Autós topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [creation:] Hogyan lesz léghűtésből folyadék hűtés? Végy egy torony hűtőt és vágd szét!
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] Rap, Hip-hop 90'
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] OpenZFS a mindennapokra
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [bitpork:] 2024 phautós tali ?
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
macilaci78
nagyúr
Mi van, szarul sikerült az új E-Class?
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
Hachiko95
aktív tag
Sajnos igen, filléres gumi tömítésnél levegőt szívhat a pumpa és elégtelen kenés lehet a nyugvó csapágyaknál, főleg a 3-asnál. Plusz a silány anyagú csapágyak és át is fordul. Olcsósítás + szabályozás. Ugye volt valamilyen szabályozás a csapágyak ólom tartalmával kapcsolatban, de a versenyautókban még az van.
Qru
MODERÁTOR
Remelem jobban mint ez elozo. Meghalt a klimakompi, ment a szervizbe. Majd ezutan ment is vissza mert az ablak lehuzas ment de a fel mar nem, sehogy.
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
Lehet az uj szabvanyra mutogatni de erdekes mas gyartoknal nincs ilyen gond.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
brumi1024
veterán
Azaz érdekes a videón, hogy nem fokozatosan engedi rá, hanem van egy kis késedelem és utána ráengedi egyből az erőt a kerekekre
Igen, egy sima offset van. Ez ismert dolog, szinte minden tesztben felhoztak a cikkirok, amikor elkezdtek szelesebb korben kijonni villany modellekkel a korabbi gyartok. De nuanszokrol beszelunk, ezekhez kepest barmennyire lehet kozvetlen meg gyorsan reagalo a belsoegesu motor, lassu lesz.
[ Szerkesztve ]
radi8tor
MODERÁTOR
Lidl-ben pont a héten láttam. Elég nehéz volt a doboza, van benne anyag az biztos.
⭐ Stella
radi8tor
MODERÁTOR
Ja nem sok értelme lenne állóhelyzetben elnyalni a gumikat és tapadást veszíteni.
⭐ Stella
brumi1024
veterán
Amugy pont volt errol szo a Lucid Air Sapphirenel: ugye ez 3 motoros lett, 1234 loerovel, de hatul van ket 600 (!) loeros motor. Addig modelleztek, amig kijott, hogy hatul meg mindig nincsenek tapadashataron a gumik, ugyhogy beraktak egy masikat az optimalis indulas erdekeben. Eredmeny: 3.84 masodperc. A 0-160.
[ Szerkesztve ]
Hachiko95
aktív tag
Nem csak a szabvány, az olcsósítás miatt is van, C Vectránál ami elég közeli rokon az 1.9 CDTI, annál nincs ilyen probléma. Kis szaros gumitömítés és vége, akár új blokk is kellhet. Rossz kialakítás, lehet a tömítés is gyenge anyagból van. Nem tudom mit változtattak később, azoknál már nem volt ilyen probléma.
De azért van más gyártóknál is hasonló, csak az nem a nyugvó, hanem a hajtórúd csapágyak. Ugyanígy dízel BMW, Renault, szerintem a Mercinél és az Audinál is vannak ilyenek, csak nem a kenési elégtelenség miatt, hanem szimplán elkopik.
A sokat forgó szívók is koptatják. A V10 S85-nél és a V8 S65-nél volt pont ez az ólomról váltás. Ólom puhább, nagyobb védelmet ad és így kisebb az esély főtengely és blokk cserére.
nandow
aktív tag
Utoljára valamikor december közepén mostam autót.
Ma szomorúan konstatáltam, hogy a Savoya Carspa mosóban az eddigi 45 sec / 100 Ft lecsökkent 35 másodpercre. (Anno 55 másodperccel nyitottak.)
Hiába na, dolgozik az infláció…
brumi1024
veterán
Ólom puhább, nagyobb védelmet ad és így kisebb az esély főtengely és blokk cserére.
Meg par tiz ev alatt 824 millio IQ pont veszteseget okozott az emberisegnek (rengeteg egyeb problema mellett), amikor a ket, emberiseg altal okozott legnagyobb kornyezeti katasztrofa alkotojanak sikerult atnyomni, hogy rakjanak az uzemanyagba olmot. Szoval ez nem olcsositas, ez mindenkinek kozos erdeke, hogy ne hasznaljanak olmot.
[ Szerkesztve ]
macilaci78
nagyúr
Az anyag mellett vannak egyéb szempontok is. A csipesz kialakítása, vastagsága, a kábel és a csipesz találkozása. Az okosok azt szajkózzák, az a tuti, ha a vezeték a csipesz mindkét feléhez oda van gyógyítva, ez általában nem áll.
Minden esetre én nem mertem bevállalni a Lidl-ös verziót, inkább beugrottam a Homasitába. 10 mm2 vezető, vastag gumiborítás a kábelen. Indult vele az S320 is, nem melegedd egy picit sem. És a Lidl-ös árszinten mozgott.
Tartója mondjuk nincs, de a pótkerék mellett nem is igénylem. Oldható gyorskötözővel van összefogva, de annak híján a madzag is megteszi. Nincs ez mindennapi használatban.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
macilaci78
nagyúr
Az IQ-pontvesztés elkerülése nem közös érdek, legalábbis az oktatási rendszerünk fejlődéséből nem ezt olvasom ki.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
brumi1024
veterán
A lokalis viszonyok nem mindig tukrozik a globalis trendeket.
tototos
őstag
Pár év és jöhet a garázsba [link]
Hachiko95
aktív tag
Nem hiszem, hogy csapágyban problémát okozna az a minimális ólom. Nem a levegőbe engedjük. A 12V-os ólom akkuval mi a helyzet? Abban más formában van? Csapágyak ólom tartalma nem elenyésző az akku ólom tartalmához képest?
[ Szerkesztve ]
pit stop
addikt
Azt meg lehet tudni, hogy az 1,2 csoda Stellantis motort melyik modellben cserélték már le konkrétan láncosra?
Haverom most vett egy 2008-ast (már FL), mennyire hozzam rá a frászt
Látszik amúgy, hogy Vidal elment sajnos. Nekem legalábbis FL arca már nem egységes, sokáig néztem és három "karmot" jobban meg kellett volna dönteni, hogy illeszkedjen hűtőmaszkhoz szvsz.
Hátul nagyot nem tudtak ártani; belül pedig zseniális dizájn - persze ez szubjektív.
Oroszlánszívű Richárd - az első szívátültetés.
Qru
MODERÁTOR
Banyek arrol akkor lecsusztam?!
Amit nem találok az meg Aldis, annak is vt súlya.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
tboldi
nagyúr
Jaja, ugyanez a gond a digóknál is (1.6 és 2.0 Multijet, illetve az 1.75 TBI is a család tagja), de hát nem meglepő, hellyel-közzel azonos a blokk az Opelével.
Hachiko95
aktív tag
A lényeg az érzet lesz, semmi más nem számít. A számok, a katalógus adatok semmit nem jelentenek. Nem számít, hogy milyen gyors vagy. Az élményt az fogja adni, hogy ott van a gép alattad és érzed, hogy minden elemét te irányítod, és pontosan azt csinálja abban a pillanatban, amit te a kezelőszerveken "utasítasz" neki. Hogy nem tökéletes, hogy nem könnyű vezetni, megküzdesz vele és amikor kiszállsz érzed, hogy igen csináltam valamit. A befektetett energiáért cserében nyújtott egy olyan élményt, amit a mai Playstation játék könnyedségű autók nem tudnak. Hogy megvan az atmoszférája, hogy árad belőle a karakter, a hang, a rezgések.
Valahogy így: [link]
Nem leszel gyors, de ha csak az számít, akkor elvesztettük a lapot az autózással kapcsolatban.
Legalábbis én így látom és elektromos/digitális autó ilyet nem tud, hiába 2000 lóerő.
Qru
MODERÁTOR
Sztem Brumi is erti de vasarlok kb 1%-a keres ilyen autot. Nyilvan nem nekik keszitenek autot. Hanem a fakezueknek mint pl en.
#nincsbennetarcsi
brumi1024
veterán
Szerencsere errol kutatasok voltak, es nem hasrautesszeruen kitalaltak, hogy nem okoz gondot az a "minimalis olom". Okoz, ezert le is lett valtva. Az olomakkuval egyebkent ugyanannyi problema van, es bar nagyobb reszben hasznositjak ujra (egy akkut azert ritkan dobsz ki a kukaba), meg is 40000 tonna olom jut az autoipar miatt szemetlerakokba. De egyszeruen annyira olcso, hogy nincs jelenleg alternativaja.
[ Szerkesztve ]
brumi1024
veterán
+1. Meg mernem kockaztatni, hogy a vasarlok 0.01%-a keresi ezt, es ok sem minden alkalommal amikor autoba ulnek. Reggel almosan, vagy ejjel egy hosszu nap utan, vizes, havas, jeges uton nem megkuzdeni szeretnek az autoval, hanem biztonsagosan es kenyelmesen hazaerni. Ilyenkor egy cseppet sem erdekelnek a rezgesek.
Amikor meg igen arra van eleg sok alternativa ujonnan is, a kozepesen dragatol a nagyon dragaig. Sajnos ez egy ilyen hobbi.
[ Szerkesztve ]
norbert1998
veterán
Az a Megane 2 a 2.0 dci-vel elég ritka jószág.
Amúgy ez a turbócső kirepedés a fojtószelepnél konkrétan az összes dci-nél előfordulhat, ott valamit nagyon benéztek. Apám 1.5 dCi Lagunáján is eldurrant - chiptuning felé vezető 2 órás autópálya úton. Tuning nélkül, limp módban jöttem haza Oroszlányból Szombathelyre
Majd utána az intercoolernél dörzsölte ki a csöet a hosszbordás szíj.
Octavia IV esetében a 2.0 tdi 115 lóerős variánsa az száraz vagy nedves DSG? A motor elvileg a 2.0 tdi 150 lóerős változata visszabutítva, 250nm-re. Nekem ez gyanús, hogy pont ennyire korlátozták (250nm-ig bírja a száraz DSG elméletileg). Létezik, hogy a motor visszafojtása mellett a váltó sem ugyanaz mint a szoftveresen nem fojtott verzióban? (Már ha csak szoftveresen van butítva a motor).
BigBlackDog
veterán
Én úgy tudom, hogy korábban volt nedves (pl. egy specifikáció brossúra), de újabban csak száraz DSG van alatta. Egyébként nekem is gyanús volt ez a 250 Nm.
Az olvasott infók alapján tudomásom szerint a motor ugyanaz, de pl. a turbó már nem.
De mérget semmire nem vennék, ahogy mondták is szalonban; alvázszám alapján lehet biztos infót mondani (persze, rendelés előtt ez nem triviális )
[ Szerkesztve ]
Villa7
tag
Szánalmas
BigBlackDog
veterán
Mármint mi? Valami rosszat írtam?
[ Szerkesztve ]
Villa7
tag
Dehogy A Skoda hozállása, ma már csak száraz DSG-van és pont 250 nm az 1.5 TSI, gondolom ki kellett szórni a raktárat...
szőröscica
addikt
Az 1.6 TDI-t nem teszik már bele, de bizonyára igény volt 150 lovasnál gyengébb dízelre, így csináltak egy lebutítottat, amire mehet ugyanúgy a száraz DSG mint az 1.6-ra.
Ettől függetlenül egyetértek, olyan szarrágás megy mindenhol (pl. az újabb 1.5 TSI-re már nem tesznek zajszigetelő burkolatot, vagy az autó kézikönyve egy kartonpapírba csomagolva érkezik, ami már újkorában szétszakad, nincs már kiskönyv, stb), ami elszomorító.
tboldi
nagyúr
Nyúlmókus.
Felteszem olcsóbb a száraz dsg Meg a kissebb turbó is. Blokkból meg nem éri meg emiatt külön gyengébbet gyártani. Na mindegy, köszi.
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Nem csak olcsóbb de könnyebb is, így kevesebb a CO2 kibocsátás mérésileg.
#nincsbennetarcsi
Corsa02
őstag
Mondjuk az Evo2 már jobb és halkabb Bosch Injektorokkal van szerelve így nincs is szükség a burkolatra, de értem mire gondoltál, az a karton tasak egy vicc a gépkönyvnek, papíroknak....
The Truth Is Out There --->
Qru
MODERÁTOR
Nincs hangszigetelés?! Legalább nincs amit megrágjon a nyest.
#nincsbennetarcsi
MunezXBK
nagyúr
Motorburkolat sincs.
Corsa02
őstag
Motorburkolat nincs, az a műanyag fedél, bár emlékeim szerint volt benne akusztikai szivacs, amit megrághatott a nyest
The Truth Is Out There --->
Qru
MODERÁTOR
Amúgy is a könnyebb autó, jobb autó. Mikor a Ringen veretik ezekkel... ott minden felesleges gramm számít.
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
Most ez a Kaufferest ajánlották: 900A és 6 méteres kábel. [link] Mondjuk nem is az 5k-s kategória. A Lidlis az hány amperes lehet? 600?
#nincsbennetarcsi
(#293641) Tothgera30 válasza szőröscica (#293631) üzenetére
Tothgera30
Ármester
Tűzfalra vagy motorházra nem tesznek? Anno Astra Classic, Octavia Classic (és hasonló utolsó szériás) példányoknál eljátszották ezt. De lehet pótolni, nem vészes összeg, én is beraktam a diesel összes szigetelését.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
Corsa02
őstag
Motorburkolat!! Motorháztetőn alulról van.
The Truth Is Out There --->
Qru
MODERÁTOR
Bezzeg a mezítlábas Bubin van. Meg teleszkópos a géptető és nem kitámasztópálcás. Kár, hogy a tarcsin spóroltak, mert amúgy ezeket tudnám nélkülözni...
#nincsbennetarcsi
molnarpeter
nagyúr
Hívj taxit, aztán majd megtalálod a régit Amúgy trucker shop árul jókat, csak ugye ára is van 😅
Corsa02
őstag
Jóó hát az még a "régi szép idők". Itt időnként 10centért háború van.
Találkozón talán meséltem, de 7-8 évvel ezelőtt volt a V10-es motoron egy alkatrész ami sorban ment tönkre, de egy 10 centes tömítés megoldotta volna a hibát. Javaslatom az volt, hogy cseréljünk alapanyagot és legyen ez a másik tömítés. Elutasították, mert akkor 10 centtel többe kerül a motor gyártása. Mondom semmi gond emeljünk az autó árán 10 centet, vagy legyen 1 Euro, egy R8-nál vagy Hurracan-nál ez semmi, zéró...de nem lehetett meg csinálni "mert akkor elveszítjük a versenyképességünket" Mi van??? Semmi másról nem szólt csak fillérb@..-ról és hatalom fitogtatásról.
[ Szerkesztve ]
The Truth Is Out There --->
MunezXBK
nagyúr
Mondjuk a pálcás megoldásért szívesen törnék szilánkosra pár ujjat.
Tothgera30
Ármester
Az a legkevesebb, simán megvehető utólag.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
Qru
MODERÁTOR
Városon belül nem gáz, megoldom. Inkább attól félek, hogy vidéken üt be a krach. Akksit kéne lassan cserélnem, még nincs nagy gáz (mínuszban is indított) de ez egy 2016-os akksi, annyira már nem bízok benne...
#nincsbennetarcsi
Qru
MODERÁTOR
Lol...
#nincsbennetarcsi
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Dell XPS 15 9570 Notebook/Laptop, 15,6" 4K Touch, I7-8750H CPU, 32GB DDR4, 512GB SSD, GTX 1050 TI, W
- Szinte új Meta Quest 3 - 128GB + BoboVR M3 Pro fejpánt + extra akkuk dokkolóval / 2,5 év garancia
- Samsung Galaxy A71 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Használt iPad Pro 11" cellular (1. gen) - 256GB + Logitech billentyűzetes tok + Apple Pencil (USB-C)
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával