Hirdetés

2024. június 16., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#8701) zsid válasza KAMELOT (#8648) üzenetére


zsid
senior tag

Ezt gondold át egy kicsit. Mikor mennyi a tengelynyomás és a fékhatás tengelyterhelés függvényében? Fogyasztáűsban is számít - bár ha a céget nem érdekli :D Egy két tengelyes rakott teherautó is 18 tonna.. :D

A "nagy a lábad" az poén volt, csak úgy látszik nem ismerted. Nálunk a 450-es Scaniák éves átlagja 25 liter volt, az én 490-esemé 30-31 de én 6 tengelyes voltam és javarészt 50 tonna összben gurultam.Az új S500-ak, amik már 7 tengelyesek azok is elmennek 28 literrel.Na ezekhez képest a 30 szerintem sok.

<tRucKdriFteR>

(#8702) #27070592 válasza Somatom (#8694) üzenetére


#27070592
törölt tag

Ja, keine tekerő? :)
Értem. Egyszer volt szerencsém ilyen kiszedhető lábas billencs pótot felvenni, ami olyan szépen le volt rakva két alátétlapra hogy a traktor nem emelt akkorát (pedig új Mancival voltam)
Én is listáztam az összes felmenőit annak aki úgy oda rakta, mindenféle jókívánságokkal. :DDD

(#8703) zsid válasza #27070592 (#8702) üzenetére


zsid
senior tag

Ha emlékszel még a fehér Magnumomra, az normál /70-es gumikon futott és normál nyereg volt rajta. Volt két másik Magnumunk amin magasított nyereg volt és /80-as gumik. Nyilván mindkét munkatársam úgy akasztotta le a rakott pótokat is, hogy felemelte őket az égbe, az enyém meg nem érte fel. Bár volt kurbli, a lassú fokozat nem mindegyik póton működött :DDD

<tRucKdriFteR>

(#8704) Somatom válasza zsid (#8703) üzenetére


Somatom
veterán

Gondolom, Te is hordtál magaddal staflifát. :)

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#8705) KAMELOT válasza zsid (#8701) üzenetére


KAMELOT
titán

Lényeg fő a biztonság! 5 tengellyel megyek mindig.

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#8706) #27070592 válasza zsid (#8703) üzenetére


#27070592
törölt tag

Amivel a gyáli tescoban is bontottad a rendet? Az megvan. :)
Ja, ezen állandóan ment a vita, hogy egy agyig rakott nyerges pótot hogy kell leakasztani. Mert 24t rakománnyal hajlamosak voltak lógatni az orrukat leakasztva. Szépen meghajlott az egész, ha nem volt felemelve leakasztás előtt, egy üres póthoz képest úgy látszott mintha alig férne alá a traktor.
Tehát leakasztás előtt jól fel kell emelni és koppig ki kell tekerni a gólyalábat, hogy ne lógassa annyira az elejét. De nem kell.. De föl kell.. De nem kell.. :DDD
Arról nem is beszélve, amikor a sok gyilkolástól eltört a kurblikart tartó kis csap és még csavarhúzó se volt az embernél hogy a csap helyére rakja.

(#8707) KAMELOT válasza #27070592 (#8706) üzenetére


KAMELOT
titán

Titok, hogy ilyenkor a pót hátulját teljesen leengeded és akkor nem fog az eleje annyira lógni. Súlypont a hátsó részén lesz.

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#8708) zsid válasza KAMELOT (#8705) üzenetére


zsid
senior tag

Pont ezaz, ha csökkented a tengelynyomást akkor csökken a kerekek tapadása is és fékút pont nem csökkenni fog hanem nőni, illetve a felúszásra/megcsúszásra is hajlamosabb a pótkocsi.

<tRucKdriFteR>

(#8709) Zolás válasza zsid (#8708) üzenetére


Zolás
addikt

Komolyan úgy gondolod, hogy kevesebb kerékkel hamarabb megállsz?

[ Szerkesztve ]

Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve

(#8710) zsid válasza Zolás (#8709) üzenetére


zsid
senior tag

Komolyan úgy gondolom, hogy ha nagyobb a tapadásod akkor hamarabb megállsz. Vagy gondolod egy 24 tonnás 3 tengelyes teherautó fékútja hosszabb, mint egy 24 tonnás bogis nyergesé? Felvett bogival a pótkocsin a két tengely max 16 lehet, de legyen mondjuk 15 tonna, az 7,5 tonna/ tengely. Ugyanez 3 tengelyen már csak 5tonna/tengely. Szerinted melyik esetben lesz nagyobb a tapadás? Melyik esetben fog hamarabb dolgozni az ABS mert csúszáshatárra kerülnek a kerekek? Hiába van nagyobb fékteljesítménye a 6db féknek, mint a 4-nek ha nem tudod levinni a talajra...

Felvett bogi esetény változik a tengelytáv, így változik a jármű súlyeloszlása is. Felvett A tengellyel a húzón is magasabb a tengelyterhelés, mint lerakott A tengellyel.

Szóval ja, én úgy gondolom, hogy ugyanakkora úton vagy hamarabb megállsz felvett bogival. Igaz lehet tévedek,akkor viszont szerencse, hogy én nem adom át a tudásomat pár hét alatt másnak :DDD

<tRucKdriFteR>

(#8711) Somatom válasza zsid (#8710) üzenetére


Somatom
veterán

Csak a sarkon nem tudsz befordulni felhúzott bogival. Bár, most egy Stas pótot húzok, ami két tengelyt bogizik. A középső marad lent, úgyhogy szinte úgy fordul, mint három tengelyen.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#8712) KAMELOT válasza zsid (#8708) üzenetére


KAMELOT
titán

Pont ez nem igaz, mert több gumi nagyobb tapadás felület.

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#8713) zsid válasza Somatom (#8711) üzenetére


zsid
senior tag

Hát illik bogi vezérlő kapcsolóval rendelni a vontatót és akkor nincs gond - mondjuk ez Magyarországon luxus. Aki erre nem költ az baxxa meg az anyját és ne rinyáljon a fogyasztás miatt. :D

#KAMELOT: a nagyobb tapadási felülethez kisebb felületi terhelés jut. Próbáld ki a cipőddel a padlón mikor könnyebb húzni: ha rendesen lenyomod a talpát vagy ha kevésbé.

<tRucKdriFteR>

(#8714) Zolás válasza zsid (#8713) üzenetére


Zolás
addikt

Attól a pót még nehéz marad, hogy több tengely van lent. Ha igazad lenne megoldanák, hogy egy tengelyes pót legyen 40 tonna raksúly mellett. Persze ha lent van 3 tengely, és 5 kiló a pót, akkor talán igazad van, de itt ez nem igaz.
Könnyű utánfutónál látni, hogy pattog, mert nincs önsúlya. De már a bogi tengely magában plusz 300kg. Még ultralight pótot se látsz hogy felpattanna üresen.

Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve

(#8715) Somatom válasza zsid (#8713) üzenetére


Somatom
veterán

Német cégnél dolgozom és nemhogy a fülkéből nem lehet vezérelni, de az új Reisch pótokat még a póton se. X sebességnél automatikusan felhúzza és annyi. Éles kanyar előtt megállás, motor leállít, újraindít, kanyar bevesz. Addig hátul várakozik a pórnép.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#8716) Zolás válasza Somatom (#8715) üzenetére


Zolás
addikt

Nekünk a Lamberet volt ilyen, az is egyfolytában felemelte. Hülye helyen volt a rámpa, motor többször is leállít, mindenki azt nézte, mi a francot játszok.

Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve

(#8717) zsid válasza Zolás (#8714) üzenetére


zsid
senior tag

Attól a pót még nehéz marad, hogy több tengely van lent.
Ezt nem is vitattam szerintem.

Ha igazad lenne megoldanák, hogy egy tengelyes pót legyen 40 tonna raksúly mellett.
Nem igazán értem, hogy ezt hogy kellene érteni :D

Persze ha lent van 3 tengely, és 5 kiló a pót, akkor talán igazad van, de itt ez nem igaz.
Könnyű utánfutónál látni, hogy pattog, mert nincs önsúlya. De már a bogi tengely magában plusz 300kg. Még ultralight pótot se látsz hogy felpattanna üresen.

