Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Retro Retro Kocka Kuckó 2024
- Bemutató Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [GoodSpeed:] UEFI BIOS frissítési módok 2016-ban és 2024-ben ASUS alaplapoknál, FlashBack
- [Re:] [patomi:] Alufelni felujítás amatőr módon.
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Parci:] Milyen mosógépet vegyek?
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
*Ropi*
félisten
Akkor csak halkan jegyzem meg (mert még megkövezne valaki), hogy a 40D-t ritkán tekerem 1600 alá. templomban, vagy egyéb fényszegény helyen az a minimum, de inkább feljebb: 3200, 6400 (igaz, azt már csak virtuálisan)...A dolog titka a nagyon pontos színkép és expozíció: a színkép azért fontos, mert ha állítasz rajta (még rawban is) akkor elmásznak egymáshoz képest a színcsatornák: fényerőt veszít és zajosodik a kép. Az expozíciót meg szerintem mindenki tudja, hogy miért.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
Piotrus
tag
...,hát itt jön elő,hogy én csak egy zugfotós vagyok ,kevés tudással... , de persze lényeg ,hogy nekem örömet ad, ha sikerül valamit úgy megoldanom,ahogy szeretném.
[ Szerkesztve ]
*Ropi*
félisten
Ne szerénykedj, a zugfotósok viszik előre a szakmát: mivel szívből csinálják amit csinálnak, ezért egyrészt sokszor jobbak a megbízott "profi" fotósnál, másrészt meg csomó olyan problémára találnak ki alternatív megoldásokat, amikre egyébként csak embertelenül drágán lehetne venni céleszközt.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
adamka16
őstag
a mondandód vége rám különösen igaz Még távkioldót is magam fabrikáltam össze, portréállás ugye nincs az állványomon, hát hajtottam egy vasat rá és tökéletes. Mással eddig még nem kísérleteztem
csakb
őstag
Szia!
200 mm-ből ennél jobbat nem fogsz kihozni, legfeljebb ha csinálsz 20-30 expót, és registax-szal összekombinálod őket. De így is csak minimális javulást lehet elérni talán.
"Azon kívül hogy menjek vidékre a fényszennyezés miatt (ez nem fog megtörténni egy fényképért)."
A Holdat egyáltalán nem zavarja a fényszennyezés. Ha kicsivel több részletet, és szebb árnyalatokat akarsz, akkor olyan időpontot válassz, amikor magasan van. A horizont közelében a légköri nyugtalanság nagyon el tudja mosni a részleteket, és vörösít is.
Ugrásszerű javulást mondjuk 600-800-1000 mm-nél lehet elérni, de ahhoz nem árt egy masszív távcsőmechanika is, vezetéssel.
100-as makróval feleekkora lenne a képméret, vagyis még kevesebb részlet látszana.
Esetleg próbálkozhatsz a színek felerősítésével is, olyan képeket viszonylag ritkán lehet látni.
k1csi
senior tag
Amatőr (hobbi) szinten jobban számít, hogy mennyire vágysz valamire. A profi aki ebből profitot akar termelni csak annyit akar befektetni ami feltétlen szükséges és tudja is mire van szüksége (mivel viszont ebből él szükség esetén akár rendszert is gyorsabban vált).
Ezért történehet, hogy a profi fotós gyakran gyengébb vázzal jelenik meg (persze adott határokon belül) mint a hobbi fotós. Viszont a teljes felszerelését nézve sokszor alkalmasabb a célra mint a hobbi fotós felszerelése. A nem DSLR kategóriákról áttérők még mindig a váznál vannak leragadva. Már közhely, de tényleg velem is előfordult, hogy ismerős meglátva a felszerelésem első kérdése, hogy hány MP-es a gép...
Mintha ez lenne a legfontosabb paraméter (vagy másik kedvenc kérdés hányszoros az obi zoom átfogása).
Azaz, ha 60D-re vágysz és mást veszel, mindig ott lesz, hogy bezzeg 60D-vel meg lehetett volna csinálni (még ha nem is így van; ez másra is igaz bár pl. obikra lehet kevésbé). Ha meg megvetted akkor viszont megvan a motiváció, hogy tanulj mert különben tényleg csak pénzkidobás (és nem is kevés) volt.
Ha megteheted nyugodtan vedd meg (ha nem profi vagy, nem a legolcsóbb felszereléssel kell megoldanod, hiszen nem a haszonért csinálod, hanem mert élvezed). Többször is teszteltem. Nem rossz váz, fogásra nekem jobban bejön mint a többi Canon. Apróságokból sajnos tényleg vissza vettek, talán, hogy messzebb kerüljön a 7D-től. Bosszantó, de túl lehet élni. A fókusz korrekció eleve fényerősebb obiknál számít jobban.
Ennek ellenére ezidáig nem sikerült magam meggyőzni, hogy lecseréljem rá az 550D-m (ami kb. 1 éve van meg). Szenzor ugyanazt tudja, esetleg lehet gyorsabban lehet kiolvasni a gyorsabb sorozathoz. Elkezdtem kivárni, mit hoz ki a Canon és milyen irányba indul az elkövetkező évben. A Sony 16MP-es szenzora vsz. kihozta fotó részen amit APS-C-ből ki lehet hozni (és jópár márka ezt használja). A Nikon meg a jó vázak mellé jópár obit hozott ki, ami hiánypótló lenne Canon APS-C használóknak is. Az m4/3 is itt kopogtat, és ha kihasználnák, hogy olcsóbban gyártható mint a DSLR (ami az árakban is látszana) siker lehetne belőle. Azaz remélhetőleg a Canon is előbb-utóbb (és inkább előbb) lépni fog.
Viszont, ha gyakran használsz magas ISO-t (és tényleg szükség van rá, nem azért kell mert nincs megfelelő fényerős obid vagy a vakut nem tudod használni) a Canon 18MP-es szenzora nem rossz.
Persze az idő kicsit már elszállt felette (vagy a Sony szenzor technológiája húzott nagyon bele).
Viszont a jobb obik eléggé megkötik az ember kezét (és itt tényleg jobb obikra gondolok, neked tényleg eléggé alapfelszerelésed van obik terén a 70-200-at leszámítva).
A vaku vezeték nélküli vezérlése sajnos még mindig nem rádiós. Ebben is léphetnének már a gyártók. A rádiós cuccokról (E-TTL méregdrága) látszik lenne igény rá.
Amit még érdemes tudni, hogy a középső fókuszpont mindig a legpontosabb/legérzékenyebb. Azaz ahol kritikus a fókuszsebesség/pontosság és kevés fény van ott mindig legalább f/2.8-as obit érdemes használni (a fókuszálás mindig teljesen nyitott rekesszel történik) a középső fókuszpontot használva (és jó ha gyors nem mikro USM-es az obi). Ha kell utólag lehet kicsit vágni. Az elrontott fókuszos képpel nem igazán lehet mit csinálni.
De tényleg nem lebeszélni akartalak. Minden kb. annyit ér mint amennyiért megveszik (legalábbis drasztikus eltérés nehezen tartható hosszabb távon), azaz nagyon nem foghatsz a 60D-vel mellé. Ha meg azért fotózol mert élvezed és megengedheted magadnak úgyis a vágyaid fognak dönteni.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
adamka16
őstag
Valaki használt közületek ilyen eszközt? [link]
csakb
őstag
Wow, nem is tudtam, hogy a Canon is bohóckodott egyet a power zoommal.
Optikailag és mechanikailag elég vacak, legalábbis ezt írják róla mindenhol. Ha gyűjtő vagy, akkor érdekességnek esetleg megéri megvenni. Az EOS 700 plasztikcsoda kitobija volt.
adamka16
őstag
Nézegelődök va...n azt mondom ezmegmiazisten? de nagyon durva kis cucc még így kinézetre is...
k1csi
senior tag
Nekem meg az volt az első gondolatom, hogy mi ez az ipari hulladék. A felét sem érheti mint a minimálár.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
adamka16
őstag
hát erre kár volt rákeresnem.... [link]
[ Szerkesztve ]
zgospel
őstag
ez zseniális
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
adamka16
őstag
ez még attól is rosszabb, ha az eos 1D mk2-t egy 18-55 IS-el használná valaki... de ez.... nincs mit hozzáfűzni
Klemice
senior tag
Főleg, hogy rá se megy
zgospel
őstag
Tuti lehet kapni occó kínai adaptert Szerintem veszik mint a cukrot
[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
killerjohn
addikt
köszönöm a válaszod!
amit nem értek az az, hogy miért írják hogy "dealing with noise". Milyen noise?
Nekem 1 pixel noise nincs rajta, hiszen gyakorlatilag ISO100, 1/200-on megy az expo...
Cancer
senior tag
Talán valakinek hiányzott a kompaktról megszokott gombos zoom.
Az ügyvédem nélkül nem írok alá semmit...
adamka16
őstag
de ez valami embertelenül gagyi. meg se merném nézni milyen képet gyártanak ezzel a optikával a gépek. nem lehet egy minőségbajnok, de a canon is minek csinált ilyet??
cOxeR
Ármester
Nézted azt is, hogy ez a 90-es évek elejéről való? 21 év....
adamka16
őstag
de azért akkor is léteztek már normálisabb obik tükrös gépekre szerintem..
[ Szerkesztve ]
kiskornel
addikt
Erről jut eszembe: a ma használatos L-es obik jó nagy része a még a 90-es évekből, vagy előbbről származik, és filmes gépre lett tervezve. Ezért várja mindenki a 2. meg 3. kiadásokat.
Nézegesd át a Canon Camera Museumot. Nézd a kiadási dátumokat.
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
HSM
félisten
A marketing-baromságokat leszámítva miért baj az, hogy egy obi filmes gépre lett tervezve?
cOxeR
Ármester
Tisztába vagyok ezekkel a dátumokkal, de az is biztos, hogy a 70-200 is f2.8-amat amibe bele vagyok szerelmesedve, az őskövület 300 is f2.8-ra gondolkodás nélkül elcserélném, pedig az is őskövület...99 vs 2010
(#5920) adamka16
Léteztek...
[ Szerkesztve ]
.DLL
veterán
a filmen lévő fényérzékeny szemcséknek szinte mindegy volt, hogy a fény milyen szögben érkezik be rájuk. Például a hátsó lencse széléről kilépő fénysugarak elég meredeken érték a film szélét, míg középen merőlegesen érkeztek rá. De ez a filmnek mindegy volt.
Az elektronikus érzékelőknek (több dolog miatt, pl. mikrolencsék), akkor a legnagyobb a hatásfoka, ha minden képpontra közel merőlegesen érkezik a fény. Tehát az újabb obik (nem tudom pontosan hogyan) jobban a szenzorok sajátosságaihoz vannak tervezve. (na lehet hogy ez a marketing bullshit, de mégis látni javulást)
(viszont a Fuji legújabb fejlesztése, hogy az érzékelői szélén úgy módosítja a struktúrát, eltolást, hogy ott a meredekebb fénysugarakat nagyobb hatásfokkal gyűjtse be.)
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
csakb
őstag
"Nekem 1 pixel noise nincs rajta"
Ebben nem lennék ennyire biztos.
De majd meglátod, ha elkezded extrém módon átskálázni a csatornákat.
kiskornel
addikt
Megválaszolták előttem. A válasz: élességben már nem felelnek meg a mai kor követelményeinek (kevés kivétellel). Filmre tervezett zoom obit már egyáltalán nem ajánlják. Fixek közt van még olyan, ami simán bevállik digitálison is. Lásd L-es obik.
Filmes gépekre a követelmény: kép A4-ben kinyomtatva, közel 1m-ről nézed, akkor nagyobb legyen a pontok sűrűsége, mint a szemed felbontása. Viszont digit képeknél majdnem mindenki úgy ellenőrzi le az eredményt, hogy letölti, majd 100%-ban kiteszi képernyőre és megnézi, hogy éles-e. És lehet, hogy homályos az egész, ugyanakkor a fent említett szabályanak megfelel.
Tehát az olyan obik, amik a régi szabályok szerint ultrán megfeleltek, most átlagosak, közepesek vagy rosszak is lehetnek.
Adalék: bementem az egyik fotósboltba megkérdezni, hogy mennyibe kerül egy 50cm xY-os kép... erre azt mondták a 12Mpx-emre, hogy "ááá, háát... inkább A4". Azért nem árt, ha egy obi ki tudja hajtani az érzékelőhöz kellő vonalas felbontást.
(#5924) .DLL
(#5923) cOxeR: csak érdekességnek szántam.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
HSM
félisten
Na-na... Azért a régi EF obik közt is van jópár, ami kitűnően teljesít digitálison is, pedig a korai EF lencsék a maguk 1990 körüli kiadási idejükkel nem éppen digitre tervezettek.
Persze, a 70-es 80-as években készült zoom-ok tényleg nem ideálisak digitre. A fixek között viszont akad jópár kivételes képességű. Tudom, a 100% mániát én is ismerem, sőt, rövid ideig én is szenvedtem a kórban, de aztán szerencsére kigyógyultam, és manapság már sokszor többre értékelem a szebb rajzot kellő élességgel, minthogy meg tudjam számolni egyenként a pixeleket 200%-os nagyításban. Úgyse A2-es nyomatokra gyúrok...
A 12Mpixel 50cm-es fotóhoz bőven elég kell hogy legyen, ha kellően éles obival készült, még csak nem is kell extrém éles obi. És az 50*xY-os kép azért már majdnem dupla A4.
kem
addikt
Sziasztok!
Hol lehet kapni jó áron Canon OC-E3-hoz hasonló vaku vezetéket? Esetleg nem TTL vezetéket?
Köszi!
zolka78
senior tag
radi8tor
MODERÁTOR
EOS 500D-nél van lehetőség távkioldásra, ha állványon használom és a bemozdulásokat akarom elkerülni (hosszabb expozíciós idővel)?
⭐ Stella
csakb
őstag
Persze, az RS60-E3 kioldókábel a legegyszerűbb megoldás, de ebből még olcsóbban tudsz utángyártottat venni, vagy akár magad építeni fillérekből.
De infra távirányítóval is megy (RC-5 a gyári típus). Azt hiszem, még B-t is lehet lőni infrával is. A hátránya, hogy csak elöl van IR-szenzor az 500D-n, ha jól tudom.
Ha nem atomstabil az állványod, akkor érdemes az MLU-t (tükörfelcsapás) is bekapcsolni a custom menüben.
[ Szerkesztve ]
radi8tor
MODERÁTOR
MLU? Az azt jelenti, hogy még exponálás előtt felcsapja a tükröt?
De gondolom akkor nem látom a fotózni kívánt dolgokat. Vagy ilyenkor a kijelzőn mutatja, mint videózás alatt?
⭐ Stella
sanyixXx
senior tag
komponálsz, beállítod az expót, utána felcsapod a tükröt. vársz picit és csak aztán exponálsz.
kijelzőn csak akkor mutatja, ha live view-ban fotózol.
Rumot minden pohárba! | https://rumnagykovet.hu/
zolka78
senior tag
RC-5 infrás távkioldót már nem fogsz kapni, az utódja az RC-6 van helyette de teljesen jó hozzá, én is ilyet használok az 500D-hez. Egy picit előre kell rakni a kioldáshoz féloldalasan ha exponálsz mivel elöl van az infraérzékelő. Ami nekem nem tetszik, hogy az MLU nem úgy működik vele ahogy szeretném. Vagyis ha aktív akkor normál esetben az expógomb megnyomásakor felcsap a tűkőr és csak a második exponáláskor történik meg a tényleges expozíció. Na most ez az RC-6 használatánál nem működik így, az RC-6 gombjának a megnyomásakor egyből exponál a gép, ha be van kapcsolva az MLU ha nincs. Az MLU használata csak akkor működik RC-6 használatakor, ha a távkioldót 2mp időzítőre teszed. Gombnyomásra felcsapja a tükröt és 2mp múlva exponál. Ha nem teljesen stabil az állvány akkor lehet ez a 2mp kevés.
Bocs, elfelejtettem hozzátenni, hogy rendesen kezeli a B záridőt.
[ Szerkesztve ]
Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!
radi8tor
MODERÁTOR
Köszi a válaszokat!
2 mp szerintem bőven elég. Nem egy bazooka lesz a gépen
Látok én még RC-5-öt is. Jobb lenne az 500D-hez?
Szerk: Lehet mégis RS60 E3 lesz belőle. Ugyanolyan árban van.
[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
zolka78
senior tag
Én úgy tudom, hogy listában van még sok helyen de már nem beszerezhető mivel az utód az RC-6, és ezt nyomja a canon. Legalább is ahol érdeklődtem ott mind azt mondták, hogy már a canontól nem beszerezhető. Az RS60-E3 nem tudom milyen, amikor én vettem nekem utalványom volt amit nem tudtam teljesen levásárolni és ezért csaptam hozzá egy távkioldót, viszont nem volt RS60 raktáron és így lett az infrás, olyan mindegy volt nekem, hogy melyiket kapom.
Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!
radi8tor
MODERÁTOR
Amazon.com-on csak olyan dolgok vannak fent, amik vannak is
Köszi, majd egyszer beszerzek egy ilyet.
⭐ Stella
zolka78
senior tag
Én csak itthoni boltot néztem. Én is RC-5 kerestem mert 500D-hez azt írja a gyártó, de nem volt sehol, azt hittem az RC-6 már más géphez van fejlesztve, nem akartam hülyeséget venni. Aztán ahol vettem ott meg a vezetékes nem volt, gondoltam most már mindegy, jó lesz az RC-6 is, és jó is lett. Miután utána jártam annyi a különbség a kettő közt, hogy a régi RC-5 mindenféle képen 2mp időzítővel exponál, az RC-6 hátán van egy kis toló kapcsoló ami sima állásban egyből exponál, előretolva pedig 2mp időzítővel.
Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!
kiskornel
addikt
Ugyan már. 12k-ból megvan mind a kettő. A vezetékes az ami neked kell!
Az infrásat arra tervezték, hogy te is rajt légy a képeken. Max 5m előlről lehet vele elsütni a gépet.
Nekem mind a kettő van. Egy vezetékesem már cserélnem kellett...
(#5937) zolka78: sztem a 2mp értelme, hogy ne az látszódjon a képen, hogy te hadonászol a távkioldóval = legyen időd visszahelyezni a kezed. Vagyis ez nem igazán a rezgések kiküszöbölésére lett tervezve, annak ellenére, hogy korlátozottan arra is alkalmas.
http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
zolka78
senior tag
Nem igazán van ezért szükség 2mp-re, nem kell az obi elé tolni, nincs is miért. Még ha állványon van a gép és te mögötte állsz akkor is elég egy picit oldalról a markolat elejére irányítani. Én ilyenkor jobb kézzel nyúlok oldalról és alulról előre, még csak el sem érenm a frontlencse síkját.
Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!
csakb
őstag
Akarsz egy csoportképet, amit te is rajta vagy. Lerakod a gépet az állványra, odasétálsz a többiekhez, előveszed a távirányítót, megnyomod a gombot, és van 2 mp-ed, hogy elrakd a kezed. Így nem az látszódik a képen, hogy hadonászol egy lapos izével. Erre gondolt Kiskornél, és ennek tényleg van értelme.
[ Szerkesztve ]
radi8tor
MODERÁTOR
Jaja, tuti emiatt találták ki a 2 mp-t.
⭐ Stella
ZeN973
tag
Sziasztok,
EOS 400D hez szeretnék obit venni.
Canon 18-75 IS , Canon 18-135 IS vagy inkább Tamron 17-70 OS a jobb választás
Kép minőség szempontjából!
Segitsetek!
"to punish and enslave"
Peetry
senior tag
Sigma 17-70
Bár én nem értek hozzá, de mindenki ezt ajánlja.
ZeN973
tag
HA!!!
Eladnád az EOS 400 D -et!
Mit vennél helyette????
EOS 550D vagy Nikon d5100 ???
"to punish and enslave"
ZeN973
tag
Köszi , én is ezt hallottam !
"to punish and enslave"
adamka16
őstag
Az előbb még obit kérdeztél
Én canon-t, de nikonok picit jobbak képminőségben szerintem. mi az elsődleges cél? fotó vagy videó?
ZeN973
tag
EOS 400D-m van , volt hozzá egy Tamron 18-250 em! Amit eladtam.
Azért kérdezem mert gondoltam rá hogy vázat cserélek bár csak kb. 8000 expo van benne.
És akkor olyan bajonettes obit néznék. Első sorban fénykép a fontos.
"to punish and enslave"
*Ropi*
félisten
Azokkal, amiket leírtál, csak egy baj van: hogy nem léteznek.
Canon 18-75 IS: az vagy 18-75, de IS nélkül: egy nagyon régen nem gyártott üveg (még a filmes korszakban létezett), digi vázon gyenge a képe. Vagy van a Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM, az meg egy híresen rossz üvegje a Canonnak (a 40D-hez adták kitobiként).
Canon 18-135/F3.5-5.6 IS EF: a 7D kitobija. Erősen kompromisszumos a képminősége, vannak idegesítő tulajdonságai (pl. a zoomgyűrű elforog az AF beállása közben).
Tamron 17-70 OS: na ilyen végképp nincsen. Vagy Tamron SP AF17-50mm F/2.8 XR Di-II LD Aspherical [IF], vagy ennek az új, képstabilizátoros változata a Tamron AF 17-50mm f/2.8 SP XR Di II LD Aspherical [IF] VC, vagy Sigma 17-70 F2.8-4.5 DC MACRO, vagy ennek az új, képstabilizátoros változata a Sigma 17-70mm F2.8-4 DC Macro OS HSM.
Na most akkor miről is beszélünk?
Én a Tamron SP AF17-50mm F/2.8 XR Di-II LD Aspherical [IF] -t ajánlom. Volt nekem és nagyon penge. Arra vigyázz, hogy a képstabi élküli változata amennyire jó, annyira rossz a képstabis, nem keverendő össze!!! 60-70k körül kapható használtan. Megvétel előtt tüzetesen tesztelni, mert itthon nincs szervize: ha nem pontos az AF, akkor mexXxívtad.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu