Történt múltkor, hogy beültem a kocsiba, megvakartam a fejem mikoris valami hozzá ért a kezemhez. Nézem, kezd összemenni a tér, az autó igazából egy feketelyuk és magába szippant. De nem ez történt, csak a tetőkárpit adta meg magát a 15 évnek és ereszkedett meg.
Három lehetőség maradt:
- tetőkárpitozással foglalkozó ember: 1 hónap múlva 25 ezer forint + 10 ezer ki-be szerelés
- bontóból szerezni használtat, ami kitudja mikor adja meg magát újra, illetve 2 bontóban sem volt az én autómhoz való
- megcsinálom magamnak
Utóbbira esett a választásom.
Először az volt a terv, hogy kiszedem az egészet megnézem milyen állapotban van, kimosom a textilt azt már vissza is ragasztom. Viszont mikor lehúztam az üvegszál lapról a textilt, akkor szembesültem vele, hogy amit 15 éve szivacsnak hívtak, most már csak egy halom por. Úgyhogy elkezdtem nézelődni neten és találtam egy céget akik árulnak kimondottan tetőkárpitot. Gyorsan el is mentem és vettem két métert. Jött a következő lépés a ragasztó.
Hirdetés
Itt is három lehetőség volt:
- hangszóró szigetelésre használt sprays ragasztó - kilőve, mert nem bírták megmondani, hogy meddig bírja a hőt
- 3M kontakt ragasztó - kilőve mocskos drága
- palmatex - nyertes.
Kicsit tartottam tőle, hogy átfog ütni az anyagon. 110 fokot bír, ha kint hagyom a napon a kocsit akkor sincs ennyi benne szóval ez elég. egyedül a felvitele a problémás. Valszeg ez is csak azért mert még sosem ragasztottam ilyennel semmit.
Maga a folyamat pedig úgy nézett ki, hogy:
Az egész tetőrész kibontás az autóból. Talán ez a legszarabb rész. Kapaszkodók, napellenzők, fék lámpa, oszlop burkolatok lebontása, és kimatekozás az autóból.Régi szöveg leszedése, üvegszálas lap megtakarítása, a régi szivacs darabok alapos leszedése. Az üvegszálas lap bekenése ragasztóval, az új textil bekenése ragasztóval. Negyed órát várni, amíg elpárolog a vivő anyag és csak a ragasztó marad.
Negyed óra elteltével a két részt egymásra borítani. Én egy üveggel kezdtem el egymásra préselni, de végülis a kéz használat lett a legjobb megoldás. Az íveknél engedjünk az anyagon, mert ha túlságosan feszül, akkor felhúzza magát. A felesleges részeket levágni. Én autómban a gumikéder alá megy a széle, szóval nem kellett ráhagynom.
Még tegnap vissza is raktam az autóba, a nagy részét a dolgoknak vissza szereltem. Ma csekkoltam még mindig csodásan szép, nem engedett el sehol.
És, hogy mennyibe került?
2 méter textil 7500 forint
palmatex ~3500 forint
1 óra kiszerelés, 1 óra ragasztás-körülvágás, 1 óra visszaszerelés
Vadiúj tetőkárpitom lett, a lehető legolcsóbb módon.
Végére egy kép, ahol épp szárad a cucc!