Idióta. Még "szerencse" ,hogy nem egy személyautóval ütközött össze.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
Idióta. Még "szerencse" ,hogy nem egy személyautóval ütközött össze.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
(#20052) kételkedem válasza Avicularia (#20048) üzenetére
Teljesen biztos vagyok benne, hogy a jelenlegi rendszert át kell alakítani!
-5 évente kresz vizsga mindenkinek.
-65 év felettieknek kötelező PÁV vizsga, ami 2 évre érvényes.
Sokan szidnák anyámat, de sokkal kevesebb ehhez hasonló eset történne!
Ha igazad van, megengedheted magadnak, hogy megőrizd a nyugalmadat! °°XLIII°° "Isten, áldd meg a magyart" Kölcsey 1823
(#20050) Rick4, (#20051) AMD Power
Az az egy valoban "pozitiv" a dologban, h csak magat tette el lab alol, mast nem.
(#20052) kételkedem egyetertek, annyival kiegeszitve, h mindenkinek pav-vizsga, kortol fuggetlenul, 5 evente ujitani, aki nem felel meg papa jogsi orokre. Ezenkivul a kerekparosoknak is kotelezo kresz-vizsga.
kerekparosoknak is kotelezo kresz-vizsga
Ezzel picinyke bibi: ki számít kerékpárosnak, és hogy határoznád meg? A magyar lakosság túlnyomó többségének van kerékpárja, ha más nem a sufniban porosodik, akkor mindenkinek kötelezővé tennéd?
Ezzel nem azt mondom, hogy nem szükséges, mert természetesen elég életveszélyes KRESZ ismeret nélkül kerékpározni. De ennyi erővel a gyalogosoknak is előírhatnák, hiszen ők is közlekednek az úttesten, és egy részük erős szuicid hajlamokat is mutat...
mod: Magam is bringás vagyok, és úgy látom, hogy a legnagyobb gond a "kocabringásokkal" van, tehát aki az ezer éves, nyikorgó montiján teker a városban, sisak nélkül, zene a fülben, piroson is átmegy gond nélkül, másrészt pedig a női vázas bringán tekerő leánykákkal, aki csak mennek, mint a vaknyúl, persze lehetőleg a forgalmat akadályozva. Nem hiszem, hogy rajtuk segítene egy KRESZ vizsga...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
Az szamit kerekparosnak, aki az uton kerekparral halad. Az nem szamit, ha a sufniban van,az auto is lehet garazsban, ahhoz nem kell jogsi. Ha viszont kimegy vele a kozutra, azt csak ervenyes vizsga es papirokkal tehesse. Nem is ertem miert nem kotelezo meg nekik, hisz ugyanott kozlekednek ahol a szgk, segedmotorkerekpar pl, nekik meg kotelezo a vizsga, baromsag ez igy.
A gyalogos elvileg nem kozlekedhet az uttesten, csak extrem esetekben, altalaban csak keresztezhetnek az utat az atkelohelyen, de legtobbjuk ehhez is hulye.
A total idiotakon biztos nem segit, ez az autovezetoknel is igy van, de nagy resze a vizsga es par husos bunti utan tudna normalisan kozlekedni szerintem.
[ Szerkesztve ]
Azért nem hiszem, hogy bármit is megoldana, mert nem attól fognak a most kamikáze módon közlekedők normálisan közlekedni, ha letesznek egy vizsgát. Ahogy én látom, a szervdonorok nagy részét egyszerűen nem érdekli a KRESZ, semmibe veszik, és ezen a vizsga sem változtatna. Bringás rendőröket ide, akkor simán felelősségre lehetne vonni a bringásokat is, egy edzettebb rendőr elől nem lehetne könnyen elmenekülni sem.
Egyébként csak félig vicc, Párizsban pl. görkorcsolyás rendőröket is láttam, a Louvre egyik udvarában közlekedtek éppen.
mod: Ja és tegyék kötelezőve a sisakot és bizony kemény büntetéseket a világítás hiányáért (ez utóbbi mondjuk elő is fordul néha). Épp két hete buktam egy nagyot a saját hibámból (nagyon rendes autósok segítettek, olyan kár, hogy nem tudom megköszönni nekik közvetlenül...), eltört az orrom, de ha nem lett volna rajtam sisak és kesztyű, most még lehet a kórházból írogatnék törött koponyával, ha egyáltalán...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
Szerintem, aki járművel közterületre megy, annak legyen érvényes jogosítványa.
Lehet valaki kiváló forma-1-es pilóta, de ha nincs B kategóriás jogosítványa, akkor nem mehet közútra autóval.
A PÁV meg sokkal jobb módszer lenne szűrni a sofőröket, mint az "orvosi alkalmassági vizsgálat"-nak csúfolt izé. Ha azt akarja az ember, hoy meglegyen, akkor felhív egy autósiskolát és a legközelebbi alkalmas időpontra bejelentkezik, amikor ott a doki alkalmassági vizsgálatokat csinálni. 5k HUF = garantált alkalmasság. Sok esetben még látásvizsgálat sincs. Fizet, tehát alkalmas.
Egy olyan hülyén szerinted mit segít az 5 évenkénti KRESZ vizsga, aki a többszöri figyelmeztető jelek ellenére sem veszi észre (vagy szándékosan haladt úgy?), hogy rossz irányba halad? Az ilyeneket jármű közelébe sem szabadna engedni.
The only real valuable thing is intuition.
Hmm, a kifejezetten bringás KRESZ oktatásának jobban belegondolva azért lehetne előnye, mert sokan azt sem látják, hogy veszélyben vannak, mert még ha ismerik is a KRESZt, de nem bringás fejjel gondolkodnak, ha nem olvasnak utána a témának. Nem ismerik a tipikus baleseti forrásokat (pl. "jobbhorog", Andrássyn kinyitott ajtó, stb.). Meg hogy a legtöbb esetben hiába szabályos az ember, az nem vigasz, ha ezt ráírhatják a sírkövére, és ennek tudatában kell közlekedni. Na ezeket kellene megtanítani nagyon...
mod: Mellékesen gyűlölök a városban bringázni, Bpen ezt szükséges rossznak tartom (Koppenhágában pl. nem az, próbáltam, szenzációs élmény), elsősorban erdőjáró bringás vagyok. Na annak az elcseszett szabályozásáról meg külön regényeket lehetne írni...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
Mindent nem oldana meg, autosbol is sok a boszme, viszont ha! atmenne a vizsgan es a rendorok is foglalkoznanak a bringasokkal es kemenyen buntetnenek, sokat javulnak a moral szerintem. Nalunk pl. mar vannak robogos rendorok nyaranta es nincs is annyi faszkalap robogos, kiosztottak jo sok buntit egybol tudtak rendesebben motorozni.
Egy idoben pl rarepultek a piazasra, mert nagyon sok volt az ittas kerekparos. A nepszerubb kocsmak kozeleben kialltak muszakvaltasok utan, 14 es 22 orakor es az osszes arrahalado kerekparost megszondaztak, fejenkent 20 rugos bunteteseket szortak, 10-bol 9 pias volt, aztan szep lassan leszoktak rola, draga mulatsag volt es nemmellesleg veszelyes mindenkire.
Had ne mondjam legutobb a haziorvosom csinalta a masodfoku alkalmassagit, megmerte a vernyomasom, aztan olvastam a tablat is, de mivel kicsi a rendelo olyan kozelrol, hogy a legyfingot is tisztan lattam rajta, perkaltam es ennyi volt. Pedig ugy tudom ehhez ekg is kellene, uzemorvos meg is szokta csinalni amugy, anelkul nem adja meg, de a hazidoki szart ra megis megadta. Ez persze igy jol hangzik, de gond is lehet belole, mert alkalmatlan emberek is papirt kaphatnak sajnos.
De volt olyan, hogy elozo uzemorvoshoz bement egyik soforunk, h nyom a mellkasa es nem erzi jol magat, aszonta neki a doki, h csak szimulal, mehet turaba. Lemerlegeltek a kocsijat, kinyitottak a kaput es nagygazzal belement a szemkozti falba, szivrohamot kapott, elotte 5 perccel hajtotta el a doki.
