Hirdetés

2019. november 13., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) MineFox54


MineFox54
(senior tag)

Ha így jön a kontent az első poszttól kezdve, senki nem köt beléd :)
Nincsen "Na"-val kezdődő mondat, van hossza is. Így élvezhető már teljesen. Szépen alakul az autó.

ltt van ez a napszemüveg. Ezt 2500-ért vettem. Boltban mennyi? 300, mondjuk, ezzel pont {átvertek}.

(#2) Lalikiraly válasza MineFox54 (#1) üzenetére


Lalikiraly
(őstag)
LOGOUT blog (1)

Köszönöm! Igyekszem!

Majdnem úgy kezdtem a választ, hogy "Na tessék" :D

Most pénteken kezdődik majd a nagy javítás sorozat.

Lalikirály nem szép ember, de gavallér! Uram, ön emberként van nyilvántartva? Ö Nem husos fagyi vagyok.

(#3) zolikaDB


zolikaDB
(veterán)

Tetszik-tetszik!
A lámpa üveg amúgy?

MINDHALÁLIG DEBRECEN!!!

(#4) Aggregátor válasza zolikaDB (#3) üzenetére


Aggregátor
(nagyúr)

Úgy tudom, hogy műanyag. A W124-en üveg, nem is mattul.

Azért CDI-be nem raknék 10W-40 olajat :N
A legtöbbje MB 229.1 specifikációnak felel meg, ami elég régi.

[ Szerkesztve ]

(#5) aero. válasza Aggregátor (#4) üzenetére


aero.
(veterán)

"Lyály" 10w40 :(

Nem szabad, főleg egy turbós, közös nyomócsöves dízelbe. 5w-40 és mb 229.3 kell neki.

50e km-t a te motorod olajcsere nélkül kizárt, hogy túlélt volna, max nem írták fel.

60e km-es motor olajcsere nélkül (3.0 cdi):

(#6) Lalikiraly


Lalikiraly
(őstag)
LOGOUT blog (1)

Kezdjük akkor sorban.

A lámpája ezeknek már műanyag, de teljesen üvegnek tűnik amúgy. De viszont mint a képen is látszik, sokat tudtam javítani rajta egy körben is. A polírozás muszáj lesz neki.

Az olajat hát nem tudom, 10W-40 de abból is az egyik legjobb minőségű. 50 millás traktorba is szokták tölteni csak azért.
Iszonyat sokat halkult a motor és ezerszer jobban érzi magát, annyira rossz nem lehet...
Egy rakás vibráció, zörgő hang ilyesmi eltűnt, ezért is gondoltuk, hogy ősrégi lehetett az olaj.
Meg ugye az a baj, hogy éveket állhatott a kocsi.
Nyilván, hogy a tömítését kicseréltük az olajszűrő fedélnek, meg az olajleeresztőnél is, egyrészt nem folyik az olaj, másrészt nagyobb lett a nyomás a motorban. De legyen igazatok, nemsokára majd kap egy 5W-s olajat, ez most egy kicsit átmossa legalább.

Ma rendeltük meg a két első lengéscsillapítót, a motorháztető nyitó kallantyút, a szily-feszítőt, automata váltó olajszűrőt és olajat. Mann szűrő lesz és Mannol olaj asszem. Továbbá ha van kis mázlim rugó is lesz hozzá.
Aztán kerékcsapágyak, új gumik, futómű beállítás és jöhetnek a végleges cicomák.
Kell egy új tetőkárpit és tetőablak mechanika, mert most csak felfele tudja nyitni.
Pénteken tiszteletét teszi Csabai Sándornál csömörön :D

Lalikirály nem szép ember, de gavallér! Uram, ön emberként van nyilvántartva? Ö Nem husos fagyi vagyok.

(#7) Lalikiraly válasza aero. (#5) üzenetére


Lalikiraly
(őstag)
LOGOUT blog (1)

Anyósom kis Astrájában kb. 8 évig és kb. 20e km en keresztül nem volt olaj cserélve, helyette irtó rövid távokat ment. Ettől a képen lévőtől rosszabbul nézett ki...

Lalikirály nem szép ember, de gavallér! Uram, ön emberként van nyilvántartva? Ö Nem husos fagyi vagyok.

(#8) MineFox54 válasza Lalikiraly (#6) üzenetére


MineFox54
(senior tag)

"50 milliós traktorba is töltik
Attól, hogy a 300 milliárdos börtönben vasrács van az ablak helyett, te még lehet jobban jársz egy ablakkal a házadban :P

ltt van ez a napszemüveg. Ezt 2500-ért vettem. Boltban mennyi? 300, mondjuk, ezzel pont {átvertek}.

(#9) Lalikiraly válasza MineFox54 (#8) üzenetére


Lalikiraly
(őstag)
LOGOUT blog (1)

:C

Lalikirály nem szép ember, de gavallér! Uram, ön emberként van nyilvántartva? Ö Nem husos fagyi vagyok.

(#10) Aggregátor válasza aero. (#5) üzenetére


Aggregátor
(nagyúr)

Ha 10W-40 és 229.3, akkor ezt tudja a Motul 6100 Synergie+ olaja.
Én most ezt raktam a Mercibe - igaz 229.1 is megfelelő bele, de úgy voltam vele, hogy megérdemel egy minőségibb olajat.

Lalikiraly: amúgy képek meg leírás alapján egész jó vételnek tűnik ez az autó. Használtautón meg Jófogáson 500e alatt szinte csak szemét van.

(#11) Lalikiraly válasza Aggregátor (#10) üzenetére


Lalikiraly
(őstag)
LOGOUT blog (1)

Hát az olaj leírása alapján tuti jó bele.
És mondom csak jó fele változott a motor tőle.

Hát sok apró baja van. De maga a kasztni az jóformán csak ápolást polírozást kér.
Olyan dolgok lesznek még rajta, hogy az első hangszórók, meg tetőablak javítása. Ahogy nézem jövő tavaszra ful toppon lesz a járgány. Majd a következő részben is sok javításról ilyesmiről lesz szó :) meg fotókkal persze :)

Lalikirály nem szép ember, de gavallér! Uram, ön emberként van nyilvántartva? Ö Nem husos fagyi vagyok.

(#12) aero. válasza Lalikiraly (#11) üzenetére


aero.
(veterán)

Oke oke, csak egy bonyolult dizelbe fontos, hogy hidegen is jol szivattyuzhato legyen az olaj, foleg egy turbohoz, ami alapjaraton forog 60 ezret percenkent. Egy 10w olyan a minuszokban, mint a mez. Legalabb 15 masodperc kell neki hideginditaskor, mire eljut az utolso kenesi pontra.

(#13) aero. válasza Lalikiraly (#11) üzenetére


aero.
(veterán)

Ja, egyebkent a kepet amit betettem a motorrol azon kinezett a hajtokar levegozni:)

(#14) Lalikiraly válasza aero. (#12) üzenetére


Lalikiraly
(őstag)
LOGOUT blog (1)

Ez jogos teljesen. Viszont nem is gyilkolom pláne hidegen.

Amúgy tényleg ezekben állandóan forog a turbó? Vagy valami kapcsoló korlatozza valami?

Lalikirály nem szép ember, de gavallér! Uram, ön emberként van nyilvántartva? Ö Nem husos fagyi vagyok.

(#15) Lalikiraly válasza aero. (#13) üzenetére


Lalikiraly
(őstag)
LOGOUT blog (1)

Akkor arra már ne mondjam, hogy használd egészséggel. :(

Nekünk régen volt egy Daewoo Esperonk. Na azzal úgy jártam, hogy éjjel mentem haza. Azt olyan 100 nál egy kis pukkanást hallottam, de semmi ment tovább a kocsi... Aztán kb két km utan nagyon gyengült, meg mikor már fordultam be a kapuhoz leállt. Ajjajj mondom. Beindítottam alig vonszolta magát. Na mondom "ebbű baj lesz" felnyitottam a géptetőt és a hűtővíz már egy egy arányban tartalmazot olajat is. 80 rongyba fájt ezelőtt cirka 18 évvel.

Lalikirály nem szép ember, de gavallér! Uram, ön emberként van nyilvántartva? Ö Nem husos fagyi vagyok.

(#16) aero. válasza Lalikiraly (#15) üzenetére


aero.
(veterán)

Halistennek nem az enyem volt.:D egy arvereses vito volt, sohasem csereltek benne olajat.

Az is szép történet.

[ Szerkesztve ]

(#17) Lalikiraly válasza aero. (#16) üzenetére


Lalikiraly
(őstag)
LOGOUT blog (1)

Unokabátyám szokott mesélni, meg fotókat mutatni miket visznek műszakira. Aa multkor olyan volt, hogy a rugótányér egy feltehetőleg keverőnek az ékszíjtárcsája volt :D

Lalikirály nem szép ember, de gavallér! Uram, ön emberként van nyilvántartva? Ö Nem husos fagyi vagyok.

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.