Xiaomi koppintás? Én még csak hasonló Xiaomit se láttam.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
Xiaomi koppintás? Én még csak hasonló Xiaomit se láttam.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
Én felfedezni véltem pár Xiaomis dolgot rajta (kijelző, formák, alkalmazás).
Nem azt mondtam, hogy már van ilyen roller, hanem azt, hogy szerintem nemsokára viszontlátjuk a Xiaominál.
Úriember vagyok, az a gecirendes fajta. ~ Győr ~ Apple iPhone 14 Pro ~ Apple Watch 8 Cellular 45mm ~ Xiaomi Mi Electric Scooter 3 ~ EBFEC VIPER MTB2 ~ Telekom 2000/1000 ~
M365 talán arra is van, nemrég frissítették, androidon, és normálisan működik a "lock" funkció, de speciel ebbe nem tudom, hogy ugyanúgy 2-3 óráig és felold vagy marad is lezárva.
https://www.youtube.com/@kisstontour
1 éve nem frissült az iOS app… Az Essentialt nem támogatja.
Úriember vagyok, az a gecirendes fajta. ~ Győr ~ Apple iPhone 14 Pro ~ Apple Watch 8 Cellular 45mm ~ Xiaomi Mi Electric Scooter 3 ~ EBFEC VIPER MTB2 ~ Telekom 2000/1000 ~
A NAVEE nem koppintás, legális kapcsolatban áll a Xiaomival!
A https://www.navee.eu/ weboldal címe: XIAOMI NAVEE E-scooter | Xiaomi Ecological Chain Brand - navee.eu
Az Ecologikal Chain arra vonatkozik, hogy a Xiaomi nem csak termékeket tervez és gyárt, illetve átvesz más fejlesztők által készített termékeket. Vannak amiket saját márkanév alatt, mondjuk Mi jelöléssel, vagy az is lehet, hogy saját név alatt futnak, és csak induláskor nyújtanak nekik komolyabb támogatást, hagyják kibontakozni őket (jó példa erre a Roborock porszívók). A termékeknek meg kell felelni a Xiaomi elvárásainak.
NAVEE S65 azért tartogat érdekességeket.
Pl. a megszokott direct drive helyett úgynevezett geared motort használnak, amivel az 500 W-os motorból elég komoly, 40 Nm nyomatékot tudnak kiszedni.
Ezt írtam még aznap
Sziasztok kb 120 kilós embernek milyen roller ajánlott!? Árban max 400 ezer és olyat keresek ami jó hatótávval rendelkezik illetve tudja tartani a 40 km es sebességet ilyen súly mellett. Ajándékba szeretném venni egy családtagnak.
Gondoltam, hogy valami kapcsolat van a két cég között.
És akkor várható szerintem egy hasonló Xiaomi is majd.
Legalábbis jó lenne, mert bejövős ez a szekér.
[ Szerkesztve ]
Úriember vagyok, az a gecirendes fajta. ~ Győr ~ Apple iPhone 14 Pro ~ Apple Watch 8 Cellular 45mm ~ Xiaomi Mi Electric Scooter 3 ~ EBFEC VIPER MTB2 ~ Telekom 2000/1000 ~
Lattam, azert is csinaltam meg. Koszi.
Battlefield Hungary FB csoport: https://tinyurl.hu/OrvU/ | XO GT: Alwin4K
Szerintem nem várható.
Egy brand szempontjából fontos, hogy egyértelműen beazonosítható legyen.
A Xiaomi stílus egyértelműen a jó alapanyagok felhasználásával készített, nagy darabszámú, gondosan tervezett kompakt rollerek.
És a kompaktba már nem nagyon fér bele a 8,5"-nál nagyobb kerék, lengéscsillapító, 120 kg-os terhelhetőség.
Egészségesebb az, ha mondjuk valamely leányvállalata megy el a nagyobb szekér irányába. Viszonylag szabad kezet kapnak kísérletezésre, aztán ha kitalálnak valami jó megoldást, és a vásárlói vélemények is visszaigazolják, akkor gyorsan átveszik az újítást.
Igazán nincs mit. Szívtam ezzel én is elsőre
[ Szerkesztve ]
Sziasztok!
Ezt olvastam ma:
Eldőlt: jogosítvány és bukósisak kell az elektromos rollerre - Indirekt.hu
gyuri6
Forrás? Ameddig a közlönyben nem jelenik meg nem igaz...
És akkor az elektromos biciklire is kell jogsi? Az öregek elektromos járgányára?
Megnézném Margit nénit bukósisakban, gyökalattkettővel a városban "száguldozni" az 50-60-al haladó autók között.
Ez baromság...
[ Szerkesztve ]
Úriember vagyok, az a gecirendes fajta. ~ Győr ~ Apple iPhone 14 Pro ~ Apple Watch 8 Cellular 45mm ~ Xiaomi Mi Electric Scooter 3 ~ EBFEC VIPER MTB2 ~ Telekom 2000/1000 ~
Ráadásul a cikk mai, és ezt írja: "Ma reggel tette közzé a Parlament Pintér Sándor válaszát..." Nem hinném, hogy vasárnap ilyenekkel foglalkoznának, főleg hogy holnap és holnapután sokkal fontosabb EU megbeszélések lesznek.
Pár napja linkelte valaki egy másik oldalról ugyan ezt a szöveget, én is megkaptam valaki elküldte, gondolom kirakták facera és ott terjed a hülyeség.
moto g72, Ninebot d28e
Egész biztos ilyesmi lehet, engem is elkapott pár ismerős már ilyen cikkekkel (az egyikük 2019-es cikket küldött). Reméljük logikus szabályozást alakítanak ki majd végül, de ezek a fél információk, spekulálások nagyon nem kellenek.
Double rainbow... what does it mean? Well, a double rainbow is a phenomenon of optics that displays a spectrum of light due to the sun shining on droplets of moisture in the atmosphere. Does that explain?
A baromságot nem kellene terjeszteni.
Elég csak utána nézni milyen hangzatos cikkeket írt a rollergyűlölő Csontos Róbert:
#1 2020.09.17. Na végre: kitiltotta az I. kerület a bérelhető elektromos rollereket
#2 2021.09.02. Sokkoló tragédia: felrobbanó elektromos roller ölt meg egy kisifút
#3 2021.09.11. Piroson ment át az elektromos roller: telibe kapta az autó – videó
#4 2021.10.20. Halálos baleset Budapesten: turistabusz gázolt halálra egy elektromos rollerest
#5 2022.05.29. Eldőlt: jogosítvány és bukósisak kell az elektromos rollerre
#2 New York
#3 Lengyelország
#4 buszsofőr volt a vétkes, áldozat egy helyi ismerettel nem rendelkező távol-keleti férfi.
A két magyar vonatkozású cikkből a #1-es címe durva ferdítés, a kerületből a bérrollerek parkolásának szabályain szigorítottak (nem tudom azóta mi a helyzet), nem pedig a közlekedés lett megtiltva.
Az #5-ös pedig úgy ökörség, ahogy van.
Ne a facebookról, indirekt.hu-ról, és bulvár lapokból tájékozódjatok, vagy ha így tesztek, akkor azt tartsátok magatokban.
És ez honnan van? Mert a Parlament oldalán semmit se találtam erről…
Úriember vagyok, az a gecirendes fajta. ~ Győr ~ Apple iPhone 14 Pro ~ Apple Watch 8 Cellular 45mm ~ Xiaomi Mi Electric Scooter 3 ~ EBFEC VIPER MTB2 ~ Telekom 2000/1000 ~
Közben beraktam fentre is
https://www.parlament.hu/irom41/07930/07930-0001.pdf
[ Szerkesztve ]
De ez akkor is baromság. Ott az elektromos bicaj. Azzal még gyorsabban is tudsz menni, mint sok rollerral…
Úriember vagyok, az a gecirendes fajta. ~ Győr ~ Apple iPhone 14 Pro ~ Apple Watch 8 Cellular 45mm ~ Xiaomi Mi Electric Scooter 3 ~ EBFEC VIPER MTB2 ~ Telekom 2000/1000 ~
Sztm is marhaság, de én csak azt akartam írni, h a 'hírgyártók' milyen gyorsak (2½ év...), v h újra-újra hajhásszák a semmit. Persze az is lehet, h 1 IQ-nukunak minden hír új...
Bocs', de qrvára rühellem, h állandóan ellenőriznem kell a 'híreket', már ami engem érdekel, v érint.
1ébként 2019. novemberében amikor ez napvilágot látott, akkor se szóltak a rendőrök, v büntettek, v cs nekünk szerencsénk volt.
Engem egyszer se állítottak meg eddig. Pedig egyszer majdnem előttünk nyakaltam el, amikor 'indexeltem' a bal kezemmel (jobbal meg gázt adtam valamiért )...
De van "kötelezőm", ha balesetezek fizet a biztosító. Egyedül a jogsi hiányzik.
Jómúltkor nekem is mondták ezeket amúgy, de mondtam, hogy a Magyar Közlöny a mérvadó, nem pedig akármilyen híroldal...
[ Szerkesztve ]
Úriember vagyok, az a gecirendes fajta. ~ Győr ~ Apple iPhone 14 Pro ~ Apple Watch 8 Cellular 45mm ~ Xiaomi Mi Electric Scooter 3 ~ EBFEC VIPER MTB2 ~ Telekom 2000/1000 ~
Ennek se füle, se farka. Pintér úr válaszát körberöhögik a biztosítók. Viszont SMKP Mabiszos kfb. nélkül nem vehet részt közúti forgalomban.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Elektromos kerekpar nem gazkaros, hanem rasegiteses es hivatalosan 25km/h-nal el kell vennie a rasegitest es maximum 300W-os motorja lehet, ebben az esetben tovabbra is kerekparnak minosul, kulonben az is SMKP.
[ Szerkesztve ]
Akkor sok roller kerékpár… 300W (vagy az alatti motor), max 25km/h sebesség. És ha úgy nézzük, rolleren is rásegítés a motor, mert álló helyzetben nem indul el ha meghúzod, kell hozzá emberi erő is. Nem?
Tudsz rollerral normálisan rollerezni, csak nagyon szar…
És ember legyen talpán, aki erre ki fog találni egy normális szabályt… Nem irigylem akinek ez a dolga…
[ Szerkesztve ]
Úriember vagyok, az a gecirendes fajta. ~ Győr ~ Apple iPhone 14 Pro ~ Apple Watch 8 Cellular 45mm ~ Xiaomi Mi Electric Scooter 3 ~ EBFEC VIPER MTB2 ~ Telekom 2000/1000 ~
#14371-ben Kakuk elég pongyolán fogalmazott, és lehetséges, hogy ő a Tornado-szerű elektromos kerékpárokra gondolt, melyek között van olyan, ami a gázkar meghúzására nulláról elindul.
És vannak a pedelec-ek, az elektromos rásegítéses kerékpárok, amiről te beszéltél.
"kulonben az is SMKP."
Nem, nem lesz attól SMKP, de jobb híján arra is az SMKP szabályai vonatkoznak (majd) rá.
Szóba került, hogy ha már hozzányúlnak a szabályokhoz, akkor már ehhez a részéhez is hozzá lehetne nyúlni.
Eltérő fizikai paraméterekkel rendelkeznek, így jól jönne egy újabb kategória bevezetése. Bár a legtöbb pontban azonos szabályok vonatkoznak majd a nagy teljesítményű elektromos rollerokra és más, elektromos hajtású kerékpárokra, mint a SMKP-ra, de az SMKP-k fizikai jellemzői és károsanyag kibocsátásuk miatt nem mehetnek be olyan helyre, mint ahová a nagy teljesítményű elektromos járművek bemehetnek majd, de ők is csak sebességkorlátozással.
A hsz. -ed utolsó részével nem értek egyet. Az SMKP kategória definíciójában nincs belsőégésű motor. SMKP is lehet elektromos. Léteznek is már ilyenek.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Nem. A kerekparnak pedalja van, a rasegites pedig egy folyamatos dolgot jelent, nem azt, hogy egyszer meglokod es onnantol megy magatol.
Azert a szabalyok most is eleg konkretak csak el kene olvasnod.
De az nem minosul elektromos kerekparnak a mostani szabalyok szerint, hanem SMKP-nak.
A baj az, hogy a koznyelv mast ert elektromos kerekparon, mint a kresz+kohem rendeletek. Egy kerekpar nem attol lesz elektromos kerekpar, hogy ugy nez ki, mint egy kerekpar es villanymotor van benne. Ezzel az erovel hol a hatar az elektromos motor es az elektromos kerekpar kozott? Jobban elore kell dolni rajta, mas szogben all az elso villa, vastagab a vaz?
Az SMKP egy kulon muszaki kategoria most is, lehet akar elektormos, akar belso egesu motorral szerelt. SMKP=kis szutyok motorral szerelt, viszonylag lassu jarmu. Azaz nem tud 50-et menni, 4kW/50ccm alatti motorral rendelkezik.
[ Szerkesztve ]
Úgy van ahogy mondod, az SMKP is lehet elektromos!
Páran nem értik, miért nem született már meg az új rolleres szabály, csakhogy annak rendbe tétele magával ránthat más szabályokat is, amikhez szintén célszerű lenne hozzányúlni.
De ahogy az SMKP lehet elektromos is, úgy a roller is lehet belső égésű. Egyik sem gyakori jelenség, bár robogók esetén határozott a fellendülés. Viszont még így is jó nagy méretűek.
Abba a vitába nem mennék bele, hogy ki szerint mi minősül elektromos kerékpárnak, és mi nem.
A Magyar Szabványügyi Testület oldaláról 19.470 Ft fejében angol nyelven le lehet tölteni a dokumentumot. Magyar nyelven nem találtam meg.
MSZ EN 15194:2018 "Kerékpárok. Villamos hajtással támogatott kerékpárok. EPAC-kerékpárok", Meghirdetés dátuma: 2018-04-01.
Azt hiszem ez a jelenleg érvényben lévő szabályozás:
[link]
"Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti."
Az olyan elektromos kerékpár, ami tekerés nélkül is megy, az SMKP-nak minősül. Egyelőre az első esetben ha megállít a rendőr, akkor csak tájékoztat, hogy jogosítvány, sisak, stb. kell, a másodiktől büntetnek.
Azt, hogy ezt rollerre hogy lehet most átültetni, szerintem senkinek sincs fogalma.
Nem!!! Attól, hogy nem kell tekerni, még nem minősül SMKP -nak. Itt a bibi Pintér úr álláspontjában. Ez nem automatikus! Az SMKP -hoz tartozik egy jelzés, típusbizonyítvány, stb. Ennek hiányában nem kötik meg rá az SMKP biztosítást és ezért nem vehet részt a közúti forgalomban. Tehát, jogszabály szerint az ilyen járművel nem szabad a KRESZ hatálya alá tartozó helyen közlekedni.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Nem gond, van szabvanyolvaso elofizetesem.
Viszont a szabvany senkit se izgat, a joghatassal jaro kategorizalasa a jarmuveknek a kresz es kohem rendeletekben tortenik meg, ott pedig nem hivatkoznak erre a szabvanyra.
[ Szerkesztve ]
Attol meg SMKP-nak minosul, hogy nincsenek rendben a papirja. Forditva ulsz a lovon. Elso lepesben ugy megy, hogy a jarmu tulajdonsagai alapjan el kell donteni, hogy milyen jarmukategoriaba tartozik a jarmu. Majd utana a masodik lepesben a jarmukategoriara vonatkozo jogszabalyoknak kell megfelelni, ami eloirja a jelzest, tipusbizonyitvanyt, biztositast, stb.. Ha ez nem tortenik meg, attol meg ismert a kategoriaja.
[ Szerkesztve ]
Lehet, de ehhez jelenleg csak egy Pintér úr által kiadott vélemény áll rendelkezésre, ami sztem nagyon kevés bármilyen pedálos, vagy lábbal lökdösős villanyjármű SMKP -vá minősítéséhez. Egyáltalán kinek kell ezt eldönteni? Tartok tőle, hogy az nagyon kevés, ha a tulaj azt mondja a biztosítónál, hogy márpedig ez egy SMKP.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Nem. Ehhez a rendeletek allnak rendelkezesre. Azokat kell vegigfutni hozza. Pinter csak a sajat allaspontjat mondja el ezek alapjan, de mas is levezetheti a rendeletekbol.
[ Szerkesztve ]
Az a helyzet ezzel az egész történettel hogy minden elektromos kerékpár és
minden roller most már újabban úgy készül hogy ez is és az is. Ha akarom akkor csak segédlettel indul el és ha akarom akkor csak rásegít a hajtásban. És ha csak úgy használom akkor mitől lenne SMKP?. Szòval ez gyakorlatilag bizonyíthatatlan hogy én hogy használom. Azért mert van rajta olyan funkció hogy önerőből megy és akkor mi van? Egy 3000 watt teljesítményű rollerrel is tudom használni úgy hogy max 25km/H val megy ki bizonyítja hogy nem így van? Egyáltalán nem olyan könnyű ezt szabályozni mint ahogyan gondolják. Motoroknál ez viszonylag egyszerű dolog de ilyen járműveknél egyáltalán nem az!
Attól hogy beteszel egy Suzuki csomagtartóba egy 5000 köbcentis motor még nem lesz versenyautó Majd a rendőr a roller vagy a bicikli menüjében azt fogja keresni mi ez? Egy sima biciklivel is tudok 50 el menni mégsem SMKP.
[ Szerkesztve ]
A rollernel nincs rasegites. Az, hogy be kell lokni nem azt jelenti, hogy rasegiteses uzemmod.
egyébként mi a helyzet az elektromos gördeszkával? vagy a többi elektromos járművel? mert van pár.
Ugyanez a helyzet veluk.
Regen(>10 eve) volt kulon kitetel kreszben, hogy a gyerekjatek (roller, gordeszka, gorkorcsolya) nem minosul jarmunek, hanem gyalogoskent kell rajuk tekinteni, de ezt mar nagyon regen kivettek. Azota azokat is az altalanos jarmukategorizalas szerint kell figyelembe venni, de mint a gepi meghajtasu roller a gordeszka is lehet smkp, mivel az lehet 3 vagy 4 kereku is (lasd quad).
[ Szerkesztve ]
Pontosan tudom hogy nincs rajta rásegítés viszont be lehet úgy állítani hogy ne induljon magátòl az az elektromos biciklire értettem….És azt hiszem itt nem ez volt a lényeg.
[ Szerkesztve ]
Persze, de ez nem szamit semmit sem a kategorizalas szempontjabol.
Az a nagy baj hogy szerintem te érted rosszul ha nem számítani akkor nem is lehetne kategorizálni a dolgokat. Szerintem abszolút számít mert akkor nem lenne gond erre megfelelő jogszabályt hozni. Lehet hogy le lehet írni valamit de attól az jogilag nem lesz rendben és jogilag nagyon nehéz szankcionálni ilyen estetben. Itt egyáltalán nem a szabványok számítanak inkább ennek a jogi háttere. Sajnos az egész család jogász sokat beszéltünk erről már.Ha valamiről nem lehet minden kétséget kijelenteni ezt vagy azt akkor nem nagyon lehet jogi szankciót alkalmazni màrpedig ebben az esetben ez nagyon fennáll.
[ Szerkesztve ]
Hogy egy egyszerű példával éljek. Mondjuk egy paragrafus kimondja hogy a kopasz barack lopásának ez és ez a büntetési tétele akkor ha egy normál barackot leszedek a fáról nem büntethetnek meg azért mert kopasz barackot lopott el valaki. Egyszerű példa de ha bizonyos feltételekkel a kopasz barack lehet a sima barack akkor áll a helyzet. Ezért sem lehet ezeket a járműveket kategóriába sorolni illetve lehet de ez nagyon nem egyszerű dolog.
[ Szerkesztve ]
A szoftverben levo beallitas, miszerint 0-rol elindul-e vagy nem, nem szamit, mert nem valtoztat azon a kitetelen, hogy rasegiteses-e vagy nem, mert a rasegites nem ezt jelenti..
Tehat az egyszeru peldadhoz visszaterve te azon rugozol, hogy rajta van-e a szara a baracknak vagy nem miutan leloptad. Tok mind1, nem ettol lesz kopaszbarack.
[ Szerkesztve ]
Te itt bizonygatod hogy ez rendesen szabályozva van egyáltalán nincs hidd el hiába is mondod és ezt az EU ban sem tudták megtenni. Minden féle okoskodás nélkül nem megfelelő a szabályozása ennek a dolognak nem csak nekünk jogászoknak sem. Hidd el vannak olyan elektromos kerékpárok amik mennek így is úgy is. Bármit is állítasz nincs rendes szabályozás és nem is lesz ezzel kapcsolatban és a rendőrség sem tudja hogy ez vagy az mi és nem is ez a dolguk. Nem a szoftver a lényeg és nem is az amit te mondasz hanem az hogy nem lehet szankcionálni semmivel hiszen nem lehet azt mondani egy eszközre hogy ez vagy az ilyen egyszerű ez.Jò szabályozás erre sosem lesz.Nem azt mondtam hogy rajta van a szára vagy nincs olvasd el figyelmesebben. Te jössz itt minden féle szabványokkal és szabályozással amiről mindenki tudja hogy igazából nincs.
[ Szerkesztve ]
Valószínűleg az életedben nem ültél elektromos kerékpáron és amit fent írtál az is beállítható úgy akár egy 1000w os biciklinél hogy max 25 km/h ig segítsen rá ez a helyzet remélem most már érthető. Ergo már megfelel a kitételnek legalábbis az egyiknek na ugye hogy nem annyira egyszerű.
[ Szerkesztve ]