Honda topik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [Parci:] Milyen mosógépet vegyek?
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
BlacKSouL
addikt
Utolsó, és ígérem befejezem
Winnernek is.
Móricka ábra, de az előző függvénygrafikont alapul véve megrajzoltam a 0W40, 5W40, 10W40 olajok egyeneseit.
A függőleges tengely a viszkozitás(fölfelé sűrűbb, mézesebb, lefelé hígabb, folyósabb) az előzővel megegyezően logaritmikus skálával, vagyis fölfelé egységnyit haladva egyre nagyobb a változás, lefelé haladva egyre kisebb. Ez fontos, mert a közös metszésponttól balra és jobbra egységnyit haladva balra nagyobb, jobbra kisebb különbség adódik az egyes színes vonalak(olaj viszkozitások) között.
(A 0W,5W,10W fekete egyeneseket a -40°C - +40°C szakaszon van értelme berajzolni, fölösleges a 100°C környékéig elhúzni, a 30,40 fekete vonalait pedig kb. 60 és 150°C között, hiszen úgyis az adott pontokat kötjük össze.)
Ahol metszik egymást 100°C-nál, legyen ott 10-es a viszkozitás, az a tökéletes. Amint látszik, a 10W40 a közös metszésponttól balra, tetszőleges hideg hőmérsékleten vizsgálva sűrűbb, mint a 0W40-es ugyanott, ugyanakkor - és erre hívnám fel a figyelmet ! - a metszésponttól jobbra, vagyis a túlhevülő motor tartományában a 0W40 közelebb van a 10-hez, vagyis kevésbé híg, mint a 10W40, aminek a vonala ugyanott lejjebb van, vagyis utóbbi vékonyabb!
Remélem így már sikerül eloszlatni azt az általános tévhitet, miszerint a 0W, 5W kezdetű olajok bármikor "túl" hígak, vagy xW40 létük ellenére üzemmelegen hígabbak, vékonyabbak lennének, mint a hidegen sűrűbb, vastagabb, viszkózusabb 10W vagy 15W kezdetűek. A 0W20 vagy 0W30 vagy 5W30 lehet híg extrém meleg versenytempónál, de nem a 0W vagy 5W tulajdonság, hanem a 20 vagy 30 miatt!
A 0W40 viszkozitási indexe mindig jobb, mint a 15W40-é, laposabb az egyenese, tehát üzemitől hidegebben folyósabb, melegebben sűrűbb.
Az emberek sajnos a többfokozatúságot nem értik, hajlamosak úgy képzelni, mintha a 0W40 és a 15W40 egyenesei párhuzamosak lennének! Az ábrából jól látszik, hogy nem.
Aláírás (nem kötelező megadni)
Téma tudnivalók
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik