Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#25851) Thunderzolee válasza bence188 (#25848) üzenetére

Szerintem olcsóbban megúszod, ha eladod őket, és veszel egy nagyobb akksis rollert. :(

F25 7650mAh (70-80ezer)
F30 10200mAh (90-100ezer)
F40 10200mAh

F2 10200mAh (140-150ezer)
F2 Plus/Pro 12800mAh (150-170ezer)

Ezekbe nincs nagyobb.

G30-at vennél, azok használtan kb 160ezerbe kerülnek, abban 15000mAh van, és némileg erösebbek is még az F30-nál is. Zárojelben mellé irtam mennyi a használt áruk kb, azaz mennyiért tudnátok eladni a kettőt.

Ha bővitenéd az akksit, vagy a kormányra aggatott plusz akkupackkal számoljál, vagy a kormány tövébe egy dobozban lenne.
Vagy ha a trepniben levőt kiszeded, annak a helyére lehet betenni másikat (nagyobbat).
Ez utóbbi esetben komplett akkupackot kell kifizetned, amit meg kivesztek, azzal mit csinálsz? Eladni nem nagyon lehet.
Ezért javasoltam inkább az eladást, és G30 beszerzését.

Itt át tudod nézegetni a rollerekben levő akkupackok méreteit.

[ Szerkesztve ]

Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)

(#25852) bence188 válasza Thunderzolee (#25851) üzenetére


bence188
tag

Köszi szépen a részletes választ, ezek alapján átgondolom a dolgokat...

(#25853) Feherfy


Feherfy
tag

Sziasztok!

Van egy akku hibás MS Energy n3 rollerem, amit próbáltattam megcsináltatni, viszont nekem már gazdasági totálkár kategória. Elvileg egész akkut kell cserélni, nem elég egyes részeit.
Képviselhet-e ez még valamilyen értéket a használt piacon, érdemes lehet-e vele foglalkozni? Ha igen, esetleg tudnátok segíteni, hogy árban hova lőjem be?

(#25854) h1mpi válasza Feherfy (#25853) üzenetére


h1mpi
nagyúr

Ha csak az akku-t kell cserélni, akkor keresd meg a pár hsz-el előtted linkelt akkus szakit.

[ Szerkesztve ]

Eladó 2 db használt HyperX Alpha Gamer füles

(#25855) Darth_Revan


Darth_Revan
veterán

Sziasztok!
Rengeteg magyar és EU jogszabályt átolvasva egyértelmű a rendőrség korábbi állásfoglalása, azaz az elektromos (és főleg a benzinmotoros) roller segédmotoros kerékpárnak minősül.
Legalábbis a jelenlegi jogszabályok alapján felépítése és működése alapján az AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 168/2013/EU RENDELETE 1. számú melléklete alapján L1e Könnyű kétkerekű gépjárműnek minősül, azon belül is L1e-B
Kétkerekű segédmotoros kerékpárnak, mivel nem felel meg az L1e-A (motoros kerékpár) egyik feltételének sem, amik:
9.
elsődleges rendeltetésük szerint a pedálozást elősegítő segédmeghajtással felszerelt, pedálhajtásúnak tervezett kerékpárok továbbá
10.
a segédmeghajtás teljesítménye ≤ 25 km/h járműsebességnél megszűnik továbbá
11.
legnagyobb folyamatos névleges vagy hasznos teljesítmény (1) ≤ 1 000 W továbbá
12.
az alosztályokba sorolásra szolgáló 9–11. kritériumnak megfelelő motoros három- vagy négykerekű kerékpárok az osztályozás szempontjából a kétkerekű motoros kerékpárokkal műszakilag egyenértékűnek számítanak

Viszont visszatérő érvelés roller bérlők által támogatott "független" szakértők és rolelr tulajdonosok részéről, hogy "roller nem lehet smkp, mivel az EU szerint csak az lehet smkp amin van gyárilag ülés".
Ez hol van hivatalosan leírva? Az említett rendelet semmi ilyet nem ír, nem határozza meg, hogy egy smkp-nak mindenképpen kell rendelkeznie üléssel, mindössze 3-4 kerekű motoroknál állapítja meg, hogy max hány db ülés lehet rajta.

Az tény, hogy külön nem említik sehol, hogy "roller" sem EU sem magyar jgoszabályban, de más fogalmakba (smkp) simán beilleszthető és nekem ez a "nicns szabályozva, erre nem kell semmi és mindent szabad" inkább csak a 4-5 évvel ezelőtt a jogszabályt értelmezni nem tudó tulajdonosok és eladók által elterjesztett hamis állításba történő kapaszkodásnak tűnik...
Múlt héten is tesómmal az Auchanban voltunk és ki volt állítva egy elektromos smkp ami ránézésre úgy nézett ki, mint egy chopper (Balatonon és Dunaparton sokan ilyennel mászkálnak bukósisak nélkül és láthatóan ittasan), viszont a kiírás szerint "roller".
Tesóm meg akarta venni, mert hogy erre nem kell jogsi, de én inkább le akartam beszélni róla. Biztos ami biztos egy eladót megkérdeztünk, ha már odajött hozzánk, hogy most akkor mi van, persze rögtön jött, hogy ez roller, nincs szabályozva, nem kell jogsi, de nagyon király, 32 km/ órával is tud menni, stb, stb. Ekkor megkrédeztem, hogy "Miért van a hátuljára apró betűvel ráítrva, hogy L1e-B, ami alapján segédmotoros kerékpárnak minősül a gyártó alapján?". Erre elvörösödött, majdd mondta megkérdezi a felettesét...20 perc múlva se jött vissza, így maradt a "roller" is :DDD

[ Szerkesztve ]

(#25856) PociAti válasza Darth_Revan (#25855) üzenetére


PociAti
senior tag

Jól nyitottál! (Irónia)

"Rengeteg magyar és EU jogszabályt átolvasva egyértelmű a rendőrség korábbi állásfoglalása, azaz az elektromos (és főleg a benzinmotoros) roller segédmotoros kerékpárnak minősül."

Már mégis mitől lenne egyértelmű?
Pont ez a lényeg, hogy nem egyértelmű! Ez egy általános, de nem tökéletes jogértelmezés. Amit a gyakorlatban nem alkalmaz a rendőrség, inkább csak olyan esetben, ha a rolleres balesetet okoz, vagy annak az elszenvedője, vagy veszélyesen közlekedik és valahogy számon szeretnék kérni.

A hétköznapok során nagy ívben tesznek rá a rendőrök, hogy valaki szerint a rolleres az valójában segédmotoros, és ezáltal számos olyan előírásnak is meg kellene felelni, amit a rolleresek zöme nem tart be.

Amúgy meg ha a jobb felső sarokban, a keresőbe beírod az ülés kifejezést, akkor már egész szűk listából kellene csemegézni.

Legutóbb 4 napja hivatkoztam arra az EU-s rendeletre: (#25758) PociAti. Vagy ha arra a rendeletre rákeresel, annak környékén szokott lenni diskurzus. Volt rá példa amikor a nincs ülés, tehát nem SMKP jogértelmezésnek köszönhetően sikerült a kiszabott intézkedéseket érvényteleníttetni.

(#25857) pescara válasza Darth_Revan (#25855) üzenetére


pescara
aktív tag

Ez ugy hulyeseg , ahogy van :DD En pont tegnap kerdeztem meg egy rendort Athenban, hogy mi a helyzet a rollerekkel. Azt mondta szo szerint, hogy semmi, egyelore az eu-ban nincs is olyan, hogy roller. A legegyszerubb modon magyarazta el. Ha autot, motorcsonakot, robogot berelsz, akkor a berbe ado koteles a jogositvanyt ellenorizni. A berrollerek eseteben ilyen kotelezettseguk nincs a berbeadoknak, tehat a rendorsegnek sincs semmi dolguk a rollerekkel a jelenlegi szabalyok szerint, mert nincsenek szabalyok. Kb ugy tekintenek a rollerekre, mint egy gyors gyalogosra.Akkor vegzalhatjak vagy buntethetik a rollerest, ahol egy gyalogost is.

[ Szerkesztve ]

(#25858) Tangerine válasza alphamooncam (#25520) üzenetére


Tangerine
senior tag

Nagyon ne bízz meg benne. Kínai Mátris koppintás. Pont tegnap szedtem szét egy ugyanilyet (más színűt). Kívülről minőséginek tűnik, de belül katasztrófa. :( A tengely teljesen el van gyengítve/átfúrva. Műanyag dugattyú a végét is csak egy vékony csavar fogja. Ide tettem képeket: https://photos.app.goo.gl/WDP5dVDpz3veTmjs9

[ Szerkesztve ]

Vacillálni, vagy nem vacillálni, ez itt a kérdés, vagy mégse?

(#25859) geryboro válasza pescara (#25857) üzenetére


geryboro
senior tag

Kb. 3 hete kérdeztem egy szomszéd megyéből származó kékruhást, trafizás közben.
Azt mondta hogy szürke zóna.
Mondott pár dolgot, hogy 250-300W, bukósisak, stb, de ahogy elmondta, b*szakodni nem nagyon fognak, amíg nem történik baleset.
Csak álláspont foglalás van a sztorival kapcsolatban, illetve olyat is említett, hogy majd Jan. 1-től lesznek módosítások, idehaza...

Θ[Everything that has a beginning, has an ending.]Θ GRP

(#25860) bandigyerek válasza Darth_Revan (#25855) üzenetére


bandigyerek
senior tag

Ha a roller SMKP, akkor miért van (EU) lekorlátozva 25 km/h-ra? Az SMKP mehet negyvennel is... Nem mehetnénk bringaúton, de 25 km/h-val a kocsik között 10"-al menjen akinek hat anyja van, plusz a rendőr kérdés nélkül a kocsiból lőne le. Maradjunk abban, hogy mindenki bízik benne hogy azok az agyasok normális besorolást adnak mihamarabb ennek a járműkategóriának. Akkor alkalmazkodunk. Eccer... Addig meg a rendőr intézkedik ha kell, a bíró meg dönt. Csókolom. :R

(#25861) Darth_Revan válasza geryboro (#25859) üzenetére


Darth_Revan
veterán

Sima egyenruhás rendőrt kérdezni kb szerencsejáték. Tökéletes példa az ittas vezetés rollerrel
Van olyan amelyiknek fogalma sincs aktuális jogszabályokról, illetve tudását se frissíti, csak pár alap, jól betanult intézkedéssel van tisztában ezért azt mondja "szürke zóna" meg "nincs szabályozva", viszont van olyan amelyik simán lerant a rollerrol és a szondát a szádba nyomja ami ha pozitiv, akkor kattan a bilincs és meg is magyarázza a dolgot úgy, hogy a bíróság kiszabja rád a 3-400.000 Ft-os bírságot+még lehet a jogsidat is elveszik.
Budapesten több kerületben is vadásszák a rollereseket, de inkább ittas vezetés miatt.

Szóval átlag egyenruhást leszolitani ezzel a kérdéssel teljesen zsákbamacska :U

[ Szerkesztve ]

(#25862) alphamooncam


alphamooncam
őstag

OK Srácok !

Ülés- nem ülés KRESZ szerint egyértelműen az elektromos roller minimum SMKP.

Az összes!

1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól (KRESZ)

II. A közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak:

r) * Segédmotoros kerékpár: a külön jogszabályban L1e járműkategóriába sorolt kétkerekű, L2e járműkategóriába sorolt háromkerekű jármű, továbbá az L6e járműkategóriába sorolt quad és mopedautó. [link]

erre hivatkozik*:

5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról

(13) * A két-, három- és négykerekű segédmotoros kerékpár (L1e, L2e és L6e járműkategória), a kétkerekű motorkerékpár (L3e járműkategória), az oldalkocsis motorkerékpár (L4e járműkategória), valamint a három- és négykerekű motoros tricikli (L5e és L7e járműkategória) járműkategóriába sorolásának műszaki feltételeit a B. függelék 1. cikk (2) és (3) bekezdése határozza meg...

erre hivatkozik*:

... B. Függelék az 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelethez *
A két- és háromkerekű gépjárművek típus-jóváhagyási eljárása
I. RÉSZ Alapvető rendelkezések
1. Cikk Alkalmazási kör és meghatározások

(1) Ez a Függelék az összes két- vagy háromkerekű, iker, vagy bármilyen más kerékelrendezésű gépjármű típusjóváhagyására vonatkozik, amely közúti közlekedésre készült, valamint az ilyen járművek alkatrészeire és önálló műszaki egységeire

Ez a Függelék nem vonatkozik az alábbi járművekre:
a) olyan járművekre, amelyeknél a legnagyobb tervezési sebesség kisebb, mint 6 km/ó,
b) gyalogos vezetésű járművekre,
c) mozgáskorlátozottak által használt járművekre,
d) közúti- vagy terepversenyen használt járművekre,
e) a 2000. július 1. [a 11/2000 (V. 24.) KHVM rendelettel módosított 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet B. Függelékének alkalmazási dátuma] előtt már használatban álló járművekre,
f) mezőgazdasági és hasonló célokra használt traktorokra és gépekre,
g) elsődlegesen szabadidős terep-tevékenységre kialakított járművekre, amelyek szimmetrikusan elrendezett kerekekkel rendelkeznek, egy kerék elöl és két kerék hátul kialakítással,
h) pedálos rásegítéssel rendelkező kerékpárra, amely külső, folyamatos 0,25 kW névleges teljesítményű elektromos motorral rendelkezik, amelynek teljesítmény-leadása fokozatosan csökken és megszűnik, amint a jármű eléri a 25 km/ó sebességet, vagy előbb, ha a kerékpáros abbahagyja a pedál hajtását;
nem vonatkozik alkatrészekre, vagy műszaki egységekre kivéve, ha azokat a Függelék alkalmazási körébe tartozó járművekbe való beszerelésre tervezték;
nem vonatkozik a járművek egyedi forgalomba helyezésének engedélyezési eljárására.
(2) Az (1) bekezdésben hivatkozott járműveket a további alcsoportokra kell osztani:
2a) segédmotoros kerékpárokra, azaz kétkerekű járművekre (L1e kategória), vagy háromkerekű járművekre (L2e kategória), legfeljebb 45 km/ó tervezési sebességgel és az alábbi jellemzőkkel:
2a1) kétkerekű típus esetében, amelynél a motor:
– hengerűrtartalma legfeljebb 50 cm3 belső égésű motor esetében, vagy
– legnagyobb folyamatos névleges teljesítménye legfeljebb 4 kW, elektromos motor esetében,
2a2) háromkerekű típus esetében, amelynél a motor:
– hengerűrtartalma legfeljebb 50 cm3, ha szikragyújtású, vagy
– legnagyobb hasznos teljesítménye legfeljebb 4 kW egyéb belső égésű motor esetében, vagy
– legnagyobb folyamatos névleges teljesítménye legfeljebb 4 kW, elektromos motor esetében,
2b) motorkerékpárokra, azaz kétkerekű oldalkocsi nélküli (L3e kategória), vagy oldalkocsis (L4e kategória) járművekre, amennyiben 50 cm3-nél nagyobb hengerűrtartalmú belső égésű motorral vannak ellátva és/vagy a tervezési sebességük nagyobb, mint 45 km/ó,
2c) háromkerekű triciklikre, azaz három szimmetrikus elrendezésű kerékkel rendelkező járművekre (L5e kategória), amennyiben 50 cm3-nél nagyobb hengerűrtartalmú belső égésű motorral vannak ellátva és/vagy a tervezési sebességük nagyobb, mint 45 km/ó,
(3) Ezt a Függeléket négykerekű triciklikre is alkalmazni kell, azaz négykerekű, alábbi jellemzőkkel rendelkező gépjárművekre:
3a) könnyű négykerekű triciklikre, amelyek terheletlen tömege legfeljebb 350 kg (L6e kategória) – elektromos járművek esetében nem számítva az akkumulátorok tömegét –, amelyek legnagyobb tervezési sebessége legfeljebb 45 km/ó, és
3a1) amelyek motorjának hengerűrtartalma legfeljebb 50 cm3 szikragyújtású motoroknál, vagy
3a2) legnagyobb hasznos teljesítménye legfeljebb 4 kW egyéb belső égésű motor esetében, vagy
3a3) amelyek legnagyobb folyamatos névleges teljesítménye legfeljebb 4 kW, elektromos motor esetében.
Ezeknek a járműveknek teljesíteniük kell az L2e kategóriájú háromkerekű segédmotoros kerékpárokra alkalmazandó műszaki követelményeket kivéve, ha az MR. B. Függelék vonatkozó mellékletei bármelyikében eltérően van meghatározva,
3b) egyéb, a 3a) bekezdésben felsoroltakon kívüli négykerekű triciklikre, amelyek terheletlen tömege legfeljebb 400 kg (L7e kategória) (550 kg teherszállításra kialakított járműveknél) – elektromos járművek esetében nem számítva az akkumulátorok tömegét – és amelyek legnagyobb hasznos motorteljesítménye legfeljebb 15 kW. Ezeket a járműveket háromkerekű tricikliknek kell tekinteni, és teljesíteniük kell az L5e kategóriájú háromkerekű triciklikre alkalmazandó műszaki követelményeket kivéve, ha ez az MR. B. Függelék vonatkozó mellékletei bármelyikében eltérően van meghatározva.

[link]

Amit aláhúztam a tételes felsorolásban az a kivétel. --> Elektromos roller nincs felsorolva a kivételek között, ezért SMKP.

Az hogy nem büntetnek érte, nem hiszem hogy igaz, szerintem csak arról van szó, hogy a száma nem éri el az érzékelési szintet.

Tömeges szabálysértés megfeleltethető egy túlterheléses támadásnak, amire viszont a rendőrség egyszerűen nincs felkészülve. ( Jobb dolguk is van hogy taknyosok, és részeg külföldi turisták után szaladgáljanak bokorról-bokorra. )

Másrészt a jogi eljáráshoz túl kéne élni a baleset, hogy legyen kit felelősségre vonni.

Amikor viszont arra kerül a sor, hogy márpedig meg kéne állapítani a felelősséget, akkor bízhatsz benne hogy lesz rá hivatkozás.

Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

(#25863) alphamooncam válasza Tangerine (#25858) üzenetére


alphamooncam
őstag

Kösz az infót. Meglátjuk.

Azt mondod a végállások gyengék? Kéne plusz független végállás, hogy ne tegyem tönkre a szitálás gátlót ?

Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

(#25864) PociAti válasza Darth_Revan (#25861) üzenetére


PociAti
senior tag

" viszont van olyan amelyik simán lerant a rollerrol és a szondát a szádba nyomja ami ha pozitiv, akkor kattan a bilincs és meg is magyarázza a dolgot úgy, hogy a bíróság kiszabja rád a 3-400.000 Ft-os bírságot+még lehet a jogsidat is elveszik."
Ez egy feltételezéseken alapuló kitalált történet?
Mert ehhez hasonló esetről még nem hallottam. Vagyis csak olyanról, amikor ketten utaztak a rolleren, és láthatóan részegen kóvályogtak. Át a piros jelzéseken. A rendőr szívességet tett azzal, hogy lekapcsolta őket. De alaptalanul kiszabott 3-400 ezer Ft-os bírságról nem hallottam. Legalábbis hiteles forrásból nem. Városi legendákat meg inkább hagyjuk.

A vadásszák a rollereseket is hasonló túlzás.
Vannak akik rollerral járnak be a munkahelyükre; a rendőrkapitányságra. Annyira nem lehet intenzív és általános a vadászás, ha házon belül nem tiltanák a használatát.
És pont a jogi bizonytalanság, az elmarasztaló ítéletek jogi úton való eltörlése miatt nem "erőltetik" a büntetést. Ha csak nem nagyon kirívó esetről van szó, amit más irányból alá lehet támasztani.

(#25865) Darth_Revan válasza PociAti (#25864) üzenetére


Darth_Revan
veterán

Nem kitaláció, valóság.
Van olyan aki megtámadta ezt a dolgot, meg alkotmánybíróságig is elment, de az AB kidobta a panaszát.
Belvárosban, néhány peremkerületben péntek és szombat este elég sokat megfognak, akar sajattal mennek, akar berelttel.
Ha van jogosítvány akkor a helyszínen el is veszik, meg akkor is ha "elvileg" 25km/h-t nem tudja meghaladni, azaz AM kategóriát nem igényel.

Sok utcai rendőr persze nem mer belemenni ebbe mert kb a cipofuzojet is alig tudja bekötni és marad a "nincsen szabályozva" meg a "szürke zóna" lepattintos kifogassal, viszont van néhány szakképzett, aki ha elkap, akkor fogdan tolti az éjszakát az ittas rolleres.
Ugyeszek se szerették a rolleres ittas vezetőket, de mióta a legfőbb ugyeszss és kúria is állást foglalt, azóta mennek bíróságra az ilyen ügyek szépen.

Szemmel láthatóan átlagos embert persze nem basztatnak nappal szimplán jogsi miatt, a hangsúly az ittas vezetésen van.

Oké, 3-400.000 forintot csak hasra ütve mondtam, ha megsajnal a bíró akkor lehet csak 100.000 forintot ad :U

[ Szerkesztve ]

(#25866) Darth_Revan válasza bandigyerek (#25860) üzenetére


Darth_Revan
veterán

Jogszabályt linkelned kérlek ahol ez le van írva ?

(#25867) pescara válasza geryboro (#25859) üzenetére


pescara
aktív tag

ja, ez mar a sokadik januar lesz :C

(#25868) Tangerine válasza alphamooncam (#25863) üzenetére


Tangerine
senior tag

Szerintem a tengely gyenge, bármikor eltörhet egy erősebb rántásnál. A műanyag dugattyú sem túl bizalomgerjesztő. Én megpróbálom átalakítani, csinálok hozzá egy dugattyút alumíniumból vagy sárgarézből, meg a tengelyt is kicserélem. Majd beszámolok, ha összejön.

Vacillálni, vagy nem vacillálni, ez itt a kérdés, vagy mégse?

(#25869) Tangerine válasza alphamooncam (#25863) üzenetére


Tangerine
senior tag

A végállást nem szabad, hogy a gátló adja, akkor hosszabb útú gátló kell, vagy kisebb út, azaz kisebb sugáron kell, hogy forduljon a felfogatási pont a kormánynál (beljebb kell fúrni a lyukat)

Vacillálni, vagy nem vacillálni, ez itt a kérdés, vagy mégse?

(#25870) pescara válasza Darth_Revan (#25861) üzenetére


pescara
aktív tag

Nincs igazad, akkor nyomhat a szadba szondat, amikor egy gyalogosnak, ugyanis a roller nem kozlekedesi eszkoz meg hivatalosan. Ha maguk a rendorok ezt mondjak, akkor kar okoskodnod.

(#25871) alphamooncam válasza pescara (#25870) üzenetére


alphamooncam
őstag

"Nincs igazad, akkor nyomhat a szadba szondat, amikor egy gyalogosnak, ugyanis a roller nem kozlekedesi eszkoz meg hivatalosan. Ha maguk a rendorok ezt mondjak, akkor kar okoskodnod. "

[link]

Kérlek olvasd el, ha már annyit dolgoztam vele!

KRESZ hivatkozik a KÖHÉM rendeltre, hogy mi számít SMKP.-nak.

KÖHÉM függeléke leírja, hogy az összes kétkerekű gépi meghajtású jármű minimum SMKP, kivéve a felsoroltakat.

Ezt hívják kiterjesztő értelmezésnek.

Lásd például a pedelecet, ami ott van a felsoroltak között, de a roller meg nincs, tehát a "pedelec" nem, de az elektromos roller teljesítményétől függően minimum SMKP, ha közlekedsz vele a járdán, bringaúton, vagy úttesten, akárhol.

Ennél egyszerűbben nem tudom leírni.

Ha meg Neked rendőr kell hogy hitelesnek fogadd el, akkor meg itt vagyok!

Ugyan már ezer éve nyugállományba vonultam, de a diplomámat ebből szereztem.

Az egyenruhásoktól meg nem kell feltétlenül magas szintű jogszabály értelmezést elvárni, mert elsősorban nem ez a dolguk.

[ Szerkesztve ]

Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

(#25872) alphamooncam válasza Tangerine (#25868) üzenetére


alphamooncam
őstag

Várom a beszámolót !

Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

(#25873) FőDudu válasza DigitXT (#25850) üzenetére


FőDudu
addikt

Ezek a helyi (ex) gyar termekeit preferaljak.
Tomos Flexer meg hasonlok.
Valto nelkuli, ropsulyos gepek.

Hivatalosan fouton nem mehetnek ezzel a cuccal - viszont rendszam van rajtuk, biztositas kell rajuk es vizsgan ellenorzik, van-e bennuk korlatozas.

A fiam baratainak korlatozott motorjaik vannak.

[ Szerkesztve ]

FőDudu

(#25874) -Maujuri-

Sziasztok.
Nem tudom hogy kérdezhetek e ilyet itt, de el szeretném adni a Xiaomi M365 Pro rolleremet, megkímélt állapotú, apró karcok vannak rajta. 4225 km van benne. Csomó tartozék van hozzá, Xtech fékkel. Szoftver gyári, sosem volt mókolva. Új külső gumik. Kérdésem hogy kb mennyiért lehetne eladni?
[link]
[link]
[link]

(#25875) alphamooncam válasza Tangerine (#25869) üzenetére


alphamooncam
őstag

"A végállást nem szabad, hogy a gátló adja, akkor hosszabb útú gátló kell, vagy kisebb út, azaz kisebb sugáron kell, hogy forduljon a felfogatási pont a kormánynál (beljebb kell fúrni a lyukat)"

A problem az, hogy nekem alapból nem volt végállásom, pontosabban a tyúkbelek határozták meg, meddig tekerhetem a kormányt.

Ezen még dolgoznom kell... most a szitálásgátló adja a végállást.

Egyébként a tiedet miért kellett szétszedni? Mi volt a hibajelenség? Hogyan hárítod el?

A rúdnak, elvileg nem kéne a hosszanti tengelyre merőleges erőhatást kapnia, ezért nem gondolom, hogy a "könnyítés" a müa dugattyúnál kritikus. Persze jobb ha nincs kikönnyítve, de...

Meg azért kerek a tg, hogy lehessen tömíteni. Új gumikarmantyúkat, szimmeringeket hol kapsz hozzá?

A szelep hogy néz ki? Tudnál egy jó fotót, meg némi leírást a működéséről?

Köszi.

Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

(#25876) Darth_Revan válasza pescara (#25870) üzenetére


Darth_Revan
veterán

Remélem te nem rollerezel ittasan mert akkor nagyon csúnya vége lesz ha egyszer belefutsz egy rendőrbe aki intézkedik ilyennel szemben :(

Tehát akkor a rengeteg ugyesz és bíró aki már elítélt ilyet az hogy csinálta ? Meg a rendőrök akik megfogták az elkövetőket azok mind jogtalanul jártak el?

Akárhányszor amikor valaki arra hivstkozik hogy "a rendőr azt mondta" az mindig olyan átlagos utcai rendőrre hivatkozik aki rohadtul nincs képben a dolgokkal :N

Ennél már csak az viccesebb kifogás ittas jarmuvezetest rollerrel elkövetők részéről hogy "a kresz szerint nem jármű"... De igen, az, csak értelmezni nem tudnak.

Sajnos az utcai rendőrök nagy része közel se jogász és nem is akarnak ezzel a témával foglalkozni, ezért hülyeséget mondanak vagy próbálnak passzívak maradni, ami miatt a laikusok körében tovább erősödik az a tévedes, hogy jogszabály nem tiltja ezeknek az ittasan történő vezetését. Nyugodtan elolvashatod az ugyeszegek és a kúria állásfoglalását.

Az hogy az átlag egyenruhás miért ilyen kuka annak ellenére, hogy tudnia kellene már más kérdés...

(#25877) Tangerine válasza alphamooncam (#25875) üzenetére


Tangerine
senior tag

Azért szedtem szét, mert meg akartam fordítani a tengelyt, mert a két felfogatási pont túl közel volt egymáshoz. Szóval a bilincset a legvégére kellene tennem, de ahhoz a tengelyen lévő felfogató "szemnek" a gátló vastagabb végénnél kellene lennie, hogy a bilincset a vékony rész végére lehessen tenni. Eredeti állapotban csak kb középre lehettet volna, és így jobbra alig fordult el a kormány.

Vacillálni, vagy nem vacillálni, ez itt a kérdés, vagy mégse?

(#25878) Tangerine válasza alphamooncam (#25875) üzenetére


Tangerine
senior tag

A szelep részét nem szedtem szét. Gumikarmantyú nincs benne egy darab sem, csak pár O-gyűrű. A dugattyú egy acél csőben (d=18,00) mozog ami kb 0,2 mm-rel nagyobb, mint a dugattyú átmérője az O-gyűrűnél mérve(17,78). Azaz majdnem bele lehet "dobni". SZóval szerintem ott is átereszt valamennyit az O-gyűrű körül, bár ez nem biztos hogy probléma.

Vacillálni, vagy nem vacillálni, ez itt a kérdés, vagy mégse?

(#25879) alphamooncam válasza Tangerine (#25877) üzenetére


alphamooncam
őstag

"Azért szedtem szét, mert meg akartam fordítani a tengelyt..."

Most azért egy kicsit megnyugodtam, hogy nem azért kellett hozzányúlni, mert valami elromlott benne...

Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

(#25880) Silentfrog válasza -Maujuri- (#25874) üzenetére


Silentfrog
veterán

Megkérdezhetem hogy a 4225 km alatt mennyiszer kellett gumit cserélni elkopás miatt?

(#25881) -Maujuri- válasza Silentfrog (#25880) üzenetére

Egyszer cseréltem kopás miatt mindkét külső gumit.
Egész jól bírták. Most lett cserélve.

(#25882) Peaceliker válasza Tangerine (#25868) üzenetére


Peaceliker
őstag

Engem is érdekel mire jutsz majd. Állítólag amúgy nagyon hamar fosni kezdik az olajat is, így amúgy is rájuk fér valami fejlesztés :DD
A minőségi darabra, spur vagyok az a baj. Ha jól néztem 100e körül van ami értelmes :W

"Oh my Goa'uld!"

(#25883) bence188 válasza bence188 (#25852) üzenetére


bence188
tag

Mindenképp az eladás mellett döntök,
Nagyon megtetszett a nagy sebesség és hatótáv miatt a kukirin g2 max, itt nálam csak a garancia és szervízháttér kérdéses. Van valakinek ilyen rollere, megosztaná a tapasztalatait vele? Van Magyarországon szervíze, vagy mindenképp külföldre kell visszaküldeni szervízeltetni ha baj van? Vagy vmi magyar székhelyű webshop ahova vissza lehet küldeni és ők onnan intézik?

(#25884) alphamooncam válasza Peaceliker (#25882) üzenetére


alphamooncam
őstag

"Állítólag amúgy nagyon hamar fosni kezdik az olajat is... "

Nincs tapasztalat, de ...

A szitálás gátló tengelyét célszerű tisztán tartani.

Pl. a homok (kvarc) igen kemény anyag, és ha az O gyűrű/gumikarmantyú/akármi tömítés és a tengely között beragad pár szem, -ha tengely felülete nem elég kemény- igen hamar berágja magát akár az acél felületbe is.

Tömítést még lehet cserélni, de ha a tengely kap egy hosszanti karcot, ott egy új gumitömítés sem segít, lehet eldobni.

A terep motorokon a gumiharang pl. ezért védi a telót.

Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

(#25885) h1mpi válasza -Maujuri- (#25874) üzenetére


h1mpi
nagyúr

50-70e Ft között mozog az áruk. Gyors eladáshoz -5e Ft az előbbi árakból. Most adtam el 2 db-ot, 55-60e Ft-ért mondjuk ismerősnek, de csak 280 km volt bennük 3 évesen. Ennyi km-el 50e Ft-ot mondanék.

[ Szerkesztve ]

Eladó 2 db használt HyperX Alpha Gamer füles

(#25886) Tangerine válasza alphamooncam (#25879) üzenetére


Tangerine
senior tag

Nem volt még ideje elromlani, mert vadonatúj. :DDD

Vacillálni, vagy nem vacillálni, ez itt a kérdés, vagy mégse?

(#25887) Tangerine válasza Peaceliker (#25882) üzenetére


Tangerine
senior tag

Igen. Nincs középkategóría. Óccó kínai fos 30-60 USD-ért, vagy 100-120e HUF-tól a csillagos égig. :W

Vacillálni, vagy nem vacillálni, ez itt a kérdés, vagy mégse?

(#25888) PociAti válasza h1mpi (#25885) üzenetére


PociAti
senior tag

Na ez az, ismerősnek adta el.
És nem egy vadidegen jelentkezett a hirdetésedre.

Mostanában a prohardveren van amikor egy nap alatt 17-18 db roller hirdetése jelenik meg.

(#25889) PociAti válasza Darth_Revan (#25876) üzenetére


PociAti
senior tag

Nagyon kihegyezted azt az egész témát az ittas rollerezésre.
Csak ezt szépen adagoltad.
Először hogy a rolleresekre szálltak rá, és utána keverted bele, hogy az ittasakat mennyire megbüntetik. (Persze ők meg is érdemlik.)

De állítólag vannak józan rolleresek is. Józanul könnyebb őket felismerni. Majd próbáld ki.

(#25890) alphamooncam válasza Tangerine (#25877) üzenetére


alphamooncam
őstag

"Azért szedtem szét, mert meg akartam fordítani a tengelyt, mert a két felfogatási pont túl közel volt egymáshoz. Szóval a bilincset a legvégére kellene tennem, de ahhoz a tengelyen lévő felfogató "szemnek" a gátló vastagabb végénnél kellene lennie, hogy a bilincset a vékony rész végére lehessen tenni. Eredeti állapotban csak kb középre lehettet volna, és így jobbra alig fordult el a kormány."

Leírásodból megpróbáltam elképzelni a helyzetet. Szeretném megérteni, és ha lehet segíteni...

Nagy könnyebbség lenne három fotó a két végállásból, meg középről, de legalább egy, amire azt írtad, hogy "...így jobbra alig fordult el a kormány."

P.S. Kiemelten, nyilván a konzol érdekelne, és ha mondjuk kerülhetne mellé egy "centi" is, hogy lehessen látni, mennyi a különbség a bal és a jobb szélső állás közt, az jó lenne.

[ Szerkesztve ]

Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

(#25891) Tangerine válasza alphamooncam (#25890) üzenetére


Tangerine
senior tag

Most nem tudom lefényképezni, mert szét van szedve, de nekem nem olyan a rollerem, mint a tied (Mantis 10-em van). Oda kellene tenne tennem a bilincset a gátló testén, hogy elég messze legyen, ahol már a vastagabb rész van. Nem ilyen fajta gátlót kellett volna vennem, hanem ilyesmit, ahol majdnem a végére tudom tenni a bilincset :

Vacillálni, vagy nem vacillálni, ez itt a kérdés, vagy mégse?

(#25892) Tangerine válasza alphamooncam (#25884) üzenetére


Tangerine
senior tag

Itt látszik, hogy a jobb oldali verziót mennyivel nagyobbra lehet (Lmax) állítani, mint a balt. Olyan kellett volna vennem. Ezért akartam megfordítani. De egyébként kiderült, hogy nem lehetne megfordítani, mert a dugattyú nem a tengely közepén van. A szemet kellene átszerelni a tengely másik végére (kifúrni a tengely végét, M5 menet bele, stb.), de azt sem lehet, mert az meg nem lóg ki eléggé végállapotban, pár mm hiányzik hozzá.

Vacillálni, vagy nem vacillálni, ez itt a kérdés, vagy mégse?

(#25893) h1mpi válasza PociAti (#25888) üzenetére


h1mpi
nagyúr

Van FB-on egy elektromos roller adás-vétel csoport. Ott a napokban is eladtak 65-70-ért 2 db M365-t. Sok embernek számít akár 30-40e Ft egy újhoz képest, mert 100e Ft körül már lehet kapni újat is.

[ Szerkesztve ]

Eladó 2 db használt HyperX Alpha Gamer füles

(#25894) alphamooncam válasza Tangerine (#25891) üzenetére


alphamooncam
őstag

OK !

Nem tudsz képeket küldeni. Abból kell főznöm ami van.

Fordítsuk meg a dolgot, elmondom, hogy én hol futottam bele problémákba, és hogyan oldottam meg a tervezésénél és kivitelezésnél.

1./ Szitálás-gátlót még nem láttam belülről, ezért eszembe sem jutott szétszedni, tekintve hogy a csillapító közeget nem tudnám hogyan visszatölteni.

2./ A Dualtron Cityhez gyárilag nem létezik konzol - legalábbis ilyen irányú keresésem nem vezetett eredményre - ezért nulláról kellett kezdenem.

3./ Kellett építenem egy a még úton lévő szitálás-gátló főbb méreteivel megegyező próbadarabot a tervezéshez, hogy haladjak.

4./ Felfogatási, rögzítési pontokat kellett keresnem a konzolhoz.

(Szerencsém volt, mert elég közel találtam a kormányoszlop tengelyéhez, erről még később lesz szó.)

A kormányoszlop átmérője 50 mm átmérőjű (forgó rész ). Ennek a külső felszínén tehát kb 25mm-el a közeptengelytől volt az egyik felfogatási pont.

A gépem rollerhez képest extrém nagy kerekekkel rendelkezik. A kormány hattyúnyaka követi a kerék ívét, aminek eredménye képpen a trepni is szintén extrém nagy távolságra került, mint lehetséges rögzítési pont, ezért azt kizártam. Amit láttam példákat ott sokszor trepnire rögzítették a konzolt.

Végül, a csőváz kerékhez közel eső részén találtam két gyári menetes lyukat, amik a kürtöt tartották.

Mindebből azt akartam kihozni, hogy milyen fontos, minél közelebb kell lennie/találni konzol rögzítési pontokat, a szitálás-gátló viszonylag kicsi hossza, fizikai mérete miatt.

Mivel a rögzítési pontok a roller hosszanti tengelyében helyezkednek el, ezért a konzolnak oldalra kell kinyúlni ettől a ponttól egyforma távolságra elöl is, és hátul is.

Amikor a tesztelés során oldalra nem egyforma távolságra nyúltak ki a középvonalától a szitálás-gátló felfogatási pontjai, akkor megbomlott a szimmetria, és az egyik oldalra nagyobb, a másik oldalra kisebb kitérést eredményezett.

Ráadást nem tehettem akármilyen messze a középvonaltól való oldalra kinyúlásokat, még akkor sem, ha ezek egyenlőek voltak, mert akkor meg drasztikus csökkent a kitérés maximális szöge.

Amikor végre megérkezett a szitálás-gátlóm, meg kellett határoznom, hogy hova kerüljön a testére, milyen távolságra kerüljön a szemet rögzítő bilincs.

Apropó nem értem ezt:

" Oda kellene tenne tennem a bilincset a gátló testén, hogy elég messze legyen, ahol már a vastagabb rész van. "

Nincs vastagabb rész a gátlómon, a test mindenhol ugyanolyan átmérőjű, ezért oda csúsztatom a rögzítő szemet rajta, ahova csak akarom/kell.

A végső beállítás, felszerelés úgy történt, hogy a gátlót beállítottam középre, hogy a tengely mindkét végén 35-35mm-t ( L-max 70 mm ) mozdulhasson el, majd a legnagyobb fokozatra tekertem, hogy rögzítsem ezt az állapotot.

Ezután a tengelyvégen lévő szemet rögzítettem először a váz-konzolhoz, majd a mozgatható szemet a kormány-konzolhoz, és majd csak ezt követően rögzítettem a gátló testén két csavarral a mozgatható rögzítőszemet.

Legvégén feloldásra került, legnagyobb fokozatról lecsavartam talán 4-es fokozatra, és ellenőriztem a kitéréseket, hogy egyformák-e, nincs-e akadály.

Abból amit írtál nekem az jön le - javíts ki ha tévednék - hogy korábban nem volt a rollereden szitálás-gátló. Így a rögzítési pontokat is Neked kell meghatároznod hova essenek.

Ez gondot okozhat, ha nincs gyári rögzítési pont, és/vagy nem gyári a konzol.

Nem tudom mi a helyzet Nálad, mesélhetnél még a konzolodról, ill. elmondhatnád hol voltak még gondjaid, esetleg ha tudsz fotózhatsz is.

Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

(#25895) Thunderzolee válasza PociAti (#25689) üzenetére

Az ilyen esetek miatt szoktam mondani, h hiába a garancia:
https://www.facebook.com/share/p/BYpxWTGSqEYGmxUP/

Lehet itt jogszabályokat linkelgetni, h kinek a dolga a roller szervizbe juttatása, de ha ez nem működik automatikusan, akkor vettem egy rollert, amit vagy megcsinálok magamnak ha hibás, vagy irogathatok e-maileket, meg várhatok hónapokat rollerre. :/

Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)

(#25896) alphamooncam válasza Tangerine (#25892) üzenetére


alphamooncam
őstag

"Itt látszik, hogy a jobb oldali verziót mennyivel nagyobbra lehet (Lmax) állítani, mint a balt."

Az Lmax szerintem nem az amit gondolsz, hanem a szabad maximális elmozdulás hossza, a képek egyikén sem tudom hogy a kék jelölések mit takarnak, de hogy nem az Lmax-ot arra fogadni mernék.

A max. szabad elmozdulási hosszt el kell felezni, és ez adja meg hogy az egyik és másik irányba mennyit mozdulhat.

Ráadást a képeken nyilvánvalóan nem középállásban vannak a tengelyek.
Ezen az Amazonról lopott képen pl. az aprx 70mm az Lmax, itt mint általában 35-35mm helyed van oldalanként a csillapításra

[ Szerkesztve ]

Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

(#25897) h1mpi válasza Thunderzolee (#25895) üzenetére


h1mpi
nagyúr

Na erre írtam azt valamelyik nap, hogy hiába a gari, sokszor a Kínai eladó a világ másik felén sokkal korrektebb. Pl. a G4-nél nem működik a jobb hátsó index, már itt van hozzá a csere darab. Küldtem egy videót és postázták is.

Eladó 2 db használt HyperX Alpha Gamer füles

(#25898) PociAti válasza Thunderzolee (#25895) üzenetére


PociAti
senior tag

Itt ezen a fórumon volt vagy 12-15 eset, amikor magyarországi garanciális probléma a vevő igénye szerint történt.

A facebookon nem egy szakmai fórum, hanem az egy kanális. A lapos föld elmélet és más marhaság melegágya. Hiteltelen. Nem minden hülyeség, ami ott elhangzik, de az internet legalja.
Onnan kiragadva egy esetet még nem bizonyít semmit. Mégis mennyi ellentétes példát lehetne ott találni?

Itt legalább normálisan visszakereshető az arány. Kb. 15 : 1 függő esettel szemben.
És itt arra is lehet olvasni példákat, hogy kínai webshopból történt Segway / Ninebot roller vásárlásának garanciája semmit sem ér.

(#25899) enginev3.0


enginev3.0
félisten

Szereztem a rollerhez egy másik akksit
a gyári akksin volt az xt60 mellett egy másik csatlakozó is, ezen viszont nincs
menni megy vele, de gondolom tölteni nem fogja, vagy mi célt szolgálna a másik csati?

A sas száll ide - száll oda, de a szálloda nem sas ide - sas oda || Logitech <3

(#25900) Tangerine válasza alphamooncam (#25896) üzenetére


Tangerine
senior tag

Nem értjük egymást. :DDD
Majd talán most:

Vacillálni, vagy nem vacillálni, ez itt a kérdés, vagy mégse?

(#25901) Tangerine válasza alphamooncam (#25894) üzenetére


Tangerine
senior tag

Ilyen "gyári kínai" felfogatót vettem(a gátló nem ilyen, de ezt már tudod :D ). Az egyiket (hátsót) a vázra kell szorítani, a másikat pedig a kormány forgáspontjára.

Itt látható, hogy hogyan van felszerelve (picit másabb a bilincs, de a lényeg ugyanaz): [link]

Vacillálni, vagy nem vacillálni, ez itt a kérdés, vagy mégse?

(#25902) alphamooncam válasza Tangerine (#25900) üzenetére


alphamooncam
őstag

"Nem értjük egymást. :DDD
Majd talán most:"

Ok így már értem...

Azt gondolom, hogy működés szempontjából teljesen mindegy, hogy a rögzített szem, ami a tengelyvégen található, elöl, vagy hátul van, én valószínűleg egyszerűen 180°-al megfordítva szereltem volna fel, így a "vastag vége" nem akadályozza, hogy a mozgatható bilincsszem a test végéhez közel kerüljön rögzítésre.

Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

(#25903) alphamooncam válasza Tangerine (#25901) üzenetére


alphamooncam
őstag

"Ilyen "gyári kínai" felfogatót vettem(a gátló nem ilyen, de ezt már tudod :D ). Az egyiket (hátsót) a vázra kell szorítani, a másikat pedig a kormány forgáspontjára."

Megnéztem a videót, így már van képem a konzolodról...

Fenn tartva amit előbb írtam azt gondolom, hogy könnyen lehet, hogy hézagolóra lehet szükséged, hogy a roller tengelyétől oldalra egyenlő távolságra kerüljenek a szemek, hogy a szitálás-gátló - a kormány, és a szitálás-gátló középállásában -, párhuzamos legyen a roller hosszanti tengelyével, megoldva ezzel a szimmetrikus szögkitérést.

Megjegyzem az hogy a szitálás-gátló testen így hova esik a mozgatható rögzítés mellékes, mindegy, hogy előre, középre vagy hátra.

[ Szerkesztve ]

Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

(#25904) Tangerine válasza alphamooncam (#25902) üzenetére


Tangerine
senior tag

Ha megfordítom, akkor sem változik semmit a helyzet. Gondold végig.

Vacillálni, vagy nem vacillálni, ez itt a kérdés, vagy mégse?

(#25905) alphamooncam válasza Tangerine (#25904) üzenetére


alphamooncam
őstag

Abból, hogy a mozgatható szemet a végére helyeznéd a szitálás-gátló testnek, nekem úgy tűnik, hogy nem elég hosszú... :DDD

Van vmi. akadálya, hogy a két konzolt közelebb helyezd?

[ Szerkesztve ]

Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

(#25906) alphamooncam válasza alphamooncam (#25905) üzenetére


alphamooncam
őstag

Fényképek és subler nélkül csak találgathatom, hogy mi a probléma...

A távgyógyításhoz nem vagyok elég profi.

[ Szerkesztve ]

Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

(#25907) Tangerine válasza alphamooncam (#25906) üzenetére


Tangerine
senior tag

155-nél nem lehet közelebbre, csak távolabbra.
Ide tettem képeket magyarázattal. Remélem így már érthető: [link]

[ Szerkesztve ]

Vacillálni, vagy nem vacillálni, ez itt a kérdés, vagy mégse?

(#25908) alphamooncam válasza Tangerine (#25907) üzenetére


alphamooncam
őstag

OK!

Utolsó képen a szöveg miért van feltételes módban? Miért nem lehet így rögzíteni ?

Itt nem látok hibát!

Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

(#25909) Tangerine válasza alphamooncam (#25908) üzenetére


Tangerine
senior tag

Ehhez az álláshoz amt te is jónak találsz szét kellett szedni és átfordítani a tengelyt.

[ Szerkesztve ]

Vacillálni, vagy nem vacillálni, ez itt a kérdés, vagy mégse?

(#25910) alphamooncam válasza alphamooncam (#25908) üzenetére


alphamooncam
őstag

Az a furi, hogy a tengelyhez rögzített szem a tieden is meg az enyémen az állító mechanizmushoz képest távolabbi oldalon van, viszont [link] amit te illesztettél be képet, meg amit én az amazonról "loptam" ott meg fordítva.

Ez annyit tesz, hogy a konzolod, meg a szitálás-gátlód nem kompatibilis egymással.

Ez szívás.

Át kéne tenni a szemet a másik végébe, ahogy az utolsó képen van, csak kérdés tudsz-e központot fúrni és menetet vágni a tengelybe.

Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

(#25911) alphamooncam válasza Tangerine (#25909) üzenetére


alphamooncam
őstag

Ha már egyszer szétszedted és összeraktad ez már nem lehet gond. ;), mindkét módszer megoldás lehet.

[ Szerkesztve ]

Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.

(#25912) dudikpal


dudikpal
aktív tag

Navee N65-höz keresnék gumit.
Ma mentem vele BICIKLIÚTON(!), és 1xcsak arra lettem figyelmes, hogy nem úgy gyorsul, mint ahogy szokott. Mondom beázott v mi? Kormányt benájlonozva, nem értettem. Aztán már csak 20-szal ment, nem gyorsult, mikoris elkezdett ütni a hátulja. Mondom ennek már a fele sem tréfi, megálltam, és láss csodát, a szakadó esőben megállapítottam, h a hátsókerékben pontosan semmi nyomás nincs.
Onnan kb 20 perc gyalogtolás után elértem a célállomásra, amikoris természetesen elállt az eső, és kisütött a nap...de inkább nem fárasztalak tovább benneteket a nyomorommal :DDD
Szal van 1 ilyen képem, azt írja, h ez van a hátsóban...tudom, én vagyok a hülye, de eddig én aszittem, h az a roller tubeless, azaz belső nélküli...


Most akkor kell bele belső, vagy mivan?!?
Meg a külső is.
Itt van, h Navee N65-höz való:
https://hulajnoga.net/en/10-pneumatic-tyres/389-pneumatic-8565-65-tyre-for-ducati-pro-2-navee-n65.html
Csak éppen a számok nem stimmelnek...hogy a fenébe kell erre gumit nézni?!

[ Szerkesztve ]

(#25913) ridiculous válasza dudikpal (#25912) üzenetére


ridiculous
aktív tag

Most akkor kell bele belső, vagy mivan?!?

Nem kell, véletlenül kerülhetett bele amit kivettél.. :U

[ Szerkesztve ]

[ [ [ Pain...Death...Nothing phases me ] ] ]

(#25914) dudikpal válasza ridiculous (#25913) üzenetére


dudikpal
aktív tag

Ahham, lemaradt a lényeg, h mitől véltem eredetinek, telegram csati, neszte neked...

(#25915) FőDudu válasza dudikpal (#25912) üzenetére


FőDudu
addikt

Ehhez kapcsolodo kerdesem lenne:
M365 Pro2 rollerre lattam tubeless kulsot a hozza valo szeleppel.
Azaz be kell epiteni egy szelepet, es a tubeless kulsot hasznalva 'elvileg' nem kell bele belso.

Probalt valamelyikotok ilyet? Atveres, vagy mukodik? (tomor gumit rendeltem (mert az tuti nem ereszt le), csak kivancsisagbol kerdezem)

(nem tudom a gyari felni es motor az egyaltalan fel van-e keszitve ilyenre.)
(nejem bringaja gyarilag tubeless, igy tudom minek kell egyutt allnia egy ilyen muvelethez).

[ Szerkesztve ]

FőDudu

(#25916) bexinho23


bexinho23
őstag

1400 Km alatt meglehetősen elkopott az egyik betét, így kicseréltem a két oldalt és a nyerget ráigazítottam. Így most elfogadható. Azonban a fékkábelt fogó rugós alkatrészt már eléggé "rá kellett húznom" a kábelre, hogy a fékkarral (amit majdnem tövig nyomva) teljes szorítást érjek el. Ideje lassan cserélnem a betétet.

Szerintetek ez megfelelő a Ninebot F30-hoz? Típusra ugyanaz, méretet nem tudod mm pontosan, mert nem mértem le. Melóban vagyok, itt kaptam szét gyorsan, hogy délután hazafelé jó legyen a fék.

Amúgy nektek mennyit bírja átlagosan egy betét? Én elég óvatosan használtam, főleg motorfékkel és kigurítással közlekedtem.

[ Szerkesztve ]

(#25917) h1mpi


h1mpi
nagyúr

Valaki ért a fékbetétekhez? A Berio-nál azt mondták, hogy a KuKirin G4 esetén érdemes lecserélni a fékbetétet "organikusra". Ezt milyen fékbetétet jelent? Mi lehet rajta gyárilag?

Eladó 2 db használt HyperX Alpha Gamer füles

(#25918) Thunderzolee

Kukirin G2 Pro ~300km után :))

Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.