Megosztom veletek egy kis történetet, egyben szeretném ezt égbekiáltásként is kitenni, segítség reményében, leginkább, hogy kihez forduljak...
Történetem 10 évvel ezelőtt kezdődött, akkor leltem rá az egyik, akkor még nem elterjedt kínai webáruházra, a DealExtreme (ma már csak DX) oldalra. Bár tisztában vagyok vele, hogy ez az oldal is egy online piactér, vagyis nincs központi eladó, belevágtam a rendelésekbe. Az elmúlt tíz évben rengeteg alkalommal és igen sok mindent vettem ott, ha volt is apróbb malőr, a rendszergazdák kézben tartották a dolgokat. Egészen mostanáig...
Történt ugyanis, hogy megtetszett egy okosóra az oldalon, melyet meg is rendeltem. Az óra 2 in 1 eszköz lett volna, mivel kivehető headset maga a fej része, mint a Huawei TalkBand 3 esetében, csak a kiszemeltem többet tudott, ráadásul olcsóbban, hiszen itt csak 51 Amerikai Dollárt fizettem.
Első nap
Nagyságrendileg egy hónap múlva jött a postás, de a csomagbontás elszomorított. Nem az a készülék volt benne, amit én rendeltem. Rákerestem az oldalon, és valóban árulják az érkezett típust is, annyi különbséggel, hogy az egy 15 Amerikai Dollárba kerülő gyerekjáték.
Szinte azonnal rákerestem az eladóra, és megírtam neki, hogy valószínűleg hiba történt a termék összekészítésénél, mivel nem a megrendelt terméket kaptam meg. Küldtem hozzá fényképet is.
Harmadik nap
Valóban kimaradt a második, mivel semmi reakció nem volt az eladó részéről. Ekkor eldöntöttem, hogy megírom újra a levelet, csak ezúttal a Support részére, kiegészítve annyival, hogy az eladó nem reagál.
Negyedik nap
Levelem megtette hatását, mivel az eladó végre kegyeskedett válaszolni. Kért további képeket a termékről és egy kicsomagoló videót is. Szerencsére én mindent felveszek, így ezzel nem volt gond. Viszont ekkor már fúrta az oldalamat, hogy vajon mi fán teremhet az, amit küldtek? Így bekapcsoltam. Az óra első dolga volt követelni a készülékpárosítást, ezt követően engedélyem ellenére szoftverfrissítést végzett magán és azóta se kép, se hang. Ha adok némi töltést számára, akkor végelgyengülésig rezgeti a vibra-motorját és villogtatja a pulzus-mérőt.
Ezt az újabb információt is hozzácsatoltam a kért információkhoz, miszerint a küldött termék nem csak töredéke áron érhető el, de még csak nem is működik.
Hatodik nap
Két nap kihagyás után jött válasz: Elnézését kérjük a kellemetlenségért. Valószínűleg raktári hiba történt, ellenőriznünk kell a teljes készletet. Addig is, türelmét kérjük Saját szabad-magyar fordítás
Nagy reményekkel írtam válaszul, hogy türelmesen várni fogok.
Tizenharmadik nap
Meguntam a várakozást. Egy hete nem jött semmi információ, és kezdtem türelmetlen lenni. Ismét írtam nekik, hogy szeretnék tájékoztatást kapni.
Tizenötödik nap
Két napig ismét nem jött semmi, ekkor már nyomatékosabb levelet intéztem feléjük, miszerint ha nem reagálnak semmit, követelem vissza a befizetett összeget, vagy küldjék el azt a terméket, amire fizettem.
Tizenhatodik nap
Válasz híján ismét a Support irányába fordultam, ami másnapra ismét eredményt hozott.
Tizenhetedik nap
Megírták, hogy keveredés történt, és rövid határidőn belül rendbe hozzák a problémát.
Válaszul ismét csak annyit írtam, hogy várok.
Huszadik nap
Mivel ismét semmi nem jött tőlük már egy ideje, ismét megfogalmaztam, hogy szeretnék értesülni az eseményekről.
Válaszul nem kaptam semmit.
Harmincnegyedik nap
Kezdtem nagyon kifogyni a türelemből. Megírtam nekik, hogy most már követelem vissza a pénzem, vagy azt, hogy küldjék el a megrendelt termékemet.
Harminchetedik nap
Megírtam mindezt a Support felé is, mivel ismét semmi reakció nem jött
Mindez már két hete. Azóta senki nem reagál egyetlen levelemre sem.
Hát ezt érdemli az, aki 10 éve vásárol egy helyen.
Mit lehet ilyenkor tenni?
Segítő válaszokat előre is köszönöm!