Honda topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Retro Retro Kocka Kuckó 2024
- Bemutató Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [Lalikiraly:] MSI Cyborg 15 - Tényleg Kiborg.
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
BigBlackDog
veterán
Jogos. Nem tudom miért értettem így. Mondjuk akkor gondolom nem csak álló autót érzékel, hanem álló "útakadályt" is?
[ Szerkesztve ]
Qru
MODERÁTOR
Skoda (nem saját, én ezért tuti nem adnék pénzt). Utálom, kb egy szardarab. Ez se indul el magától de enyhe lejtőn (feljáró) álltam és az autohold elengedte a kocsit és elkezdett kúszni.
#nincsbennetarcsi
Clark78
tag
Pont ez az ami nagyon hiányzik az ufo-ból, a sima tempomat. Ezt az adaptív verziót nem sikerült megszeretni, merthogy mindig követni akar valakit, azaz külön gépészkedned kell, ha a saját tempódban akarsz menni. Ha nem jól állítod be a követési távolságot (3 vagy 4 fokozat közül lehet választani, már nem emlékszem pontosan), illetve nem ehhez a beállításhoz igazítva kezded meg az előzést úgy valóban, megeshet, hogy ráfékez.
Egyébként biztos jó a funkció ha már kitapasztalta az ember, de nekem eddig nem volt hozzá türelmem. Szuper lenne ha ez a követős rész kikapcsolható lenne mégis vhogy.
boogie84
veterán
Jól tudod. Csak a távolság 1-4 autónyi beállításra van lehetőség. Vagy tempomat+1-4 autónyi távolság, vagy semmi.
1. NEM csak autópályán létező tempomat arra való, hogy kényelmesen gázpedál nyomkodás nélkül tarts egy fix tempót, amennyiben utolérsz egy autót akkor a beállított távolságra (1-4 autónyi) megközelíti az előtted haladót és tartja a beállított távolságot, míg az általad beállított tempót el nem éred. Utána az lesz a max tempód amit beállítottál.
2. Továbbra sem értem, hogy ha előzésen gondolkogik valaki, akkor miért van bekapcsolva a tempomat. Nekem az előzés és a tempó nem fér bele egy mondatba.
3. Ha előzni akarok akkor eleve már úgy közelítem meg az előttem haladót, hogy (mindenki ismeri az előzés feltételeit) megfelelő sebességkülönbség áll rendelkezésre, szabad sáv szemből, mellettem sincs autó (megközelítést a tempomat nem is engedné), majd megelőzöm és újra tempomat.
4. Amerika a lehetőségek hazája, de én nem kérek belőle. Gondolj bele. 70-nel megy előtted az autó. Te mész 90-nel. Lelassít az autód 70-re. Tételezzük fel kikapcsolja a meghízott amerikai a távolságtartást, akkor egyből gyorsít az autója? Egyből félrerántja a kormányt és belevág egy előzésbe? Ha ki lehetne kapcsolni (amit nem tartok jó ötletnek), akkor sem tenném!
& (#64903) Clark78
5. Autópályán bekapcsolt tempomattal is előre gondolkodom. Ha látom h a jobb oldali sávban lényegesen gyorsabban érek utól valakit, akkor már időben sávot váltok, hogy ne lépjen működésbe a lassítás funkció. De ez ugye megint nem előzés, hanem mellette való elhaladás. Nem mindegy!
(#64901) BigBlackDog
Igen, útakadályt is észrevesz. De nem betonkockán tesztelném, mert az ugye fixen áll , 50-nel nem mernék azért rágurulni. Bár megállna, az biztos.
Álló kocsisor, "útakadályt"-t is úgy közelítek meg, ha látom az autó ikont a műszerfalon h látja akkor lassítani fog. Ha nem akkor jobb ha fékezek!
(#64902) Qru
Igen, erre emlékszem. De ez ugye nem vészfékezés, hanem az is egy kényelmi funkció, ami lepokogom a civic-nél tökéletesen működik. Erre sehol nem hallottam panaszt.
