2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Mercis kalandok (Hatodik rész)

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Sziasztok!

Folytatása következik a minisorozatnak. Ami reméljük nem lesz olyan hosszú mint a Dallas. Na jó ennek semmi értelme, de ami most jön annak volt.

Első szerelések történtek meg az autón.
Méghozzá a legfontosabb, hogy ki lett cserélve a termosztát a házával együtt. Jé mindjárt hamar bemelegszik a motor.

A futóműben elől a szétrohadt, igazából ott sem levő stab-pálcák is ki lettek cserélve.
Kapott új légszűrőt, mert elképesztő állapotú volt benne.
Sajnos fotózni most sem tudtam. De a napokban lesz időm és körbe fotózom.
Meglett csinálva elől a ködlámpa, meg jópár csatlakozó kilett tisztítva, ilyesmi. Eltűnt az SRS hibakód, tehát tényleg csatlakozási hiba volt.
Ezekhez még hozzájött természetesen a hűtővíz cseréje is, mert ki tudja mikori dzsuvás vacak volt benne, hiába öntöttünk mi bele 2 litert, nem baj az.
Így ez az egész került munkadíjjal 40 000 Forintba. Anyagköltség, a légszűrő volt kb 3000 Forint, a stabpálcákat most nem is tudom, a termosztát volt a drágább, mert az 15000 Forintot kóstált még némi kedvezménnyel is. Sajnos ez passzolt az autóba, hiába lenne 5000 ért is, ha az meg nem jó bele.
Továbbá kapott az autó új ködlámpaizzókat és elől két szilent a lengőkarban lett kicserélve.

Egyszerűen az idő hiánya, de a következőekben, motorolaj és váltóolaj csere is lesz. Meg pollenszűrő.

Az elmaradt dolgok pótlása folyamatban van.

Most pedig jöjjenek a fellelt állapotot tükröző képek, úgy ahogy koszos volt. És utána pedig egy kis tisztogatás és a változások. :)

Végre volt kis időm itthon is foglalkozni a kocsival, így:

- Kicseréltem a végülis nem katasztrofális, de nem is szuper állapotú pollenszűrőt.
- Megtisztítottam hátul az összes izzót, mert igen feketék koszosak voltak.
- Kipucoltuk a csomagtartót, a pótkereket háromszor mostuk le, olyan sár jött le róla.
- Rendbe raktam a beázó baloldali oldalsó indexet.
- Komplett porszívózás

A tetőablakot is megvizslattam, le és fel már működik, de hátra nem megy az üveg, elvan szakadva a bovden gondolom. Mi más lenne, mind ilyen.

A alábbi képek a mostani állapotot ábrázolják:

A minap volt megint egy kis foglalkozós délutánunk.
Első körben szétszedtem és kitisztítottam a két oldalsó indexet, már ráfért. A csomagtérajtó nem nyílt fel magától. Megfogtam a kárpit mögött arrébb raktam a rugót, most már ez is szuper. Egy kicsit helyreraktam az első fényszórókat is, de egy polírozás lesz az igazi. Kicsit megkellett fújni WD40-el a tankajtó záróját, mert szorult, nem működött rendesen. Közben megvolt az első Merci tali is.

Másnap reggel meg mehettem a gumishoz, mert már mikor megvettük, gyanús volt a bal hátsó kerék, mert eresztett. Hát persze egy rugó volt a belső oldalán benne. Továbbá a gépháznyitót is megfújtam, hogy könnyebb legyen nyitni. Sajna még nem kaptam meg a nyitó kallantyút, mert valami barom eltörte, ahelyett hogy egy kis zsírt, vagy olajat adott volna a nyitószerkezetnek a géptetőnél.

Rájöttem, hogy a bal első ajtóban csak a mélynyomó szól, a csipogó nem, a jobb első ajtóban meg fordítva. Így ezzel is lesz dolog.

A napokban unokabátyámnál jártam, aki történetesen autószerelő.
Így megkértem, hogy nézzük át a kocsit és cseréljünk motorolajat. Meg is vettem az olajszűrőt, ami Hengst volt. Kb 1500 Forint volt ára.
Az olajat leeresztve néztük, hogy hát körülbelül 50 000 km el (vagy régebben) ezelőtt volt cserélve. A beletöltött friss 2 liter ellenére is sár, trutyi volt az egész. Továbbá a három darab, a szűrőhöz adott tömítést is kicseréltük. Kiderült, hogy az olajszűrő fedelénél és a leeresztő csavarnál is fojt az olaj. 10w-40 Eneos került bele. És a szijjfeszítőt is cserélni kell, mert nyiszog vonyít.


Egy kicsit rendbeszedtem a lámpákat. Azóta be is lettek állítva.

Ami hibákat találtunk az a két első rugó alul a szokásos helyen törött, így azok cserések lesznek. A két első lengéscsillapító kuka, mintha ott se lennének és a legjobb, hogy mind a négy kerékcsapágy kuka.

A motorolajcsere hatására a motor kb. 40%-ot halkult. Nem vicc, pláne menetközbe, egy rakás vibráció, búgás megszűnt. Sokkal simábban és jobban is megy. Nagyon ráfért szegényre.

Hónap végén műszaki, így lesz dolog bőven.

További fejezetek:

Mercis kalandok - Első rész
Mercis kalandok - Második rész
Mercis kalandok - Harmadik rész
Mercis kalandok - Negyedik rész
Mercis kalandok - Ötödik rész
Mercis kalandok - Hatodik rész
Mercis kalandok - Hetedik rész
Mercis kalandok - Nyolcadik rész
Mercis kalandok - Kilencedik rész
Mercis kalandok - Tizedik rész
Mercis kalandok - Tizenegyedik rész
Mercis kalandok - Tizenkettedik rész
Mercis kalandok - Tizenharmadik rész
Mercis kalandok - Tizennegyedik rész
Mercis kalandok - Tizenötödik rész
Mercis kalandok - Tizenhatodik rész
Mercis kalandok - Tizenhetedik rész
Mercis kalandok - Tizennyolcadik rész
Mercis kalandok - Tizenkilencedik rész
Mercis kalandok - Huszadik rész
Mercis kalandok - Huszonegyedik rész

Óda a Mercedeshez
Mercis kalandok - A könyv

Lalikirály

Hozzászólások

(#1) MineFox54


MineFox54
őstag

Ha így jön a kontent az első poszttól kezdve, senki nem köt beléd :)
Nincsen "Na"-val kezdődő mondat, van hossza is. Így élvezhető már teljesen. Szépen alakul az autó.

(#2) Lalikiraly válasza MineFox54 (#1) üzenetére


Lalikiraly
addikt
LOGOUT blog (1)

Köszönöm! Igyekszem!

Majdnem úgy kezdtem a választ, hogy "Na tessék" :D

Most pénteken kezdődik majd a nagy javítás sorozat.

Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!

(#3) zolikaDB


zolikaDB
veterán

Tetszik-tetszik!
A lámpa üveg amúgy?

(#4) barnam_ válasza zolikaDB (#3) üzenetére


barnam_
nagyúr

Úgy tudom, hogy műanyag. A W124-en üveg, nem is mattul.

Azért CDI-be nem raknék 10W-40 olajat :N
A legtöbbje MB 229.1 specifikációnak felel meg, ami elég régi.

[ Szerkesztve ]

(#5) aero. válasza barnam_ (#4) üzenetére


aero.
veterán
LOGOUT blog

"Lyály" 10w40 :(

Nem szabad, főleg egy turbós, közös nyomócsöves dízelbe. 5w-40 és mb 229.3 kell neki.

50e km-t a te motorod olajcsere nélkül kizárt, hogy túlélt volna, max nem írták fel.

60e km-es motor olajcsere nélkül (3.0 cdi):

(#6) Lalikiraly


Lalikiraly
addikt
LOGOUT blog (1)

Kezdjük akkor sorban.

A lámpája ezeknek már műanyag, de teljesen üvegnek tűnik amúgy. De viszont mint a képen is látszik, sokat tudtam javítani rajta egy körben is. A polírozás muszáj lesz neki.

Az olajat hát nem tudom, 10W-40 de abból is az egyik legjobb minőségű. 50 millás traktorba is szokták tölteni csak azért.
Iszonyat sokat halkult a motor és ezerszer jobban érzi magát, annyira rossz nem lehet...
Egy rakás vibráció, zörgő hang ilyesmi eltűnt, ezért is gondoltuk, hogy ősrégi lehetett az olaj.
Meg ugye az a baj, hogy éveket állhatott a kocsi.
Nyilván, hogy a tömítését kicseréltük az olajszűrő fedélnek, meg az olajleeresztőnél is, egyrészt nem folyik az olaj, másrészt nagyobb lett a nyomás a motorban. De legyen igazatok, nemsokára majd kap egy 5W-s olajat, ez most egy kicsit átmossa legalább.

Ma rendeltük meg a két első lengéscsillapítót, a motorháztető nyitó kallantyút, a szily-feszítőt, automata váltó olajszűrőt és olajat. Mann szűrő lesz és Mannol olaj asszem. Továbbá ha van kis mázlim rugó is lesz hozzá.
Aztán kerékcsapágyak, új gumik, futómű beállítás és jöhetnek a végleges cicomák.
Kell egy új tetőkárpit és tetőablak mechanika, mert most csak felfele tudja nyitni.
Pénteken tiszteletét teszi Csabai Sándornál csömörön :D

Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!

(#7) Lalikiraly válasza aero. (#5) üzenetére


Lalikiraly
addikt
LOGOUT blog (1)

Anyósom kis Astrájában kb. 8 évig és kb. 20e km en keresztül nem volt olaj cserélve, helyette irtó rövid távokat ment. Ettől a képen lévőtől rosszabbul nézett ki...

Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!

(#8) MineFox54 válasza Lalikiraly (#6) üzenetére


MineFox54
őstag

"50 milliós traktorba is töltik
Attól, hogy a 300 milliárdos börtönben vasrács van az ablak helyett, te még lehet jobban jársz egy ablakkal a házadban :P

(#9) Lalikiraly válasza MineFox54 (#8) üzenetére


Lalikiraly
addikt
LOGOUT blog (1)

:C

Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!

(#10) barnam_ válasza aero. (#5) üzenetére


barnam_
nagyúr

Ha 10W-40 és 229.3, akkor ezt tudja a Motul 6100 Synergie+ olaja.
Én most ezt raktam a Mercibe - igaz 229.1 is megfelelő bele, de úgy voltam vele, hogy megérdemel egy minőségibb olajat.

Lalikiraly: amúgy képek meg leírás alapján egész jó vételnek tűnik ez az autó. Használtautón meg Jófogáson 500e alatt szinte csak szemét van.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.