékot is. Összesen 27 friss élménnyel gazdagodtam, 7 címet pedig újra elővettem - utóbbi egyébként elég szokatlan tőlem, mert rendszerint inkább az újra, az ismeretlenre szeretek fókuszálni.

    Amiben viszont a 2019-es év csorbát szenvedett - amennyiben lehet így fogalmazni - az a puzzle címek szinte teljes hiánya volt. Ha a Yooka-Laylee and the Impossible Lair hub world szegmenseit, meg néhány cím (mint pl. a Star Wars Jedi: Fallen Order) bizonyos logikai elemeit nem veszem számításba, akkor kijelenthetem, hogy az említett zsáneren belül lényegében egy alkotáshoz sem volt tavaly szerencsém. Idén így első körben ezen szerettem volna változtatni, mint nagy rajongója a puzzle címeknek, különösen az olyan alkotásoknak, mint a The Witness, vagy éppen az Antichamber.

    Darksiders: Genesis (2019)

    Folytatás...

    DaemonX 4 éve 6

  • The Mandalorian | S01E01 | Spoilermentes Kritika

    KORREKT KEZDÉS

    Néhány órája debütált a Disney friss streaming platformján az élőszereplős Star Wars sorozat, a The Mandalorian első epizódja. Az indulást megelőző promóciós anyagok - trailerek és hírek - egy erősen Rogue One jellegű széria képét vetítették előre nekem, javarészt pedig ezt is kaptam.

    Az első rész alapján ugyanis szintén egy technikai és művészi megvalósítás terén igényes, a CGI és a praktikus effekteket ízlésesen ötvöző darabbal van dolgunk, amely megjelenését tekintve tökéletesen beleilleszkedik az eredeti trilógia képi világába.

    Ami viszont már kevésbé pozitív, hogy az említett filmhez hasonlóan a sorozatot is áthatja az érzelmi sterilitás és szürkeség, ami ezúttal még a zenére is kiül és gátolja azt annak kiteljesedésében.

    Emellett a narratíva és a cselekmény tempója itt is kicsit csapongó és néhol természetellenes, a főszereplő pedig - legalábbis egyelőre - szintén megkérdőjelezhető azonosulási pontként szolgál, Cassian Andorhoz hasonlóan.

    Folytatás...

    DaemonX 4 éve 11

  • Megéri GeForce RTX kártyát venni?

    Az utóbbi két évben fáradhatatlan vakond módjára visszatúrtam magam a PC-s világba, mert a 8 évnyi kihagyás és sok konzolosdi után valami másra, valami többre vágytam.

    Ha pedig már PC és visszatérés, úgy voltam vele, hogy már rögtön a high-end mezőnyt célzom meg, így a mára klasszikussá érett GTX 970-nel nyitottam a sort, majd jött a generációváltásnál rövid időre egy 1070-es, most pedig egy 1080-as csücsül a gépemben, természetesen az ahhoz illő egyéb hardverekkel.

    Most azonban ismét egy váltásnak nézek elébe, ahogy minden bizonnyal mások is, akik a high-end vonalon mozognak, vagy most szeretnének csak belépni. Az ezzel kapcsolatos kérdés pedig a következő: érdemes-e beruházni egy, a napokban megjelenő GeForce RTX szériás kártyák valamelyikére, jobb esetleg várni, vagy inkább egy az egyben mellőzni kellene ezt a kártyagenerációt?

    1. Az érdemi fejlődés hiánya

    Folytatás...

    DaemonX 6 éve 9

  • GamingPodcast01 | Történetközpontú játékok | Japán térhódítása | Handheld gaming

    Sziasztok! Ezen a héten először összeült a videojátékos kerekasztalunk, hogy gaming témakörben megvitassunk különböző dolgokat egy másfél órás podcast keretében.

    A hét témái:

    #1 A történetközpontú játékok szerepe és jövője, Detroit: Become Human

    #2 A japán játékok térhódítása nyugaton, Yakuza, Resident Evil

    #3 A handheld gaming múltja, jelene és jövője, PS Vita, Nintendo Switch, mobil

    A mostani adás elkészítésében a következő személyek vettek részt:

    Herpai Gergely / BadSector (ex PC Guru és Gamestar veterán, a PS4Pro nemzetközi online magazin főszerkesztője)

    Bányász Bence (a PS4Pro online magazin megbecsült tagja és alkalmi szerkesztője)

    Koncz Dávid / DaemonX (független blogger és újságíró, ex Controller magazin szerkesztő és a PS4Pro online magazin szerkesztője)

    Amennyiben a videó nem jelenne meg, itt a direkt link hozzá: [link].

    Folytatás...

