Hirdetés

2024. május 22., szerda

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:27:44

LOGOUT.hu

Honda topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#58851) TaylorPro válasza flegga92 (#58849) üzenetére


TaylorPro
addikt

Rápróbálgattam a gyári kis csenevész kulcsal és könnyedén levette amit ráhúztam 110NM-rel. Pluszban ráhúzni már nem volt könnyű, szóval biztosan jó az a 110. Majd azért nézegetem. Az biztos hogy jó találmány ez a nyomaték kulcs dolog.

Pixel 8 Hazel

(#58852) flegga92 válasza TaylorPro (#58851) üzenetére


flegga92
senior tag

Én sem bántam meg, pedig hetekig nézegettem az Aldiban, csoda hogy senki nem vette meg.
Korábbról volt még egy teleszkópos kulcsom, az is jó találmány, simán elfér a gyári kis tasakba. Lazításhoz ki se szoktam húzni.

(#58853) TaylorPro válasza flegga92 (#58852) üzenetére


TaylorPro
addikt

Hajdúböszörményben amikor van hamar szétkapkodják. 3db volt amikor én vettem.

Pixel 8 Hazel

(#58854) i-sti válasza BlacKSouL (#58314) üzenetére


i-sti
senior tag

"Csak a szokásos" ;]

Novum Forum Siculorum

(#58855) tboy93 válasza i-sti (#58854) üzenetére


tboy93
nagyúr

Miezte. Megmutatom mit eszik egy rendes autó :DDD [link]

(#58856) i-sti válasza tboy93 (#58855) üzenetére


i-sti
senior tag

Szét hajtod szegény autót ;]
Egy autót ki kell kímélni

Novum Forum Siculorum

(#58857) tboy93 válasza i-sti (#58856) üzenetére


tboy93
nagyúr

Dehogy. Kifejezetten kímélem. Az átlag tempóm nem éri el a 15km/h-t :DDD

(#58858) tboldi válasza i-sti (#58854) üzenetére


tboldi
nagyúr

Ismered azt a pedált a jobb szélen? ;]

(#58859) yodamester10 válasza i-sti (#58854) üzenetére


yodamester10
őstag

Elég sokat eszik :DDD ;]

(#58860) BlacKSouL válasza Dudee (#58847) üzenetére


BlacKSouL
addikt

Ha van egy kísérleti motor aminek nem lehet változtatni semelyik fizikai paraméterét, és egy adott, mondjuk 95-ös oktánszámra tervezték, az a motor a garantáltan 95-ös oktánszámú adalékolatlan üzemanyaggal üzemeltetve, vagy egy garantáltan 100-as oktánszámú adalékolatlan üzemanyaggal üzemeltetve elvileg semmilyen teljesítménykülönbséget nem mutathat fel. Ez a laboratóriumi körülmény.
Ha az elméletileg 95-ös oktánszámú adalékolt üzemanyag tényleges oktánszáma nem éri el a 95-öt, vagy "máshogy" adalékolva éri el, és közben az elméletileg 100-as oktánszámú adalékolt üzemanyag így vagy úgy, de biztosan eléri vagy meghaladja a 95-ös oktánszámot, akkor elvileg lehetséges minimális különbség a teljesítményben. Ez a valós életbeli körülmény.
Ha az autó fizikai paraméterei, valamint az előgyújtás tábla megengedhet minimális eltérést felfelé, akkor bizonyos üzemállapotokban elérhető minimális teljesítménynövekedés a magasabb oktánszám által. Ez meg elvileg csak versenykörülmény, vagy újfent laboratóriumi körülmény.

Az első laborkörülmény és a második valós körülmény között mozgó helyzetekben az egyetlen jelentős különbség a 95-ösre tervezett széria motor számára a kétféle oktánszámú üzemanyagban éppen az adalékok minőségének, típusának és mennyiségének a különbsége. És ezek rövid- közép- vagy hosszútávú hatása a motorra.
Tehát a motortervező mérnök számára a motorba mindig garantáltan tökéletes, 95-ös üzemanyag kerül a felhasználónál is, míg a valós életben simán előfordulhat, hogy a gyárból 95-ösnek mintázott üzemanyag mire az autóba tankolásra kerül elveszti tökéletes tulajdonságát, esetleg olyan adalékolást kapott, amihez képest a 100-as elméleti üzemanyag is jobbnak tűnhet. 0-1 % közötti észrevehetetlen mértékben. Az viszont, hogy többtízezer km futás után az egyik vagy a másik benzinnel milyen lerakódások, maradványok, kémiai végtermékek maradnak vagy nem maradnak a motorban, az már nem feltétlenül a tervezőmérnök dolga. Ő azt feltételezi, hogy a benzin mindig tökéletes. Persze azért gondolnak a bajra vagy a hülyékre is, ezért az előgyújtástáblát lefelé viszont nyitva hagyják, hogy se a hülyéknek ne romoljon el a motorja, se annak akivel kiszúrt a véletlen egy pancsolt ukrán benzinnel. Nem beszélve arról, ha olyan országba autózunk, ahol nem 95 a minimum oktánszám.

Vagyis ha a 100-as benzintől nem is lesz erősebb az autó, az simán lehet, hogy párezer km futás után kevesebb lerakódás lesz benne, mint a 95-östől. Ha figyelembe vesszük és elfogadjuk, hogy az üzemanyag gyártók többsége erőteljesebb és hatékonyabb tisztító adalékokról beszél a prémium üzemanyagok esetében. Vagy lehet kísérletezni, valaki megy 20.000 km-t normál 95-el, majd leveszi a hengerfejet, lefotózza a dugattúytetőt és a hengerfalat, majd megy 20.000-et prémiumbeninnel, és azután is szétszedi, lefotózza, és összehasonlítja.

[ Szerkesztve ]

Aláírás (nem kötelező megadni)

(#58861) bmwsan válasza tboy93 (#58850) üzenetére


bmwsan
senior tag

Köszi szépen! :R :R
Akkor ha rendes gazdája volt nem lehet vele gond, illetve akkor amúgy sem olyan problémás akkor.

Meg várom mit lesz a az kocsimmal és ha ´gy alakul, akkor megint Hondás színekben fogok gurulni. :))

(#58862) Dudee válasza BlacKSouL (#58860) üzenetére


Dudee
senior tag

korrekt, ezen nincs is mit vitatni.

Pontosan az adalékolás, lerakódás etc téma miatt veszek időnként (mondjuk 3 tankolásonként) szintén 95ös, de -legalábbis reklám szerint- jobban adalékolt benzint, mint pl az omv maxxmotion 95.

Viszont ezt én is csak azért teszem, mert hiszek a reklám dumának. Bizonyítani sehogy sem tudnám, hogy tényleg megéri azt a plusz 20 forintot/liter. Igazából senki sem tudja, mert senki nem csinálja meg ezt a 20.000 km-es tesztet, amit említesz. És ezt nyilván a gyártók is tudják. Persze papíron vszínű egy vegyészmérnök simán le tudja vezetni, hogy van értelme, de ezt egy független vegyészmérnök úgysem tudná ellenőrízni, mert ezekről a mágikus adalékokról szerintem egyik gyártó sem publikál semmit.

(#58863) BlacKSouL válasza Dudee (#58862) üzenetére


BlacKSouL
addikt

[link]

Aláírás (nem kötelező megadni)

(#58864) flegga92 válasza Dudee (#58862) üzenetére


flegga92
senior tag

Én azért álltam át a 100-as benzinre, mert becsörgött a motor alacsony fordulaton a sima adalék nélküli 95-ös benzintől, márkától függetlenül (OMW, MOL, Shell, Mpertol volt próbálva huzamosabb ideig).
Aztán pár hónapig OMW maxxmotion 95-öt tankoltam, de néha néha itt is becsörgött, ez után az Mpetrol adalékolt 95-öst próbáltam, ezzel szinte megszűnt.
Aztán ráleltem a Forensisre és a MOL 100-as benzinnel járok minimális különbség van árban így az adalékolt 95 és e között. Azóta egyszer sem csörgött be.

(#58865) JoolsNOS válasza martillo (#58838) üzenetére


JoolsNOS
veterán

Enyém egy éve minimum benne van.

I5 9400F, Asrock B365M Pro4, GTX1060 6GB, 16Gb DDR4, Seasonic Focus 650 Platinum TV: 65A7GQ

(#58866) Graphics válasza flegga92 (#58864) üzenetére


Graphics
Jómunkásember

A becsörgés nálam is előjön... Talán az OMW 100-assal nem...

AVIA-n tankolok alapból, de most már próbálom vegyíteni, nekem annyit megér az autó "egészsége", hogy néha jobb üzemanyagot kap.

Mpetrolt kipróbálom, van a környéken egy ilyen kút.

[ Szerkesztve ]

Eladó Poco F4 GT - 12/256GB kivitel, szürke, minden tartozékkal - 93999 FT - ingyen szállítással

(#58867) Lotto73 válasza Graphics (#58866) üzenetére


Lotto73
csendes tag

Sziasztok!

Graphics, flegga92 milyen autok/motorok ezek ?

(#58868) Graphics válasza Lotto73 (#58867) üzenetére


Graphics
Jómunkásember

Honda Jazz 1.4 i-DSi

Eladó Poco F4 GT - 12/256GB kivitel, szürke, minden tartozékkal - 93999 FT - ingyen szállítással

(#58869) NoLF válasza Graphics (#58868) üzenetére


NoLF
addikt

szelephézag állítás volt, vagy ebben nem kell?

nekem is csörgött mint az állat, de mivel 300 fontot sem ért az autó, leszartam és mentem vele, aztán hazahozott 2100 kilométeren át megállás nélkül Angliából (na jó, 3x tankoltam) aztán leadtam havernak szétbontani.

The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people

(#58870) Graphics válasza NoLF (#58869) üzenetére


Graphics
Jómunkásember

Rendszeresen karbantartott autó, volt szelephézag állítás is, csak bizonyos fordulaton "csörög be".

Jó motorral, megfelelő olajjal (Motul), minden téren odafigyelt verda ( oktatóautó, így nem megengedett a műszaki hiba :D )

Áh, én még nem tervezem leadni bontásra ;]

[ Szerkesztve ]

Eladó Poco F4 GT - 12/256GB kivitel, szürke, minden tartozékkal - 93999 FT - ingyen szállítással

(#58871) BlacKSouL válasza Graphics (#58870) üzenetére


BlacKSouL
addikt

Félve kérdem: mint oktatóautó, a mazsolák is úgy használják azt az autót, mint egy rutinos, normálisan autót használó sofőr, vagy úgy, mint egy mazsola? :) Egy rutinos sofőr is tud elkövetni hibát, amit nem kedvel az autó, de a tanulóknál az én feltételezett elképzelésem szerint nagyságrenddel több pusztítás éri a motort. Persze én 20 éve tanultam vezetni, nem tudom manapság hogy megy.

Aláírás (nem kötelező megadni)

(#58872) Graphics válasza BlacKSouL (#58871) üzenetére


Graphics
Jómunkásember

Összességében mitől érné nagyobb pusztítás?

Itt max az erőátviteli egység szenvedhet, ha esetleg nem megfelelően használja a kuplungot, a futómű, ha épp minden 20. gödörbe belemegy.

A motor nincs terhelve, csak üzemmeleg motor kap terhelést (javarészt az is, hisz folyamatosan megy az autó) , városban 2 ezerig, országúton 3 ezerig van húzatva az autó, nincs nyomatéknak se kitéve túlzottan.