Nem csodálkoznék, ha szőke lenne. [link]
Az ilyet rögtön fejbe lőném, h máskor véletlenül se csinálja meg.
Végülis csak követte a következő lehetőséges visszafordulást
[ Szerkesztve ]
Őhm, most olvasom, h az öreg tatter 22km-t!!!!!!!!!!!!!! ment szembe a forgalommal az M5-ösön?????
Komolyan, ha nem látnék ilyen videókat a neten, nem hinném el. Hogy a büdös f@szba nem tűnik fel az ilyeneknek, h vmi nem stimmel?
Miután a GPS azt tanácsolta, hogy az első lehetőségnél forduljon vissza, a nő egyszerűen megfordult egy beszögellésben.
hat ez .urva jo gyerekek...
KrenAtesz Egesz ugyes volt akkor a papesz..
Zoli1222 Sajnos az ilyenek azt mondjak inkabb, hogy a sok kocsog szembe jon a palyan, az eszebe sem jut, h o a ludas.
[ Szerkesztve ]
Közlekedési híreink:
Egy autós forgalommal szemben halad az M5-ös autópályán...
- Egy??? Mind!!!
most ehhez kell kommentár.egész ügyes volt.csak tudnám mér nem ment el ha már benézte
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
Első linkben mondjuk nem értem,hogy miért nem tolatott.Az azért jóval kevésbé balesetveszélyes,mint megfordulni és szembemenni a forgalommal.
Persze,biztos nem tud tolatni
Tegnap egy román akart tolatott az M0son,az majdnem ugyanígy végződött.. Csak tudnám,ha már elnézték a lehajtót, miért nem fordulnak vissza a következőnél? Egyszerűbb és biztonságosabb..
<tRucKdriFteR>
Természetesen az emberi hülyeség ellen nem véd, de a kresz vizsga ismétlése mindenképp hasznos lenne. A hírben szereplő 84 éves bácsi elképzelhető, hogy 1950-ben szerezte a jogsiját. Az elmúlt 60 évben gyakorlatilag az utolsó sorig elfelejtette az egészet!
Ha igazad van, megengedheted magadnak, hogy megőrizd a nyugalmadat! °°XLIII°° "Isten, áldd meg a magyart" Kölcsey 1823
Na igen... Láttam már pár esetet, amikor csodálkozva néztem, hogy milyen módon szerezte jogosítványát a kedves vezető. Legfeljebb áramra adtam volna meg neki. Kb. 1,2x autónyi szélességű utcában (Ráday utca nyáron, éttermek teraszaival szűkítve) kellett volna tolatnia 300 métert, egyenesen. Ezt úgy sikerült, hogy egy lámpaoszlopon meghúzta az újszerű Passat jobb elejét, majd 30 méter múlva egy pálmafa dézsáján a bal elejét. Utóbbit majdnem rá is borította az egyik vendégre.
Azt en se, de a kihajto miatt fordult meg, ha kinagyitod a videot, latszik rajta, hogy csak addig megy es utana rakanyarodik a kihajtora.
(#20072) kételkedem ehhez meg annyit fuznek hozza, hogy egy ennyi idos ember se fizikailag, se agyilag, se reflexek teren nem alkalmas gepjarmuvezetesre. Ott a busz vagy seta.
[ Szerkesztve ]
Itt lenne óriási felelősége a jogsit hosszabbító háziorvosnak!
Bár gondolom a tüdőszűrő papírja rendben volt a bácsinak
Ha igazad van, megengedheted magadnak, hogy megőrizd a nyugalmadat! °°XLIII°° "Isten, áldd meg a magyart" Kölcsey 1823
Ezenkivul a kerekparosoknak is kotelezo kresz-vizsga.
Ha már kiengedtük őket a közútra, akkor kerékpárra is kötelező legyen az egyedi azonosító (rendszám). Esetleg jelképes összegért (pl negyedévente 1000 Ft) kötelező biztosítás.
