A S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl egy nyílt világú, belső nézetű, lövöldözős játék, amelyet az ukrán GSC Game World fejlesztett. A THQ megunta a fejlesztők szerencsétlenkedését és 2007 márciusában kiadta.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [btz:] Internet fejlesztés országosan!
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Miért? Valószínűleg a turisták adják a legtöbb snork, zombi, vérszívó stb. állományt.
Laris2
aktív tag
Egy O.G.S.E.-os kérdés. A kordonon a tanyánál Foxot megmentettem, és Strelok után érdeklődve, elküld a Szemétlerakóba Seriy-.hez a hangárba, a aki többet tud Strelokról mondani. De én egyből itt találkozok vele a Kordonon. Ő egyből elküld Molehoz az Agroprom-ba. Akkor itt kimarad a Szemétlerakóban a járműtelepen, és a hangárban a stalkerek megsegítése a banditák ellen?
Papa Joe
tag
Sziasztok!
Egy kis segítségkérésem lenne... Hullócsillag módról elég sokat olvastam vissza, de igyekeztem csak addig, ahol éppen tartok a történetben. Annyit már felfogtam, hogy vannak dolgok, aminél nem mindegy a sorrend... Jelenleg ott tartok, hogy Cooper elküldött a helik legénysége után kutakodni, és a mocsárban meg kell keresnem Vitalij atyát. Számít, hogy először a mocsárba megyek, vagy Agroprom felé induljak? Egy beszélgetés valahol azt súgalta, hogy arrafelé keressek túlélőket? A másik kérdés, hogy a szeméttelepre megyek-e még, mert van ott egy kisebb készletem, amit nem szeretnék elbukni.
Előre is köszi!
rétisün
veterán
amíg nem mész be a kupolába, addig vissza tudsz menni korábbi pályákra, szemételepre is.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
Sensut
őstag
Egyszer én is így jártam, talán épp ezzel a moddal. A lényeg az volt, hogy rosszul peccseltem és a szereplők össze-vissza jelentek meg. Seriynek semmi keresnivalója nincs Kordonon, tehát a dolog hibás!
Laris2
aktív tag
Köszi, hogy megemlítetted ezt a peccses dolgot. Ez volt a hibája a játéknak. Utána néztem és két azonos nevű javítást is találtam hozzá, azzal a különbséggel, hogy az egyik csak egy 9.62 K bájt WinRAR archívum.( ez volt rajta) A másik 476 MB-os, és telepítős. Ez utóbbit rátelepítettem, így már már a szöveg is, és a karakterek is rendben vannak. Még annyit, a gamedata.db_xpatch fájlt is ki kellett unpackerelni, a magyarítás végett.
[ Szerkesztve ]
Sensut
őstag
Ha jól emlékszem az a patch fájl, tehát ki kell bontani, mert lehet benne fordítandó frissítés is. De ha nincs, akkor nem szükség. Nincs fenn nálam a mod, nem tudom mit tartalmaz (?)
Laris2
aktív tag
A path telepítésekor beletett egy gamedata.db_xpath mappát a játék könyvtárába, amiben a javítások listája szerepel, pl pályák fegyverek módosítása, karakterek megjelenítése, textúrajavítás stb. Ezenkívül ide rakta a gamedata mappát is, ezért kellett unpackerrel kibontanom, mivel a gyökérkönyvtárban levőt egy az egyben eltüntette. Nem találtam benne fordítandó frissítést, csak helyrerakta a szövegfájlokat, itt azt értem, hogy pl egy SMS. az adott helyszínen jelenjen meg.
[ Szerkesztve ]
Sensut
őstag
Akkor szerintem nem kell vele foglalkozni.
shield
Topikgazda
GoG-os SoC-t a ZRP1.09-el tolom. Sajnos nem lehet benne javíttatni és javító kit sincs. Találtam egy javító kit modocskát és egy javíttatási modot, de sajnos nem jött össze, kicsit többet kellene érteni hozzá.
A javítókészlet félig-meddig összejött, találtam készleteket, az ikon is megjelenik, igaz még nincs rendesen a helyén, de a javítás nem megy.
A másik javítási lehetőség nem jött össze, nem indult a játék, de azért még majd próbálkozok vele.
Ha esetleg tud valaki segíteni benne azt megköszönném.
Egy jó hír, a hálózsákos alvás az van.
