Autós topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [bambano:] Bambanő háza tája
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Hieronymus:] Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] Rap, Hip-hop 90'
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] USB to S/PDif konverter a modern RIAA, elektroncsövekkel
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [SirRasor:] Garmin Venu SQ és Garmin HRM-Dual összehasonlítása, avagy kell-e a szíj?
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
-v-
addikt
Eszembe se jutna ezt venni amikor ott az új passat, mazda 6-os ..
AMD Power
titán
Az még hagyján. De azért vannak a cikkben érdekességek.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
szőröscica
addikt
Nekem eszembe nem jutna a Passat, se kívül, se belül nem tetszik. A Mazda szép, de pont ebben a fehér színben, pont így üvegtetővel, ilyen felnikkel ez a Mondeo szerintem irdatlan dögös autó. Élőben is láttam már ebben az összeállításban, ültem is benne, vezetni sajnos nem tudtam, de látványra, tapintásra engem megfogott. A cikkben emlegetik, hogy a Peugeot 508 minőségibb belül, fura, nekem pont az nem tűnt annak, mikor ültem benne.
Qru
MODERÁTOR
4-esben leforog, ott bőven nem jut el 190 közelébe. Városban is sokat megyek 3-asban de egyszerűen 60 alatt nem tudok 4-est kapcsolni mert csak szenved. Most így kíváncsiságból megnéztem, a gyári ajánlás szerint 61 km/h-nál javasolják a 4. fokozat kapcsolását és 81-nél az 5.-et.
Tehát ha vki 60-nál lassabban szüttyög előttem a városban akkor kénytelen vagyok 3-asban követni.
Viszont láttam ilyen motorhoz tuning before/after mérést és +16LE és +21Nm-t tudtak hozzá dobni. Reális, a szívókon +10%-nál többet nem tudnak tolni ha csak szoftveres módosítás van most ahogy így utána olvasgattam.
#nincsbennetarcsi
-v-
addikt
irdatlan dögös autó
Valóban, de itt ki is merültek az előnyei Amúgy pont ilyen fehérben, szép nagy felnikkel láttam új passatot is, az is fasza azért élőben ... bár nekem se adja annyira se kívül se belül (túl kocka vonalzós német), de a B5.5 óta a legjobban sikerült passat, és minőségre meg minden másra nagyon rendben van.
(#10054) Qru: 16, persze persze ... Jó ha 8-10 van az, max. teljesítményre. De nem is az utóbbi a kérdés, lehet vannak fordulatszám tartományok ahol érezhetően hozzátesz, vagy javul a vezethetőség, amiatt megérheti. Csúcsteljesítményre szerintem enyém se tud egy lóerővel se többet, mint csipsz nélkül (de ezt le is szarom)
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
A szelepvezérlés váltását azt nem lehet szoftveresen módosítani ugye? Tehát, hogy pl ne 3200-nál váltson hanem mondjuk 4000-nél. Elvileg az mechanikus és a vezérműtengely bütyke változtatja a szelepnyitási hézagot ha jól gondolom...
To all:
Szombaton Cars & Coffee a Kincsem Park-ban: [link]
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-v-
addikt
Milyen vvt-d van? Ezek szerint ilyen vtec típusú, szelepemelést változtatja, és van 2 profil?
SzlobiG
félisten
Nekem formára bejön meg vannak benne jó újítások is viszont elkéstek vele amcsiknál már 2 éve kint van, ha akkor hozzák be euba, akkor taroltak volna vele szvsz, de így csak egy átlagot tudtak hozni. Nem cserélném le rá az MK4-es mondimat.
Qru
MODERÁTOR
Háát pontosan nem tudom.
Annyit sikerül kiböngésznem, hogy csak a szívóoldali szelepvezérlés változik (a kipufogó fix). Mivel ez volt az első közös Toyota-Subaru fejlesztésű modell gondolom a Toyotától kapták a rendszert mert ez az első Subi blokk amiben van "vvt" rendszer (legalábbis a polgári modellek között). Illetve ha jól olvastam/rémlik 3200 rpm-nél vált a vezérlés.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
F_Zolee
veterán
Bedobom a teóriát hátha eltántorítotok tőle.
Olvasgattam, hogy az EGR/AGR-nek nem tesz jót a városi menet. Én napi 44km teszek meg kb 90km/h-s átlagsebességgel, kevés araszolással(M3 bevezető). Ez a fajta állandó sebesség "káros"? Már a lerakódások végett kérdezem. Nem sűrűn szoktam 3300-3400rpm felett hajtani.
Csak az miatt kutakodok, mert városi sebességnél ha kicsit intenzívebben gyorsítanék akkor kicsit megtorpan a motor és nem egyenletesen húz. Gondoltam, hogy egyik nap kicsit huzatom 4000 körül de azt is csak pár(4-5) km-en át tudnám véghez vinni. Ekkora távon van értelme tolni neki?
-v-
addikt
Az a timingot állítja elvileg.. amúgy hülyén is fogalmaztam, a VVT-ben már benne van, hogy ott a timing a változó
3200 rpm-nél vált a vezérlés
Aha akkor gondolom valami 2 állású, nem folyamatosan változó ..
Amúgy passz, hogy azt mennyire szokták tunerolni vagy bele lehet-e nyúlni, nekem folyamatosan változó, nagyon kis szögeltérésekre már behisztizik. Gondolom ha hozzányúlnának akkor ott is okosítani kéne, hogy mire mit higgyen normálisnak, de őszintén szólva totál nem értek hozzá, egyébként sok értelme szerintem nincs is hozzányúlni.
#81556480
törölt tag
Nem tudja véletlenül valaki, hogy ilyen olajbeöntő pumpát honnét lehetne szerezni?
Qru
MODERÁTOR
Az a legoptimálisabb környezet amiben most használod. Nem kell "kiégetned", 3000-3400 rpm-nél már termel elég hőt.
Ha részterhelésen rángat akkor első körben gyertya/kábelköteg/trafó triót vizsgálnám meg (ebben a sorrendben).
0. lépésként pedig a csatlakozásokat ellenőrizd.
mod:
rvilike: Igen két állású. Jó lenne kicsit feljebb tornászni, hogy 130-nál még ne nyisson nagyobbat csak mondjuk 140-nél mert most már 130-nál bőven nyit. Szóval vagy szöttyögök 110-120-al vagy ha már eszik akkor 160-170. Most akkor jól megideologizáltam miért megyek gyorsan?
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
SzlobiG
félisten
Egyszerű a megoldás le kell dugózni az EGR-t a fenébe aztán nem fog megragadni koxolódni.
De amúgy kár rajta agyalni, mivel úgy is kell az autó úgy is menni fogsz vele szóval ha annyira zavar akkor a fentebb írt megoldást kell meglépni.
F_Zolee
veterán
Ha a hármas trióból lenne gond az máshol is jelentkezne, nem? Alapjárat jó, egyből indul hidegben is.
(#10064) SzlobiG: azt még nem tudom, hogy mennyire lehet szaros az egr., remélhetőleg köv.héten ha odajutok akkor megyek szerelőhöz és megnézetem azt is, hogy egyáltalán milyen belül.
[ Szerkesztve ]
-v-
addikt
Hát nem tudom, elvileg attól nem fogyaszt többet
A "nyit" alatt itt azt kell érteni, állít a timingon és később (asszem) nyitja a szelepeket.
Igazából ettől javul a motor hatásfoka.
Nem nyit nagyobbat, persze mondom nem tudom milyen változó vezérlés, asszem volt a toyotának később olyan is, ami nem a csak a timingot állítja (VVTL-i).
[ Szerkesztve ]
-v-
addikt
Elvileg ez van a tiédben, ez csak a timingot állítja.
Qru
MODERÁTOR
Ez a blokk 2003-ban kerül piacra tehát nem egy mai fejlesztés (nem is FSI csak MPI) tehát sztem tuti nem vmi korszerű vvt rendszer van benne. Igaz a vvt rendszer csak 2006-tól kerül bele de akkor is ez még kb ősi technika lehet. Ki tudja a Toyota 2006 környékén milyen vvt rendszert használt... Már ha az éppen aktuális rendszert adta és nem vmi régebbi változatát.
mod:
Akkor meg is válaszoltad a kérdést.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
lsc
nagyúr
Az élet kegyetlen .
Qru
MODERÁTOR
Na rákerestem a Subaru honlapján: AVCS csak az újabbakban van, az enyémben még AVLS nevű cucc van (egy egyszerűbb, butább megoldás): [link]
Ez a rendszer egy sima két állású nyithatóságot eredményez a szívó oldalon és fix a kipufogó oldalon. Az AVCS meg a kipufogó oldalon is változtatja a nyitást.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
#81556480
törölt tag
1 van itt a listába ami hasonló tulajdonságokkal rendelkezik, de az meg 25 ezer ft
-v-
addikt
Ja aha, ez olyan mint a vtec .. akkor neked volt igazad nagyobbat nyit.
tomcsi23
veterán
Csak úgy ömlik be a benya hozzá. Vajon meddig meri/győzi mutatni a pillanatnyi fogyit parkettán?!
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-v-
addikt
190 km/h-ig
Qru
MODERÁTOR
Ezt úgy oldották meg, hogy a BC nem mutat pillanatnyi fogyit csak átlagot. (Tényleg!)
#nincsbennetarcsi
TaaT
veterán
tomcsi23
veterán
Legalább nem stresszeli állandóan a sofőrt.
Vilike:
(másnak meg ott tilt a 4.)
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
VegyesTamás
senior tag
Havernak 1.8 vectra 39.9 ig mutat
Tiktokpomfrit /VTMDrifting/ Youtubeon és Facebookon és tiktokon - Drift, Vlog, Sztorik Dániából, tiktokon dánul, magyar tiktok - DánKrumpli
(#10079) szőröscica válasza VegyesTamás (#10078) üzenetére
szőröscica
addikt
D4rkm4n
őstag
Elég finoman fogalmaztál.
"If you only do what you can do, you will never be more than you are now."
AMD Power
titán
Próbáltam igen. De az biztos ,hogy egy 10 millás autóban ez egy vicc amik ebben a tesztben vannak.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
Declare
őstag
En mondjuk abszolut vw parti vagyok, de ez a mondeo hatarozottan jobban tetszik, mint az uj passat...nekem annak se az eleje, se a hatulja nem tetszik Fordok meg mindig szomjasak voltak ez teny, de a többi dolog is gaz
Qru
MODERÁTOR
Lehet előzni elhaladni jobbról a belsősávban tötyögők mellett: [link]
#nincsbennetarcsi
Declare
őstag
nagyon helyes.....
-v-
addikt
Igen ezt már múltkor is megfejtettük 1x amikor még neduddki itt volt, de örülök, hogy van erről hivatalos álláspont is.
varsam
őstag
üdv,
meghalt az egyik tompítottnak használt Osram Nightbreaker Unlimited izzóm, mit ajánlotok, vegyek ugyanilyet, vagy tud valaki valami jobbat most?
H7-be kellene.
mycso
veterán
Szia, pl hasonló árban EZ ami nagyon jó.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
TaaT
veterán
Igen, épp mondani akartam hogy nedugdki már kiderítette ezt
Give them hell Ukraine!
tomcsi23
veterán
Tudom, hogy magyar cég, meg minden, de ez teszkóban akció nélkül is olcsóbb.
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
varsam
őstag
Azt írják az oldalon, hogy ha máshol olcsóbb, akkor írni kell nekik és adnak jobb árat...
mycso
veterán
Nem azért szoktam ezt linkelni, hogy itt vegye meg, csak az izzó beazonosítása miatt.
Én tavaly az auchanban vettem, volt valami izzócsere akció.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
MunezXBK
nagyúr
mycso
veterán
Nem fogunk észrevenni belőle semmit...
Ma mentün Miskolc - Gyöngyös - Salgótarján - Budaörs, minimum 5 traffit láttam (meg még kitudja mennyien voltak elbújva). Tehát ez a traffi maraton nem érint, itt alapból ez van.
Múlthéten Miskolc - Barcika között voltak 3-an 25km!!!
Durván tolják.
mod.: ja meg előttünk egy hosszúívű kanyarban, záróvonalon kamiont előző rendőrautót. Mire előkotortam a telefonom, sajnos befejezte a manővert.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
tresh
addikt
Megjött a sw frissítés ?
varsam
őstag
Másfele is ez van
Múlt hétvégén egyik jóbarátom ment Fehérvár - Pécs vonalon, nem kevesebb mint 5 helyen találkozott trafival. Azt mondta mindenfelé elbújtak, ilyen kis erdős lehajtókhoz, még véletlenül se veszed észre, ha csak szembejövő nem jelez.
Én is pár hete voltam Pécs - BP vonalon, autópályán, akkor is legalább 5-ször volt trafi, ami 200km-es szakaszon nem kevés. Mindegyik a lehajtóknál állt és korlát fölül mértek.
Most hétvégén is BP-Pécs-BP távon 2-3 helyen mértek legalább.
Szóval van belőlük rendesen. A jó az, hogy waze jelzi a legtöbbet.
SzlobiG
félisten
"A jogszabályok hierarchiája alapján azt is mondhatjuk, hogy a rendőrünk a törvényből adódó kötelezettségét teljesítette. A lehető leghatékonyabb módját választotta annak, hogy a gyorshajtásokat (és az ebből adódó akár halálos baleseteket) az adott útszakaszon megakadályozza, megelőzze."
Ez mekkora szöveg.
-v-
addikt
Az a baj hiába szabad megelőzni jobbról, ha megelőzöd félre is állít, nyilván ezért csinálja ... függetlenül attól maga a jobbról elhaladás szabályos volt-e, úgyis talál olyat ami nem az. Ha leállok vele okoskodni, hogy bekaphatja mert szabályosan mentem el mellette és a gps nem mutatott többet 130-nál, akkor majd megbax azért mert nincs elég láthatósági mellény vagy nem tudom ...
[ Szerkesztve ]
DeFranco
nagyúr
be kell tenni elég láthatósági mellényt trololo
Declare
őstag
Dashcam....utalom az ilyen idiota rendöröket, akik elvegeznek egy fösulit, felcsatolnak egy pisztolytaskat, aztan a kissebsegi komplexusukat kielik ilyenekkel, hogy megy a belsö savban, a bmw elött, mert neki soha nem volt es nem is lesz, de most ö megmutatja, hogy ö akkor is nagyobb es fölötte all.......mi is jartunk ugy regebben többször is nyarn, hogy a horvatorszagi hatartol a föton az idiotak direkt szopattak az este hazaeröket, mentek 70 el a föuton, nagy forgalomban. Egyszer pont elenk kanyarodott ki, lazan megelöztük, semmi nem volt. Sok birka viszont ment mindig möggötte 70 el, km es kocsisorokban.....
mod, egyebkent persze tisztelet a kivetelnek, mert egyre többször lehet egyre normalisabb rendörrel talalkozni.
Pont par napja elöztem meg 180 al egy rendör autot itt a nemeteknel van varazsa
[ Szerkesztve ]
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- MSI MAG274QRF-QD QLED Gamer Monitor!27"/2k/165hz/1ms/Freesync-Gsync/Type C/Konzolhoz is/Beszámítás!
- Sennheiser Epos H3 White Gamer Fejhallgató Eladó!
- Hisense 50A6BG 4k Smart TV!50"/4k/DOLBY VISION/10bit/Game Mode/ALLM/Beszámítás!
- Dell S2421HN Full HD Led Monitor! 24"/1920x1080/IPS/75hz/Freesync/Fehér
- Dell S2721DS 2k Monitor!27"/IPS/2560x1440/75hz/Freesync-Gsync/Fehér/Beszámítás