(#64899)rothfb
Pontosan így van. Szűk utcában talán még az úttesten is állt az autó fara mikor picit fékezett az autó. Azért fékezett picit mert 50-nel mentem lakott területen belül voltam. 3 év alatt 3x fordult elő, és ez még mindig biztonságosabb, mintna érzékelné és nem lassítana. Na akkor az alapvető hiba lenne a funkciónak. Tehát sztem ez is pozitív dolog. Picit felkaptam a fejem mikor fékezett, ennyi.
100 szónak is egy a vége. Sztem ennél a Civicnél igen is jól működnek a biztonságtechnikai dolgok. A fék egyébként brutális. Főleg ha rásegít.
Béke van!
[ Szerkesztve ]
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
Clark78
tag
Nyugi, én a Te oldaladon állok Szerintem is jók és hasznosak a Honda Sensing funkciók, csak megszokást igényel egyik-másik.
Én autópályán folyamatosan használom(tam) a tempomatot, nem kapcsolgattam ki-be. FIX sebességgel haladok, illetve előzők is, már amennyiben a sebességkülönbség megfelelő és a mögöttem gyorsabban haladót sem tartom fel vele. Ha ezek egyike nem teljesül akkor rágyorsítok, majd a külső sávba visszatérve gázról lelép és a tempomat visszaveszi a sebességet a beállított FIX-re. Szükség esetén a +/- gombokkal is tudsz finoman állítani a sebességen, a pedálokat nem is kell használnod. Na, ez hiányzik nekem!
Alacsonyabb rendű úton, főleg főúton eszembe se jutna tempomatozni, de nem vagyunk egyformák.
Nem is volt harag...
nandow
aktív tag
Én - ahogy írtam is az előző hozzászólásomban -, autópályás esetre gondoltam. Ott én mindig tempomattal megyek
A 7gen Accordban sima van (nem adaptív), és kényelmesen tudom megelőzni a külső sávban haladókat bekapcsolt tempomattal akkor is, ha messzebbről kezdem meg a manővert, vagy ha közelebbről, mert pl. várom a külsőben, hogy mellettem is elmenjenek. Ilyenkor persze fel vagyok készülve arra, ha fékeznem kell.
Szerintem hozzám hasonlóan sokan mások is tempomattal mennek autópályán, és előznek is, nem gondolnám ezt ördögtől valónak.
Nah most az olvasottak alapján a 10gen Civicnél autópályán előzés közben előfordul, hogy fékez, mert közelinek érzi az autót. Ez azoknak furcsa lehet, akik eddig sima (nem távolságtartó) tempomattal közlekedtek, illetve vannak más típusok, ahol ez nem fordul elő.
Egyébként én szoktam országúton is tempomattal menni. Ha utolérek valakit, és nem tudok előzni, kikapcsolom, ha tudok előzni, akkor max rálépek a gázra, és gyorsítok, hogy minél hamarabb befejezzem az előzést. Aztán felengedem a gázpedált, és hagyom, hogy visszaálljon a sebesség a beállított értékre.
Ispy
veterán
Én is mindig tempomattal előzők, aztán visszasoroláskor meg megint a tempomat nyomja a gázt. Akkor az adaptívnál előzés előtt ki kell lőni a tempomatot?
"Debugging is like being the detective in a crime movie where you're also the murderer."
nandow
aktív tag
Ahogy olvasgattam, nem kell kikapcsolni. De sokan, akiknél már többször befékezett, nyomnak egy kis gázt előzés közben, ezzel felülírva a tempomatot, hogy még véletlenül se fékezzen be.
tboldi
nagyúr
Mennyivel egyszerűbb az élet a 2006-os Jazz-zel, nincs tempomat, meg mindenféle asszisztens, ami felülírná a dolgokat. A legbonyolultabb elektronika valószínűleg a CD-s rádió.
Qru
MODERÁTOR
Az ECU bonyolultabb de amúgy valid.