Ami esetleg a kuplung megterhelőbb az a manőverezés.

Vagy milyen nagyobb pusztításra gondolsz? Igazából én a saját vezetési/technikai stílusomat próbálom átadni, ezt magam részéről járműbarátnak gondolom.

Motorikusan én nem tapasztaltam nagyobb próbatételt, persze nem lehetetlen, hogy többet kap, de szerintem olyan nagymértékű eltérést a normál használathoz képest nem mutat eddig.

Szerintem némely tulaj saját autója több terhelést kap, ha mondjuk hidegen "kúpolják" neki, mégha nem direkt is akarnának kárt tenni benne... Vagy esetleg téves olajválasztással, netán elmaradt szervizzel..

[ Szerkesztve ]

Eladó Poco F4 GT - 12/256GB kivitel, szürke, minden tartozékkal - 93999 FT - ingyen szállítással

(#58873) NoLF válasza Graphics (#58870) üzenetére


NoLF
addikt

jó, hát gondolom nem is 300 fontnak megfelelő összegért vetted, és az említettek alapján nincs szétütve :D

The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people

(#58874) flegga92 válasza Lotto73 (#58867) üzenetére


flegga92
senior tag

7g Civic 1.6-os. FB csoportban is többen számoltak be erről, 1.4 is ugyan ezt produkálja.
Igazából csak gyorsításkor jön elő, 2-3000 fordulat körül.
Szelephezag nálam lett állítva, először én is arra gyanakodtam, de nem az volt a gond.

(#58875) Dudee


Dudee
senior tag

Amcsiban már 400.000 CRV-t és Civic-et hívnak vissza olajhígulás miatt:

[link]

Kíváncsi leszek EUban felmerül-e egyáltalán ez... (pedig csak SW update, amit simán meg tudnak tenni plusz költség nélkül a kötelezők alatt..)

(#58876) i-sti válasza Graphics (#58872) üzenetére


i-sti
senior tag

"városban 2 ezerig, országúton 3 ezerig van húzatva "

Ezért fog szétkopni az enyém. :(

Én mindenhol 3ezernél kapcsolók.
2-est, 3-ast ha elváltom 2 ezernél nagyon vissza esik az rpm.

Novum Forum Siculorum

(#58877) Graphics válasza i-sti (#58876) üzenetére


Graphics
Jómunkásember

Ennek a 3 ezer az ideális, vagyis nem tudom milyen vasad van ,de a Jazz-nél ott van a nyomatékcsúcs elvileg. (2800 rpm-nél, tehát ott a legkevésbé megterhelő neki, és ott a legoptimálisabb a fogyasztás is. )

Pesten több kollega is Jazz-t használ, ott az egyiknek 400 ezernél volt motorcsere ( az okokat nem tudom )

Nekem ha nem jön be valami fatális anyagfáradás, esetleg egy kisteher jobbról... Akkor 320-340 ezerig tervezek vele menni, utána vagy párom kapja meg, vagy a családban máshoz kerül. ( most van 263 ezernél)

Addigra lemegy az újabb ára, és abba tervezek átülni.

[ Szerkesztve ]

Eladó Poco F4 GT - 12/256GB kivitel, szürke, minden tartozékkal - 93999 FT - ingyen szállítással

(#58878) BlacKSouL válasza Graphics (#58872) üzenetére


BlacKSouL
addikt

Én egy Ladán tanultam, nekünk is az volt, így én mondhatni nem okoztam szenvedést az autónak, de mikor több tanuló volt összehozva egyszerre, és néztem néhányan mit művelnek szegénnyel, hát nekem fájt. Mikor intenzív gyorsításnál kihúzatta tesséklássék egyesben, majd felrakta negyedikbe, és szegény motor majd szétrázta a motorteret 600-as fordulatnál padlógázzal. És ez csak egy volt akit láttam, de még ma is hallom, ahogy a dugattyúk csapdossák a hajtórudakat, meg a hengerfalat összevissza, míg az oktató bele nem nyúlt. Meg látom manapság is kívülről, hogy mi történik, és megértem a tanulót, de tudom, hogy örülnek néha hogy tudják a saját nevüket, nem azt, hogy éppen mi történik a motorban. Sok átlagember kínozza jobban az autót, mint az a tanuló aki ráérez a dolgokra, esetleg jobban koncentrál, de én mégis azt gondolom, hogy sok, sokféle nem rutinos sofőr többszörösen terhelheti az autót.
De ez saját vélemény.

Aláírás (nem kötelező megadni)

(#58879) i-sti válasza Graphics (#58877) üzenetére


i-sti
senior tag

Az enyémben minden is van, csak épp nyomaték nincs ;]
Csak kellene szerezek valahonnan egy új CTR motort és dobjam be. :K

Novum Forum Siculorum

(#58880) Graphics válasza BlacKSouL (#58878) üzenetére


Graphics
Jómunkásember

Én azért ülök mellette, hogy megmutassam a helyes jármű kezelést.

Ha mellekapcsol , ott pedál nálam is, nem hagyom, vagy szólok, hogy nem jó, megfelelő fokozatot kapcsoljunk.

En azt vallom, hogy én megmutatom, ő csinálja

Eladó Poco F4 GT - 12/256GB kivitel, szürke, minden tartozékkal - 93999 FT - ingyen szállítással

(#58881) bukics válasza flegga92 (#58874) üzenetére


bukics
csendes tag

Helló! Nekem is hallatszik csörgő hang gyorsításkor, ugyancsak 7gen civic 1.6. Ezért is tankolok 100-as benzint már egy ideje, de nincs változás. Szelephézag is lett állítva. Nincs valami felvétel a hibáról? Jó lenne meghallgatni, hogy ugyanarról beszélünk-e?

(#58882) flegga92 válasza bukics (#58881) üzenetére


flegga92
senior tag

Nincsen sajnos, szerintem nem nagyon lehet felvenni, mert terhelés nélkül nem csinálja, menet közben meg nem hallatszik a videón.
Gyertya volt már cserélve?

(#58883) bukics válasza flegga92 (#58882) üzenetére


bukics
csendes tag

Igen, gyertya is volt NGK-ra Densoról. Semmi változás. Ha cssörög, akkor visszaveszem a gázt, de nem lassul, hanem még gyorsul is egy kis ideig a kocsi. Számomra ez elég érdekes és érthetetlen.

(#58884) szabonagyur


szabonagyur
félisten

Tboldi Te vagy a szakija ezeknek az utángyártott cuccoknak érzem :D

Na szóval ma megy előttem egy piros Civic és azt látom fékezéskor mint valami karácsonyfa villog a féklámpa.

Elsőre gondoltam hibás ezért mentem utána kicsit és nem, nem hibás direkt ilyen.

Ez valami hülye utánzata akar lenni pár újabb autó indexének?

[ Szerkesztve ]

Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan

(#58885) flegga92 válasza bukics (#58883) üzenetére


flegga92
senior tag

Nálam ilyen nem volt. Csak szimplán csörgött.
EGR szelep + járatok voltak tisztítva? Nekem úgy el volt kokszolódva, szerelő nem hitt a szemének. Érdekes módon semmit nem lehettek észrevenni, kivéve hogy utána sokkal szebben járt, na meg mintha 20 lóerővel több lenne.

(#58886) tboldi válasza szabonagyur (#58884) üzenetére


tboldi
nagyúr

Miért érzed ezt? Én amiből lehet/érdemes, gyárit veszek. :D

Amúgy nem tudom. BMW motoroknál van ilyen, hogy intenzív fékezéskor villogtatja a lámpát, hogy feltűnőbb legyen, de autóknál még nem találkoztam ilyennel (persze ettől még létezhet).

[ Szerkesztve ]

(#58887) szabonagyur válasza tboldi (#58886) üzenetére


szabonagyur
félisten

Ilyesmit kell elképzelni csak ugyebár ennék a Civicnél a hátsó lámpánál ha jól láttam is körökben villan fel:

[YT alert]

[ Szerkesztve ]

Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan

(#58888) bukics válasza flegga92 (#58885) üzenetére


bukics
csendes tag

Egész hengerfej fel lett újítva, gondolom akkor a szívósort nem rakta vissza kokszosan, erre direkt megkértem. Dehát ki tudja. Amúgy hengerfejezés előtt is ugyanilyen volt, semmi különbséget nem veszek észre rajta.

(#58889) NoLF válasza szabonagyur (#58884) üzenetére


NoLF
addikt

Igen, ez a 21. szazadi manifesztacioja a regi lambadas tolatomuzsikanak meg a koppany kipufogonak es a nelasski racs ablaknak...

Valaminkinai fos, veszfekezes hatasara villogtatja a feklamoat. Hanyok tole.

The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people

(#58890) tboldi válasza szabonagyur (#58887) üzenetére


tboldi
nagyúr

Az éjszaka folyamán megérkeztek a városba a lámpáim, remélem, nem fognak így villogni. Várhatóan hétfőn kézbesíti a posta. :))

[ Szerkesztve ]

(#58891) szabonagyur válasza NoLF (#58889) üzenetére


szabonagyur
félisten

Hát irtózatosan bazári volt, nagyon nem illett a kocsihoz.

Az másik kérdés, hogy az 1.6 Civic nagyon elvolt szállva magától :D

Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan

(#58892) Graphics válasza tboldi (#58890) üzenetére


Graphics
Jómunkásember

Na zsír, kíváncsi vagyok az hogy mutat majd a te gepeden

Eladó Poco F4 GT - 12/256GB kivitel, szürke, minden tartozékkal - 93999 FT - ingyen szállítással

(#58893) tboldi válasza Graphics (#58892) üzenetére


tboldi
nagyúr

Most az egyszer nem örülök a hétvégének. :DDD

(#58894) zolynet


zolynet
addikt

No megvan a városi cirkáló.
Még nem találtam meg azt a fokozatot amelyikben gyorsít! :))

Life is too short to stay stock!

(#58895) tboldi válasza zolynet (#58894) üzenetére


tboldi
nagyúr

“R” mint race. ;)

;]

Grat!

[ Szerkesztve ]

(#58896) nandow válasza zolynet (#58894) üzenetére


nandow
aktív tag

Akkor a type s eladó? :P ;]

(#58897) zolynet válasza nandow (#58896) üzenetére


zolynet
addikt

Áhh, neked az nem jó, sok benne a km, már a 173ezret is elhagyta, nomeg napfénytető sincs.
Valszeg 1 hét alatt felkötném magam ha a Jazz-t kéne használni. :DDD
Autópályán inkább 120-al mentem mint 130, mert úgy éreztem az már kínzás.
Minimum egy kisebb turbó kéne rá hogy valamit is kiváltson. :K

Life is too short to stay stock!

(#58898) tboldi válasza zolynet (#58897) üzenetére


tboldi
nagyúr

Bírja a tartós 140-et is. De komolyan. :K

Amúgy 8 db irídium gyertyával lelkesebben pörög. ;)

[ Szerkesztve ]

(#58899) i-sti válasza zolynet (#58897) üzenetére


i-sti
senior tag

Te gyorshajtó.
Én 100-al megyek pályán hogy ne süketűljek meg és ne szívja le a tankot

Novum Forum Siculorum

(#58900) zolynet válasza i-sti (#58899) üzenetére


zolynet
addikt

Aki 100-al a pályán hajt (személygépkocsik) azt kivenném és leküldeném a mezei utakra. ;]

Life is too short to stay stock!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.