Hirdetés

Dohányteszt: Camel

Hirdetés

Úgy gondoltam próbaképpen indítanék egy kisebb terjedelmű tesztsorozatot itt a Logout blogomon, persze csak ha van rá igény (ezt a hozzászólásaitokkal tudjátok jelezni). Egy mondhatni szűkebb réteget megcélzó termékekről írnék, konkrétan a fogyasztási dohányokról. Ezekről annyit kell tudni, hogy annyiban különböznek dobozos, kész állapotú társaiktól, hogy a legtöbb nincsen vegyszerrel kezelve, ennél fogva ízük természetesebb, fogyasztásuk kevésbé mérgező. A legelterjedtebb közülük a 40g-os kiszerelés, de lehet kapni nagyobb mennyiségben is. Tapasztalatom szerint, azoknak a nagy része, akik ilyet vásárolnak rendszeresen, eljutottak már arra a szintre, hogy nem akarják zsákbamacskával mérgezni magukat „mindegy, csak cigi legyen” alapon, hanem inkább minőségi, kedvezőbb ár/érték arányú dohányt akarnak vásárolni. Természetesen, mint minden fogyasztási cikknél, az ízlés itt is központi szerepet játszik; nem tudom megígérni, hogy teljesen objektív leszek, de remélem, hogy hasznos tudok lenni, akár tájékoztató céllal is.
Magamról: nemrég volt az 5. évfordulója annak, mikor elkezdtem dohányozni (persze voltak kisebb kitérőim pipa/vízipipa irányába, illetve rövidebb-hosszabb kihagyásaim), több mint 3 éve a saját magam által töltött cigarettát részesítem előnyben (persze a dobozost sem vetem meg, sőt). Az alapötlet egyébként egészen dohányzásom kezdetéig nyúlik vissza, mikor is barátommal a fejünkbe vettük, hogy ha már ezt az olcsónak nem nevezhető, de számunkra élvezetes szenvedélyt űzzük, akkor milyen jó lenne kipróbálni az összes boltban kapható cigarettát, megismerni minél több márkát. Azóta is, ha külföldön járok, törekszem az ottani márkákkal is megismerkedni.
Nem akarom már az így is talán túl hosszúra nyúlt bevezetőt tovább szaporítani, ismerkedjünk meg tehát első vendégemmel, aki egy budapesti éjjel-nappaliban keltette fel az érdeklődésem. Dobozos testvére már régóta kedvelt márkám, ám nyersen életemben most láttam először. A Camel cég terméke bódító sárga csomagolásban mosolyog ránk a polcról. A márkajelzés betűtípusa és a teve szimbólum erőteljes arab beütést kölcsönöz a terméknek, ám itt kivételesen nem átverésről van szó, hiszen maga a cég lehet, hogy amerikai, de nemcsak virginiai, hanem török dohányt is használ a termékeiben. A márkajelzés alatt büszkén hirdeti, hogy már 1913. óta foglalkoznak cigarettagyártással, remélhetőleg van egy kis tapasztalatuk :).

(P:J)(/P)

Kibontás után nyers dohányillat csapja meg az orrunkat. Maga a dohány eléggé össze van préselve, ez jó jel, így nem szárad ki olyan hamar. Az állaga elég jól tölthető, még pont kezelhető méretre van összevágva. Be kell valljam, hogy volt egy bizalmatlan előítéletem vele szemben, hiszen az eredetileg dobozos cigarettát gyártó cégek vágott dohányai nemigen szokták elnyerni a tetszésemet, de meggyújtva és beleszippantva a Camellel töltött saját készítésű cigimbe, kellemesen csalódtam, majdnemhogy meglepődtem. A füstje nagyon kellemes, szinte puha; az íze nem túl erős, finom dohányaromával teli. Égése is pont jó. S ezeket a kiegyensúlyozott tulajdonságait kibontás után 1 héttel is tartotta.
Az ára 750 Ft. Szerencsére nemcsak az árával különbözik a legolcsóbb dohányoktól. Meglepetésemre egészen minőségi dohányt ismertem meg a Camel személyében. Tehát mindenkinek csak ajánlani tudom, aki szereti a kissé visszafogott karakterű, de kiegyensúlyozott, kellemesen finom dohányokat és nem sajnál egy kicsit többet költeni a minőségért cserébe.

Értékelés: 4/5
Ár/érték arány: 4/5

Még van hozzászólás! Tovább