Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 03:07:14

LOGOUT.hu

A S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl egy nyílt világú, belső nézetű, lövöldözős játék, amelyet az ukrán GSC Game World fejlesztett. A THQ megunta a fejlesztők szerencsétlenkedését és 2007 márciusában kiadta.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#3916) groth99 válasza Bencom ™ (#3915) üzenetére


groth99
tag

Szóval, fegyverek: gamedata/config/weapons -> itt vannak a fegyverek beállításai,külön fájlokban. a weapons.ltx-ben a lőszerek és kiegészítők (silencer,gránátvető,távcső,stb) paraméterei vannak.
Nézzük az mp5 beállításait (sajnos az eredetiekre nem nagyon emléxem,mert már moddoltam egy kicsit)

cost = 1100 ;2300

Ez az árát határozza meg, a ; utáni rész csak megjegyzés,tehát 1100 rubelbe fáj.

ammo_mag_size = 50

Egyértelmű, a tár méretéről van szó.

ammo_class = ammo_9x19_fmj, ammo_9x19_pbp

Lőszer fajtája, itt 9x19-esek,de bármit be lehet állítani,akár kézigránátot is (nem próbáltam,de elméletileg lehet)

fire_modes = 1, 2, 3, -1

Tüzelési módok, sorrendben: 1 lövés, 2 és 3 lövés, automata (amíg nyomod az egeret,addig lő)

inv_weight = 2.5

Ez itt a fegyver súlya, de mindenhol ezzel a paraméterrel állítgatják a tárgyak súlyát, nem csak a fegyvereknél,hanem medkittől a kolbászon át az artifactokig mindenhol.

slot = 1

Ne tévesszen meg,hogy a játékban az 1-es gombra kést ránt Marked One, itt a pisztolyok kerülnek az 1-es slothoz,a többi, nagyobb fegyver pedig 2-es slotba megy. Állítgatni persze mindent lehet,főleg az mp5-nél előnyös az 1-es slot.

condition_shot_dec = 0.00002

Ez a paraméter szabályozza,hogy milyen gyorsan menjen tönkre a fegyverünk. Minél közelebb van a szám a 0-hoz,annál tovább marad jó állapotban.

hit_power = 0.61, 0.65, 0.68, 0.71

A lövés erejét szabályozza,pontosan nem tudom,hogy melyik számot hol használja a játék, mindenesetre minél nagyobb,annál veszélyesebb a fegyver. Az ellenség fegyvereinek is ugyanez lesz a paramétere!!

hit_impulse = 120

A becsapódás ereje... minél nagyobb,annál nagyobbat repül :)

hit_type = fire_wound

A sebesülés típusa,elvileg lehet akár radioaktivitással pusztító fegyvert is készíteni,de a gyakorlatban nem láttam semmi különbséget az eredeti értékhez képest.

fire_distance = 200 ;1000

Tüzelési távolság,ennél messzebb már nem hatásos a fegyver. 500 méternél fölöslegesebb nagyobbra állítani,úgysem mászkálunk túl sokat akkora nyílt terepen (főleg nem a földalatti helyeken :P )

bullet_speed = 400

A lövedék sebessége - kb 500-as értékig 100 méteren is észrevehető,hogy a lövedék röppályája enyhén lejt, nagyobb értéken már nem kell fölé célozni ahhoz,hogy fejest osszunk.

rpm = 1600

Lövedék/perc. Lehet golyószórót gyártani,de akkor nagyon zabálja a lőszert.

silencer_hit_power = 0.30
silencer_hit_impulse = 100
silencer_fire_distance = 250
silencer_bullet_speed = 290

Fentebb említett beállítások, hangtompító használata esetén.

scope_status = 0
silencer_status = 2
grenade_launcher_status = 0

Kiegészítők: 0: nem lehet csatlakoztatni, 1: beépített (pl AS-VALnál a hangtompító), 2: csatlakoztatható. Ügyeljünk arra,hogy a kiegészítők paraméterei (pl silencer_x; silencer_y, stb) is jól legyenek megadva,különben a játék hibaüzenettel kilép! Többnyire a paraméterek már benne vannak a fájlban,ha mégsem,akkor a neten biztos lehet találni modokat,ahol már megvannak a paraméterek.

zoom_enabled = true
scope_zoom_factor = 40

A zoomolást szabályozza,pl shotgunnál vagy egyéb nem távcsöves fegyvernél mennyire közelítsen rá a célkeresztre. Érdemes 30-40 közötti értéket megadni,minél kisebb az érték,annál jobban ráközelít, 20-30 közötti érték kb megfelel a távcsövek értékeinek is. Pisztolyoknál nem érdemes 30 alá menni,mer tolyan lesz,mintha egy pisztolya 8x-os távcsövet raknánk.

Lőszerek:
a weapons.ltx fájlban lehet böngészni,ismerős bejegyzésekre találunk majd. Állítható az áruk, 1 doboz lőszer súlya, mennyi lőszer legyen egy dobozban (lehet 20000 lőszert venni 30 rubelért is). Extrák: beállítható,hogy az üzemanyagos kannákat,piros hordókat,egyebeket fel lehessen venni,mintha gránát lenne.

[explosive_fuelcan]:identity_immunities,delayed_action_fuse

GroupControlSection = spawn_group
discovery_dependency =
$spawn = "weapons\explosive\fuelcan"
$prefetch = 16
class = II_EXPLO
cform = skeleton
visual = physics\balon\balon_01.ogf
inv_name = Fuelcan
inv_name_short =
inv_weight = .1

inv_grid_width = 1
inv_grid_height = 1
inv_grid_x = 9
inv_grid_y = 9

;âĺůü íĺâîçěîćíî ďîäîáđŕňü
can_take = false

cost = 50
;-----------------------------------------------------------------------------------
blast = 1.50
blast_r = 8
blast_impulse = 250
;delete
blast_impulse_factor = 1


frags = 5
frags_r = 15
frag_hit = 0.75
frag_hit_impulse = 150

hit_type_blast = explosion
hit_type_frag = burn

up_throw_factor = 1.0
;-----------------------------------------------------------------------------------
wm_size = 0.1

explode_particles = explosions\explosion_fuelcan

light_color = 1.9,1.3,0.5
light_range = 30.0
light_time = 1.5

;ňđŕńńű îň îńęîëęîâ
fragment_speed = 100

explode_duration = 5 ;ďîäîëćčňĺëüíîńňü âçđűâŕ (ń)
;wallmarks
wallmark_section = explosion_marks
;çâóęč
snd_explode = weapons\f1_explode
immunities_sect = explosive_fuelcan_immunities_sect

Mint látható,sok mindent lehet állítgatni benne, minket most főleg a

can_take = false

sor érdekel, az értékét át kell állítani true-ra. Viszont ha felvettünk néhány piros hordót,akkor hiába tűnnek úgy az Inventory-ban,mintha gránátok lennének,nem dobhatjuk el őket (4-es gombra Marked One előrántja a gránátot,de csak RGB-5 és F1 lehet, a többi robbanó kütyü nem,azokat csak magunk elé dobálhatjuk le,harc közben öngyilkosságra egész jó módszer,amúgy nem sok értelme van).

Kb ennyi,remélem érthető voltam,már elég fáradt vagyok :)

Metalt a népnek \m/

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.