#nincsbennetarcsi
lazac_
tag
Csak sírni jöttem kicsit, beütött a jin-jang, hiába tuningoltam szanaszét egy fantasztikus Heko légterelővel ezt a menő Hondát, kaptam egy horpadást a motorháztetőmre meg egy szép karcot az eddig hibátlan fényszórómra. (bónusz, hogy a légterelő 2 helyen megkaristolta a fóliát az üvegen pár mm-en, meglepő módon nem a klipszeknél). Egyelőre így maradt sajnos a gyári táltosmennyiség.
Belülről pedig egyre koszosabb az autó, a tavasszal vett hologramos/alu kasírozott harmonika napellenző szélén körben a textil szétfeslett, köpködi magából a papírport, pfejj. A fogyasztásom is 7 liter fölött alakul mostanában, sok a helyben állva klímázás, szégyenletes, mennyire elkényelmesített a jól működő hűtés a Twingom után...
A téli 14 éves acélfelni szettem pedig kapott 3 réteg Hammerite sprayt kívülre, kíváncsi leszek, kibír-e majd egy szezont mindenféle plusz lakk nélkül, bár ha marad a tavalyihoz hasonló hó/sózás mennyiség, akkor sanszos, hogy még 14-et is...
Qru
MODERÁTOR
De szépen rajzolsz.
#nincsbennetarcsi
Batib
őstag
Fehér 9gen Civichez milyen színű üléshuzat illik szerintetek? Piros betétes sötet szürke kerettel? Az eredeti túl sötét, komor szerintem. Ill. tudtok javasolni netes boltot, személyes megrendelés, felszerelés valszeg nem játszik. (szinte mindig száz kmrekre van a hely amit ilyen esetekben kinézek)
[ Szerkesztve ]
Az optimista az alagút végén a fényt látja, a pesszimista a sötétséget, a realista a közelgő mozdonyt. A mozdonyvezető pedig a 3 hülyét a sineken
Qru
MODERÁTOR
Antracit-piros, az sztem is menne a feketével túl kommersz lenne.
Ez egy bevált cég: [link]
#nincsbennetarcsi
Batib
őstag
Kösz! Nézem.
Az optimista az alagút végén a fényt látja, a pesszimista a sötétséget, a realista a közelgő mozdonyt. A mozdonyvezető pedig a 3 hülyét a sineken
KrAt
veterán
Ez nekem is szimpatikus, az Accordba is szeretnék majd vmi hasonlót.
8
senior tag
Azóta kicseréltem a nagynyomású cső tömítést a szervópumpánál (1000Ft a gyári) a felújított csövön, egyelőre nem folyik, úgy látszik mégis jó lesz. Csodálom, hogy beszerelésnél nem lettem rábeszélve, nem is tudtam hogy azt is kéne cserélni.
50.000Ft (!) jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. Mastercard Platinum bankkártya 2 évig ingyen. 500Ft PARKL kupon parkoláshoz. Raiffeisen, Curve bónuszokhoz ajánlókód elérhető. Revolut regisztrációhoz 8.000Ft tőlem. Privát üzenetben küldöm
Kurfürst
csendes tag
Nem kell kikapcsolni, ha a beállitott követési távolságon belül ér utol egy lassabb kocsit, értelemszerűen elveszi a gázt vagy gyengén elkezd fékezni (persze ha épp belemennél mert elbambultál akkor jönne a satu). Mert ugye ez a dolga.
A megoldás egyszerű, amikor kezdesz követesi távolságra érni (piktogram jelzi műszerfalon), vagy elkezdesz lábbal gázt adni (amíg nyomod a gázt felülbírálja a tempomatot), előzöl majd ha visszatértél a sávodba elveszed a lábad a gázról és megy tovább a tempomatos buli a beállított sebességen. Kis megszokást igényel persze ha gyorsan mész, hogy időben előzz és ne kezdjen el lassul, de erre pl. megoldás a rövidebb követési távolság beállítása.
