Na jól van, rendeljen innen akinek .. ezen kommentek után.
Esetleg a korábbi kérdésemre is válaszoltok?
Ha van a két típuson kívül egyéb telitalálat, meghallgatom szívesen !!
[ Szerkesztve ]
HALA MADRID // 18' Auris HSD
Na jól van, rendeljen innen akinek .. ezen kommentek után.
Esetleg a korábbi kérdésemre is válaszoltok?
Ha van a két típuson kívül egyéb telitalálat, meghallgatom szívesen !!
[ Szerkesztve ]
HALA MADRID // 18' Auris HSD
Egy percig sem vonom kétségbe a GX80 képességeit. Én azért vettem külön kamerát, mert hosszabb családi felvételek dokumentálásánál, számomra kényelmesebb a használata, mint egy fényképezőgéppel, és nem kell annyira gyakran figyelnem az akku töltöttségét sem. A gyerekünket meg, aki bitang gyorsan szaladgál, egyszerűbb lekövetni vele. Ha épp apósom, vagy a nejem rögzít vele, nyugodt szívvel adom nekik. Könnyebben is tudják kezelni, mint a fényképezőgépet, és ha valamelyikük véletlen kárt tesz benne, leejti, akkor sem ér nagy veszteség. De én is bátrabban használom, akár például a medence mellett, vagy mondjuk hóesésben.
Amúgy teljesen lenyűgöznek a MILC-ekkel -, egy adott koncepció mentén rögzített, profi módon összevágott highlights-ok. Sajnos ez nekem egyelőre nem megy...
Nekem van mindkettő. Fotóra inkább az E-M10II-t válaszd, de azt érdemes fejben tartani, hogy fotóban jóval kisebb különbség a két gép között az E-M10 javára, mint videóban a GX80 javára. És utóbbi nem a 4K felbontás miatt van, FHD-ban is sokkal jobb a Pana.
Az Olympus egy képernyőre kirakható menüje sokkal jobban kézreáll, mint a Panáé, viszont a részletes menüje utóbbinak sokkal jobb. A GX80 JPG színeivel én ki vagyok békülve, de az Olympus azért láthatóan jobb ebben.
Személy szerint nekem az E-M10II fotóra az elsődleges gép, de a két váz együtt szokott nálam lenni különböző objektívvel, és azt húzom elő, amelyik az adott célra kell.
Érdemes lenne a Tedd próbára keretében egy hétre kihoznod az E-M10II-t, esetleg a Pana Try&Buy keretében a G80-at, ami bár felépítésben más mint a GX80, de a végeredmény szempontjából hasonlót várhatsz.
Ne parázz....
Eladó ASUS RT-N53 Router (9k)
Simán rendelhetsz, csak tegyél meg minden biztonsági intézkedést, és ne éld bele magad.
Én egyszer próbáltam rendelni egy akciós Panasonic 25mm f/1.7-et, de fel sem adták. Kb. két hét elteltével törölték a rendelést, mert csak. Miközben végig raktáron volt a termék (magasabb áron). Reklamációra azóta sem válaszoltak. De új vásárlós érdeklődő email-ekre pl. azonnal reagáltak. Akkoriban többen is jártunk így.
Na itt jó mélyre ásták el magukat nálam. Nem mondom, hogy soha többé nem próbálok meg rendelni, ha lesz valami nagyon jó vétel. De ha lehet, inkább választok más boltot, még ha szürkeimportról is van szó (pl. E-Infinity, HDEW Cameras, stb.).
[ Szerkesztve ]
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
Nekem jelenleg 2 hónapja ül a (nem kevés) pénzemen az eGlobal és arra várok, hogy a Paypal visszaszedje végre. Szóval csak óvatosan az ilyen biztatásokkal, mert van pro, de ugyanakkor kontra is.
vond: így van e-infinity sokkal korrektebb ilyen szempontból.
[ Szerkesztve ]
Ha nem kenyérre kell(ene) neki a pénz amúgy s PayPal keresztül fizet, mi lehet a gond?
Eladó ASUS RT-N53 Router (9k)
Semmi, csak bele kell kalkulálni, hogy
1. Lehet nem kapsz semmit azon az áron amit éppen oda van írva.
2. Pénzed adott esetben akár 2 hónapig sem látod vissza.
Van akinek ez nem gond, van akinek igen. Az egész arról szól, hogy próbáljunk meg objektíven tájékoztatni a fórumon.
De hát ketten is épp azt sugalltuk, hogy nem biztos, hogy meg is kapja.
A PayPal működésének ismertetése meg nem tudom mennyire a topik feladata.
Ezt leszámítva jól foglaltad össze mivel járhat az internetes kereskedelem.
Eladó ASUS RT-N53 Router (9k)
Annál itt azért többről van szó (szürke vs hivatalosan/szabály szerint műkődő), de tényleg nem ide való. Be is fejeztem.
[ Szerkesztve ]
Hogy legyen egy ellenvélemény is...
A paypal-os vásárlások alatt nekem is voltak velük gondjaim, sokszor kb el se jut a rendelés hozzájuk már a paypal-nál befuccsol a dolog.
Meg kell venni szépen bankkártyával azt egy héten belül nálad a cucc .
Sokszor és sokfélét vásároltam már náluk.
A gond a paypal-nál kezdődik és ét véget...
Majd akkor lesz instám, ha felkel a nap a hold sötét oldalán :D
Nekem múlt hét szerdán adtak fel egy csomagot, egyszer már rendeltem tőlük, akkor gond nélkül megjött. Most egy 45-150-et rendeltem meg néhány filtert.
Nincs rajta így hiányzik. Eddig a szülinapokon, kirándulásokon megvoltam nélküle. Meg van egy Tascam rögzítőm, párszor használtam. Kompromisszum, de mit várjunk tőle, használtan csak 80e.! Ahhoz képest meg már mindent tud!
pepe79: értelek, nálunk más nem használja, nincs ilyen igény. Meg rövid snitteket csinálok, a végeláthatatlan mindent lekamerázós korszak nálam régen a multé. Kutya se nézte, nézi végig.
Akartam kérdezni, hogy a kitobi mellé miért nem veszel egy pana 45-150-et vagy oly 40-150-et? Jóval olcsóbban kijössz. Ezzel makrózni is tudsz ha ~120mm fölé állítod (itt jön meg a háttérmosás). Ilyen 30-60mm-es makró és obikkal eleve olyan közel kell kerülnöd egy lepkéhez mondjuk, hogy úgy is elmegy. Ezek a telék meg más jellegű makrózásra is használhatóak.
De azok messze vannak az 1:1 leképezéstől, nem?
Rácsavarsz egy Raynox 150/250-et, és a 140-150-es végén már nagyon durva nagyításod lesz.
Ha makróznék (is), akkor egyelőre én is egy Raynox 250-et vennék a 14-140-re. De nekem egyelőre elég az alapból is meglehetősen jó közelpontja. A 12-60-nak meg mégjobb (kisfilmes értéken 0,54-szeres nagyításra képes).
[ Szerkesztve ]
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
Mondjuk a nagyításon kívül a rajzolat sem mindegy. Nagy gyújtótávolsággal "makrózni" mondjuk a háttérelmosás miatt van értelme (nem beszélve a munkatávolságról). Nekem a 40-150 pro nagyon bejött közelfényképezésre. Most azon gondolkodom, hogy hogyan tudnám csökkenteni a tárgytávolságot, kb. a felére, be nem a kihuzat növelésével (DCR-250 pedig ide már nagyon sok).
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
Amikben érdemes még gondolkodni mint makró Achromat előtét lencse, mert ezek jó képi minőséget adnak:
Kenko PRO1D AC CLOSE-UP NO.3
Marumi DHG - Japán gyártó, talán a legjobb close-up előtétlencsék. , +5 és +3 dioptriával is gyártja, DHG Achromat Macro 200(+5) és DHG Achromat Macro 330(+3) néven
Siocore Achromatic Macro Lens +10: +10 dioptria, így a legnagyobb nagyítású. Német lencsecsiszolatok pro minőségben.
Szerintem neked a +3 esetleg +5 dioptriát kellene megpróbálni.
DCR-250 [link]
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
"a végeláthatatlan mindent lekamerázós korszak nálam régen a multé. Kutya se nézte, nézi végig. "
Ja, azon mi is túl vagyunk. A Super8-assal készült, családi felvételeinket úgy cirka 20 évvel ezelőtt láttam utoljára. Szép emlékek, de a 3 órába összezsúfolt, 1:1-ben digitalizált anyagot legfeljebb csak bele-bele tekerve lehet végignézni, az meg elveszi a kedvem az egésztől. Talán, ha egyszer lesz hozzá hangulatom, akkor összevágom. Sallangmentesen max. 30 perc lehet az egész, vagy még annyi se.
Én úgy 45-90 perces anyagokból vágok össze kb. 4-5 percet. Az is csak simán, Avidemux-al összeollózva, valamilyen zenei aláfestéssel.
Ha ettől többet, és igényesebbet szeretnék összeállítani, - túl azon, hogy nem ártana valami koncepció is, - mivel érdemes nekikezdeni? Az Oly PEN vázat nem szívesen cserélném le, és a linuxtól sem szívesen pártolnék el. Minden más tekintetben nyitott vagyok.
[ Szerkesztve ]
Hali, nekem megjöttek tőlük a dolgok, de amíg 200-ért van gx9 itthon rendes garanciával, és újabb szenzorral, vagy vagy em10 mk3, 45mm-el addig azokat választanám, az utóbbi valszeg olcsóbbra is jön ki ha eladod az obit.
Mindkét cégnek elég jó a szervize, és a supportja+ az Olynak elég jó akciói is szoktak lenni, úgyhogy csak akkor érdemes szürke forrásból vásárolni, ha nagyon muszáj. (Nyilván van olyan árkülönbség amikor a kérdés az, hogy ki tudod-e fizetni.)
Jókat írnak erről a 45-150-ről, nem is gondoltam volna.
Mercutio: köszi. Jók a képek amiket vele csináltál.
[ Szerkesztve ]
Sziasztok!
Létezik Wong-hoz hasonló leírás, beállítás G9/GX9-re?
Csak a profilok alap buherájról találok.
Köszönöm a tippeket. Szerinted +3 dioptriával hogyan módosulna a közelpont? Ezek közül a lencsék közül Te próbáltad valamelyiket?
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
Kettőt próbáltam
Kenko +3-at és Siocore +10. Utóbbit először. Az nagyon brutál volt. pár centire vitte a közel pontot az objektív elé.Most Kenko van. +3 Kenko sokkal kellemesebb távolságot biztosít, de ugye nem lesz olyan nagy a nagyítás. +5 öt még nem próbáltam.
Milyen szűrő méretben keresel?
[ Szerkesztve ]
Tesztelgetem az objektíveimet, azonos beállítások mellett. A múltkori, 40mm-es összehasonlításnál azt hittem, hogy csak elügyetlenkedtem, de most, 28mm-es gyutáv mellett sem voltam képes manuálisan élesre állítani az Oly 14-42-es kitobit. Ez tényleg ilyen? Nincsenek nagy elvárásaim vele szemben, sőt: tulajdonképpen nem is használom, mindössze a teszt kedvéért vettem elő. De azért meglepett, hogy egy 110 ezer ft-ért kínált objektív csak autófókusszal használható. Vagy alapból is ilyen életlen lenne? Na, majd legközelebb ezt is kipróbálom...
Megnéztem két Oly 14-42-esemet az egyik Mark I (még szalagkábel hibás is, azaz csak 25-mm-ig működik) a másik Mark II. Mind a kettő teljesen OK képet csinál manuális élességállítással. Az egyik az Olympus P2-őn van, ezt egy kicsit túl kell exponálni. A másik egy PL1-en. Szóval egyik sem mai gyerek, de teszik a dolgukat rendesen, és amint írtam, az objektívek is. Ja, én most csak natúrban próbáltam, előtétlencse nélkül. Te valamilyen előtétlencsével nézted?
[ Szerkesztve ]
Itt csak annyi látszik, hogy egy nagyon picit becsillan. Ez egy 20-25e-ért adok-veszek objektív, a 14-54 meg egy kiváló szinte pro üveg. Ahhoz képest elvárható egy kis különbség, szerintem ez ráadásul minimális. Még nem láttad a Sony kitjének képét.
Nem értem a gondod... a 14-54 egy söröskorsó a kávéscsésze méretű 14-42-höz viszonyítva. Dönteni kell. Kávé vagy, sör.
Amúgy méret miatt tényleg nem rossz az a 14-42. Ennyit tud.
#### Scythe Kama Bay AMP 2000 Rev.B + Overnight Sensation hangdobozok + Kanto S6 #### Eladó cuccok: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/mpierre/index.html #### https://youtu.be/CRaOpLyIDpk
Megnéztem a képet, de szerintem rendben van. Ahogyan előttem már írták, vélhetően ennyit tud az objektív. Ettől függetlenül korrekt darabnak gondolom és szerintem jól használható, de ha ennél jelentősen jobb képminőség kell, az zsebbenyúlós lesz. Javaslom a 12-32-őt ha nem zavar a konstrukciója, ha valami hagyományosabbra vágysz akkor ott a 12-60, állítólag az sem rossz, na meg persze mindkét gyártótól a pro vonal "kissé" drágábban. Én pl mostanában a 12-40-re vagyok rákattanva, de nem hiszem hogy idén még belefér a 40-150 és az új táska után.
mikrofon: Ezek nem rontották jelentősen a képminőséget, ugye? 67 vagy 72mm lenne a jó méret, de ez attól is függ, hogy milyen vastag az adott darab, hogy ne vignettáljon.
[ Szerkesztve ]
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
OK, lehet, hogy ez tényleg ennyit tud. Nekem már ez is elég drasztikus eltérés, de az előző, 40mm-es kültéri tesztfotók kiragadott részleteivel talán jobban szemléltethető a különbség:
@mpierre: nincs vele semmi gondom. Egy ilyen pehely könnyű, 'műanyag' objektívtől nem is vártam különösebben csodákat, csak egy picit meglepett, hogy ennyire 'mosott' képeket produkál.
@aginor: köszi az tippet, de nekem egyelőre megfelel az is, ami van. A 14-42 meg marad a fiók mélyén. A teszt igazából csak egy megerősítés volt, a súly túlzott "lefaragásának" következményeiről. Persze, ha 10x15-ös papírkép a cél, akkor ez a kitobi is simán megfelel.
De én úgy vagyok vele, hogy inkább cipelek plusz 30 dekát (Oly 14-54), vagy ha már a könnyű súly és méret az elsődleges cél, akkor felteszem helyette a fix 40-es Konicát.
[ Szerkesztve ]
Na, itt már valami gebax van. Olyan mint ami félrement vagy bemozdult. Állványról, stabi nélkül, e-zárral, belenagyított kézi fókusszal is ilyen?
Ha megfelel a 14-54, akkor ne rugózz a kérdésen. A 14-54 a maga korában egy prémium objektív volt, és mint ilyen, még ma is a jobbak közé tartozik. Ha a súlya és az af hiánya nem zavar, akkor ár/értékben nem fogsz nála jobbat találni (pláne, ha már van egy). Anno én is teszteltem a rendelkezésemre álló lehetőségekkel és egy Pana 14mm 2.5 valamint egy Oly 60mm makróval tudtam összehasonlítani. 14mm-en a Pana fényerőn és rekeszelve is elpicsázta (ezen mondjuk rendesen meglepődtem), de 54mm-en nem sokkal maradt el a 60-as makrótól, ami viszont nagyon jó eredmény szerintem.
Nem tudom mennyire kell a zoom lehetősége, de ha nem fontos, akkor nézhetsz helyette egy fixet. Pana 14mm olcsó, jó, Sigma 19 és 30mm olcsók és jók, Pana 25mm olcsó és jó. Ezek közül bármelyiket ajánlom, nem hiszem, hogy csalódni fogsz bennük.
[ Szerkesztve ]
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
Azt írod, hogy autófókusszal rendben van. Tegyél be olyan képet is. Ha tényleg úgy van, akkor valami user errornak kell lennie.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
Nekem is volt egy 14/2.5 II-es verzsön, de pont ugyan olyan volt 14mm/3.5-en mint a Pana 14-45 kitobi. Eladtam, pedig az igazi kicsi milc obik megtestesítője lehetne.
Próbáltam ahhoz közelíteni a beállítás, ahogy nálad van. Ezen nem a gép értekeit értem, mert azok azonosak, hanem azt, ahogy a doboz nálad áll (kicsit megdőlt állapotban). Hát nem sikerült tökéletesen, de közelít. Direkt a P2-vel fotóztam, mert az rosszul tűri az ISO800-at. Ha túlexponáltam volna, jobb lenne, de most úgy is az élesség a kérdés. Én egyébként azt tapasztaltam, hogy az obik egy része rosszul tűri, ha a fotózandó tárgy nincs teljesen "egyenes síkban" a géphez képest, mint pl. nálad.
[ Szerkesztve ]
(#91388) totálkezdő válasza totálkezdő (#91387) üzenetére
Ezt nem tudom, mert Pana kitobit nem próbáltam soha, de ha jól emlékszem, akkor elég jó hírben állnak. Ugyanakkor a 14/2.5 is egy kitobi, így ezektől az olcsó vackoktól nem lehet csodát várni, de pl ez azzal készült és nem olyan rossz (mármint természetesen a rajzolat ): [link]
Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/
sziasztok,
macro fotozáshoz állítgattam az m.zuiko 60 as obit és az istennek se akar működni úgy ahogy akarom ... én vagyok béna vagy nem működik együtt?
adott ugye a focus limiter az objektiven, van az h 1:4 és 1:1 nagyitás között állitson csak élességet
nekem ez sokszor túl hosszú, le akartam röviditeni, ezért beállitottam az autofokusz limitert a vázban 0,3 m re (ez a 1:2 és 1:1 között engedi az objektivet és sokkal gyorsabb igy)
viszont ... vagy csak az autofokusz korlatozo megy akkor amikor a fokusz limiter az objektiven ki van lőve (tehát az egész úton tudna menni), vagy csak az objektiv által használt limiter
summa summarum: nem tudom azt megcsinálni h beállítom a fokusz limitert az obin és aztán fn gombbal állitani h még kisebb legyen az út ... komoly h ezt a ziccert kihagyták???
Szinte? Az volt a PRO kategóriás alapobi, a 14-35 a Top PRO.
Jó, már régen volt. Amúgy meg ja, akkor volt még Top Pro Zoom sor.
Persze, mindig belenagyítok, a PEN-nel csak az LCD-re tudok hagyatkozni. Az állványom egy kikönnyített Neomax 260-as. Ha picit feltámad a szél, és nincs lesúlyozva, akkor könnyen bemozdul, főleg ha - obival együtt - mindössze 400 grammos a gép.
@aginor: Legtöbbször 40 vagy 50 mm-es vintage objektívek kerülnek fel, zoom obit szinte csak a gyerek fotózásakor használok. Egy 45mm-es Olympust, vagy valami hasonló Sigmát, Panát viszont szívesen kipróbálnék.
@totálkezdő: köszi! Igen, ez így már elfogadhatóbb eredmény. A dobozt valóban egy picit elfordítottam az ablak irányába, mert a besötétített nyílászárók miatt kevés volt a fény.
@Lassú Víz: az előző kültéri fotó, amit a kitobival készítettem, valóban az én hibám lehetett. Most szándékosan behúzódtam az árnyékba, hogy egyszerűbb legyen a dolgom, és végre sikerült tisztább képet lőni vele. De nekem azért nem olyan egyszerű ezzel a fókuszálás...kb, mint ha egy szervókormányos kis városi járgányból kellene átülnöm egy Zsiguliba.
A legélesebb képet a 14-54 adta, de szinte eltűnt az 1 méterrel hátrébb lévő nemesvakolt fal sturktúrája. A kitobival készült fotó a Konica-hoz hasonló, leszámítva azt, hogy itt is elveszett a háttér részletessége.
Vajon miért nem kínál az Oly vagy panasonic speed boostert? Mondjuk a 300 f4.0 -ra rátekerve kapnánk egy 200 mm körüli f2.8 obit.
Vagy ez csak nagyobb szenzorra készített obikkal működik?
[ Szerkesztve ]
GX8 –ra keresek gyári vállszíjat, vagy jó minőségű egyéb típust, valakinek van ezzel kapcsolatos tapasztalata?
Igen, gyakorlatileg a képkört besűríti kisebbre. Nem igazán működne eredetileg MFT-re tervezett obikkal, annak ellenére, hogy a képkör azért mindig kicsit nagyobb a szenzornál.
Igen.
m4/3-os obik alá a fix bázistáv miatt nem sok esélye lenne adaptert begyűrni. Bázistáv korrigáló lencse is kéne.
Valamint nincs igazán tartalék a képkörben, kipróbáltam pár obit apsc-n.
Mivel időnként felmerülnek táskás témák is bedobom az alábbi 2 (eredeti áron persze túlárazott) akciós Manfrotto NatGeo tételt, hátha valaki épp ilyet keres: kisebb válltáska, nagyobb oldaltáska
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP