Hirdetés

Szakszerű javítás a köbön

Nos, a garanciaidőn belüli javítások néha érdekes fordulatot vesznek. Minap egy barátom hozta hozzám az MP4 lejátszóját...

...na de a lejátszó korábbi történetét is ismerni kell, hogy a végkifejleten kellően szörnyülködhessünk.

Említett lejátszót kb. fél éve vette, némi tájékozódás után döntött (meg rábeszéltem :( :D ) egy Wayteq P20 mellett, amit egy webshopból szerzett be. Sajnos az anyagi lehetőségek korlátozottak voltak, ezért lett Wayteq, gondoltuk annyira nem lehet veszélyesen rossz, ha GPS-t tudnak gyártani...

Némi idő elmúltával a kis dög sztrájkba lépett, nem kapcsolt be. 2 hét garanciáls szervíz, ahol is szoftverfrissítés következtében megjavult.

Hirdetés

Majd pár hét elteltével megint meghalt a szoftver (nem mi voltunk bénák, resetre sem ragált semmit), újabb frissítés. Megint két hetes gariztatás, megint megjavult...

...majdnem egy hétig jó is volt, ami után újfent nem kapcsolt be (azaz amikor igen, akkor meg nem indult el). Mégpedig azért nem kapcsolt be egy dő után, mert nem is töltött.
Felettébb kínos volt a dolog, mert leledzett rajta néhány reprodukálhatatlan adat. Nos ekkor már hozzám került, mert kitaláltuk, hogy hogyan lehet nyom nélkül szétszedni. (A hátulja simán lepattintható, csak egy kis darab ragacs tartja középen...) Így alkalmam volt a hiba okát megtalálni, csak a hátulját kellett levenni, és látszott, hogy kiszakadt az USB aljzat...


Nagyban

A képen ez nem látszik, de az USB aljzat két oldalán levő fülek, amik a NYÁK-ra voltak forrasztva, illetve a négy adatláb a fóliákkal együtt kiszakadt a helyéről.
A másik, ami feltűnhet, az az, hogy milyen rettenetesen néz ki szerencsétlen panel, a gyártás mnősége, hát, finoman szólva is, inkább nem írom le, milyen. Külön felhívom a figyelmet az egyes helyeken megbúvó melegragasztó (a.k.a. genya) nyomaira... Volt a házban néhány kis szigetelőszalag-darab is. Biztos körítésnek.

Vissza gariba (sajnos az adatoknak így lőttek), újabb néhány hét múlva visszakerült, működőképesen. A tulaj a szervízbe adáskor készülékcserét kért, amit elutasítottak, mivel korábban a gyári fülhallgató is meghalt. (Hja, a fülesek fogyóeszközök...)

Így amikor a fülhallgatókimenet egyik oldala elhallgatott, már helyből hozzám került, mert amúgy is lejárt a garancia. Kicsit méregetve a füles jack aljzatát, feltűnt, hogy az érintkezés rendben van, az aljzat jó. A forrasztások is rendben voltak.
Kifordítva a lejátszót a házából, mindjárt feltűnt, hogy a NYÁK, jack aljzat melletti, előrenyúló részéről hajszálvékony drótszálak vezetnek az aljzat környéki alkatrészekhez, valamint egy szép, méretes taknyolás is látható volt. Az a darab ugyanis letört a panelből, így a szervízben visszataknyolták... (erre jobb szó nincs)
Na most korábban, az USB aljzat javíttatása előtt, amikor szétszedtem, nem szedtem ki a NYÁK-ot a házból. Így valószínű, hogy a kedves szerviz törte el a NYÁK-ot, mivel hangproblémák a garis szervizek után jöttek elő.


Nagyban

A képen látató (nyíllal jelölve) a két szál, és a nagyobb drótdarab (ez egy SMD alkatrészt helyettesít), amikkel a szakadt fóliákat áthidalták... ám a füles dugójának húzkodásakor fellépő megterhelést nem bírták, ezért hallgatott el az egyik oldal.

És íme egy kép a megjavított USB aljzatról is; fölkaparták a fóliák szakadt végeit (pirossal karikázva), és ezt is drótszálakkal hidalták át. Alul bekarikáztam azt a pontot is, ahol a NYÁK eltört; itt nekem is kellett egy áthidalást csinálnom, de ez a kép elkészítése után történt.


Nagyban

Na persze nem feltétlen a szervíz dolgozói a "bűnösök". Megoldották a problémát, és inkább arra tudok gondolni, hogy valaki (főnök, tulajdonos) nem akarta engedni a - nyilvánvalóan roncs - készülék cseréjét, ezért muszáj volt a sérült panelt javítani...

Még van hozzászólás! Tovább