Túl sok ez nekem. Túl sok Google, minden Google, csak a Google. Eddig csak elemzők próbálták felnyitni a népek szemét, hogy itt valami veszélyes dolog alakul, de most láthatjuk mi is. Te is.
Ezeknek mindenben benne van a kezük. Mindenben, ami internet. Mindent akarnak, és meg is szerzik, és elképesztően rafinált módon. Ugyanis amit a Google csinál az jó. Jó neked, jó nekem, jó mindenkinek, amíg egyénekként használjuk a rengeteg tényleg professzionális, ingyenes szolgáltatást.
És ezt már több éve megtervezték. Hogy a Google Mail, Earth, Wave, Lattitdue, Maps, Android, Adsense külön-külön is rohadtul meg vannak csinálva, az egy dolog. De hogy ezek egy baromi nagy rendszerben működnek az már nem vicces. Hanem félelmetes. A Google egy dolgot biztosan tud: olyan dolgot adni az embereknek, ami jobb, mint a konkurencia, vagy ingyenesebb. És akkor ezt fogják használni.
Kereső? Kipipálva. Térkép? Az is. Navigáció? Ingyen és bérmentve. Korlátlan levelezés? Nem volt probléma. Böngésző? Készen. Oprendszer? Az is, ráadásul minden platformra.
És állati jó, hogy minden mindennel kommunikál, szinkronizálja a névjegyzékem, megosztom a Gmailből a YouTube linkeket a telefononom át a Facebook-on, de még meg is taggelem GPS pozícióval, amiből egyből látszik a térképen, hogy hol vagyok, tényleg kiváló.
De azt látni kell, hogy olyan mennyiségű információ van már náluk, olyan mélységig szűkíthető, kereshető és kategorizálható módon, hogy bármit megtehetnének. Bármit. Túl nagyra nőttek, túl veszélyes. És be fogják nyújtani a számlát.
Sőt. Az online médiapiacon már megtették. A Google Adsense remek pénzbevétel kis blogoknak, microsite-oknak. Ahová egyébként nem kerülne ki hirdető, mert minek. Így viszont ott van, csurran-cseppen a pénz, a fenntartó örül, a reklámozó örül (mert olcsó), a Google pedig mindenkinél jobban örül. De látni kell, hogy ha egy cég azt mondja, hogy mostantól csak a Google a reklámügynökségem, mert hatékony, targetelhető és olcsóbb, mint egy bannerkampány az indexen, akkor az index elesik egy rakás pénzből. Amiből üzemelteti az oldalt és fizeti a munkatársakat. És ha ez a trend megerősödik, akkor szépen elkezdenek majd bezárni az online tartalomszolgáltatók. Nem lesz miből fenntartani.
Szép világ lesz: csak blogok. Mindegyiken Google hirdetéssel.
Nem hiszem, hogy ez a netes média legjobb útja. Nem lesz profi tartalom, a szakértők nem fognak 10 forintért elemzéseket írogatni. Viszont azt hiszem, hogy az utolsó utáni pillanatban mégiscsak megússzuk. Mert az online média és a professzionális online médiát igényló felhasználók elég sokan vannak. És ha bojkottálják a Google-t, akkor ott majd nekik kell lépniük.
Csak arra vagyok kíváncsi, hogy ez mikor következik be és milyen gyorsan jutunk el idáig.