OK !
Nem tudsz képeket küldeni. Abból kell főznöm ami van.
Fordítsuk meg a dolgot, elmondom, hogy én hol futottam bele problémákba, és hogyan oldottam meg a tervezésénél és kivitelezésnél.
1./ Szitálás-gátlót még nem láttam belülről, ezért eszembe sem jutott szétszedni, tekintve hogy a csillapító közeget nem tudnám hogyan visszatölteni.
2./ A Dualtron Cityhez gyárilag nem létezik konzol - legalábbis ilyen irányú keresésem nem vezetett eredményre - ezért nulláról kellett kezdenem.
3./ Kellett építenem egy a még úton lévő szitálás-gátló főbb méreteivel megegyező próbadarabot a tervezéshez, hogy haladjak.
4./ Felfogatási, rögzítési pontokat kellett keresnem a konzolhoz.
(Szerencsém volt, mert elég közel találtam a kormányoszlop tengelyéhez, erről még később lesz szó.)
A kormányoszlop átmérője 50 mm átmérőjű (forgó rész ). Ennek a külső felszínén tehát kb 25mm-el a közeptengelytől volt az egyik felfogatási pont.
A gépem rollerhez képest extrém nagy kerekekkel rendelkezik. A kormány hattyúnyaka követi a kerék ívét, aminek eredménye képpen a trepni is szintén extrém nagy távolságra került, mint lehetséges rögzítési pont, ezért azt kizártam. Amit láttam példákat ott sokszor trepnire rögzítették a konzolt.
Végül, a csőváz kerékhez közel eső részén találtam két gyári menetes lyukat, amik a kürtöt tartották.
Mindebből azt akartam kihozni, hogy milyen fontos, minél közelebb kell lennie/találni konzol rögzítési pontokat, a szitálás-gátló viszonylag kicsi hossza, fizikai mérete miatt.
Mivel a rögzítési pontok a roller hosszanti tengelyében helyezkednek el, ezért a konzolnak oldalra kell kinyúlni ettől a ponttól egyforma távolságra elöl is, és hátul is.
Amikor a tesztelés során oldalra nem egyforma távolságra nyúltak ki a középvonalától a szitálás-gátló felfogatási pontjai, akkor megbomlott a szimmetria, és az egyik oldalra nagyobb, a másik oldalra kisebb kitérést eredményezett.
Ráadást nem tehettem akármilyen messze a középvonaltól való oldalra kinyúlásokat, még akkor sem, ha ezek egyenlőek voltak, mert akkor meg drasztikus csökkent a kitérés maximális szöge.
Amikor végre megérkezett a szitálás-gátlóm, meg kellett határoznom, hogy hova kerüljön a testére, milyen távolságra kerüljön a szemet rögzítő bilincs.
Apropó nem értem ezt:
" Oda kellene tenne tennem a bilincset a gátló testén, hogy elég messze legyen, ahol már a vastagabb rész van. "
Nincs vastagabb rész a gátlómon, a test mindenhol ugyanolyan átmérőjű, ezért oda csúsztatom a rögzítő szemet rajta, ahova csak akarom/kell.
A végső beállítás, felszerelés úgy történt, hogy a gátlót beállítottam középre, hogy a tengely mindkét végén 35-35mm-t ( L-max 70 mm ) mozdulhasson el, majd a legnagyobb fokozatra tekertem, hogy rögzítsem ezt az állapotot.
Ezután a tengelyvégen lévő szemet rögzítettem először a váz-konzolhoz, majd a mozgatható szemet a kormány-konzolhoz, és majd csak ezt követően rögzítettem a gátló testén két csavarral a mozgatható rögzítőszemet.
Legvégén feloldásra került, legnagyobb fokozatról lecsavartam talán 4-es fokozatra, és ellenőriztem a kitéréseket, hogy egyformák-e, nincs-e akadály.
Abból amit írtál nekem az jön le - javíts ki ha tévednék - hogy korábban nem volt a rollereden szitálás-gátló. Így a rögzítési pontokat is Neked kell meghatároznod hova essenek.
Ez gondot okozhat, ha nincs gyári rögzítési pont, és/vagy nem gyári a konzol.
Nem tudom mi a helyzet Nálad, mesélhetnél még a konzolodról, ill. elmondhatnád hol voltak még gondjaid, esetleg ha tudsz fotózhatsz is.
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.