Olyan sem írtam, hogy elpattogna a pótkocsi,bár az ABS mentes korszakban láttam olyat is igaz az valami sima platós félpót volt de elpattogott 'csába, pedig volt az is 4-5 tonna üresen. Az ABS/EBS/TROP-os konténerszasszé is simán elpattog, pedig az is 4,9 tonna ha jól emlékszem. Nem tudom ez a pattogás hogy jött ide, egyáltalán nem ez a lényeg.

#Somatom:

Zsidók! Zsidók mindenhol :DDD
Megnéztem a Reisch honlapján, a "basic equipmentben" csak EBS 2S/2M van. A "special equipmentben" viszont ott vannak a rendelhető extrák, többek között EBS-szel távolról vezérelhető első és hátsó bogi. Lehetett volna nektek is, csak nem rendelték meg. Gondolom a legolcsóbb megoldást keresték...

<tRucKdriFteR>

(#8718) Somatom válasza zsid (#8717) üzenetére


Somatom
veterán

Naná! Tök hülyék. Állandóan mérlegelünk, de az autóba nem rendelik meg a mérleget, mert az feláras. Ha rakodás után le kell ponyvázni, elmenni a mérlegre, ott esetleg várni, majd kiderül, hogy rossz a súly és vissza kell menni, akkor símán bukhatunk fél órát egy rakodáson. Van, hogy naponta kétszer, háromszor is rakodunk. Akkor mennyi az annyi?

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#8719) zsid válasza Somatom (#8718) üzenetére


zsid
senior tag

Nálunk a konténereseknél rendszeres volt a túlsúly és a tengelytúlsúly. Szerinted hány kocsiban volt tengelysúlymérő? Nálunk a cégnél volt asszem mindegyikben, de a többieknél elvétve találtál csak egyet-egyet.

Én azon röhögtem, hogy a legtöbben - nem cska a sofőrök, a fuvarozók sem - nem tudták, hogy is tengelyes a szerelvényük. Amikor jöttek a mérlegek akkor sorba elkezdték venni a 3 tengelyes vontatókat, mert most majd királyak leszünk. Aztán jött a pofára esés, mert a pótkocsin a tengelycsoport 24 helyett 27,5 tonna volt :DDD

Úgy veszem észre kevés a jó és mászakilag hozzáértő szakmai vezető. Nem cska a kis cégeknél, de még a közepes cégeknél is, vagy említhetném a napocskát is, a konténeres részleg műszaki oldalról ott is elég felkészületlen volt. Amikor jöttek a mérlegek meg a TSM akkor kezdett kiderülni, hogy igazából ezeknek fingjuk sincs arról mit csinálnak, csak felveszik a kontit és viszik a címre.

Nemrég volt egy kisebb vitám facebbokon a grand tours ügyvezető igazgatójával, aki telesírta a facebookot, hogy szarok a törvények mert megkúrták őket az emeletes Setrával.. Aztán a végére kiderült, hogy tavaly már kaptak két szatyor figyelmeztetést a tesztidőszak alatt, hogy kurvára tengelyesek a buszaik, de ennek ellnére ugyanúgy megrendelték az új mittudomén 150 milliós emeletes Setrákat és ugyanúgy hordják a beszélő élőállatot nyaralni, hogy tengelyes vagy túlsúlyos a busz. És ez megy 20 éve :D

<tRucKdriFteR>

(#8720) Somatom válasza zsid (#8719) üzenetére


Somatom
veterán

Az egyik volt melóhelyemen dolgoztam ex Wabis Actros -szal. Meg voltam döbbenve azon, hogy nem volt benne retarder, csak vmi "erősített" bubu. Sanszos, hogy a vontató életciklusa alatt többet kell költeni fékre, mint egy retarder ára.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#8721) zsid válasza Somatom (#8720) üzenetére


zsid
senior tag

Erről megoszlanak a vélemények. Jók az erősített motorfékek( legalábbis a VEB és a JakeBrake, az MAN féle bubu az inkább csak vicc ),ha nem hegyi terepen hajtod a kocsit, ha nem vagy állandóan 40 tonna, ha a fuvar nem úgy van szervezve hogy ki kell taposni a lelkét illetve ha a sofőr rendelkezik a megfelelő hozzáállással és képzettséggel amivel tud hatékonyan fékezni ezzel is.

Ha ezek valamelyike nincs meg akkor kincs az (automata)retarder. Nálam a Scaniánál 300 000km futáson 10% volt a gépen a fékbetét kopás. Nem csak azért volt jó, mert spóroltak a fékszervízzel, hanem bátran 90km/h-val neki mertem menni a Kozina-Koper közötti 25km-es lejtőnek és hideg fékkel értem az aljára 50t össztömegben. Ott bármikor, bármi törnénik és bele kell állni a fékbe akkor én 100%-os fékhatással indulok. 15-16 km után a retarder nélküliek meg... Ez baromi nagy előny, ha a biztonságról és a magas átlagsebességről van szó.

Otthon ez sem túl gyakori. Az a baj, hogy otthon valahogy begyepesedtek fejben a fuvarozók, egy sablon szerelvény van és másra gondolni sem mernek. nyergesnél ez sima 4x2-es traktor 3 tengelyes póttal. Olyan, hogy 6x2-es vonató 2 tengelyes póttal? Áhh, az eretnekség, merg még a végén nem tengelyes az eleje. Nagy raksúlyos szűk/szar helyen közlekedő félpótoknál talajkormányzott C tengely? Áhh. Inkább szakadjon ki amikor belekúrják a billencse a 35 tonna felmart aszfaltot ( haveromék így dolgoztak). Retarder?

Mindenből a legolcsóbbat...

<tRucKdriFteR>

(#8722) KAMELOT válasza zsid (#8721) üzenetére


KAMELOT
titán

Aztán csodálkoznak, ha nem tud rendesen fékezni a kamion, vagy beszakad a pót. Én ezeken az ultralight pótokon nevetek. Nézem totál be van hajolva. Messziről látni. :)

[ Szerkesztve ]

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#8723) Zolás válasza KAMELOT (#8722) üzenetére


Zolás
addikt

Az ultralight pót nem arra van kitalálva, hogy több súly férjen rá, hanem a spórolásra, kevesebb fogyasztás, kisebb súly. Teszel elé egy daf cf, vagy valami kisfülkés éhezőbajnokot, és 20 liter alatt eljárkálsz. Azt hiszem prérinyúl rönóval 15t alatt lesz az önsúlya.
Csak aztán elfogy a könnyű fuvar, és több fér rá, mint egy rendesre.

Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve

(#8724) KAMELOT válasza Zolás (#8723) üzenetére


KAMELOT
titán

15t valami vicc? Régi tgx man 440 + kögel ponyvás 12 éves megtankolva voltam 13.5t. 26.5t rakományt vihettem. :) abba a pótban még volt anyag.
Most fh500+schmitz frigó megtankolva 18-18.5t.

[ Szerkesztve ]

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#8725) Zolás válasza KAMELOT (#8724) üzenetére


Zolás
addikt

Őszintén szólva, fogalmam sincs mennyi lehet, ezek szerint elszámoltam a lehetséges könnyítés tonnáját. Köszönöm a helyreigazítást, hasraütésre írtam a számot.
Merci és schmitz frigo tankolva 17880kg.

[ Szerkesztve ]

Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve

(#8726) KAMELOT válasza Zolás (#8725) üzenetére


KAMELOT
titán

Akkor te is frigós vagy? :)

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#8727) Zolás válasza KAMELOT (#8726) üzenetére


Zolás
addikt

Már 7 éve a jelenlegi cégnél, és még 10 előtte máshol. Ha nem lenne raklapcserés meló, nem is gondolkoznék a váltáson.

Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve

(#8728) csibe1 válasza zsid (#8721) üzenetére


csibe1
addikt

Igen, jópár cégnél a spórolás a lényeg; a többi nem számít.
Ja meg ott a fükébe valami sofőrnek titulált bijorobot is, van mindenféle papírja is nekijje, de nem szabad sokat kőtteni rájja, mert még jól érzi magát és nem dógozik 24-ből minimum 28 órát. Az új modöllekbe lesz mán távcirkányító is, nehogy elaludjon a munkaerő, mert nem tudja idejében folytatni a GDP a cég hasznának rohamos növelését. Extrának meg szöges korbács a plafonba építve, külön lazsálásfigyelővel. ;] :)) :DDD

A MAN-t ezért szeretik, mert úgy legózza össze a céges beszerző ahogy szeretné.
Retarder, hűtőláda minden hóbelevanc repülhet ki belőle.
Amikor megadja magát a bubu akkor meg megy a sírás, hogy nagyon hamar kell cserélni a fékbetéteket.
Hosszú lejtőn egy élmény azért így közlekedni, csak mert valaki spórolni akart.
A másik tipikus húzás amikor elküld a bundeszre, mert sokallja a pályadíjat. Az nem számít, hogy másfélszer annyi idő, üzemanyag; a lényeg hogy szerinte ez spórolás volt.
Lehetne még folytatni, sajna elég alacsony a kerítés.
Az Iveco már más tészta, mert gyárilag benne van retarder, és az újakon a hűtőláda az oldalboxba van beépítve, és csak plusz pénzért szerelnék ki. :D

" Bármi megtörténhet,még a pók is foghat halat. "

(#8729) KAMELOT válasza Zolás (#8727) üzenetére


KAMELOT
titán

Nálunk ilyen 2 hetente 1x van, hogy vagy a pótról a kosárba vagy fordítva. :)

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#8730) Zolás válasza KAMELOT (#8729) üzenetére


Zolás
addikt

Múlt héten csütörtökön elraktam, hétfőn elővettem, ma elrakom, szerdán előveszem.

Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve

(#8731) Somatom válasza Zolás (#8730) üzenetére


Somatom
veterán

Jó neked! Én már egy éjszakát sem tudok átaludni úgy, hogy ne kelljen elővennem. ;]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#8732) #27070592 válasza KAMELOT (#8707) üzenetére


#27070592
törölt tag

Ezzel is el lehet játszani, de a gólyaláb nem a pót közepén van hanem az első negyednél kb. Vagyis ha a légrúgókból kiengeded az összes levegőt és ezzel süllyesztesz 10 centit, az a királycsapnál nem 10 centi emelkedés lesz hanem csak 2-3.

(#8733) KAMELOT válasza #27070592 (#8732) üzenetére


KAMELOT
titán

Igen, de akkor is csökken az első rész terhelése, természetesen nem akkora lesz az első rész emelkedése, de valamit nyersz vele.

[ Szerkesztve ]

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#8734) chop


chop
őstag

Nos, a Rudinal alaposan megszivattak, amiert nem akartam egy 7,5 tonnasban aludni egy masik soforrel. Jo lecke volt.

Remelem, hogy nem az osszes ceg ilyen, mert itt az iranyitas es attol felfele tragikus a helyzet. Szemet emberek.

(#8735) KAMELOT válasza chop (#8734) üzenetére


KAMELOT
titán

:D pont ez végett ilyen xarba ne menj.
Mi a gond ott? Bővebben??!?

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#8736) chop válasza KAMELOT (#8735) üzenetére


chop
őstag

Alapvetoen az, hogy a rendszer total korrupt. Napidijat igernek, de km penz van, ha nem csinalsz meg minden csicska melot, akkor az iranyito nem ad melot, nem mesz sehova, semmit nem keresel. Konkretan zsarolas es terror megy.

Az en sztorim roviden annyi, hogy nem ultem be a kocsiba, erre holnap delig biztosan nem kerulok agyba. Utoljara szerda este aludtam agyban.

(#8737) Zolás


Zolás
addikt

Fel kell állni onnan a fenébe. Be vannak ülve a kényelmes irodába a vízfejű gyökerek, és a régi jó szocialista rendszer szerint ők az istenek. Majd ha elfogy a sofőr, esetleg egy-kettő lerúgja a fejét, majd ráébred, hogy együtt dolgoznak, nem a másik idegein kell táncolni.

Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve

(#8738) chop válasza Zolás (#8737) üzenetére


chop
őstag

Hetfon felmondok. Mar ma akartam, de naiv voltam es kaptak meg egy eselyt, erre halabol lecsavarhatok egy ezrest 2 ora alvas utan.

Tudom, en vagyok a hulye.

(#8739) KAMELOT válasza chop (#8736) üzenetére


KAMELOT
titán

Akkor azért van, hogy keresnek sofőrt. Ízetlenek. Km pénzért fel is lehetne őket jelenteni. 2 óra után fogsz vezetni? Meg vagy te hibbanva??? Rendesen alud ki magadat!!!
Ilyennek esélyt adni? Menekülni ilyen fosból.

[ Szerkesztve ]

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#8740) fesii


fesii
aktív tag

Ezeket valahogy elfelejtik leírni az egyébként nem valami sok haccázz után

(#8741) KAMELOT válasza chop (#8738) üzenetére


KAMELOT
titán

Azt mondom próbáld meg a wabit legalább pár hónapra. Betanítás meg minden okés. Aztán ha lesz tapasztalat, akkor döntesz, hogy merre tovább. Ez amit itt kaptál a legrosszabb egy kezdőnek.

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#8742) peterattila


peterattila
aktív tag

Sziasztok. Egyelőre kívűlállóként kérdezem, hogy az ilyen hőséget hogyan bírjátok? Pl éjszakai műszak után nappali pihenéskor? Megy állandóan a motor, klíma?

(#8743) peterattila válasza chop (#8738) üzenetére


peterattila
aktív tag

Akkor nem a Rudit fogom választani kezdőként :((( . Marad a Wabi.

(#8744) #27070592 válasza chop (#8736) üzenetére


#27070592
törölt tag

Szerintem van egy kézikönyvük: Hogyan vegyük el fiatal kezdő sofőrök kedvét egy életre? (írta H. Rudolf és becses neje)
Az hogy ilyen szinten lesz@rják az ember alvásigényét, természetes pihenési ritmusát, a korong előtti belföldes időket idézi, amikor minden mindegy volt, mert egy szerelvényre tizen jelentkeztek dolgozni.
Csak itt nem tudják felfogni, hogy ezek az idők már nagyon elmúltak.

7.5es fülkében ketten.. és ha szó nélkül megcsinálod, az lenne a következő, hogy csavarjatok ki ketten egy nap alatt Londonba egy furgonnal, mert sürgős a meló..

(#8745) Somatom válasza peterattila (#8742) üzenetére


Somatom
veterán

Nehezen. Az állóklíma már kötelező az új vontatókon, de sajnos, az nem bírja sokáig. Úgy tudom, hogy több országban nem is fogadják el a nappali pihenőt.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#8746) milotek válasza KAMELOT (#8741) üzenetére


milotek
újonc

Sziasztok!

Az a baj, hogy sok cég csak úgy alkalmaz kezdőket, ha tanulmányi szerződést írsz alá (1 év).

(#8747) KAMELOT válasza milotek (#8746) üzenetére


KAMELOT
titán

Úgy tudom akkor van ez, ha ők fizetik neked a komplett jogsit. Ekkor van ez a 1 éves szerződés! Máskor senki nem kötelezhet téged, mikor hol mennyit legyél.

peterattila: semmi gond nincs! Motor megy + klíma 23-25C és alszok gond nélkül. Nekem mindegy mikor alszok csak akudjak min. 6-7 órát. Az szükséges. Múltkor 13 órát aludtam! Fontos az ágy is anélkül nincs jó alvás!

Somatom: ilyet most hallok először! Mindegy mikor pihensz csak legyen meg a 9-11 pihenőd. Hol olvastál ilyet vagy melyik országban van ez? :)

[ Szerkesztve ]

V1200 - 18CORE - SUPRIMX

(#8748) milotek válasza KAMELOT (#8747) üzenetére


milotek
újonc

Megvan minden engedélyem, a betanításra kérik ezt a szerződést, az egyik helyen 300 a másikon pedig 600e Ft (amennyiben 1 éven belül eljössz). Számomra is meglepő volt.

(#8749) HoTaZo


HoTaZo
addikt

Rudinál döntőtöbbségben volt sofőrök a diszpécserek, akik közvetlenül a sofőröket irányítják, sok embert tartanak fejben, hogy hol, miként mennek, miként lehet cseréltetni, ha kell. A fuvarszervezők (a saját fix melókon kívűl) főleg Timo-lovagok (én is az voltam ott), csak a melóhoz passzintanak rendszámot, a többi már a diszpécser feladata.

(#8747) KAMELOT: Nekem az ADR-t és a GKI megújítót fizették, amihez szintén írtam alá egy évet.

Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.

(#8750) Somatom válasza KAMELOT (#8747) üzenetére


Somatom
veterán

Én meg arról hallok most először, hogy addig járathatod a motort, ameddig akarod. Az árunak lehet hogy kell a hűtés, a sofőrnek viszont nem. Mármint szerintük.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.