Hirdetés

2024. május 20., hétfő

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#28551) Lauda válasza philoxenia (#28547) üzenetére


Lauda
félisten

A sima C1/C rutin lopikula, az E-s mar huzosabb. ;)

(#28552) MaciG válasza Rick4 (#28543) üzenetére


MaciG
addikt

A 47-es azon szakaszán rengetegszer mérnek. Szinte volt hogy hónapokon keresztül azt hallottam a rádióban ,hogy ott vannak kint. Szóval szerintem inkább ez lehet a kultúrált haladás oka arrafele.

BANZAII

(#28553) Rick4 válasza MaciG (#28552) üzenetére


Rick4
félisten

A 100-as táblánál 80 az inkább a forgalom feltartása, mint kulturált haladás.. :D
Tudom, mindig mérnek, én látni is szoktam őket, igaz nem érdekel túlzottan, mert nekem nem szokásuk papírt küldeni.

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#28554) philoxenia válasza Lauda (#28551) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

...én nem vállalnám be 6 óra gyakorlással..... ;)
A pótozás ellenben a téeszcsében gyakorolható........ :D

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#28555) neduddki válasza philoxenia (#28549) üzenetére


neduddki
nagyúr

HI!

szerintem en is annyi utan vizsgasztam, majd tizenx ora utan forgalomban, teremszetesen alairva kifizetve a 30:- )

udv

neduddki

https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni

(#28556) hallari válasza philoxenia (#28547) üzenetére


hallari
tag

Amikor én tanultam - '91-ben - 20 óra volt a kötelező óraszám (minimum). Ebből az utolsó 2 volt a vizsga, tehát effektíve 18 óra vezetés után kerültem (volna) vizsgára, mivel azonban az első két óra a vezetés "elméletének" oktatásával zajlott egy olyan oktatóval, aki finoman szólva agresszív bunkó volt, ezért átkérettem magam máshoz, így lett 16 óra belőle. Amibe már a rutinnak is bele kellett férnie.
A vizsgán több hibapontom is volt a kevés gyakorlat miatt, de átmentem. AZÓTA PEDIG SENKINEK NEM OKOZTAM BALESETET (KOCCANÁST SEM) úgyhogy jó lenne, ha leakadnál rólam.

(#28557) MaciG válasza Rick4 (#28553) üzenetére


MaciG
addikt

Ott 2x2 sáv van, ha valaki tökörészni akar menjen a külsőbe...
DE ezen meg ne lepődj meg, sokan a rendőrautót se merik megelőzni ha előttük megy 40-el mikor 50km/h a limit...

BANZAII

(#28558) Rick4 válasza MaciG (#28557) üzenetére


Rick4
félisten

Vagy azért mert vaj van a fülük mögött, vagy mert nem tudják, hogy lehet... :-D
Reggel jövök Szegedről Pécsre, jó nagy köd volt, 80 körül azért lehetett haladni, egyszer csak Baja előtt előbukkant egy fehér Axiálos Astrás gyökér az én sávomban, amint épp előz, még rá is fékeztem épp banánmajszolás közben, de egyébként befért volna, innen üzenem, hogy az anyukájának adjon sok vizet....
Most jöttem el Nagyatádra, Pécs és Szigetvár között jövök, előttem egy kamion kb 70-nel. Errefelé nem sűrűn járok, dimbes- dombos is az út, megvártam míg látom hova megyek, indexelek, elkezdtem előzni, már a hátsó kerekénél járok, mikor minden index nélkül elkezd átjönni a balos sávba, de semmit se előzött, csak szimplán kóvályog az úton. Villogás, visszamegy, de addigra kanyar közelébe értünk. Kanyar után megint index, előzöm, megint a hátsó kerekénél járok, mikor kiteszi az indexet, (nyilván előtte a tükörbe se nézett) és megint jön, elől láttam egy út mellett parkoló autót, aki még az úton se volt, jó fél méterrel lejjebb, tehát épp kerülgetni se kellett volna, mondom ez egy barom, villogok megint, aztán megelőzöm. 200 métert megyek, és jön a következő falu, Nagypeterd, a táblánál normálisan 90-ről 50-re fékezek, erre nézem a tükörben, a barom kamionos úgy bele kellett hogy álljon a fékbe hogy füstöltek a gumik, holott (gondolom én) a táblát ő is látta, a sebességkorlát rá is vonatkozott, ha kedve lett volna, mert úgy látszik náluk így megy, épp lehetősége lett volna a szabályok szerint közel 50-nel közlekedni a tábla vonalában, plusz még nekem fel is nyomta a reflektort... :D Vagy ha én nem vagyok ott, 70 fölött tolja lakott területen? Mondom ez tényleg egy barom. Valószínű a cimborájával is rádiózhatott, mert 3km-t se mentem, jön szembe egy bordó kamion, villog a refivel, meg áthúzza a szerelvényt is az én sávomba.. :D nem vagyok ijedős, nem lepődök meg ilyeneken... Na, mondom, rohadjatok meg ott nyáron a vezetőülésben, meg ha már így rángatod a kormányt, remélem árokba is borulsz vele.........

Mondtam én, amint átjövök erre a részre, tele lesz hülyével az út.. Pécsen féklámpanyomogató bajnokjelöltek, ehh...

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#28559) Drizzt


Drizzt
nagyúr

[link]. Azoknak javaslom, akik írták nemrég, hogy népnevelési szándékkal akkor is lelépnek a zebrára, ha nem látják még, hogy fékez az autós.

I am having fun staying poor.

(#28560) MaciG válasza Drizzt (#28559) üzenetére


MaciG
addikt

Már elnézést, de ki az a hülye aki népnevelési szándékkal lelép az autó elé, ha látja, hogy az nem lassít neki? :U

BANZAII

(#28561) Drenadar válasza Drizzt (#28559) üzenetére


Drenadar
veterán

vagyis a gyalogos ne lépjen ki a házból a zebrára meg csak akkor lépjen ha közel s távol nincs autó de ha van akkor az is áll. vagy inkább tolat. vagy ha a sofőr kiszáll és átkíséri a gyalogost a túloldalra.

most majdnem ideírtam egy cifra káromkodást. akinek van fantáziája még az ideképzelheti.

(#28560) MaciG: ÉN simán. no nem a kocsi elé, csak hogy megijedjen az a baromállatja.
Illetve még az is jó, ha kezünket kinyújtjuk kulccsal a kocsi felé. Bíróságon nem tudja bizonyítani hogy mi voltunk azok, hiszen ha én a zebrán állok ő nem lehet mellettem. NEM?

Az hogy ezel az akcióval meg 8 napon túl gyógyuló sérüléseket szerzünk az megint egy másik kérdés (és másik per).

[ Szerkesztve ]

(#28562) Rick4


Rick4
félisten

Tegnap este 8 után jövök a Hungárián az M5 felé, nem túl nagy forgalom, mindenki jön szépen, én meg gondoltam haladok, ha már 70-nel lehet jönni, és nem 60-nal mint a többiek. Egy swiftes úgy érezte, neki fáj, ha elé megyek, ezért villogott a refivel, de se életveszély, se más nem volt, inkább bunkó akart picit lenni, ha már mögöttem van. Nem foglalkoztam vele, de csak erőlködik, nyomogatja a fénykürtöt, meg nyomja utánam... Gondoltam, lassítok, ha ennyire baja van, de valahogy padlófék lett belőle, ő is fékezett, aztán én jöttem, M5-re kanyarodónál piros lámpa, még szinte meg se áll, de már nyitja az ajtót, hogy majd ő. Aztán mellém gurult, és valahogy rögtön meg is gondolta magát, már annyira nem volt kedve kiszállni. Szóltam neki, hogy valami baj van a lámpájával, kissé jobban világít, mint kellene, aztán nem okoskodott, hanem szépen állt a sorában. Annyira nem volt kedvem kiszállni és egy pofont leverni neki, pedig megérdemelte volna.... Hulye kocsog... :DDD

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#28563) Drenadar válasza Rick4 (#28562) üzenetére


Drenadar
veterán

hátsó ködlámpát nem erre találták ki? persze sötétben és és féken állva kombózva.

(#28564) Rick4 válasza Drenadar (#28563) üzenetére


Rick4
félisten

Erre tökéletes, csak ugye 3 sáv, és mindenhol autók, a többiekkel nem akartam kiszúrni.

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#28565) Lauda válasza Drenadar (#28561) üzenetére


Lauda
félisten

21. § (6) A gyalogos az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről.

Felejtsuk el azt a marhasagot, hogy a gyalogos atkelohelyen elsobbsegunk van es akkor barmit megtehetunk. Ha ott jarmu kozeledik, nem lephetunk le eleje.

(#28566) Dluinet válasza Lauda (#28565) üzenetére


Dluinet
nagyúr

21. § (5) A gyalogos az úttesten a kijelölt gyalogosátkelőhelyen, ha pedig a közelben kijelölt gyalogosátkelőhely nincs,

a) lakott területen levő főútvonalon az útkereszteződésnél (a járda meghosszabbított vonalában), valamint a menetrend szerint közlekedő jármű megállóhelyén levő járdasziget és az ahhoz közelebb eső járda között (a járdasziget teljes hosszában),

b) egyéb helyen bárhol,

a legrövidebb áthaladást biztosító irányban mehet át.

21. § (7) A kijelölt gyalogosátkelőhelyen áthaladó gyalogosnak a járművekkel szemben elsőbbsége van. Ugyancsak elsőbbsége van - kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is - az útkereszteződésnél áthaladó gyalogosnak azokkal a járművekkel szemben, amelyek arra az útra kanyarodnak be, amelyen a gyalogos áthalad. A megkülönböztető jelzéseket használó gépjárművekkel szemben azonban a gyalogosnak elsőbbsége ezeken a helyeken sincs.

21. § (8) A gyalogos olyan helyen, ahol a járművekkel szemben elsőbbsége nincs, mielőtt az úttestre lép, köteles meggyőződni arról, hogy áthaladásával a járműforgalmat nem zavarja. Nem léphet az úttestre, ha a jármű olyan közel van, hogy annak zavarása nélkül az úttesten átmenni nem tud.

Az elsőbbség és az előzés szabályainak megsértése [SzR. 44. § (1) bek.]; 5 büntipont

[ Szerkesztve ]

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#28567) Lauda válasza Dluinet (#28566) üzenetére


Lauda
félisten

Mi celbol masoltad ezt most be?

(#28568) Dluinet válasza Lauda (#28567) üzenetére


Dluinet
nagyúr

Mert elsőbbsége van a gyalogosnak a gyalogosátkelőhelyen, de máshol az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről.

A gyalogos olyan helyen, ahol a járművekkel szemben elsőbbsége nincs, mielőtt az úttestre lép, köteles meggyőződni arról, hogy áthaladásával a járműforgalmat nem zavarja. Nem léphet az úttestre, ha a jármű olyan közel van, hogy annak zavarása nélkül az úttesten átmenni nem tud.

Olvasd el. Lehet csak én értem másként, meg a Lajtán túliak.

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#28569) Lauda válasza Dluinet (#28568) üzenetére


Lauda
félisten

Ki mondta, hogy nincs elsobbsege?

A gyalogos csak akkor lephet az uttestre, ha meggyozodott annak veszelytelensegerol, teljesen mindegy, hogy elsobbsege van-e, vagy nincs. De ha elolvasod amit kiemeltel vastagon, akkor erteni fogod, hogy mi a kulonbseg.

(#28570) Drenadar válasza Lauda (#28569) üzenetére


Drenadar
veterán

és az, hogy az autósnak úgy kell megközelítenie az átkelőt, hogy a gyalogos elsőbbségét biztosítsa? GYK: lassítson, mutassa azt a puhatestű felé, hogy meg fogok állni, induljá már el te BAROM!

ez biztos nem számít :F

Vagyis akkor egy forgalmas zebra átkelőnél tényleg a büdös életbe nem fog átmenni a gyalogos, mert a kocsik csak jönnek. És amíg nem lép le addig megállni sem kötelesek, max lassítani, de lehet azt a lassítást csak sebességmérővel lehet kimutatni.

Nem kellene a végleteken lovagolni, nem azt mondom, hogy te mész 50-el és a gyalogos lépjen le eléd a féktáv. felénél...

és igen egy alap szabály a KRESZ-szel, hogy a balesetet mindenáron meg kell előzni. de itt nem arra gondoltak a megalkotók, hogy maradjon otthon a puhatestű. ezzel felesleges takarózni, hogy azért nem álltam meg, mert neki az úgyis balesetveszélyes ha lelép elém, tehát teljesen jogosan megyek tovább.

És az a szabály, hogy csak akkor ülhetsz volán mögé, ha ellenőrizted a gumik állapotát bordázását, keréknyomást, a fényjelző berendezéseket, a féket? Gondolom azt is betartod :) Meg azt, hogy a ködlámpát csak időjárás/látásviszonyok miatt indokolt helyzetbe kattintod fel.

[ Szerkesztve ]

(#28571) Lauda válasza Drenadar (#28570) üzenetére


Lauda
félisten

Az, hogy az autos szabalytalan esetleg (ez sem feltetlen igaz), az nem jogosit fel semmire ha ott a gyalogos atkelohely. Ha jon egy auto/motoros ott, akkor nem lephetsz le eleje, mert
Te is szabalytalan leszel es meg raadasul el is leszel utve.

Kar ezt agyonragozni, amit leirtam szerintem Te sem vitatod.

(#28572) Drenadar válasza Lauda (#28571) üzenetére


Drenadar
veterán

jogász vagy vagy mi? Árnyalatokról se hallottál, igaz?
beszélhetnénk arról is, hogy melyik volt előbb a tyúk vagy a tojás?
mivel...
Mindkettő alapszabály miatt nem lehet egyszerre autós és gyalogos a zebrán. ENNYI. De ezért nem csak a gyalogos felel, hanem az autós is, mert neki is biztosítani kell a balesetmentességet. Vagy gondolod ez csak és kizárólag a puhatestű dolga? Mert nagyon nem.

Illetve írd már le, hogy mit értesz az alatt, hogy : "Ha jon egy auto/motoros ott" Hol ott? azon az úton? útszakaszon? látótávolságon?

(#28573) Möhe


Möhe
addikt

Vitatkozhattok,hogy kinek van joga/elsőbbsége a gyalogos átkelőhelynél,ha egyszer a gyalogos nincsen tisztában azzal hogy mikor léphet le,és az autós hogyan is közelítse meg a zebrát.Ha már az egyik nem tartja be/ismeri a szabályt akkor vagy ott fog megöregedni a gyalogos a járdán,vagy jön a mentő. Az éremnek két oldala van.
Engem a nyugdíjasok szoktak tovább hessegetni ha megállok egy jobbra kisívű kanyarodás után lévő zebránál. Itt szokott elszakadni a cérna.

(#28574) Lauda válasza Drenadar (#28572) üzenetére


Lauda
félisten

Epp ezt mondom, hogy mindketto felelossege.

Jon egy auto/motoros a gyalogos atkelohely fele es lathatoan nem fog megallni/lassitani, nem lephetsz le az uttestre.

(#28575) Drenadar válasza Lauda (#28574) üzenetére


Drenadar
veterán

ez mind szubjektív. mindenki más és más ítélőképességgel rendelkezik. a hatóság meg nem azt fogja mondani a hírekbe, hogy nem várta meg a gyalogos hogy elmenj, hanem: megint zebrán gázoltak el gyalogost. megkérdeznek pár járókelőt: "Mondja csak Józsi bácsi, mit látott? -ÓÓÓ uram, az a szerencsétlen pasas csak át akart menni a zebrán az a semmirekellő meg nem állt meg sőt gyorsított! "
esetleg megkérdezik hogy nem-e ugrottak ki-e eléd?

De milyen rosszallóan tudnak nézni, mikor későn fékezek de az ABS megfog. :D

Meg a nyanyáktól én is kivagyok, akik még akkor se mernek átmenni mikor állok, és villogok dudálok kezemmel kalimpálok, hogy menjééé má!!!

vagy akik beszélgetnek a zebra előtt.

nah már csak életet kellene lehelnem a kocsiba :D

(#28576) Lauda válasza Drenadar (#28575) üzenetére


Lauda
félisten

A hatosag kivizsgalja az ilyeneket es igen, a gyalogos felelosseget is ugyanugy megvizsgaljak, ahogy az autoset is. A hireket szerintem ne keverjuk ide.

Figyelni kell nagyon, mert altalaban nem torodnek semmivel, csak mennek mint a tank, marmint a gyalogosok.

[ Szerkesztve ]

(#28577) Drenadar válasza Lauda (#28576) üzenetére


Drenadar
veterán

Én nem ezt tapasztaltam.

Én meg van mikor kiharcolom az elsőbbséget van mikor nem. Kedvfüggő. Ha meg majd elütnek beszámolok róla mit is mondtak hogy miért is az én hibám volt...

Vidéken sokkal nyugisabb az élet.

(#28578) Viszlát


Viszlát
addikt

A legnagyobb baj, hogy az autósok ippencsak, a gyalogosok meg semennyire nincsenek tanítva a közlekedésre.

Épp a héten jártam egy svájci kisvárosban, ahol 6-7 éves forma gyerkőcöket tanított egy rendőr a zebrán átkelésre. Szépen kettesével engedte őket, a forgalmat is kettesével engedte (magyarul átment egy párnyi gyerkőc, utána két autót elengedett). Szépen meg lett nekik mutatva, nagyon ügyesek is voltak: megközelítették a zebrát, az úttest szélén megálltak és kézfeltartással jelezték az átkelési szándékot. Én szépen megálltam, ők átkeltek és így tovább.

Itthon a kézfeltartásra akkora felhördülés volt anno, hogy a szegény nyugdíjas majd még emelgesse a kezét, hát hogy képzelik azt? Pedig megoldana egy kritikus szituációt és egyértelműsítené a helyzetet...

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#28579) Drenadar válasza Viszlát (#28578) üzenetére


Drenadar
veterán

Svájc az egy másik világ... meg bármi ami MO határain kívül van.

(#28580) Möhe válasza Viszlát (#28578) üzenetére


Möhe
addikt

Mondjuk erre a kézfeltartásra nem emlékszem (lehet fiatal vagyok hozzá),de 10 éve vezetek. Ettől függetlenül én bevezetném,mert sokszor megtévesztő tud lenni az ember ha a járda szélén úgy pásztáz jobbra-balra mint egy ipari kamera, vagy két lépéssel beljebb álló de ugyan úgy forgolászó egyén . Pedig mind a ketten át akarnak kelni,csak az egyik nagyon is egyértelmű, a másik meg lehet hogy csak vár valakit külső szemmel nézve,pedig nem. Így légy okos 30-al közelítve egy zebrához.

(#28581) Viszlát válasza Drenadar (#28579) üzenetére


Viszlát
addikt

Túl nagy különbségek nincsenek, ott is emberek élnek, ugyanolyan pitiáner közlekedési hozzáállással, mint nálunk (ld. hátsó ködlámpa használata). Viszont legalább amíg a saját országuk határain belül vannak, addig betartják a szabályokat. Hogy azon kívül milyenek, azt inkább hagyjuk...

[ Szerkesztve ]

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#28582) Drizzt válasza Drenadar (#28561) üzenetére


Drizzt
nagyúr

Elso bekezdesed nem relevans, nem irtam, hogy ne kene atengedni a gyalogosokat. En is mindig igyekszem atengedni a gyalogosokat. Sot, gyalog is kozlekedek, es nagyon zavar, ha adott esetben akar 1 percet kell varnom. De le nem lepnek semmikepp egy nem fekezo kocsi ele. Ha meg csak a fektav hataran van, akkor sem.

Tovabbiakra: leirasod szerint tehat veszelyhelyzetet teremtesz azert, hogy igazad bizonyitsd. Erre en tudnek cifrakat mondani. Sose tudhatod a varatlanra mit fognak reagalni. Lehet epp a kormanyt rantja at a szabalyosan lefekezo szembejovore.

I am having fun staying poor.

(#28583) Lauda válasza Viszlát (#28578) üzenetére


Lauda
félisten

Ez sokkal jobb modszer, mint amit nalunk csinalnak a rendorok. Jon egy gyerek es megallit erte 10 autot. Sokkal esszerubb lenne a gyereket megallitani es elmondani neki miert, a 10 autot elmegy, utana mehet o is.

(#28584) Drenadar válasza Drizzt (#28582) üzenetére


Drenadar
veterán

vannak félősebb emberek és még félősebbek. és van aki megtudja ítélni hogy le tud-e lassítani/fékezni megállni egy kocsi adott sebesség/út mellett, és van aki nem. még egy tömegkatasztrófát sem okoztam, pedig többször láttam, hogy az bizony nem akar megállni, de a vérfoltokat sem akarja a kocsijáról letakarítgatni. És már több mint 20 éve vagyok gyalogos...

felesleges erről filozofálni. A gyalogos ne okozzon tömegkarambolt, az autós ezt meg akadályozza meg úgy, hogy a zebrához közeledve lassít. Mindenki jól jár, nem?

Annak az embernek viszont kezét lábát levágnám aki egy párhuzamos közlekedésre alkalmas úton (GYK: egy irányban legalább két sávos) ha az egyik sávban megáll egy autó, a másikban ő meg elhajt mellette.

Tudom a gyalogosnak kellene felmásznia a másik kocsira hogy kilásson mögülle hogy vajon elcsapják-e a zebrán hisz szerinted csak és kizárólag a gyalogosnak kell odafigyelnie mert adott esetben ő fog megpusztulni. Én csak ezzel a hozzáállásoddal kötegszem.

A KRESZ az a kölcsönös bizalmon alapszik, miszerint mindenki betartja ezeket a szabályokat.

(#28583) Lauda : és valószínűleg jön egy 11.is... meg még egy... és még egy. meg még egy. meg még 10 a másik írányból... az aggódó szülő meg este 10kor már keresteti a gyerekét. :C
Tudod lehet a rendőr is úgy gondolja, hogy az a szabály, hogy a zebránál lassítani kell megállási szándékot kell mutatni a gyalogosnak. és nem a gyalogosnak türelmet gyakorolni.

[ Szerkesztve ]

(#28585) Khelben válasza Lauda (#28583) üzenetére


Khelben
nagyúr

Ezt megfogalmaznád egyértelmű kresz szabályként?

(#28586) Drenadar válasza Khelben (#28585) üzenetére


Drenadar
veterán

Lauda nevében:
A gyalogos köteles a zebránál várakozni arra hogy valaki megszánja és megálljon, vagy csak akkor mehet át, ha a gépjárműveket lassításra/fékezésre nem kényszeríti.

vagyis soha :R

(#28587) Lauda


Lauda
félisten

Drenadar, Khelben, Drenadar

Sokkal esszerubb, gazdasagosabb es kornyezetkimelobb 1 embernek varni ott fel percet, mint 10 autonak lefekezni/varni es felgyorsitani. Masreszt a gyerek se azt tanulja meg, hogy o a kiraly a gyalogos atkelohelynel, hanem azt, hogy megesik, mikor varnia kell, mert a rendor nem mindig lesz ott.

[ Szerkesztve ]

(#28588) Drenadar válasza Lauda (#28587) üzenetére


Drenadar
veterán

jaj ez a kedvenc kifogásom rá. Gazdaságosabb, ha nem kell megállni az autónak :C

Annyiszor állsz meg idiótán beállított lámpák miatt a dugókról meg ne is beszéljünk, hogy az a plusz egy már nem számít és boldog tudattal mész tovább hogy azt a szerencsétlen hülye gyereket nem ott fogják elgázolni. Illetve gondolom személygépkocsit vezetsz és nem egy több tonnás áruszállítót, vagy buszt, ahol tényleg nagyon nagyon drága az elindulás.

Vagy a piroson is átszoktál menni? hogy ne kelljen megállni? Hiszen a keresztbejövő forgalomra is igaz az a szabály, hogy meg kell győződnie arról hogy megkapja az elsőbbséget és nem megy bele senkibe... bár ezt senki nem tudja és nem, nem fogok jogszabályokat keresgélni...

[ Szerkesztve ]

(#28589) Lauda válasza Drenadar (#28588) üzenetére


Lauda
félisten

A lampa program alapjan mukodik. Ki mondta, hogy nem allok meg gyereknek? Azt irtam, hogy a rendor ne allitson meg 10 autot 1 gyerek miatt, hanem inkabb szoljon a gyereknek, hogy varjon es mondja el neki, miert.

(#28590) Drenadar válasza Lauda (#28589) üzenetére


Drenadar
veterán

Csak a rendőr is a KRESZ alapján működik. tudod? A szabály az hogy az autós megáll, ha látja hogy valaki átkelésre várakozik, vagy legalábbis ez irányú szándékot mutat. Pont.

Vitatod e szabály meglétét?

Nem kifogásokat kell gyártani miért is jobb ha nem állunk meg, hanem törekedjünk a szabályok betartására, nálunk okosabbak alkották meg, és valamiért emellett döntöttek és nem az óvjuk az autósok pénztárcáját elv mellett.

De én befejeztem ezt a témát, úgyis mindenki azt tesz(és mond) amit akar.

(#28591) Viszlát válasza Drenadar (#28590) üzenetére


Viszlát
addikt

Így van. De nem is az a baj, hogy meg kell állni, az egyetlen probléma, hogy nincs egyértelműsítve a szituáció.

nálunk okosabbak alkották meg

Na ebben ne légy olyan biztos. ;]

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#28592) Rick4 válasza Drenadar (#28590) üzenetére


Rick4
félisten

Olvasd már el a kreszt, főleg a 21.§-t, ilyesmiről szó sincs benne. [link]
43. § (1) Kijelölt gyalogosátkelőhelyen a járművel a gyalogosnak elsőbbséget kell adni.
Tehát ha a gyalogos nem a kijelölt gyalogosátkelőhelyen áll, akkor nem kell neki elsőbbséget adni.
Én se forszírozom, mert úgy gondolom, tudok olvasni és értelmezni is, csak le van írva, ha a gyalogos ott áll az út szélén, az még semmire se jogosítja fel, és főleg nincsen minden esetben elsőbbsége.

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#28593) MaciG válasza Drenadar (#28561) üzenetére


MaciG
addikt

Az hülyeség. Okés, hogy ha elüt a zebrán, akkor indíthatsz kártérítési pert, de sosem tudhatod előre, hogy fogsz megsérülni. Az is lehet ,hogy meghalsz vagy lebénulsz, és akkor sokra mész a pénzzel... Ez maximum akkor jó megoldás, ha meguntad az életed, azt lelépsz valaki elé, azt vagy meghalsz, vagy nem és a kártérítésből még eléldegélsz egy kicsit.

[ Szerkesztve ]

BANZAII

(#28594) Lauda válasza Drenadar (#28590) üzenetére


Lauda
félisten

Nem tudom erthetobben elmagyarazni. A rendor ne allitson meg 10 autot, ha 1 gyerek erkezik az atkelohoz. Ezt szajkozom az elejetol fogva. Allitsa meg a gyereket es mondja el neki, hogy mi a helyzet. Ne az ragadjon meg benne, hogy amikor o odaer, akkor megallnak az autok, mert azt mar nem fogja megjegyezni, hogy azok a rendor miatt alltak meg es nem miatta. Ez nem csak az autosok es a gyerek miatt jo, hanem kornyezetkimelobb, nem szivod a feleslegesen a kipufogogazt, a fekbetet es gumiport.

[ Szerkesztve ]

(#28595) MaciG válasza Lauda (#28594) üzenetére


MaciG
addikt

Ezért is lenne jobb ha nem lenne elsőbbsége a gyalogosnak, mert az sokkal környezetbarátabb megoldás lenne, pont az általad leírtak miatt is. Bezzeg ilyenkor nem számít a környezetvédelem...

BANZAII

(#28596) Rick4 válasza Lauda (#28594) üzenetére


Rick4
félisten

Eleve pont hülyeség egy puhatestűnek előnyt adni törvényileg, ha meg véletlenül azt hiszi mehet és nem figyelik (mert ez sajnos egyeseknél bevallottan benne van) meg van lepődve hogy kórházba kerül.

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#28597) Khelben válasza MaciG (#28595) üzenetére


Khelben
nagyúr

A mentőnek se legyen elsőbbsége, amikor érted megy, hiszen az csak egy ember, útközben meg hánynak kell fékeznie, lehúzódnia, stb.

(#28598) Rick4 válasza Khelben (#28597) üzenetére


Rick4
félisten

Azért annak nincsen köze a dologhoz, a gyalogos azért van gyalog mert nem siet.

Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

(#28599) bozont válasza Lauda (#28594) üzenetére


bozont
veterán

Hiába szajkózod, ha a kresz szerint akkor is meg kell állnod, ha csak egy fél gyalogos akar átkelni, a gazdaságosság itt nem szempont. Ez van, kész, pont. Ha nem tetszik, lehet aláírásokat gyűjteni a szabálymódosításért.

(#28598) Rick4
Mégis miből gondolod ezt, hogy egy gyalogos azért megy gyalog mert éppen nem siet?

[ Szerkesztve ]

(#28600) decibel válasza Lauda (#28594) üzenetére


decibel
aktív tag

Az autózás soha nem a gazdaságosságról szólt. Ha ennyire szíveden viseled a környezetet, akkor biciklizz, vonatozz. A törvény szerint ha egy gyerek át akar kelni a zebrán, akkor akár 100 autónak is meg kell állnia. Az emberéletet drágábban mérik mint a benzint.

@Rick4: ez csak irónia akart lennie ugye?

[ Szerkesztve ]

"you are a monkey poo-poo"

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.