Hirdetés

2024. május 27., hétfő

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Kerékpárosok, bringások ide! - Archívum V. (téma lezárva)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:49:52

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#42101) csabi94 válasza Teasüti (#42100) üzenetére


csabi94
őstag

Szerintem az elkövetkezendő 10-15e km-ben nem. Jónak tűnik a képek alapján.

(#42102) capulet75 válasza salieri. (#42098) üzenetére


capulet75
addikt

A brandeket én is ismerem. Arra lennék kíváncsi hogy valakinek van-e tapasztalata kevésbé bumszli ám de jól védő sisakkal?

Intelligencia kell ahhoz hogy egy ember belássa a tévedését. És gerinc, hogy be is ismerje.

(#42103) TripleB válasza capulet75 (#42097) üzenetére


TripleB
senior tag

De, konkrétan egy ilyet.

Egyébként ezt az ismerősöm arulja

"Aki nevet, azzal együtt nevet a világ. Aki sír, az egyedül sír"

(#42104) Teasüti válasza capulet75 (#42102) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Itt esetleg?

Vannak élménybeszámolók is, ha nem ismernéd még. :)

(#42105) salieri. válasza capulet75 (#42102) üzenetére


salieri.
őstag

Jó eséllyel ezen gyártók terméke között találsz komfortosat.
Nekem volt több gagyibb/noname sisakom,de mindegyik kényelmetlen volt több órát viselve, annak ellenére ,hogy a boltban kényelmesnek tűnt. Arra érdemes figyelni legyen bogárháló benne.
5 évente kidobom ,lehet nekem van üldözési mániám:D

---Lasali---: grat. a géphez,leld sok örömed benne! :C most olvastam csak vissza:)

[ Szerkesztve ]

(#42106) capulet75


capulet75
addikt

Inkább vmi dirt sisak felé hajlok, ezek a csupa rács izék nem igazán tetszenek.

Intelligencia kell ahhoz hogy egy ember belássa a tévedését. És gerinc, hogy be is ismerje.

(#42107) ---Lasali--- válasza Teasüti (#42100) üzenetére


---Lasali---
Közösségépítő

Persze hogy lehet tányért cserélni rajta. Mondjuk az új tányérok ára iszonyat, de azért ha nyúlás előtt cserélsz láncot, akkor kibírja a 760 as kis és nagy tányérja rohadt sokáig, csak a középső fog elhalálozni, az 6 ezer valamennyi azt hiszem.

salieri.
Köszi, még te kértél pár hete képet róla ugye(?), amikor még tiltakoztam. :)

[ Szerkesztve ]

(#42108) salieri. válasza ---Lasali--- (#42107) üzenetére


salieri.
őstag

igen ám én kértem :DDD

(#42109) ludsimon válasza salieri. (#42105) üzenetére


ludsimon
veterán

ne dobd már ki, dobd át hozzám, ha neked nem kell. :C :R

undefined

(#42110) Kodiak88


Kodiak88
tag

Üdv! Bicikli vásárláson gondolkodom, alapvetően városi közlekedésre, kisebb túrákra kellene. Fontos lenne, hogy az én méreteimmel (2m 100kg) is kényelmes legyen. Az alábbi két típust néztem ki, te melyiket ajánlanátok?

Schwinn-Csepel TRaction

Kross Trans Syberian Eco

(#42111) Teasüti válasza ludsimon (#42109) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Úgy tartják a szivacsos szerkezetű sisakok idővel leépülnek, csökken a csillapítási képességük.
Nem tartom elképzelhetetlennek, h csak a fogyasztást szeretnék generálni ilyen megállapításokkal, mivel az én sisakom több, mint 10 éves és észrevehető hibája nincsen, még mindig rugalmas, nem töredezik.
De már akkor se kéne más 5 éves használt bukója. :P

(#42112) ---Lasali---


---Lasali---
Közösségépítő

Érdekesség..
Ez mi a bánat... [link]

[ Szerkesztve ]

(#42113) Teasüti válasza Teasüti (#42111) üzenetére


Teasüti
nagyúr

(#42114) pengemetal válasza Kodiak88 (#42110) üzenetére


pengemetal
aktív tag

Én az 58-as vázméretet kicsinek érzem a 2 méterhez. Pont tegnap néztem egy kalkulátort: 95 belső lábhosszhoz trekkingből 58-60 cm-t ajánlanak.

"Nem a berúgás a cél, de útba esik"

(#42115) TripleB válasza pengemetal (#42114) üzenetére


TripleB
senior tag

Kicsi szerintem is. Az én fitnessgépem pl. 60-as vázméretű a 180 centimhez. Mondjuk a merida elég rövid vázakat hevtel.

"Aki nevet, azzal együtt nevet a világ. Aki sír, az egyedül sír"

(#42116) Kodiak88 válasza pengemetal (#42114) üzenetére


Kodiak88
tag

23-asnál nagyobb vázméretet nemnagyon találtam. Ezt a kettőt is csak külön kérésre hozzák. Egyébként a két kerékpár közül melyik lenne a jobb?

(#42117) ---Lasali--- válasza Kodiak88 (#42110) üzenetére


---Lasali---
Közösségépítő

Az olcsóbba jobb a teleszkóp, világítás viszont nincs rajta ahogy nézem, bár ezek a dinamós megoldások nem nagy számok, meg állandóan letörnek. Drágábba meg jobb a hajtómű.. Egyébként meg a legalsóbb kategóriájú holmik vannak rajtuk, amik közt igazából lényegtelen különbség van. Kicsit rablásnak érzem ezekért a 100 ezer ft ot.
Felniket nem tudom milyenek lehetnek, mert a berettából is van csepel feliratú, mi meg már fűztünk át pár csepel kereket, mert a felnik repednek mint a hipós trikó.
Egyébként 100 kiló alatt ezek a kerekek úgyis cserések lesznek ha rendszeresen nyomni fogod neki.. ezekbe elég hulladék küllők vannak, okádék anyagminőségű felni, menetes agynak az első nagy döccenőnél főleg ha még csomagot is viszel tengelye elhajlik a francba.. Szóval ha komolyabban akarsz egy ilyen bringát használni, akkor egy kazettás shimano agyas, DT/sapim küllős, normális felnivel ellátott 3 kereszre fűzött kerék upgradet majd végre kell hajtani..

(#42118) Kodiak88 válasza ---Lasali--- (#42117) üzenetére


Kodiak88
tag

Igazából hobbikerékpárnak kellene, nagy nyúzást nem kapna. A lényeg az lenne, hogy egy rendes alap, ami folyamatosan fejlesztve sokáig kiszolgál. A világítást szerintem úgy is vmi ledes lámpára cserélném ki..

(#42119) ---Lasali--- válasza Kodiak88 (#42118) üzenetére


---Lasali---
Közösségépítő

Akkor szerintem vedd az olcsóbbat ha lesz épkézláb méretű. 23 as azért már csak elég..
Egyébként ezek a vázak elég rövidek, ilyen városi city bike okra hajaznak picit.

[ Szerkesztve ]

(#42120) #90933760


#90933760
törölt tag

Az nagyon nagy probléma, ha aluból van a bringa? Acélt szeretnék, de 30 körül csak alubringák vannak, maximum az enyémhez hasonlóak vannak acélból. Bár ha egy ugyanilyet vennék mint ami nekem van, csak nagyobb méretbe, meg épkézláb alkatrészekkel már hatalmas fejlődés lenne. :DDD

(#42121) Kodiak88 válasza ---Lasali--- (#42119) üzenetére


Kodiak88
tag

Itt az a 15e nem fog már számítani szerintem, ugyh az annyira nem mérvadó szempont 100e alá lőttem be magamat. A közelben lévő boltban ajánlották ezeket a típusokat, ezekből tudnak hozni 23as vázzal. (2-t vennék belőlük, egyet magamnak a másikat meg öcsémnek aki 205..ugyh a legfőbb szempont, hogy kényelmesen tudjuk használni)

(#42122) belaazallat válasza #90933760 (#42120) üzenetére


belaazallat
addikt

ment privi.

"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!

(#42123) Bagira01


Bagira01
veterán

Sziasztok!
Erről és erről az országúti kerékpárról mi a vélemény? Első országúti kerékpárom lenne. 189cm magas vagyok és 75kg. Mennyire bírják ezek a rosszabb utakat?
:R

Hirdetéseim: http://goo.gl/TfNH1d

(#42124) ---Lasali--- válasza Bagira01 (#42123) üzenetére


---Lasali---
Közösségépítő

A piros az nagyon tetszetős ezzel a felszereltséggel ennyiért, főleg ha a váz tényleg csak ennyit futott, akkor ez tényleg nagyon olcsó. Nem kell félteni annyira az országútiakat a rossz utakon mint amennyire a közhiedelem gondolja, de minden esetre a Rolf kerekek nem a tartósságukról híresek. De ennyiért szerintem be lehet vállalni úgy is, hogy később kicseréled a kereket valami erősebbre/jobbra.

[ Szerkesztve ]

(#42125) rétisün válasza Bagira01 (#42123) üzenetére


rétisün
veterán

ez a vázméret inkább egy átlag bringásnak jó, 170-180 centi magasnak, neked majdnem biztos, hogy kicsi lenne. még ha a stucnit hosszabbra cseréled is, nem biztos, hogy a nyerget eléggé magasra tudod emelni.

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#42126) salieri. válasza Bagira01 (#42123) üzenetére


salieri.
őstag

58 -59 es vázat vennék ilyen magassághoz!

(#42127) lsebestyen válasza salieri. (#42126) üzenetére


lsebestyen
addikt

+1, nekem 60as vázam van, pont ugyanezek az adataim, de kicsit nagynak érzem.

(#42128) ---Lasali---


---Lasali---
Közösségépítő

A piros bringa, az 58 as, az 56 ra nem tudom mit ért, gondolom a felső cső hosszát (de azt is vajon hogy mérte le.. cső középtől középig..?). Szóval nem egy hosszú vázról van szó. 58 körül kéne a hosszának is lenni. De ha berak egy 120 as stucni, akkor viszont szerintem jó, de ez aztán test alkat kérdése, meg lehet hogy nem akar elsőre hosszú országútit, nem mindenkinek kényelmes. Szóval innentől kezdve le kéne méretni a csávóval normálisan, vagy ráültetni a leendő tulajt, aztán oldalról lefényképezni.. Egyébként ami rajta van kormány, az egy ritchey logic nak néz ki, az jobban előre nyúlik mint a többi.
A fekete, az biztos hogy kicsi.

[ Szerkesztve ]

(#42129) rétisün válasza ---Lasali--- (#42128) üzenetére


rétisün
veterán

a pirosban zzyzx kormány van, írja is az adatainál.

war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

(#42130) ---Lasali--- válasza rétisün (#42129) üzenetére


---Lasali---
Közösségépítő

Ja tényleg.. de akkor is olyasmi mint a logic forma, írja is hogy felül lapos, ezek még hozzá tesznek a bringa hosszához 1-2 centit.

(#42131) fpeter07 válasza SOAD19 (#42076) üzenetére


fpeter07
veterán

Egy 2.0"+-os külsővel szerintem megszokható lenne. Van ennél a sportnál jóval csuklóigényesebb sport is. Mondjuk a jóhoz könnyen hozzá lehet szokni. Célszerű a problémát velejében elfojtani. :)

(#42132) Syd69 válasza Bagira01 (#42123) üzenetére


Syd69
aktív tag

Neked kicsi

Alma

(#42133) fpeter07 válasza capulet75 (#42063) üzenetére


fpeter07
veterán

Vannak egész városi megoldások is. Pl. Sapkába bújtatott sisak.
[link] Ezek például a sportos sisakokhoz tartoznak.
[link] Ezek városiaknak mondják magukat, de a teljesen zártat én nem szívesen viselném.
[link] Ez utóbbi egész tetszetős.

[ Szerkesztve ]

(#42134) #90933760


#90933760
törölt tag

Ez a Magellan Crater nekem bejön. Van 50-ért első-hátsó tárcsás aluvázas, 30 körül meg V fékes acélvázas. Én ezt választanám inkább, de azok a tárcsák eléggé impozánsak. Gondolom fékteljesítményben egyforma lehet a kettő, a tárcsa nehezebben koszolódik bár a kerék arra is ráveri a sarat meg vizet, drágább bele a pofa hát nem tudom. Amúgy ez a Magellan milyen gyártmány?

[ Szerkesztve ]

(#42135) salieri. válasza #90933760 (#42134) üzenetére


salieri.
őstag

Inkább egy jó V fék mint egy bovdenes tárcsa!
Tajvani,mint 90 százalékban a kerékpárok.

(#42136) #90933760 válasza salieri. (#42135) üzenetére


#90933760
törölt tag

Akkor ok, én is így vagyok vele, de ezek szerint még az 50 rongy is az a kategória ahol inkább V. 33-ért láttam azt az acélvázasat ha jól rémlik, az jó lenne. Csak nincs róla fotó feltöltve. :((( Ezekbe milyen teló van? Hamar szarrámennek? Kell velük sokat törődni vagy elvannak, mint a befőtt? Jobban örülnék egy merevnek ami azt illeti...

[ Szerkesztve ]

(#42137) salieri. válasza Bagira01 (#42123) üzenetére


salieri.
őstag

120 pénzből ezt venném ha minden ok vele.

[ Szerkesztve ]

(#42138) Cheesy


Cheesy
őstag

Sziasztok!

Testmagasság: 183cm
Átlépési magasság: 77cm

Célja: napi 2x10km munkábajárás, nyáron talán Balaton körüli túra.

Ezelőtt egy 2008-as Mali Cobra-m volt, terepre nem vittem, így nem használtam ki. A váz geometriája sem arra volt igazán való mint amire használtam.
Kellene egy kényelmesebb, hosszabb távra is kényelmes kerékpár. Amiket nézegettem Merida Matts, Crossway, Speeder, S-Presso 100-D, Sprint Whisper 2011.

Keret: 100.000 HUF, pici tűréshatárral.

Mit ajánlotok?

www.vakbelmutet.hu

(#42139) #90933760


#90933760
törölt tag

[link]
Rohadt ocsmány. De amúgy zsír a kétkerék hajtás.

(#42140) lsebestyen válasza #90933760 (#42139) üzenetére


lsebestyen
addikt

Érdekes lehet elsőfékkel megállni :D

(#42141) TripleB válasza Cheesy (#42138) üzenetére


TripleB
senior tag

Speeder-t tudok egyet, az enyémet.

"Aki nevet, azzal együtt nevet a világ. Aki sír, az egyedül sír"

(#42142) Teasüti válasza #90933760 (#42139) üzenetére


Teasüti
nagyúr

DE durva!!! :DD
De mi értelme van? Ahol nem megyek fel hátsó meghajtással, ott az első kerék már a levegőben van. :DDD
Illetve ahol a hátsó kerék elsüllyed, ott az első már megint csak nem oszt és szoroz. :N
Meg gondolom jó szar hatásfoka lehet.

(#42143) ---Lasali--- válasza Teasüti (#42142) üzenetére


---Lasali---
Közösségépítő

Én a nyáron előztem le hazafele munka után egy ilyet, gurulva! De a csávó majd meg szakadt a tekeréstől. :DDD Meg közbe össze vissza csörgött zörgött, már rommá lehetett kopva, iszonyat. :D

(#42144) Teasüti válasza ---Lasali--- (#42143) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Műanyag fogaskeréknek tűnik képről, ez kb a vicc kategória. :)
Nincsenek fékszemek rajta, úristen milyen régi fékek azok? :D 90-es években a bmx-emen voltak ilyenek.
Kerekek, agyak megérnek egy külön misét. :D

Amúgy keresgéltem és vannak jó megoldások, mint a Christini, de a weboldalukon már csak motorok vannak, vagyis a bringás részleg lehet zsákutca volt. Viszont fórumon egyik tulaj szerint ott már fejlettebb volt a rendszer, automata "difizárral" felvértezve. Vagy vmi ilyesmi, mert nem osztja szét a hajtást, de lezár, ha gyorsabban forog a hátsó, mint az első. Elmondása szerint annál már jóval elenyészőbb hátrányok voltak.
Kiemelte a mászást, mint aduászt, vmint lejtőzésnél a kicsúszást, amit állítólag megakadályoz adott mértékig.
Ez kétséges, tekintve, h nincs fordulatszám különbség egy közönséges megcsúszásnál. :F
Legalábbis lassított felvételeknél eddig mindig forgott a hátsó kerék is (LIfe Cycles).

[ Szerkesztve ]

(#42145) ---Lasali--- válasza Teasüti (#42144) üzenetére


---Lasali---
Közösségépítő

Ezt tudtam már régóta, hogy létezik ez az összkerék meghajtású bringa, de hogy ebből léteznek komolyabbak is azt nem tudtam.
Annó a dakaron indultak ilyen motorok, amiknek, mint a mozdonyoknak, olajmeghajtású volt az első kereke, így a homokba könnyebben lehetett velük menni, szerintem ott lenne neki jelentősége, csak az ember mikor biciklizik homokon? Évente 2 szer? Mert betéved valami homokos földútra vagy ilyesmi. Na meg egy szélesebb gumival már nem ássa el magát a bicikli, mert nincs egyszerűen akkora súly. Szóval ez mindenképp bukásra volt ítélve. Főleg hogy szerintem akármilyen precízen van megalkotva, akkor is rengeteg elvesz hogy hajtod ezt az egész miskulincát pluszban..

(#42146) fpeter07


fpeter07
veterán

[link] Elképesztő, hogy min múlik egy győzelem (vagy egy vereség).

(#42147) Auratech válasza ---Lasali--- (#42145) üzenetére


Auratech
őstag

Biztos marha jó lehet vele kanyarodni...Ahogy elnézem, megoldható lenne, hogy a hátsó villában menjen fel a meghajtás tovább a felső csövön, ha az meredekebb lenne és a villaszáron menne le, mondjuk egy kardáncsuklóval. Mivel a meghajtás vesztesége mindenféleképpen rettenetesen sok, tök fölösleges.
Annyi erőt senki nem tud egy pillanaton túl produkálni, hogy el kelljen osztani a nyomatékot.

Azt nem értem, hogy ki az a vadbarom, aki ennek a fejlesztésére időt és energiát volt képes alapos megfontolás után befektetni, hogy ez milyen jó lesz és piacképes.."Még a szőrök is a gumin maradtakkk:)"

8KW-al is csak murván lehet elkapratni a korábban betolt vidi alapján...

Auratech Field Recording

(#42148) ---Lasali--- válasza Auratech (#42147) üzenetére


---Lasali---
Közösségépítő

A kardános megoldás a villán keresztül az igen izgalmas lenne. :DDD Szerintem a kormányzás miatt megoldhatatlan, vagy legalábbis kicsavarná a kezedből a kormányt, de lehet én nem látom át most. :D

(#42149) lefkosia


lefkosia
őstag

Szerencsére sikerült találnom megfelelő kerékpárt. Cube Attention 2013 21'. A bolti ár alatt tudom megszerezni. Garancia mennyire fontos egy ilyen kaliberű kerékpárnál?

The Truth Is Out There

(#42150) Mr.Csizmás


Mr.Csizmás
félisten

udv,

Zsambek-Perbal-Gyermely sokszogben valaki bicajozott/bicajozik itt? Bp.-rol tekernek ki, ha lehet tudni, milyenek az emelkedesi, es utviszonyok... :R

"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb  »  Kerékpárosok, bringások ide! - Archívum V. (téma lezárva)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.