    DaemonX 6 éve 0

  • Lara Croft GO - Premier villámteszt (Android)

    Üdv ismét, gamerek!

    Jómagam soha nem rajongtam nagyon a mobilos játékokért -és akkor még finoman fogalmaztam. Régebben ugyan még voltak nagyszerűbbnél nagyszerűbb, a NES-SNES korszakot megidéző side-scrollerek, pixel-art RPG-k a klasszikus gombos telefonokra, melyekben nagy örömömet leltem, azonban ezek szinte teljesen eltűntek az érintőképernyős készülékek elterjedésével. A mobiliparba szépen lassan bekúszott a mikrotranzakció fogalma, mostanra pedig a játékok elemi, szerves részévé vált ez az egyébként roppant gusztustalan üzleti modell.

    Egy kis filozófia DaemonX módra

    A mikrotranzakció - személyes véleményem szerint - a játékipar rákfenéje. Bár kétségtelenül jövedelmező a cégek számára, azonban a magamfajta hardcore gamereket a legtöbb esetben mégis távol tartja. Ennek oka, hogy az erre a funkcióra alapozó játékok kiegyensúlyozatlan játékmenettel rendelkeznek. Az adott produktum a játék előrehaladtával fokozatosan a fizetésre ösztökéli, majd egyenesen kényszeríti a játékost, mert az "opcionális" tejelés nélkül gyakorlatilag biztosan leküzdhetetlen akadályokba ütközünk. Abban az esetben viszont, ha hajlandóak vagyunk kinyitni a pénztárcánkat, és bőkezűen adakozni, a kihívás elvész, ez által végsősoron pedig unalomba fullad a játék egy rövid idő elteltével. Mit csinál ekkor az egyszeri player? Megy a következő, éppen trendi, felkapott cím után.

    Folytatás...

    DaemonX 9 éve 2

  • Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty - Retrospektív, beszámoló és elemzés

    Szép napot, gamerek!

    A Metal Gear Solid V: The Phantom Pain nagyszerűbbnél nagyszerűbb videóin, előzetesein, mostanra pedig értékelésein, és nem utolsósorban Praesagus barátom elkötelezett rajongásán felbuzdulva úgy döntöttem, hogy még a legendás sorozat záródarabjának megjelenése előtt bepótolom az eddig számomra kimaradt részeket. Annak idején a Peace Walker-t volt alkalmam játszani a hőn szeretett PSP konzolomon - ami azóta sajnos már nincs meg - és mondanom sem kell, a játék valami fantasztikus volt, máig az egyik kedvenc alkotásom. Na persze a sztori fontos, főképp egy ilyen nagymúltú sorozat esetében, melynek szövevényes története ilyen sok részen ível át, így hát úgy döntöttem, hogy az említett kézikonzolos darabot is ismételten végigpörgetem. Na de hol is járok most, és miről is szeretnék veletek beszélni?

    Előzmények

    Az első részen durván két nap alatt átszaladtam. Számtalanszor rácsodálkoztam a játék számos aspektusára, hiszen nem nagyon tudtam elhinni, hogy a benne látott dolgokat anno PlayStation One-on meg tudták oldani. Mit is mondhatnék - nagyon tetszett, az apróbb hibái ellenére is egy borzasztóan kellemes és egyedi élményben volt részem. Nem csoda hát, hogy nagy izgalommal vetettem bele magam a második részbe, azonban a kezdeti lelkesedésem hamar alábbhagyott, és a záró stáblista felbukkanásakor vegyes érzésekkel tele kapcsoltam ki az Xbox 360-amat.

    Folytatás...

    DaemonX 9 éve 0

  • Lara Croft GO - Premier villámteszt (Android)

    Üdv ismét, gamerek!

    Jómagam soha nem rajongtam nagyon a mobilos játékokért -és akkor még finoman fogalmaztam. Régebben ugyan még voltak nagyszerűbbnél nagyszerűbb, a NES-SNES korszakot megidéző side-scrollerek, pixel-art RPG-k a klasszikus gombos telefonokra, melyekben nagy örömömet leltem, azonban ezek szinte teljesen eltűntek az érintőképernyős készülékek elterjedésével. A mobiliparba szépen lassan bekúszott a mikrotranzakció fogalma, mostanra pedig a játékok elemi, szerves részévé vált ez az egyébként roppant gusztustalan üzleti modell.

    Egy kis filozófia DaemonX módra

    A mikrotranzakció - személyes véleményem szerint - a játékipar rákfenéje. Bár kétségtelenül jövedelmező a cégek számára, azonban a magamfajta hardcore gamereket a legtöbb esetben mégis távol tartja. Ennek oka, hogy az erre a funkcióra alapozó játékok kiegyensúlyozatlan játékmenettel rendelkeznek. Az adott produktum a játék előrehaladtával fokozatosan a fizetésre ösztökéli, majd egyenesen kényszeríti a játékost, mert az "opcionális" tejelés nélkül gyakorlatilag biztosan leküzdhetetlen akadályokba ütközünk. Abban az esetben viszont, ha hajlandóak vagyunk kinyitni a pénztárcánkat, és bőkezűen adakozni, a kihívás elvész, ez által végsősoron pedig unalomba fullad a játék egy rövid idő elteltével. Mit csinál ekkor az egyszeri player? Megy a következő, éppen trendi, felkapott cím után.

    Folytatás...

    DaemonX 9 éve 0

  • Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty - Retrospektív, beszámoló és elemzés

    Szép napot, gamerek!

    A Metal Gear Solid V: The Phantom Pain nagyszerűbbnél nagyszerűbb videóin, előzetesein, mostanra pedig értékelésein, és nem utolsósorban Praesagus barátom elkötelezett rajongásán felbuzdulva úgy döntöttem, hogy még a legendás sorozat záródarabjának megjelenése előtt bepótolom az eddig számomra kimaradt részeket. Annak idején a Peace Walker-t volt alkalmam játszani a hőn szeretett PSP konzolomon - ami azóta sajnos már nincs meg - és mondanom sem kell, a játék valami fantasztikus volt, máig az egyik kedvenc alkotásom. Na persze a sztori fontos, főképp egy ilyen nagymúltú sorozat esetében, melynek szövevényes története ilyen sok részen ível át, így hát úgy döntöttem, hogy az említett kézikonzolos darabot is ismételten végigpörgetem. Na de hol is járok most, és miről is szeretnék veletek beszélni?

    Előzmények

    Az első részen durván két nap alatt átszaladtam. Számtalanszor rácsodálkoztam a játék számos aspektusára, hiszen nem nagyon tudtam elhinni, hogy a benne látott dolgokat anno PlayStation One-on meg tudták oldani. Mit is mondhatnék - nagyon tetszett, az apróbb hibái ellenére is egy borzasztóan kellemes és egyedi élményben volt részem. Nem csoda hát, hogy nagy izgalommal vetettem bele magam a második részbe, azonban a kezdeti lelkesedésem hamar alábbhagyott, és a záró stáblista felbukkanásakor vegyes érzésekkel tele kapcsoltam ki az Xbox 360-amat.

    Folytatás...

    DaemonX 9 éve 0

  • Facebook - Az értelem, az egyén, és az érdemi kommunikáció halála

    Csak most tudtam meg, hogy itt is lehet blogot írni, szóval az eddigi blogjaimat szép lassan átcsöpögtetem majd ide is.

    [FELHÍVÁS - A CIKKBEN ELHANGZOTT VÉLEMÉNYEK NEM UNIVERZÁLISAN ÉRTENDŐEK, CSUPÁN A FACEBOOK-KÖZÖSSÉG DÖNTŐ TÖBBSÉGÉT VESZIK ALAPUL]

    Bevezetés

    Gondolkoztam, miről is írjak nektek. Tulajdonképpen van rengeteg ötlet a fejemben, de aztán arra jutottam, hogy most egy éppen számomra - és feltehetően számotokra is - mindennapos, aktuális témát veszek célba. Ez az írás kicsit rendhagyó lesz, legalábbis olyan tekintetben, hogy nem játékról vagy filmről lesz szó. De muszáj vagyok már kiadni magamból ezen gondolatokat.

    Jelenleg ott tartunk, hogy akinek nincs Facebook-ja, az már szinte halottnak van nyilvánítva. Már a nagymama is beregisztrál az oldalra, csak azért, hogy földet locsolhasson és gazdálkodhasson a virtuális kertjében (Farmville). Értem én, egyre felkapottabb lesz az oldal (ennél jobban már talán nem is lehet), és lassan a munkahelyeknél is alapfeltétel lesz a Facebook-profil megléte.

    Nekem is van FB-accountom, napi szinten használom. Részint üzlet, részint ismerősökkel való kapcsolattartás, részint pedig az aktuális hírekről való értesülés miatt. Ha belegondolok, elég sok időt töltök az oldalon, és körülményes volna számomra azt nélkülözni.

    Folytatás...

    DaemonX 9 éve 33

  • Watch Dogs PS4 - A tökéletes trükk

    Nem rossz, de elmaradt nem csak a hype által generált, hanem az alapvető open world játék iránti elvárásoktól is.

    Tovább a teljes címlapos íráshoz...

    Elemzés 10 éve 57

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.