Üdvözlök minden kedves olvasót, néhány egészen friss tapasztalatot szeretnék megosztani veletek.
Hol volt, hol nem volt, volt egyszer egy srác, jelen estemben jómagam, aki december közepén úgy határozott, hogy megvásárolja régóta tervezgetett 5.1-es hangfalszettjét. A keresgélés után egy Genius "SW-HF5.1 5200"-as típusra esett a választásom. Következhetett a bolt kiválasztása, ami nem igazán volt kérdéses, hiszem pár hónappal azelőtt egy komplett gépet vettem az Ipon Computer Kft.-nél, tehát gondoltam, korrekt árak, egy-két napos kiszállítási idő, (Debreceni vagyok) mi gond lehet?
Ha emlékezetem nem csal december 18.-án vehettem át a futártól a hangfalat, ezután haza kocsikázás, lelkesen kicsomagol, összedug, beállít, majd pedig zene elindít. Már az első zenénél halottam, hogy valami rezonál a mélynyomóban, ezután több helyen is próbáltam a mélynyomót, kemény talajon, puha talajon, másik szobában, de mindenhol ugyan azt az eredményt kaptam.
Hirdetés
Írtam a boltnak, leírtam mi a gond, mit tapasztaltam, amire azt a választ kaptam, hogy a leírtak alapján ők sem tudják eldönteni mitől lehet a rezonálás, de ha úgy érzem, hogy hibás, akkor küldjem vissza és ők szervizelés alá veszik a hangfalat. Így is lett január 7.-én jött a futár a hangfalamért, majd január 9.-én kaptam az automata levelet, miszerint megérkezett a hangfal, a garanciális ügyintézést megkezdték.
Kicsit utazunk az időben egészen január 27.-ig, amikor is érkezett a levél, miszerint a szervizelési folyamat lezárult, a hangfalat átadták a futárnak, aki a következő munkanapon kézbesíti. Azt, hogy mi is volt a gond nem írták a levélben, így kíváncsian rákérdeztem, amire azt a választ kaptam, hogy a terméket összehasonlították egy szervizben található ugyan olyan típussal, eltérést nem találtak.
Engedjétek meg nekem, hogy idézzem a garancia rendezés nevű papírról a szervizelés tapasztalatát szóról, szóra.
"A termék teljeskörű bevizsgálása során a jelézett hibát, problémát nem észleltük, a termék a megszokottól eltérő működést nem produkált, ezért javítani/cserélni nem áll módonkban."
Úgy voltam vele mielőtt vissza kaptam volna, hogy elfogadom a kis hibáját, néha rezonál, kibírom. Viszont ezután jött csak a fekete leves. Miután haza érkeztem munkából, most már kevésbé lelkesen kicsomagol, összedug, beállít, majd elindítottam egy számot, amiből egészen tíz másodperc sem telt el és hallom, hogy a rezonálás mellé beérkezett egy elég fülsértő recsegés, amit basszusnál szolgáltat specialitásként a mélynyomó. (Egy kis kitérő: rólam tudni kell, hogy ritkán húzom fel magam, általában hidegen hagy, minden zavaró tényező.) Olyan ideges lettem, hogy még rosszabb formában kaptam vissza, hogy pár percig megszólalni sem tudtam. Kerestem egy telefonszámot az Ipon oldalán, tárcsázás, hívás, majd egy Hölgy veszi fel, kérdi miben segíthet én pedig kicsit idegesen közöltem vele, hogy ma kaptam vissza a hangfalat, ami még rosszabb állapotban van, mint amikor felküldtem a szervizbe. "Megnyugtatott" róla, hogy a kollégák biztos alaposan letesztelték, de lehet a hangkártyám a hibás, amire azt feleltem, kizárt. Majd mondtam, hogy küldjem vissza azzal az eszközzel, amivel használom. Mondom állj, állj, állj, küldjem vissza a gépemmel? Én addig miről fogok gépezni, több mint fél hónapig? Végül azt mondta, írjak a szervizes e-mail-re a problémámmal. Kissé lehiggadva raktam pár számot egy pendrive-ra és leteszteltem a hangfal saját usb-s lejátszóján is a mélynyomót, hogy kizárjam a hangkártya hibát, az eredmény ugyan az a katasztrófa volt.
Ezután írtam egy szép panaszkodós levelet, amiben felvetettem, hogy nagyon szeretném kicserélni egy másik fajtára, mert ebben nagyon csalódtam. Erre kaptam egy olyan választ, hogy ha még mindig úgy érzem, hogy hibás, akkor küldjem vissza és ők ismét szervizelés alá veszik. A csere pedig csak akkor lehetséges, ha a szerviz a jelenlegit kicseréli egy újra, de mindenképpen meg kell várni a szervizelés végét.
Tehát, újra megrendeltem a garanciafutárt előző hét szerdán. Január 31.-i napot tűztem ki szállításnak, amire meg is érkezett a válasz, miszerint megrendelték, érkezni fog azon a napon a futár, természetesen azon a napon nem jött a futár, majd megkérdeztem, hogy ilyenkor mi a teendő? Amire azt a választ kaptam, hogy ha a rá következendő hétfőn se érkezik, akkor írjak nekik megint, természetesen hétfőn se jött a futár. Az eset már csak azért is kellemetlen, mert mindig meg kellett kérnem valakit, hogy maradjon otthon és várja meg a futárt. Hétfőn ismét írtam neki, ők ismételten megrendelték a futárt és szerencsére kedden már sikeresen át is vette a futár, majd szerdán kaptam az automata levelet, hogy a szervizelési ügyintézést megkezdték.
Innen fog folytatódni a történet...
Rövid összegzésben, az Ipon addig, amíg szervizelésre nem kerül a sor, egy korrekt cégnek mondható. Utána kezdődik a huzavona.
Köszönöm a figyelmet.