Teszem fel állok a lámpánál, és a biciklis előre tolakodik (amit most már megtehet) a két kocsi sor között. E művelet közben végig karcolja az autómat, netán letöri a tükrömet, akkor ha lenne rajtuk rendszám könnyebben be lehet azonosítani őket. Mert ugye a magyar mentalitást ismerve, ha bekövetkezne a baj akkor feltekerne a járdára és tömegbe eltűnne. Én pl ott maradok egy letört tükörrel, ami az pl én esetemben 40 000 Ft-os kár.
Ezért írtam,hogy ha tolatott volna akkor kevésbé veszélyesen oldja meg ezt a szitut,ha már nem akart a következő lehajtóig elmenni.
És mondd, milyen gyakran szokták megkarcolni az autódat és a tükrödet letörni vandál kerékpárosok? Akik eddig előre mentek, ezután is előre fognak, de az új szabályok nem hiszem, hogy bárkit is kifejezetten arra késztetnének, hogy a sávok között menjen, ha eddig nem tette, ez abszurd. Megjegyzem én is megdöbbenéssel láttam múltkor egy csávót bringázni a Hungárian úgy a Vidámpark magasságában az egyik felüljárós részen, a két külső sáv között, de hát aki szervdonor akar lenni, azt nehéz ebben megakadályozni...
Felelősségbiztosítása sok bringásnak van egyébként, a Kerékpárosklub tagsággal jár ilyen, és szerintem is hasznos dolog, de kötelezővé tenni nem hiszem, hogy szükséges lenne. Azért nem ugyanaz a gyakoriság és nagyságrend, amilyen károkat a kerékpárosok okoznak, mint ami az autósok esetében indokolta azt, hogy kötelező felelősségbiztosítás legyen.
A rendszám pedig egyszerűen megvalósíthatatlan, egyrészt iszonyatos pénzeket emésztene fel az egésznek a hivatalos nyilvántartása, dokumentálása, egy ezer éves orosz női kerékpár esetében pl. biztosan többet, mint amennyit maga a bringa ér (ami ugye 0 felé lehet valahol), másrészt szerintem nem lehetne úgy elhelyezni, hogy látható legyen, de ne legyen veszélyes (mégis mire ragasztanád a matricát? ne mondd, hogy sárvédőre, a kétszemélyes háztartásunkban lévő 6 kerékpárból egyen van ilyen). Emellett ha már kisrobogóra meg quadra nem kell, akkor talán a károkozások súlyát is figyelembe véve talán nem a kerékpárosokat kellene először vegzálni emiatt...
A kerékpáros viták alapműve ugye megvolt?
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
De legyen nekik is kötelező a biztosítás!
Azzal hogy a 2 autó között furakodnak előre máris az én személyes vagyonom biztonságát veszélyeztetik!
Tavaly egy rohadék segédmotoros a pirosnál furakodott előre és csak a sárvédőt meg a hátsó sárvédőt húzta meg 70e Ft-os kárt okozva, aztán elhúzott és ebben nincs benne a javításkor kiesett idő (az is pénz!), meg az autóm értékének a csökkenése. Az ilyen balesetek gyakorisága meg még csak most fog megnőni, mert már legálisan is tehetik, akár a "0 értékű orosz női kerékpárjukkal" is.
Ha csak arra gondolok hogy jön egy tatter/mammer és éppen 2 autó között esik el és végigkarcol mindkettőn 1-2 elemet, tükröt letör, ablakot betör azt ki téríti meg?
[ Szerkesztve ]
3 éves autónál 2 eset.
1. Kereszteződésnél zöldnél elindulok, de biciklis társam úgy gondolta piroson áthajt a zebrán, és találkoztunk a zebránál. Oldalról telibe vágott. A biciklis megsérült így nem tudod elhajtani, persze ő volt jobban felháborodva. Mivel megvoltak a kerékpáros adatai, így a javítási költségeket + a törés miatti értékcsökkenést (200 000Ft-ot) betudtam rajta hajtani bírósági peres úton.
2. Parkoló autónak jött hátulról neki egy biciklis (piros poló, hosszúhaj,zöld lila kerékpár.. ennyit mondtak a szemtanuk) A károm egy újra fényezett lökhárító, valamint sikerült neki telibe találni tolatóradarom 1 szenzorát, így azt is cserélnem kellett.
Amióta közelebb lakok a melóhelyhez én sem járok autóval hanem biciklivel tekerek, tehát mindkét oldalról érintett vagyok. Elképesztő hogy mennyire figyelmetlenek vagyunk mindként részről nézve. Múltkor is tekerek melóba és látom hogy kapubejáróból tolatna ki egy autós. Megállok, a gyalogosok is. Az autó elindul, de biciklis társam úgy gondolta, hogy csak poénból állunk és nézzük hogy az autós áll kifele, és fogta magát át "száguldott" az autós mögött. Szerencsére nem történt baj....
Vagy 7 éve történt velem, hogy kereszteződésben állva a céges Suzuki Swift-vel, fényes nappal egy öreg néni nekem jött balról és letőrte a vezetőoldali külsö, elektromos tükrömet.
Más szóval elütöttek kerépkárral !
Ott helyben felhívtam a Gépjármű osztályunkat, ahol közölték, hogy a néni háztartási biztosítására lehetne megtéríttetni a kárt, de mire ez végigmenne a jog útján... inkább vigyem csak el a márkaszervízbe és cseréltessem ki mindenféle kárbejelentő papír nélkül, a cégem kontójára.
Szóval nem lenne egyszerű bevasaltatni a pénzt egy bringástól.
[ Szerkesztve ]
Vegetáriánus - régi indián szó, jelentése "béna vadász"
Persze mindennapos esetről beszélünk, nem? Tatter/mammer szokott a sávok között cikázni, naná, én is mindennap látom őket. Már ne haragudj, de messze nem olyan gyakori eset ez, hogy ilyenre szükség lenne, de mondom, sok kerékpárosnak van biztosítása az ilyen károkra. És ahogy írtam is, aki eddig nem ment az autók között (én pl. nem szoktam, de nem is vagyok "városi harcos"), az ezután sem fog csak azért, mert lehet, szóval hagyjuk az irodalmi túlzásokat.
Egyébként a kárt így is köteles megtéríteni a kerékpáros, és ha a bringás hibájából olyan jelentős sérülés lesz az autódon, akkor valszeg olyan baja esett a bringásnak is, hogy nem tud elszaladni a felelősségrevonás elől...
Calogero: A piroson átszáguldókra én is szorgalmaznék valami hatásos büntetést, borzasztó nézni, amit egyesek művelnek. De hát megint csak az jön, hogy ez az egész nem azon múlik, hogy bringán vagy autóban ül épp az ember, hanem hogy egyébként normális felfogású és normálisan közlekedő ember-e vagy sem. Aki hülye, az autóban, bringán vagy lovaskocsin is ugyanúgy hülye lesz...
Ezt az egész felelősségbiztosítás dolgot nem látom megvalósíthatónak (jogász vagyok), mert hiába lenne haszna a dolognak, de a nagy számú és sokszor szinte értéktelen kerékpárok és a könnyű azonosíthatóság hiánya miatt ez irdatlanul költséges lenne globális szinten.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
Szerintem meg igencsak mindennapos eset az autók bringások általi meghúzása.
"és ha a bringás hibájából olyan jelentős sérülés lesz az autódon,"
Nem csak a jelentőseket, de a legeslegkisebbeket is köteles lenne megtéríteni, de pl. egy nyugdíjas akinek nincs biztosítása az miből térítené meg? A szuper nyugdíjából?
Nem kell ahhoz elesni se hogy fémig karcold az autó oldalát pl. a kormány sarkával.
Gondold végig alaposabban, mit is akarsz. Ha lelép a helyszínről, akkor teljesen mindegy, volt-e biztosítása vagy sem, sosem tudod azonosítani, ki is volt pontosan. Ami azt jelenti, hogy akkor a biztosításokon túl a kerékpárokat is nyilván kellene tartani valamilyen első pillantásra azonosítható módon, Mari néni tanyabájkjától a top versenyző karbon országúti csodájáig. És ezt mégis hogy, és mennyiért? Szép az elv, csak a megvalósítás hibádzik, nyilván nem véletlen, hogy eddig még nem merült fel komolyan ilyen rendszer létrehozásának az ötlete.
mod: Ja és akkor persze következő lépésként legyen a gyalogosnak is felelősségbiztosítása, ha gonoszul elédlép váratlanul és felhenteredik a motorháztetőre, megrongálva azt, nem? Meg gyalogosrendszám is kell persze, homlokra tetoválva, ha meg akarna lépni.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
Kötelező rendszám, alvázszám beütése, autókhoz képest egyszerűsített nyilvántartás, törzskártya , vagy kötelező láthatósági mellény egyedi azonosítóval, ez már személyre szólna.
Ennek a költségét pl. vegyük be a bringásoktól, ne csak mindig az autósok perkáljanak mindig mindenért.
mod: pontosan
[ Szerkesztve ]
"Alvázszám" (=gyártási szám) minden kerékpárvázba bele van ütve, szóval ez kipipálva, törzskártya jó lenne a lopások ellen (Szegeden egy időben volt ilyen, volt hogy kérte is a rendőr a bringa papírját, az üzletben állították ki vásárláskor, benne volt, hogy kié ), de azt azért mégiscsak túlzás lenne megszabni, mit hordjon a bringás...
És arra még mindig nincs válasz, hogy mégis hogy lehetne rendszámot tenni egy bringára, ami olvasható is lenne? A nyeregcső hátulról látszó pár négyzetcentis felületére?
Az "autósok fizetnek mindenért" nem jó érv, mert rengeteg "bringás" időnként "autós" is, lásd Calogero pl. itt a helyszínen, sőt hamarosan én is ilyen leszek, mert pár alkalom van évente, amikor tényleg szükség van a benzinfalóra (messzebbi bringás túrákra eljutni ), most már muszáj lesz. És pusztán azért hárítsunk a bringásokra (és pontosan ez a "bringásokra" akkor azt jelentené, hogy személy szerint mindenkire (kb. fél magyar lakosság), vagy bringa darabszám alapján, vagy mégis hogy? ha van bringád az autó mellett, akkor neked is kellene ) ezeket a költségeket, hogy az autósoknak jobb legyen? Ez így nem igazán kerek...
Hálistennek ennek az egésznek nincs realitás alapja, gyakorlatban szerintem nem megvalósítható. Annak viszont örülnék, ha kötelező lenne a sisak viselése, és keményen büntetnének a sisak és/vagy világítás hiányáért, ilyen téren rengeteg a kamikáze.
Ja a gyalogosbiztosítást -rendszámot viszont a bringások nevében támogatnám, akkor utol lehetne érni a sok szemtelen kerékpárúton csámborgó-kutyasétáltató-andalgó, spontán bringás elé lépő gyalogot. Csak félig vicc, komoly balesetet tudnak okozni a keróúton ugráló gyalogosok...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
Pl. így: [link]
De a láthatósági mellény ellen mi a kifogás? Városon kívül már így is kötelező Már csak erre kéne egy egyedi számot rányomni és meglenne oldva a dolog, így nem lenne gond hogy egyeseknek több bicajuk van, mert ez mehetne személyre szabottan és ilyen mellényt csak olyan bicajos kapna, aki sikeresen teljesít egy bicajosoknak szóló KRESZ-t.
Én fizetném ennek költségeit, ha közúton akarnék bicajozni.
(Én is tekerek heti háromszor, de csak szobabringát )
mod: igen, a sisakot és a normális világítást én is kötelezném!
[ Szerkesztve ]
Városon kívül semmi gondom a láthatósági mellénnyel, mert ott nagyobb sebességek és rosszabb fényviszonyok vannak, mint városban általában. Részemről fényvisszaverős neonsárga övtáskával/hátizsákkal neonsárga kabátban közlekedem így télen, de nyáron ha elmegyek túrázni, ne kényszerítsen már senki, hogy hazafelé a városban egy műanyag zacskóba csomagolva tekerjek a speciális lélegző bringásmez és egyéb cuccok helyett... Ez olyan, mintha azt írnád elő, hogy csak neonsárga autóval lehet közlekedni, mert az jobban látszik. Ha _rendesen_ ki van világítva egy normál öltözetű bringás a városban, és nem két gyertyalángnyi fénnyel, az azért elég láthatóságot ad. Főleg az a pár száz spéci fejlámpa, amit sokan használunk, azzal épp azért szoktak szemből jövő vagy az ember előtt menő autósok levillogni, mert vakítja őket...
A KRESZ vizsga számos autóst sem akadályoz meg abban, hogy fittyet hányjon a szabályokra, bringásoknál (mivel megint mondom, ez nem két külön halmaz) ez pont ugyanígy lenne. Akik szabályt sértenek, azoknak a többsége bringásból is ugyanúgy nemtörődömségből teszi, mint autósoknál. Szerintem.
Az a rendszámtábla teljesen használhatatlan, a montimról (amivel ugye át kell haladnom a városon ahhoz, hogy elérjem a terepet) az első köves résznél letörne, és városi bicón is balesetveszélyes lenne, beleakadna simán a padkába vagy kanyarodáskor leérne az aszfaltra.
Szobabringa, hmm, első lépésnek jó. Érdemes lenne kipróbálnod egy kis valódi, vérbeli bringázást, hatalmas élmény, tudok mondani pár szép helyet itt Bpen.
mod: Na most már abbahagyom az offolást, mielőtt a fejemre koppintanak itt.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
de azt azért mégiscsak túlzás lenne megszabni, mit hordjon a bringás...
Hát ha biztonságát szolgálná akkor miért ne lehetne.
Én is viselem a láthatósági mellényt lakot területen belül is még akkor is ha hülyén nézek ki benne. Úgy is csak akkor viselem ha úton vagyok, érkezéskor megy a hátizsákba. Sőt az autóba is van 5 db.
A törzslap tényleg jó lenne, lopások ellen is.
Rendszám nem kell a biciklire azt ahogy írtad belehet azonosítani a gyártási számmal.
A kerékpárost kell beazonosítani, erre kéne valami ötlet. Pl ha már írod hogy kötelezővé tennéd a sisakot, arra pl rá lehetne festetni. (ha már a mellény nem jó)
Nem a kerépárra kellene a biztosítást kötni, hanem arra, aki hajtja ! (Egy kerékpár sohasem okoz balesetet, hanem az okozza, aki vezeti. Autókra is ugyanez a helyzet és én úgy tudom, hogy vannak olyan államok, ahol a pilótának kell biztosításának lennie. )
[ Szerkesztve ]
mezis
Én arra emlékszem, hogy bőven az átkosban vagy 50 évvel ezelőtt még kötelező volt egy "Névtábla" a kerépáron (az első kerék tengelycsavarjánál volt), amin a tulaj neve, lakcíme volt.
[ Szerkesztve ]
mezis
Azt azért vágjátok, hogy ma is köteles megtéríteni, aki másnak kárt okoz, így az autót karcoló kerékpáros is, akkor is, ha nincs biztosítása. A kerékpár és a kerékpáros azonosíthatatlansága miatt viszont ezzel nem sokra mész, nem tudod beperelni azt a fekete egysebis vékony szőke csávót, aki elkövette...
A látható azonosításra pedig nem tudok épkézláb ötletet, a gond az, hogy ti városi bringásokra gondoltok csak, pedig ott van a 7 kilós karbon országútis versenyző meg a 20 kilós géppel a fogashoz igyekvő DH-s is, és ezeknél mindenféle kiálló dolog életveszélyes, max. valami ragasztást tudnék elképzelni.
Persze mindez azon túl, hogy szerintem az okozott károkhoz képest aránytalan költségekkel járna egy kötelező biztosítási rendszer.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
Ugy bizony, de hallom a radioban mar megy a nephujites. A rendorseg ujragondolja a korhoz kotott jogsit, (nem biztos, hogy pontosan ez volt), de konyorgom a rendorsegnek ehhez mi koze? Ok nem jogalkotok, hanem betartato szerv, lenne elvileg, manapsag mar csak lehuzo szerv, de ez mas teszta.
(#20076) Calogero Teljes mertekben tamogatom, rendszamot es biztositast nekik a kresz-vizsga melle. A legtobb bringa gyorsabb es tobbe kerul, mint pl egy babetta, elobbihez megse kell semmi, utobbihoz meg minden, jo rendszam nem, de nemsokara az is lesz.
(#20078) Ariadne Szerinted miben kulonbozik a kozuton egy babettas es egy kerekparos? Melyik a veszelyesebb?
[ Szerkesztve ]
Ne aggodj csalnak is vele sokan itthon is, anyucika megkoti B10-ben a biztit a verdara, a frissjogsis gyerkoc meg fustolteti rajt a gumit egesz nap.....
Mi ebben a csalás?
Úgy értem, a családi autóra egyszer valaki megkötötte a kötelezőt, mert nem volt más választása. Közben felnőtt a gyerek is és elkezdett vezetni. Most őszintén, szerinted van olyan hülye, aki átíratja a biztosítását a gyerek nevére (és legalább 2x biztosítási díjat fizet), csak hogy a biztosítónak jobb legyen, amikor meg kell téríteni egy kárt?
A biztosítók egyébként is inkább arról híresek, hogy valamilyen apró betűs részre hivatkozva ne adjanak egy vasat se. Ha ezen az akadályon túl van az ember, akkor is csak minél kevesebbet. Nagybátyám több mint 1 éve küzd a Posta biztosítóval, hogy megkapja a pénzét. Pedig 100%-ban az volt a hibás, aki a STOP tábla ellenére oldalról belement. Még csak normális kárfelvételi szemle sem volt. Februárban meg is lesz az első bíróság tárgyalás.
Tényleg ezekért a biztosítókért hullatod itt a könnyed?
A csalas az, hogy vesznek egy autot a frissjogsis gyereknek es a biztositast igy kotik meg, negyedaron.
De viszont ha baj csinál akkor B10 egyből B8 lesz, és akkor már emelkedni fog a díj is.
Ha meg úgy füstölgeti a gumit a verdán hogy másnak nem okoz kárt akkor teljesen mindegy hogy mennyit fizet a biztosítónak.
Egyébként nálunk is az én nevemen fut mindkét autó biztosítása is. Az asszony nevén is volt biztosítás (akkor még nem ismertem) , de csinált egy kárt... nekem koccolt hátulról.
Én felajánlottam hogy vagy hozzám jön vagy ad betét lapot (ő meg komolyra vette a figurát)
Akkor persze, foleg ha a biztosito rendezi, ilyenkor jobb felmerni mekkora a kar es kp-ban rendezni ha kicsi, nyilvan egy totalkarnal ugyis mindegy.
A fustoltetes egyertelmu vaganykodas es hozza jon a szaguldozas, elobb-utobb bele fog rongyolni valakibe vagy valamibe.
Hehe, jo kis tortenet, lehet jobb lett volna betet lapot kerni.
Ha új biztosítást kötsz és nem mondod fel a régit, akkor az 0-ról indul. Legalábbis én nem tudok egyetlen biztosítóról sem, amelyik szívesen ad neked egy második autóra egy második nagyon kedvezményes szerződést. Indulsz nulláról és ha azzal sem balesetezel, akkor 10 év múlva az a szerződés is B10-be megy.
Ezt nemtom honnan szedted, de biztos nem tapasztalat. Ha b10-ben vagy es veszel egy masodik kocsit, azt is bekotik b10-be es igy tovabb, ha veszel egyet a gyereknek, azt is, epp ez a kibuvo.
Nekem is futott ket biztositasom egyszerre a postanal B10-ben, ket kulonbozo rendszamra.
[ Szerkesztve ]