Egyébként rohadt jó funkció, sávtartóval együtt használva gyakorlatilag önvezetős autósmozi, csak néha meg kell piszkálni a kormányt alibiből.
Ha bármi miatt fékezel kikapcsol a tempomat.
Nekem a Sensing eddig jelesre vizsgázott, háromból három alkalommal mindig teljesen valid volt, 2-ből én is pont akkor fékeztem volna (ekkor már ‘előfeszítette’ a fékeket), a harmadik pedig konkrétan balesetet került el mert pályán útra szóródott ruhák miatt hirtelen befékeztek előttem.
Fals fékezés nem volt, egy kétszer úton csálén parkoló és belógó kocsi miatt csiripelt be (figyelmeztető piktogram) de abszolút nem jellemző. Inkább akkor figyelmeztet, ha túl nagy lendülettel érkezel álló kocsi mögé.
Ha valakit zavar a működés érzékenysége, lehet 3 fokozatban állítani, nekem a normál pont szinkronban van velem, de lehet kevésbé érzékenyre is állítani.
Ispy
veterán
Fasza, na majd ha meg lesz a verda tesztelem.
"Debugging is like being the detective in a crime movie where you're also the murderer."
boogie84
veterán
Ha valakit zavar a működés érzékenysége, lehet 3 fokozatban állítani, nekem a normál pont szinkronban van velem, de lehet kevésbé érzékenyre is állítani.
Ezmiez?
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
Qru
MODERÁTOR
Nalunk a Skodaban is a legkesobbi bevatkozasra allitottam, ugy a legkevesbe kozveszelyes.
#nincsbennetarcsi
krokostamas
tag
Sziasztok!
2008 körüli Civicet szeretnék vásárolni (1.8, benzin), egy 2004-es 1.3-as Toyota Yarist cserélnék, mivel a munkába most már főleg autópályán fogok közlekedni, illetve azért nem is árt egy picivel nagyobb autó.
A kérdésem annyi lenne, hogy autópályán mennyire kényelmesek ezek az autók? Illetve nekem a Type-S is tetszik, az 5 ajtóstól sokkal keményebb azoknak a futóműve?
Esetleg 1-2 tipp vásárlásnál, mire érdemes odafigyelni a megszokotton felül?
Előre is köszönöm!
Shade45
senior tag
Facebook Civic 8gen csoport, jól össze vannak gyűjtve a jellemző hibák.
Nagy vonalakban:
- Kuplung pedál nyikorog/ropog (gondot nem okoz, csak idegesítő);
- Tükörbehajtó elektronika megadja magát, kb 15 ezer a csere/db;
- Központi fejegység kijelzője megadja magát, néhány ezerért javítják;
- Kormányműről hallani még problémákat, felújított szettet szoktak javasolni, olcsóbban megúszható a javítás;
- Klíma mágnestekercs néha megadja magát, ez szintén kicsit drágább tétel.
Futómű (5 ajtós) elég kemény; egyszer valaki nagyon frappánsan fogalmazta meg:
ha áthajtasz vele egy érmén, akkor megtudod mondani, hogy fej vagy írás!
Könnyebb pakolhatóság miatt én az 5 ajtósra szavaznék.
Ha teheted facelift-es modellt keress, ott sok hibát javítottak a korábbi szériákhoz képest (jellemzően összeszerelési hibák).
Nálam a felsoroltakból csak a kuplung pedál nyikorgás, és a tükörbehajtás jött elő, ezen kívül semmi gond az autóval. Kopó-fogyó alkatrészek cseréje, másra nem kell költeni. 2009 FL 1.8 5 ajtós
[ Szerkesztve ]
Shade hozzászólásához annyit tennék hozzá, hogy autópályán, hosszabb távon is kényelmes, a Type-S csak külsőre tér el kicsit és ugye 3 ajtós (5 ajtós praktikusabb pakolhatóság miatt és mert az első ajtó normál méretű). Futómű ugyanaz és igen kemény. Jó úton nagyon jó, rossz úton meg kell szokni. A központi kijelzőt én magam javítottam meg, pedig nem vagyok műszaki zseni. A 2006-2007-eseket mindeképpen kerüld, eleinte voltak bajok az összeszereléssel, nekem 2008-as, de még facelift előtti van, semmi baja már 4 éve. Ha nincs rajta, tetessél rá egy alvázvédelmet. Illetve mi kicseréltük a plexi "hűtőrácsot" a 2011-es normál full fekete, szélén krómozott hűtőrácsra. Szerintem azzal néz ki a legjobban.
Shade45
senior tag
Kényelmes, ám számolni kell vele, hogy azért egy kicsit hangos, nem vészes, de azért hangosabban kell beszélgetni...
130-nál 6-dik fokozatban ~3.000 körül forog.
tboldi
nagyúr
Viszont a 3 ajtós autók jellemzően merevebbek.
krokostamas
tag
Köszönöm a gyors választ!
A Yarisnál is típushiba a nyikorgó kuplung, úgy látszik ez már velem marad. Mostanra már fel sem tűnik.
Szeretnék én faceliftes változatot vásárolni, de sajnos akkora az árszakadék egy 2008-as és egy 2009-es között, hogy inkább maradnék az előbbinél.
Szerk.: a többiektől is köszönöm a válaszokat! A plexi hűtőrácsot én is tervezem cserélni, de először egy autó kell hozzá, ami sajnos nem egyszerű.
Illetve még egy kérdés, az alap hangrendszer (HIFI) mennyire jó benne?
[ Szerkesztve ]
BigBlackDog
veterán
Nálam az 1.8-as ~3500-at forgott 130-as tempónál. És igen, sajnos hangos (volt számomra eléggé) a kategóriájához képest, hosszú távon fárasztó.
Shade45
senior tag
Lehet igazad van, rég voltam már pályán vele, legközelebb megsasolom; az rémlett, hogy 3 ezer körül/felett van.
Nálam egy 2000-es Ford Pumát váltott, a két gyári rendszer között óriási különbség volt; emlékszem, hogy a Civicben néha pislogtam, hogy ugyanazoknál a számoknál milyen fura hangok jönnek ki a hangszórókból, aztán rájöttem, hogy olyan hangszerek/magas hangokat hallok, amikre a Puma hangszórói nem voltak képesek.
Megjegyzem, nem vagyok audiofil, számomra tökéletesen megfelel, nagy hangerőn sem recseg-ropog.
[ Szerkesztve ]
Nem vészes... Nyílván ez szívóbenzin, de bőven jó.
Mennyit szánsz rá?
krokostamas
tag
1,8, esetleg 2 millió forint környéke lenne belőve.
A Yarist is leginkább azért cserélném, mert hangos az autópályán, egyébként semmi bajom nincs vele. Ezért lenne fontos kérdés ez számomra.
Shade45
senior tag
Ha csak a hangossága miatt cserélnéd, akkor azt mondanám, hogy ne tedd, ez is hangos lesz!
Legalább 2 milliót szánj rá. Az a minimum. Az alatt is lehet, bár benzinest nem nagyon fogsz normálisat találni. Dízelt igen, azok is jók lehetnek, megbízhatónak olvastam a 2.2-es dízelt, autópályára még jobb is lehet. De ott meglesznek a szokásos dízeles betegségek. Kettős tömegű, nagy nyomású szivattyú, részecskeszűrő nem tudom van e már ebben.
Ja és nem hangos autópályán sem a benzines. Mindenkinek mást jelent a hangos, nekem nem hangos. Nem rég mentem 130-al, nem egy 2500 forgó dízel, vagy turbós benzines, de tized annyi bajod is lesz vele. A motorral konkrétan semmi.
Ja és a hifi jól szól, 6 hangszóró, cd tár mp3-as tudással. A rádió is nagyon jó, olyan rádiókat fogok be, amiknek jönnie sem kellene itt, az antenna be van építve a csomagtérajtóba.