S.T.A.L.K.E.R. és modok: http://users.atw.hu/stalkermods-hun -- http://www.shieldstalker.nhely.hu
Papa Joe
tag
Rétisün, nagyon köszönöm!
Lenne még 1-2 dolog, ami nem teljesen világos. Agroprombam elvitte a szellem heli a hadnagyot, megkaptam a Domino elv feladatot, és az SMS-t Hugótól, hogy valakik ténykednek, ezért eltéríthetik az üzeneteket.
Elvileg jelentenek kellene Coopernek, de a nyíl a föld alá vezet. Ez lenne az eltérítés? Merre tovább?
Olvast a hsz-ekben, hogy a Domino elv kb 400 likvidálást, és rengeteg rohangálást jelent. Ha kihagyom, mit veszítek a történetben? Érdemes nekifutni?
Valamint mintha olyat is láttam volna az egyik bejegyzésben - sajnos hiába pörgettem vissza, most nem találom - hogy létezik egy arti valahol az elhagyott faluban, ami súlyhatárt emel. Talán vámpír névre hallgat... Mindent átnézzem, a háztetőn megtaláltam a Vintart is, de ezt nem lelem. Rosszul emlékszem, rossz helyen keresem, vagy majd egy küldetés kapcsán kerül elő?
Nagyon köszönöm...
A hozzászólás végén a Vámpír.
egy helyen viszont, a halott faluban, ahol 3 stalkerből lesz törpe, érdemes, mert mögöttük a leomlott alagút végén van egy hátizsák a vámpír artival.
[ Szerkesztve ]
SaGa59
őstag
Semmit nem jelent, ha nem csinálod a Dominó elv feladatot, a végén egy mondat nem fog elhangozni, de hiányozni sem. Súlyhatár növelésre az exot keresd meg Agroprom földalatti részén.
STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing
sklopp
őstag
Agropromban felvetted a hadnagy PDA-ját miután elvitte a szellem helikopter? Mert anélkül gond lesz a továbbjutásban.
rétisün
veterán
már nem emlékszem erre az artira, viszont ahogy sag is írja, van egy exo agroprom alatt, amit mindenképpen érdedemes megkeresni (nálam csak kis felbontásra állítva a játékot volt látható) itt egy orosz végigjátszás, google fordítóval is egészen érthető, legalábbis a képek segítségével sok segítséget jelent. van benn kép erről az exo-ról is.
mod: itt már írtam róla, kép, link
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
Pedig ott van az alagútban, a hátizsákban, amint annak idején írtad is. Az alapján akkor megtaláltam...
Papa Joe
tag
Először is, köszönöm a gyors válaszokat!
EXO, PDA megvan. A Vámpír artiért visszaugrom, megkeresem, hátha még jól jön. Kicsit ostorozom magam, általában minden kő alá benézek, gyűjtögetős típus vagyok...
A Dominó elvet szerintem kihagyom. Ha más miatt nem fontos, a megszerezhető felszerelésekért, nem írtom ki a fél zónát. Cooper eddig is megvett mindent, van kb 1millája, telik rá az angol, vagy amerikai adófizetők pénzéből.
Viszont azt nem tudom, hogy elmenjek-e jelenteni Coopernek, vagy le a föld alá, ahová a nyíl küldeni akar? Ha most nem megyek le, később is megtehetem? Elvileg most jöttem ki onnan, ez a bejárat eddig fentről zárva volt. Lenéztem, és az a rész látszik, ahol az eredeti játékban kifelé az irányítót ki kellett nyírni. Meg nyílhatott ott egy új átjáró, vagy ahogy Hugó üzente, valakik megzavarták a kommunikációt?
Egyszóval szerintetetek merre? 🤔
sklopp
őstag
Menj Cooperhez, sajnos néha rossz helyre mutat a nyíl. Az agropromi ruhát ne hagyd ki. Ahol a négy kör alakú medence van, az egyik fölött egy világító artifakt lebeg, szinte pont alatta van a batyu, benne a ruha.
A Vámpír artiért fel kell mászni a törmelékre, fentről visszanézve látszik a batyu a Vámpírral.
Papa Joe
tag
sklopp köszönöm!
Laris2
aktív tag
OGSE : Mole megbíz, hogy a Szeméttelepről, hozzak 4db lőszeres ládát. A hangár mellett hagyták el, egy kitörés miatt. Én simán megtaláltam hármat, a hangár alatti alagsorban, de a negyediket, nem találom. Aki emlékszik rá hol lehetnek, az jól jönne.
Sensut
őstag
A negyedik a hangárral szemközt levő szemétdomb alatt van. A domb tetején van egy lejárat egy elhantolt toronydarun. Ez egy barlanghoz vezet le, ott kell keresni. Ez a barlang nincs az alapjátékban és más modokban sem, akárcsak sok egyéb újdonság a pályákon.
Ilyen újdonságok, klassz dolgok kellenek egy megújított játékba.
Laris2
aktív tag
Köszi, Mole kevés infót adott erre a feladatra, bár az a Stalker aki megmenekült, és elhozta az egyik ládát, elmondta, hogy látta amikor ketten az Agroprommal ellentétes irányba szaladtak, amikor támadás érte őket, és jött a kitörés is.
batman91
őstag
Sziasztok!
Nem tudom ti hogyan vagytok vele, de nekem jobban bejön a static lighting mint a full dynamic lighting a Shadow of Chernobyl esetében. Lehet, hogy egyedül vagyok ezzel az állásponttal. Talán azért mert eredetileg is erre tervezték a játékot kiadni és ez maradt meg bennem jobban. Gondolom ez magyarázza azt a sok grafikai anomáliát és optimalizációs gondot dx9 alatt, amit az ember tapasztalt. Mondjuk így sok effekttől elesik az ember. De hát mi nem a grafikája miatt szerettük meg a szériát, hanem az utánozhatatlan hangulata miatt.
"A man chooses. A slave obeys." - Andrew Ryan
Papa Joe
tag
Valaki mondja már meg könyörgöm, hogy a Hullócsillag módban, hogy veszem elő a dobókéseket. Le kellene vadásznom a banditákat, de nem tudom sem az 1-es, sem a 2-es fegyver slotba behelyezni. Kerestem a beállításokban, hátha külön gombja van, de nincs. Eddig csak akkor kellett használnom, amikor még nem is volt más fegyverem, akkor a kés funkcióban volt, de ott most a tőr van...
Papa Joe
tag
Megoldódott, köszönöm! Van a "sima" dobókés ikon, és az ahol kettő keresztben van egymáson. A dupla kés változatnál hiába dobja fel a Használ parancsot, semmit sem csinál, viszont a "simát" be lehet helyezni a pisztoly slotba, utánna már mutatja, a darabszámot is a jobb alsó sarokban...
Lehet, hogy megkedvelnéd a StalkerSoup játékot is.
Ha még nem ismered, érdemes tenni vele egy próbát. A topic összefoglalójában megtalálhatóak a letöltendő fájlok. Én csak belelestem és nagyon hangulatosnak tűnt az elején.
batman91
őstag
Már korábban is rálestem, de nekem nem jött be.
"A man chooses. A slave obeys." - Andrew Ryan
Sensut
őstag
Akinek az alap SOC tetszett, annak a Stalkersoup is teszik, mivel ez is az alapjáték egy bővített változata. Azon kívül, hogy egy csomó feladattal és pályával több van benne és az alaptörténet némileg modifikálva lett ez által, semmi olyan különbség nincs köztük ami miatt ne tetszhetne. Persze némileg nehezebb az alapjátéknál, de hát 2019-et írunk, nem ragadhatunk le folyton az óvodáskorban
rétisün
veterán
ha jól emlékszem, amikor itt először említve lett, eléggé bugosnaktűnt a leírások alapján. most már játszhatóbb? illetve azt hiszem a javítások nem nagyon voltak kompatibilisek az régebbi mentésekkel, ha jól rémlik....
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
A faluig elfutkostam benne, gyűjtögettem is, addig jó stabil volt.
(#15029) Sensut
Az elején kapott bőrkabát (bandita cucc) jól állja a tüzet. Ez segít egy kicsit már a kezdetkor.
[ Szerkesztve ]
shield
Topikgazda
Én is a SoC-t tolom, de én rápakoltam a texture pack-okat. Jól néz ki velük.
Stabilítás miatt a Zone_Reclamation_Project_1.09_XR2 van rajta, eddig egyszer sem volt gond vele, most fogok át menni a Katonai Raktárak pályára.
Sikerült egy Javító Kit modot összeilleszteni vele, most legalább lehet fegyvert, páncélt javítani, a semminél több. Most egy másik javító modot bütykölök, amelyikkel már javíttatni is lehet a kereskedőkkel és ha minden igaz, akkor mellette Javító Kitteket is találunk.
A GoG-os SoC-ban a hálózsákot be lehet kapcsolni, de van egy Hálózsák mod, amit lehet majd használni más SoC + ZRP-vel.
[ Szerkesztve ]
S.T.A.L.K.E.R. és modok: http://users.atw.hu/stalkermods-hun -- http://www.shieldstalker.nhely.hu
batman91
őstag
De lehet, hogy majd újra ránézek. Már eléggé régen néztem bele, azóta eltelt már jó pár év.
"A man chooses. A slave obeys." - Andrew Ryan
Laris2
aktív tag
' Tzs ,
senior tag
Ez jó!
S.T.A.L.K.E.R. mod ajánlók: https://tzsweb.hu/category/mod-mania/s-t-a-l-k-e-r/
Laris2
aktív tag
Az OGSE-ban, a Borongós területén a benzinkútnál, ki kellett menteni, egy beteg tagot, akit az anomália bezárt. Elvittem hozzá az orvost, hogy meggyógyítsa, és majd vigyem el a barlangba, a " testvéreihez " , de valahogy elakadt a játék. Mi lenne itt a folytatás.
Sensut
őstag
Miután felélesztik a sebesültet a benzinkútnál, jönnek a Dutysok akik épp ezekre az alanyokra vadásznak és megpróbálnak egyezkedni veled. De mivel te meg akarod menteni a tudósokat, ezért nem egyezel bele az alkuba, hanem ki kell találnotok, hogy szabadulhattok ki a csapdából. A megoldás az, hogy a nálad levő képződmény szilánkjaival kiteleportálod a társaidat, de mivel nincs elég képződmény, neked maradnod kell és ledarálod a dutysokat. Nem kell izgulni, mert nem lesz hatással a továbbiakra. Egy alkalommal a duty főnök meg is jegyzi majd, hogy ezek szakadárok voltak. Ez a rendes játékmenet, de nem tudom hol akadtál el?
Papa Joe
tag
Minél több részletet osztasz meg az OGSE-ről, annál jobban tetszik. A fórum elején, a bekezdés részben sajnos nem találok hozzá linket.
Valaki esetleg meg tudná osztani? A Hullócsillag után szívesen ránéznék...
' Tzs ,
senior tag
Ja, ez engem is érdekelne, link a normális verzióhoz + magyarítás
S.T.A.L.K.E.R. mod ajánlók: https://tzsweb.hu/category/mod-mania/s-t-a-l-k-e-r/
Sensut
őstag
Ez a final verzio, kell az alap O.G.S.E. 0.6.9.3 Final 2.0 Standalone - PART 1- 6 rész + a O.G.S.E. 0.6.9.3 Final 2.0 Standalone Patch 2.10R és a STALKER OGSE 0693 Patch 2.10 Revised_fix2. A játék önálló, angol és a magyarítás most készül, ha jól értettem.
Laris2
aktív tag
Ott akadtam el, hogy amikor az orvos meggyógyította Yekát, egyből jöttek a Szolgálatosok, és lőttek, minden irányból. De észrevettem a hibát, Borovnál a magyarítás végett, bevállaltam a Bandita tagságot, és azzal az elmentéssel toltam tovább a játékot. Ez okozta a galibát. A Borongósban akiknek segítettem, egy új frakció, angolul Cleaners. Még nem döntöttem el, mi legyen a nevük, Tisztítók, vagy testvérek ( ők inkább ezt használják) Feladatuk az lenne, megvédeni a zónát mindenféle képződményektől , vagyis amit találnak megsemmisítik. Egyébként, én csak a Path 2.10 Revised alkalmazást telepítettem rá, mert olvastam hogy ez mindent javít.
tzs 182. a magyarítás, csak készülget, talán év végére elkészül. Annyi szöveg van benne, mint a 3 alapjátékban összesen. A magyarítást úgy készítettem elő, hogy csak be kell másolni a játékkönyvárba.
[ Szerkesztve ]
shield
Topikgazda
Talán a Tisztogatók jó lenne. A link is erre ösztönöz.
S.T.A.L.K.E.R. és modok: http://users.atw.hu/stalkermods-hun -- http://www.shieldstalker.nhely.hu
shield
Topikgazda
Ezt találtam még hozzá: OGSR Engine for OGSE 0.6.9.3 (23-06-2019)
Gondolom ez jól jön hozzá.
S.T.A.L.K.E.R. és modok: http://users.atw.hu/stalkermods-hun -- http://www.shieldstalker.nhely.hu
Laris2
aktív tag
Ez a 64 bites motor, még csak a Béta előtti verzió, és csak tesztelésre adták ki.
Amit javasoltál, szerintem is a Tisztogatók a legjobb név.
[ Szerkesztve ]
' Tzs ,
senior tag
Sensut: köszi a linkeket! Gondolom exe katt, aztán a SA és a Revised fix a sorrend, ugye?
Laris: kösz az infót! Jó munkát, kíváncsian várom a végleges verziót. A teszt magyarítást tesztelhetném? Futnék 1-2 kört a Zónában
[ Szerkesztve ]
S.T.A.L.K.E.R. mod ajánlók: https://tzsweb.hu/category/mod-mania/s-t-a-l-k-e-r/
Sensut
őstag
Nem emlékszem, hogy itt működik-e Sidorovichnál az alku, amikor némi összegért kibékít bizonyos bandákkal, mint pld a Soupban? Arra viszont emlékszem, hogy az első menetben annak idején, valami módon úgy kerültem ki a banditákat, hogy Borovval is megalkudtam és más klánokkal is jóban maradtam, de ilyenkor kimaradsz egy jó kis bunyóból. Sajna nem emlékszem a folyamatra, de valszeg Sidorovich volt a megoldás.
Ja, és a Tisztogatók a megfelelő fordítás.
tzs182: a sorrend az, először a nagy alapcsomag, aztán a 2 patch sorrendben. A 64-es motort én sem használtam, de nem lehet rossz.
[ Szerkesztve ]
Laris2
aktív tag
Ez egy kezdeti fordítása az OGSE-nak. A gamedatát be kell másolni, a játékkönyvtárba, és kész. Remélem, működik. Pár szót erről a 64-es motorról. A leírás szerint, használja a 4 GB ramot, stabilabb lesz tőle a játék, és szebb lesz tőle a textúra megjelenítése is. Hátránya, próba verzió, és telepítéskor mindent átír oroszra. Másik hibája, ha maradt a régi motor DLL fájljaiból, azt le törölni, mert nem fog elindulni a játék. Ráadásul itt db fájlok vannak, amit unpackerrel ki kell bontani. Aki ki akarja próbálni, az új motort, a most föltett magyarításommal, ezt az angol szöveg lementést ki lehet váltani. Úgyis ez inkább angol, mint magyar. Érdekelne, ha működik, mert én nem próbáltam.
[ Szerkesztve ]
' Tzs ,
senior tag
Igen, köszi, működik! Egyenlőre ezt a verziót tesztelem részemről és már az elején el is akadtam a túlélő keresésben Egyenlőre...
Még valami, az elején a beállításokhoz nem kell nyúlni ugye? Látom, hogy egy csomó mindent át lehet hangolni, én azokhoz nem nyúltam. A HBAO, SSDO azok mik pld.?
[ Szerkesztve ]
S.T.A.L.K.E.R. mod ajánlók: https://tzsweb.hu/category/mod-mania/s-t-a-l-k-e-r/
shield
Topikgazda
Egy kis segítséget szeretnék kérni.
A SoC-ban szeretném beállítani, hogy a lelőtt mutánsoknál gyakrabban tudjak testrészekhez jutni. Ennél a beállításnál örülök ha 10-ből 1-nél kapok mutáns alkatrészt. Ha valaki tudja melyik fájl/ok-ban kell át írni, ossza meg velem.
A másik dolog pedig az lenne, hogy a "pisztoly" slotban szeretnék nagyobb fegyvert berakni, legalább ha egy sörétest betudnék rakni az már nagy segítség lenne. Ebben is kérem a segítségeteket, előre is köszönöm.
S.T.A.L.K.E.R. és modok: http://users.atw.hu/stalkermods-hun -- http://www.shieldstalker.nhely.hu
Laris2
aktív tag
OGSE. Yantarban Chukkal beválaltuk, hogy egy rövid időre zombik leszünk, amíg Chuk megtalálja a barátját, aki zombi lett. Van rá 6 percünk nem tűnik nehéznek a dolog, de én sehol sem találom. Melyik részén lehet, a yantari gyárnak? ez lenne a kérdésem. köszi
[ Szerkesztve ]