[ Szerkesztve ]
Autópályára szerintem jobban jársz egy 7gen Accorddal, halkabb, kényelmesebb lesz.
Egy szívó Accord mitől lenne halkabb? Szívót pörgetni kell, ráadásul az 1,8-as jól is megy a 140 lovával és 1200 kilójával. Fogyasztani is autópályán 7-ből meglesz max. Accord akkor kell, ha hajót akar, nem autót. Vagy szedánt nem hatchback-et. Bár Civicből is létezik szedán. Meg gondolom a formája is bejön az ufónak, azért is nézhette azt ki.
[ Szerkesztve ]
Shade45
senior tag
Jobb/vastagabb hangszigetelés.
A zajszigetelés miatt. Accord középkategória, Civic kompakt. Más szegmens, más célra gyártott autók. Elég ha becsukod egymás után egy Accord és egy ufó civic ajtaját, hallható és érezhető különbség van
A hajó címet több szempontból sem érdemli meg, egyrészt futómű ügyileg elég jót raktak alá a japánok, ami egyrészt tud sportos is lenni, másrészt szuperül elnyeli az úthibákat (kettős keresztlengőkaros). A civic alatt ha jól emlékszem "csak" mcpherson van. Másrészt méretben nem brutál nagy se kívül, se belül Mondjuk egy mk4 mondeohoz mérten tök kicsi.
[ Szerkesztve ]
tboldi
nagyúr
Gondolom, az Accord-ban komolyabb a hangszigetelés, hisz mégiscsak egy kategóriával feljebb van.
Illetve a váltó áttételezése is másabb valószínűleg, lehet, hogy kevesebbet forog.
[ Szerkesztve ]
Az a kérdés, kell e neki egy akkora autó. Én pl sosem cserélném le Accordra ezt, igaz, hogy nem biztos, hogy Honda lenne a következő is. De, hogy japán az biztos. Talán Toyota. Sőt ezt egyáltalán nem fogom eladni, csak ha nagyon muszáj.
Ez jobban is pakolható egy Accordnál, 470 literes a csomagtartó, teljesen síkba dönthetőek az ülések és fel is hajtjatóak (Magic Seats). A sedanoknak hiába nagy a csomagtartójuk, nem pakolhatóak olyan jól.
De én senkit semmiről nem akarok meggyőzni, nekem nem kellene Accord, se CR-V. Ha Honda lenne a következő, akkor megint Civic lenne, de ez én vagyok.
[ Szerkesztve ]
"Ez jobban is pakolható egy Accordnál"
Ezt nem vitatom, teljesen igaz. Magic seats sincs. Ennek ellenére 2 gyerekkel meg szoktuk tudni oldani a nyaralást.
Városban szerintem jobb egy Civic (annak ellenére, hogy én az accordot 80%-ban városban használom), pályára szerintem jobb egy Accord. CRV meg ha nincs aszfalt az utcádban / korban 70+ vagy
Az áttétel hosszabb, az fix.
[ Szerkesztve ]
Ispy
veterán
Hrv meg ha már nem hajlik a derekad és nem tudsz leülni a földre.
"Debugging is like being the detective in a crime movie where you're also the murderer."
BigBlackDog
veterán
Jóval halkabb (2.0-ás benzinest próbáltam). Emlékeim szerint kevesebbet forog és jobb a zajszigetelés.
Azért a Civicben nem kell a földre ülni, Te is tudod...
nandow
aktív tag
Az én volt 2.0-ás Accordomra gondolsz? Ufó Civicben nem ültem, ahhoz nem tudom viszonyítani. De az Accordnak szerintem is elég jó a zajszigetelése. Annak ellenére, hogy gps szerint 130-nál 5.-ben ha jól emlékszem ~3900-at forog. (majd tboy93 megerősíti a pontos számot)
[ Szerkesztve ]
BigBlackDog
veterán
Igen, arra. Akkor még azért éltek bennem az UFOs emlékek is és az Accord sokkal kellemesebb volt pályatempónál.
Téma tudnivalók
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik