Hirdetés

2024. május 22., szerda

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 04:27:44

LOGOUT.hu

Honda topik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#31551) Snoop-y válasza gaga1 (#31549) üzenetére


Snoop-y
veterán

En visszajelzesekre varok hogy dolgozhassak tovabb...
Tobbiek neveben nem tudok nyilatkozni. Valoszinuleg ok lehutok vagy valami ilyesmi ;]

Mondom lehuto haaa IT-s a lelkem itt folottem ;]

[ Szerkesztve ]

New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

(#31552) FrankMonzano


FrankMonzano
őstag

Sziasztok! Mennyire erdemes a 7. generacios civicbol a facelift elottire ranezni? Kb. 9korul vennek autot, a facelift utaniak meg kb 1.2 millatol indulnak.

(#31553) tboy93 válasza FrankMonzano (#31552) üzenetére


tboy93
nagyúr

Nekem Fl elötti van, kb. a legrégebbi a típusból. Rohadni nem rohad ha nincs törve, állítólag javítottak egy csomó hibát később, de azt nem tudom pontosan mit. Ami nálam jelen van a hidegben nyüszögő kuplung, vezetőülés magasságállító mechanikája megy gallyra és emiatt lötyög az ülés, illetve az első futóművemben zörög valami. Váltó probléma nálam nincs, de azt mindenképp érdemes megnézni.

Múltkor egy srác 860-ért vett egy gyönyörű 1.6-ot, szóval nem lehetetlen kifogni a jót-jó áron.

(#31554) FrankMonzano válasza tboy93 (#31553) üzenetére


FrankMonzano
őstag

visszaolvastam a forumban, sokan a fl utani verziokat mondtak. Bar nekem az fl elotti is megfelelne, mivel ennyi egyelore a keret.

Vannak fenn 900 korul egesz jok a hahun.

[ Szerkesztve ]

(#31555) tboy93 válasza FrankMonzano (#31554) üzenetére


tboy93
nagyúr

Persze, ha van ra penzed jobb az FL, de ha nincs en beernem (mint ahogy be is ertem) egy NFL-el :)

[ Szerkesztve ]

(#31556) Snoop-y


Snoop-y
veterán

Na megvan a Nurburgring

New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

(#31557) LógaGéza válasza FrankMonzano (#31552) üzenetére


LógaGéza
addikt

Nekem is FL előtti van (2001-es), csak 3 ajtósba - bár ha most vennék, tuti spórólnék FL-esre :K Na nem azért, mintha ezzel bajom lenne, szimplán csak jobban tetszik :)

"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"

(#31558) BlacKSouL válasza zolynet (#31547) üzenetére


BlacKSouL
addikt

Az a baj, hogy a 10W40-nek az 5W40-hez képest az esetleges árkülönbségen kívül előnye nincs.
És ha a nembrutál magyar télen van mondjuk -5°C, akkor ugyan mindkét olaj a szivattyúzhatósági határon innen van, tehát magyarul az olajpumpa elkezdi nyomni őket pár másodperccel az indítózás után, de rég rossz, ha azt nézzük, hogy mi a szivattyúzhatósági határhőmérséklet, és eszerint választunk olajat... Ugyanis a 10W vagy 5W vagy 0W ezt mutatja meg. Akárki ráguglizhat, hogy ez a határ a 10W-nél, sőt még a 15W-nél is alacsonyabb, mint ami "átlagos" téli magyar hőmérséklet, de mivel most arról kellene beszélnünk, hogy adott hőmérsékleti értéken (legyen a példa szerinti -5°C) mennyire könnyen szivattyúzható az olaj, akkor ott az 5W jobb, mint a 10W, és a 10W is jobb, mint a 15W.
Ez nem olyan, hogy -20°C és +100°C között teljesen azonosan viselkedik a 0W és a 15W, csak -21-en a 15W váratlanul megdermed(megfagy), a 0W meg még bírja. Mert -20°C és +20°C közötti tartományban, de még a +20°C és +80°C tartományban is másképp viselkednek. És a teljes hideg tartományban folyósabb, jobban szivattyúzható a 0W.

A Civicnél a skála 0W20 - 15W40. Tehát a gépkönyv megengedi a 15W40-et is, de 110 000 km és 5 év alatt még sosem tettem 0W-nél "gyengébb" olajat bele. (A gyárban 0W20 -t tesznek bele...)
Ha egy adott időpontban gyártott autóhoz a legalacsonyabb értékű gépkönyv szerinti olaj a 10W40, az nem jelenti azt, hogy az 5W40 olaj, ami későbbi fejlesztésű, ne lenne pont olyan, illetve hidegindításkor még jobb, mint a 10W40. Ha lenne szervizkönyv/gépkönyv-revízió az autóknál, ami elég ritka a mi szintünkön, abban szépen leírnák a régebbi autóknál is, hogy bizony, a 10W40 mellett az 5W40 is megfelelő.

Arról ugyanis a szerelő kollégák elfelejtkeznek, hogy a 0W szivattyúzhatósági határához, vagy a hidegen könnyebb szivattyúzhatóságához vajmi kevés köze van az adott motor kopottságának... Beszélhetünk ugyanis hidegindításról (ami nem konkrét hőmérsékletet jelent, hanem szinte bármilyen környezeti hőmérséklettel azonos hőmérsékletet), hideg üzemről(a környezeti hőmérséklet és az üzemi hőmérséklet közötti folyamatosan emelkedő hőmérséklet), és üzemmeleg állapotról (ez az állandósult, egyenletes tartós üzemhez tartozó hőmérsékleti tartomány, de szűk). Elsőben jobban teljesít a 0W vagy 5W, másodikban is szintén, és a harmadikban elméletileg közel azonos minőségű olajoknál egyforma a kenési teljesítmény.
Már csak azt kell belátni, hogy a szintetikus olajok élettartamban és fáradásban jobban teljesítenek, mint az ásványi olajok, márpedig 10W vagy 15W szinten jellemzően résszintetikus, vagy tisztán ásványi olajról beszélhetünk. 0W 5W esetén esélyesebb a teljesen szintetikus olaj.

Továbbá az API szabvány jelölése is olyan, hogy ha azt írja a könyv, hogy SL vagy későbbi olaj jó bele, akkor nem kell azért az olcsó ásványi SL-t keresni, mert "az is jó bele" (by szerelők) mivel jelenleg SM, SN-nél tartunk, amik hozzák, sőt, túlteljesítik az SL szabványt.

Én azonban senkit nem beszélek semmire, én biztos, hogy 0W30-0W40 olajat fogok az autóba önteni, mert a gépészeti indokok ezt igazolják. A szerelők meg valószínűleg nagy örömmel fognak árajánlatot adni bárkinek egy motorfelújításra, amit simán okozhat a "jó az bele" motorolaj..

Aláírás (nem kötelező megadni)

(#31559) szőröscica válasza BlacKSouL (#31558) üzenetére


szőröscica
addikt

De nem érted, hogy a szerelőisten Imi azt mondja, hogy jó a 10W40? Hát hol szerezted a tribológusi diplomádat, mert ő minimum a harvardon! ;]

(#31560) zolynet válasza szőröscica (#31559) üzenetére


zolynet
addikt

Nem kell kiforgatni. Amúgy pont Ő, tényleg szerelőisten és pont.

#31558 BlacKSouL: értem én, és mint látjátok minden jót megadok az autómnak .. ebben az ügyben makacs vagyok, nem tudsz a 0w40 irányba megindítani ... tudom nem is ez volt a célod
hozzáteszem én nem két sufnitunung Józska szakit mondtam, azért elég sokan hordák az autóikat az említett szakikhoz, akik ha egy kicsit beszélgetsz velük sosem fogják neked azt mondani hogy jóvanazbele :U

[ Szerkesztve ]

Life is too short to stay stock!

(#31561) BlacKSouL válasza szőröscica (#31559) üzenetére


BlacKSouL
addikt

Azért nem azt mondom, hogy az említettek nem állnak hozzá kellő odaadással, odafigyeléssel és alapossággal, egyrészt mert ez szembemenne a többség tapasztalatával, másrészt lehet, hogy 1000 problémából épp 1000-el többet tudnak minimális energiával és költséggel megoldani, mint én tudnék.

De azt gondolom, hogy a tribológiai ismeretek méltatlanul mellékesnek vett ismeretanyag, nemcsak a laikus felhasználóknak, de a szakembereknek is, amiben akár én is bőven csak kezdő vagyok. De sokszor úgy érzem, hogy nemhogy a márkaszervizek, de a független szervizek is sokszor legyintenek a felmerülő kérdésekre. Ahogy bizonyos olajmárkára szerződött szervizek akkor is azt az olajat teszik az autóba, ha semmilyen téren nem felel meg a gépkönyvnek, és a kérdésre a válasz: 1) ez is jó bele, 2) hát nekem erre van szerződésem. Így ugyanis rövidre lehet zárni a vitát, a problémát, és a lehető legkisebb energiával megy tovább a folyamat. Nem veszi el az értékes munkaidőt a vita, vagy okoz gondot az olaj kezelése.

Saját tapasztalat: a városunkban legismertebb független szerviz egyik vezető szervizese meghallgatta a motorra vonatkozó zörej és működési panaszaimat, szerinte semmi baja, de tankoljak bele a legdrágább benzinből, és nézzem meg úgyis előjön-e... Természetesen tankoltam, kipróbáltam, és úgyis fennállt. De ezt tudtam előre, mert tudtam hogy nem ez a baj... Ez egy szakember instrukciója? Tegyem bele a legdrágább benzint, hátha megjavul? Ugyanez az ember biztosan váltig állítja, hogy jó a kocsiba a 10W40 is. Hiszen a gépkönyv ezt írja. Hogyne. Ez igaz, ezt IS. De mi a legjobb bele? 0W40? Ááááá, nem kell az ebbe, fölösleges olyan drága olaj bele... ?? Egy 30 éves zaporozsecbe biztos, de egy pár éves Hondába? És mit jelent a drága? 15 000 km futásteljesítményt miért drága literenként 500 Ft-al drágább, de egyértelműen jobb minőségű olajjal megtenni? Tényleg ezen a 2000 Ft-on múlik a családi költségvetés??

Nem azért drága az autózás, mert újként megadjuk neki a legjobbat, hanem mert korábban mások sem adták meg, és amit most használtautót használunk, ennek viseli a következményeit.

Aláírás (nem kötelező megadni)

(#31562) szőröscica válasza zolynet (#31560) üzenetére


szőröscica
addikt

Tudom, hogy jó szakember, de olaj téren nem mond igazat, de ha annyira sem veszed a fáradtságot, hogy gondolkozz egy kicsit és saját ismereteket szerezz (akár csak olyan mértékben, hogy a mazdás linket elolvasd fentebbről), a racionális, tudományos érveket pedig egyszerűen elengeded a füled mellett, akkor nincs miről beszélgetnünk, locsold továbbra is a fantasztikus 10W40-et imádott autódba, ahelyett, hogy valami normálisat tennél bele. Minden hidegindításnál szándékosan megölöd picit, jó döntés. :)

[ Szerkesztve ]

(#31563) -KP- válasza lehella (#31538) üzenetére


-KP-
addikt

esetleg válasz erre ? engem is érdekelne :))

(#31564) BlacKSouL válasza szőröscica (#31562) üzenetére


BlacKSouL
addikt

Ez már egy karcosabb vélemény, de alapjaiban igen.

Szerintem akkor kezdhetünk el beszélgetni(vitázni?) az olajok viszkozitásáról, ha a beszélgetésben résztvevők fel tudnak rajzolni egy kinematikai viszkozitás - hőmérséklet függvényt, mondjuk berajzolva -30°C és +140°C között a leggyakoribb single grade és multigrade motorolajok függvénygörbéit, elmagyarázza a metszéspontok miértjét és meg tudja mondani, hogy mi az összefüggés a függvénygörbe és a viszkozitási index között.. :)
De szerintem itt kb. le is zárom részemről, nem akarok téríteni, de a logikus gondolkodás sosem árt.

Aláírás (nem kötelező megadni)

(#31565) zolynet válasza szőröscica (#31562) üzenetére


zolynet
addikt

Hagyjuk, nem tudok kinematikai viszkozitás - hőmérséklet függvényt rajzolni.

Life is too short to stay stock!

(#31566) BlacKSouL válasza zolynet (#31565) üzenetére


BlacKSouL
addikt

Áá, én nem adom fel :)

Ebből a cikkből a következő ábrán az látszik, hogy egy 5W-s egyfokozatú (téli), és egy 40 -es egyfokozatú (nyári) olaj viszkozitása hogyan viszonyul egy 5W40-es többfokozatú olaj viszkozitásához a hőmérséklet függvényében.
Az ideális a 10-15 körüli viszkozitási érték elérése az ideális 100°C-os üzemi hőmérsékletnél.
A 40-es olaj 100 °C-hoz tartozó viszkozitási értéke megegyezik a 5W40 melegoldali, azaz 100°C-hoz tartozó értékével. Míg az 5W olaj 0°C-hoz tartozó viszkozitási értéke megegyezik az 5W40 hidegoldali, azaz 0°C-hoz tartozó értékével.
Mivel a melegoldali viszkozitásra méreteznek a gyártók, az üzemmeleg(100°C) motort veszik ideálisnak, ezt vegyük mondjuk 10-es értéknek, ettől nem tér el sem a 40-es, sem a 5W40-es, és nem térne el a 10W40 vagy 15W40 melegoldali, azaz 100°C-on mérhető viszkozitása sem, vagyis egymás függvénygörbéjét 100°C-on egy pontban metszenék.
Csakhogy a 0°C-on mérhető viszkozitás már jelentősen eltér. 0W,5W,10W,15W. Ezekhez 0°C-on már nagyon különböző értékek tartoznak. A cikk legalsó ábráján látszik a különböző többfokozatú olajok összehasonlítása, mivel a függvény logaritmikus, a skála lineáris, ezért látszik, hogy 0°C alatt még sokkal jobban eltávolodnának egymástól az értékek. Vagyis 0°C-on a 0W viszkozitása alacsonyabb, és fölfelé haladva egyre nagyobb. Ha a 10 az ideális, akkor a 0°C-os hidegindításkori 564 érték az 5W30-nak távol áll a 10-től, de sokkal közelebb van, és hamarabb eléri, mint a 15W40 1360-as értéke... Remélem ez a része érthető.

És mivel az lenne a jó, ha mindig 10-es lehetne, minél laposabb a görbe, minél alacsonyabb 0°C-os hőmérsékleti viszkozitásról indulunk a 10 felé, annál jobb a motornak.
Az elsőre linkelt ábra logaritmikus skáláján a lineáris görbe egyértelműsíti a viszkozitási indexet: Az 5W40-es olaj viszkozitási indexe sokkal jobb, mint a másik kettőé: azaz a hőmérséklet változásától sokkal kisebb mértékben változik a viszkozitása.
A 0W40 olajnak még laposabb lenne a görbéje, mert az 5W egyfokozatú görbéje helyett a 0W egyfokozatú görbéjét metszené a 0°C-on, míg a 15W30-nak meg sokkal meredekebb, mert ő meg a 15W egyfokozatúnak a görbéjét magasabban metszené, míg a 30-as egyfokozatúnak a görbéjét meg 100°C-on alacsonyabban metszené. Az adott olaj görbéje(egyenese) meredeksége mutatja a viszkozitási indexet (VI)

Bármi nem világos, tessék kérdezni. Ezt így egy akármilyen szerelő sosem fogja elmesélni és elmagyarázni...

Aláírás (nem kötelező megadni)

(#31567) FrankMonzano válasza LógaGéza (#31557) üzenetére


FrankMonzano
őstag

Koszi a valaszt! Nekem is jobban tetszik a FL nyilvan, egyelore erre van keret, de majd kiderul :).

Tboy: koszi neked is.

(#31568) Winner_hun


Winner_hun
félisten

Olyan nincs hogy egy kezdésnek vékonyabb olaj bemelegedve, vagy kocsit tempósabban használva túl vékony lesz? Vagy ez hülyeség? Megmondom őszintén nekem rémlik egy ilyen de lehet keverem valamivel:B

► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ

(#31569) szőröscica válasza Winner_hun (#31568) üzenetére


szőröscica
addikt

Két különböző gyártó különböző olajai nem egyformák. Két eltérő 10W40-es olaj esetében is előfordulhat, hogy bár mindkettő 40-es melegoldali értékkel bír, az egyik hígabb mint a másik. Ezért természetesen lehetséges, hogy találsz olyan 5W40-es vagy 0W40-es olajat, ami az azonos melegoldali szám ellenére üzemi hőmérsékleten kicsit hígabb lesz mint egy 10W40-es, de hangsúlyozom, ez simán előfordulhat egy másik féle 10W40-re átváltáskor is. Ez a magyarázat arra, hogy a kolléga autója miért ette az 5W40-et, mikor a 10W40-et nem tette. A legtöbb olaj tech sheetjét le lehet tölteni az internetről, ezeken szerepelnek az olaj viszkozitására vonatkozó információk különböző hőmérsékleteken, össze lehet őket hasonlítani.

Egyébként arra, amit leírtam jó példa az Eneos Sustina 5W30 esete. Előtte sokáig 0W30 olajat használtam, most tettem bele először 5W30-as Sustinát, ami elsőre visszalépésnek tűnhet, hiszen mint megbeszéltük, a 0W-s olajak jobban kennek hidegindításkor mint az 5W-sek. Azonban összehasonlítva a Castrol Edge Turbodiesel 0W30 és a Sustina 5W30 tech sheetjét kiderül, hogy a Sustina minden hőmérsékleten hígabb olaj, inkább a 0W20-asokhoz van közel, számomra nem is teljesen világos, hogy miért 5W30-as jelölést kapott. Egyébként a 200 ezer km-t futott, alapjaiban meglehetősen öreg (először 14 éve jelent meg common rail technikával ez a motor, de a blokk sokkal régebbi autókban is benne volt már) konstrukciójú motorom egy grammot nem eszik belőle.

Érdemes olvasgatni, összehasonlítani olajakat mindenképp, mert csak jót teszel az autódnak, ha a 10W40-nél jobb hidegindításkori tulajdonságokkal bíró, teljesen szintetikus, modern olajat használsz. :) Mikor reggel indítok, azonos külső hőmérséklet mellett hallhatóan könnyebben forgatja meg az indítómotor, mint egy rosszabb olajjal.

[ Szerkesztve ]

(#31570) zolynet válasza BlacKSouL (#31566) üzenetére


zolynet
addikt

Elolvasom, nem tolom én el magamtól az okosságot, szó nincs róla.
Amúgy pont arra gondoltam amit Winner írt.

Illetve még annyira, hogy én kicsit extrémebb körülményeken is használom az autót. Értem ezalatt, hogy nyáron is voltam pályázni, bár mint írtam soha többet eszement melegben, én voltam a hülye, mind1, a technika bírta csak a szett yellow ebc betétek bánták.
Namármost ha ideális esetben 24-25fok környékén ~30percig nyelezem az autót, akkor a vékonyabb olaj (ezesetben legyen 5w40) vs 10w40 a jobb? Racing módban nem jobb a kicsit vastagabb olaj?
Na elolvasom majd a szösszenetet, van lementve pár olajos cikk, amit még nem olvastam el, hamarosaaaaan...

Life is too short to stay stock!

(#31571) szőröscica válasza zolynet (#31570) üzenetére


szőröscica
addikt

Az 5W és a 10W csak azt mutatja, hogy hidegen melyik mennyire folyik, mivel utánuk a szám megegyezik, mindkettő 40, ezért üzemmelegen minimális különbség lesz köztük, erről írtam, hogy a tech sheeteken meg lehet nézni. Még mindig a 0W40-et ajánlom neked, azzal meghajthatod nyugodtan pályán is, de reggel nem fog szenvedni a motor a rossz kenés miatt.

(#31572) tboy93 válasza zolynet (#31570) üzenetére


tboy93
nagyúr

Erre en is kivancsi lennek, marciusra kihivott egy haverom toyotas palyanapra kakucsringre :)

(#31573) Snoop-y válasza zolynet (#31570) üzenetére


Snoop-y
veterán

Hat a huzott autokhoz ami mar nem gyari erteken fut pl STI eseteben is 15W50 -et hasznalt Prodrive is. En is azt hasznalok de csak nyaron!

New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

(#31574) BlacKSouL válasza Winner_hun (#31568) üzenetére


BlacKSouL
addikt

Alacsony viszkozitási indexű olajok hidegen sűrűbbek, melegen hígabbak, mint az ugyanolyan SAE viszkozitási számmal jelölt magasabb VI-ű olajok. Mivel a függvény logaritmikus, az üzemi hőmérséklet fölött kevésbé változik a viszkozitás, mint az alacsony tartományban.
Tehát elképzelhető, hogy egy 0W30-as, vagy egy 0W20-as olaj nagyon nagy nyári melegben, elégtelen hűtésnél, magas fordulaton járatva "túlmelegszik", és jobban elvékonyodik, mint az ideális, de ezt egyrészt elég nehéz üzemszerűen előidézni, másrészt viszont ezért van 0W40 vagy 5W40-es olaj.
Tehát az xW30-as olaj, jobban el fog vékonyodni 100 fok fölött, mint az xW40-es, nyilván, hiszen a 30-as egyfokozatú olaj egyenese alacsonyabban van 100°C-nál, mint a 40-esé. De ehhez a 0W, 5W, vagy 15W hidegoldali résznek nincs sok köze, hacsak nem annyi, hogy a 10-15W már részszintetikus vagy ásványi, amik alapvetően gyengébb viszkozitási indexet tudnak, tehát meredekebb lesz az egyenesük, vagyis 100 fok fölött hirtelenebbül vékonyodnak. A magyar nyári 40°C-ban jól meghajtva egy autót nem indokolja a 40-nél magassabb melegoldal, és nem fog elvékonyodni, függetlenül attól, hogy 0W, vagy 15W van előtte, mindazonáltal extrém esetben a lapos egyenessel rendelkező 0W40 kevésbé fog vékonyodni, köszönhetően a magas VI-nek, és a szintetikus létnek mint a 10W40 a résszintetikusságával.

Az a baj, hogy nem esik jól rajzolni, mégis inkább megrajzoltam de próbáld meg ezen elképzelni. [mindegy, bennehagyom] : Az 5W olaj egyenese alá képzelj el még egy párhuzamos egyenest, a 0W-ét, és fölé még kettőt a 10W és a 15W-ét. Kis szünettel rajzolj be még a 40-es egyenese alá 2-t, a 20-ast, a 30-ast, és egyet fölé, az 50-est. Ha megvannak a párhuzamos vonalak, akkor a 0°C-nál, meg a 100°C-nál rajzolj egy függőleges egyenest. Ezután az 5W40 szaggatott vonal mintájára kösd össze a 0W 0°C-át 3 külön egyenessel a 20, 30, 40 olajok 100°C-pontjaival, túlnyúlva a pontokon, és megkapod sorban a 0W20, 0W30, 0W40 egyeneseit. Ugyanígy az 5W 0 fokos pontját a 20,30,40 pontokkal 100°C-nál. És így tovább. Jó kusza lesz, úgyhogy csak a szélsőségeket érdemes kiemelni: 0W40 és 15W30. Az előbbié egy lapos egyenes lesz, az utóbbié egy erősen zuhanó. És éppen a 15W30 erős zuhanása miatt fog az az olaj hamarabb vékonyodni, ha véletlenül 100°C fölé megy a hőmérséklete, mint a 0W40. De az üzemi hőmérséklet környékén teljesen azonos értékük lesz...
Remélem a rajzból látszani fog a lényeg: Bal oldalon az a jobb olaj (a zöld) amelyik lejjebb van, míg 100°C fölött az, amelyik feljebb van(ez is a zöld).

Ezért mondjuk mindenkinek már 1 napja, hogy pl. a 10W40 annyival másabb az 5W40-nél, hogy hidegben szarabb, melegben meg ugyanolyan. HA meg túlmelegszik? Az 5W lassabban vékonyodik el. Ennyi a lényeg. Két 10W40-es olaj közül meg az lesz a jobb, amelyiknek magasabb a viszkozitási indexe, mert az vékonyodik kevésbé a véletlen túlmelegedéskor.

(Ha valaki ezt végig érti, felmerülhet a kérdés, hogy a pontok összekötözgetése után hogy lehet két 10W40-es olajnak különböző meredeksége(VI), ha ugyanazokat a pontokat kéne összekötni: nos, a valóságban az azonos gyártó azonos típusú olajait kell összehasonlítani, mert a két különböző gyártó és típusú olajai esetében az "egyfokozatú alapolajok" egyenesei sem fognak megegyezni, tehát máshová esnek az adott olaj saját 0W, 5W, ... 20, 30, 40 egyfokozatú egyenesei, mint a másikéi.)

Aláírás (nem kötelező megadni)

(#31575) vekk200


vekk200
tag

Nagyon oszlanak avélemények nekem 5w 40 et ajánlották bele.. :)

(#31576) BlacKSouL válasza zolynet (#31570) üzenetére


BlacKSouL
addikt

Utolsó, és ígérem befejezem :)
Winnernek is.

Móricka ábra, de az előző függvénygrafikont alapul véve megrajzoltam a 0W40, 5W40, 10W40 olajok egyeneseit.
A függőleges tengely a viszkozitás(fölfelé sűrűbb, mézesebb, lefelé hígabb, folyósabb) az előzővel megegyezően logaritmikus skálával, vagyis fölfelé egységnyit haladva egyre nagyobb a változás, lefelé haladva egyre kisebb. Ez fontos, mert a közös metszésponttól balra és jobbra egységnyit haladva balra nagyobb, jobbra kisebb különbség adódik az egyes színes vonalak(olaj viszkozitások) között.
(A 0W,5W,10W fekete egyeneseket a -40°C - +40°C szakaszon van értelme berajzolni, fölösleges a 100°C környékéig elhúzni, a 30,40 fekete vonalait pedig kb. 60 és 150°C között, hiszen úgyis az adott pontokat kötjük össze.)
Ahol metszik egymást 100°C-nál, legyen ott 10-es a viszkozitás, az a tökéletes. Amint látszik, a 10W40 a közös metszésponttól balra, tetszőleges hideg hőmérsékleten vizsgálva sűrűbb, mint a 0W40-es ugyanott, ugyanakkor - és erre hívnám fel a figyelmet ! - a metszésponttól jobbra, vagyis a túlhevülő motor tartományában a 0W40 közelebb van a 10-hez, vagyis kevésbé híg, mint a 10W40, aminek a vonala ugyanott lejjebb van, vagyis utóbbi vékonyabb!

Remélem így már sikerül eloszlatni azt az általános tévhitet, miszerint a 0W, 5W kezdetű olajok bármikor "túl" hígak, vagy xW40 létük ellenére üzemmelegen hígabbak, vékonyabbak lennének, mint a hidegen sűrűbb, vastagabb, viszkózusabb 10W vagy 15W kezdetűek. A 0W20 vagy 0W30 vagy 5W30 lehet híg extrém meleg versenytempónál, de nem a 0W vagy 5W tulajdonság, hanem a 20 vagy 30 miatt!
A 0W40 viszkozitási indexe mindig jobb, mint a 15W40-é, laposabb az egyenese, tehát üzemitől hidegebben folyósabb, melegebben sűrűbb.
Az emberek sajnos a többfokozatúságot nem értik, hajlamosak úgy képzelni, mintha a 0W40 és a 15W40 egyenesei párhuzamosak lennének! Az ábrából jól látszik, hogy nem.

Aláírás (nem kötelező megadni)

(#31577) honda23


honda23
aktív tag

6 gen hondába csak is 5w40. 10w40-től rossz hidegindításom volt(aral, castrol, total) mindkét 6 gennél, sőt szelephézag hangom is volt hidegen, nem is kicsi. 5w40 teljesen szintetikus, ha jó a motor, nem is eszi egyáltalán, egyik sem ette. Motul vagy eneos, nekem többi nagy részben felejtős, bár biztos van még jó olaj, ami teljesen szintetikus. És igen, a hidegoldal nagyon sokat számít.

nincsen lehetetlen, csak tehetetlen

(#31578) CB válasza BlacKSouL (#31576) üzenetére


CB
senior tag

Köszi.
Most megerősítetted bennem, hogy nem döntöttem rosszul, mikor ellenkeztem a Honda szalonnal, és nem engedtem beletenni a 10w-40 -es olajat. Helyette én vittem a 0W-20 -as eneos olajat.
Hosszútávon szerintem jól fogok járni, főleg azért, mert sok rövid távot megyek a kisvárosban.
Sajnos megfenyegettek, hogy elveszítem a garanciát, ha nem a szalon olaját teszem az autóba, pedig a könyv is a 0W-20 -at írja elő.

[ Szerkesztve ]

40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.

(#31579) BlacKSouL válasza CB (#31578) üzenetére


BlacKSouL
addikt

Honda szalon=márkaszerviz=kötelező lehúzás...megy az állandó cigánykodás, sunyiság, meg akarnak fejni a lehető legjobban, megvezetve, átverve. És azt hiszed mennyire jól jártál, mert ők mégiscsak értenek hozzá...lófaszt, már bocsánat..

Ha a gépkönyvben szerepel, nem tagadhatják meg, hogy más olajat tegyenek bele, mint amire ők leszerződtek valakivel. Persze ilyenkor bevált gyakorlat, hogy a használt olajra kezelési költséget számolnak, vagyis ezzel húznak le, ha már az olajjal magával nem tudnak.
Persze hogy ragaszkodnának ahhoz, hogy a megvásárolt 2 hordó azaz 400 liter olaj literét vették 1800-ért, eladják neked 4000 Ft-ért...
Leszarják ők hogy te a jobbat akarod az autódnak, ők meg vastag hasznot akarnak rajtad húzni az olcsón vett olajukkal.

Aláírás (nem kötelező megadni)

(#31580) m3tr0 válasza honda23 (#31577) üzenetére


m3tr0
senior tag

Nekem meg 10W40 van benne(Valvoline),előtte is az volt semmi baj nincs vele.

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3

(#31581) Shamat válasza m3tr0 (#31580) üzenetére


Shamat
aktív tag

Nekem is 10W40, Castrol Magnatec. 6Gen VTi. Szereti. :K

DEAD LIKE ME

(#31582) p87


p87
senior tag

Üdv!
Igazából nem annira kapcsolódik a topichoz, csak annyiban hogy Honda autóva történt. :)
Megáltam járdán pár percre erre egy köcsög vamzer előlről hátulról lefotózta a kocsit.
Magánember volt, mit tud tenni, bemegy feljelent?
Ha megmutatja a képeket elhajtják vagy elfogadják?

(#31583) Winner_hun válasza p87 (#31582) üzenetére


Winner_hun
félisten

Te szabálytalankodsz és a másik a köcsög vamzer? Gratulálok.. lehet csak a parkolási szégyenfalra kerülsz fel oszt jónapot.

► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ

(#31584) LógaGéza válasza Shamat (#31581) üzenetére


LógaGéza
addikt

Most nekem is ez került bele, Eneos 5W30-at vittem, azt mondta rá, hogy az nem jó... Mondjuk előtte nem tudom mi volt benne, de azt megette mindet, ebből kb. 2000km alatt nem fogyott (legalábbis a nívón nem látszik).
Viszont a fentieken felbuzdulva következő olajcserénél bepróbálok egy Motul 8100 5W40-et...

Ahogy most itt olvasgattam egy kérdés merült fel: mi az optimális üzemi hőmérséklet?
Ugyebár volt egy olyan "problémám", hogy nem megy egy bizonyos szinttől feljebb a hőmérőm, amit én alacsonynak találtam. Akkor cseréltem termosztátot, semmi nem változott...
Most egy kisebb út után megnéztem OBD2 adapterrel, Torque max 84 fokot mutatott. Ez mennyire jó hőmérséklet?

"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"

(#31585) szőröscica válasza LógaGéza (#31584) üzenetére


szőröscica
addikt

Helyette az ásványi 10w40 ment bele? Lol
Bocsánat, fél-szintetikus a magnatec 10w40. A lényegen nem változtat, a castrol legolcsóbb, legszarabb olaja.

[ Szerkesztve ]

(#31586) Shamat válasza szőröscica (#31585) üzenetére


Shamat
aktív tag

Nekem most esedékes az olajcserém, eddig azt hittem, hogy jó minőségű ez az olaj. Viszont ha ez ilyen gyengusz, akkor inkább másik olajat fogok mostantól használni. Ajánlasz nekem vmi jót? Illetve akkor próbáljam ki én is az 5W40-et? :F
Én 7000 kilométerenként cserélem, ez idő alatt nagyjából egy litert kell utánatöltenem.
Még egykét kérdés: olajteknőt érdemes levennem kitisztítani? Visszaszerelésnél a gumitömítésen kívül kell még cserélnem valami mást?
Köszönöm előre is! :R

[ Szerkesztve ]

DEAD LIKE ME

(#31587) szőröscica válasza Shamat (#31586) üzenetére


szőröscica
addikt

Nem nagyon rossz olaj, de szerintem egy VTI megérdemel egy rendes, teljesen szintetikus olajat. Ha Castrolnál akarsz maradni, akkor az Edge-ből van 5W40 és 0W40 is, azok full szintetikus, komolyabb olajok. :) Sokáig én is azt használtam, teljes megelégedéssel. Most Eneos Sustinára váltottam, de az még egy árkategóriával fentebb van, ha nem extrém körülmények között használnám az autóm, maradt volna az Edge 0W30.

(#31588) Shamat válasza szőröscica (#31587) üzenetére


Shamat
aktív tag

Mindenképpen megérdemli, nagyon korrekt gépes, imádom. Váltani fogok akkor, köszi az infót. :K :R

DEAD LIKE ME

(#31589) LógaGéza válasza szőröscica (#31585) üzenetére


LógaGéza
addikt

Ő pedig erre esküszik.
Na midegy, következőleg meghagyom, hogy csak azt tegye bele, amit én viszek :K

Más:
Elképzelhető, hogy a 7G Civic Trip mérője 999,9KM után lenullázódik, kvázi átfordul? Azért tartom érdekesnek, mert ez ugye már "digitális", de viszont két hete direkt nulláztam, most néztem, és 48KM van rajta, pedig az 1048 inkább fedné a valóságot :U

"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"

(#31590) EQMontoya válasza LógaGéza (#31584) üzenetére


EQMontoya
veterán

Eneos 5W30 ne lenne jó? :)
Aki ezt mondta, röhögd pofán, elég jó cucc az.

Same rules apply!

(#31591) p87 válasza Winner_hun (#31583) üzenetére


p87
senior tag

Hát most figyelj, bérházas övezet semmi parkoló, forgalom semmi, felálltam a járdára még vártam pár percet.
Most ezt miért fáj az embereknek, hogy egyből elkezdjen fotózni?
Nem úgy álltam, hogy forgalmat akadájozzak, vagy mozgássérült helyre...

(#31592) Winner_hun válasza p87 (#31591) üzenetére


Winner_hun
félisten

Aki körbefotózott ő látta hogy mikor álltál oda? Tudta hogy meddig akartál ott maradni?

► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ

(#31593) p87 válasza Winner_hun (#31592) üzenetére


p87
senior tag

Utánnam érkezet, de mikor kérdőre vontam mit fotóz mondtam hogy mindjárt megyek, bement a házba de 2-3 perc múlva jött ki akkor már látta, hogy megérkezett akit vártam és ülünk a kocsiba.

(#31594) BlacKSouL válasza LógaGéza (#31589) üzenetére


BlacKSouL
addikt

A szám átfordul, de nem nullázódik le.
8G-ben legalábbis 9999,9 után 0,0 jön, de az erre vonatkozó addigi fogyasztási átlag értéke nem változik, tehát ha 9999,9 kilométeren mondjuk 5,9 volt az átlag, akkor utána 0,1-től is 5,9-el számol tovább, tehát tudja ő, hogy az már 10 000,1 csak nem tudja kiírni. :)

Viszont nem teljesen értem. Ha két hete nulláztad, akkor azóta vagy 1048 km-t mentél - akkor lásd fönt - vagy 48 km-t, akkor meg az 48 km ;]

Aláírás (nem kötelező megadni)

(#31595) Napfénysüti válasza szőröscica (#31585) üzenetére

Pont arról váltottam Eneos Hyper Premium 5W40-re. Mondjuk bajom a Castrollal se volt csak szerettem volna a kocsinak még jobbat adni. :)

Més que un club!

(#31596) BlacKSouL válasza szőröscica (#31587) üzenetére


BlacKSouL
addikt

Én végigpróbáltam a Castrol Edge Sport/FST 0W40, 0W30, illetve a Mobil1 0W30, 0W40 verziókat, és amellett, hogy a C.Edge nem teljesen fedi az ACEA gépkönyv szerinti követelményeit, a Mobil1 olajaival mintha zökkenőmentesebb lett volna a hétköznapi élet. 8gen márkatársak nagyon esküsznek a Castrolra, nekem a próbálkozások azt eredményezték, hogy a könyv szerinti összes kritériumnak megfelelő M1 0W40 tűnik ideálisnak.
Attól még lehet, hogy más motorba más felel meg jobban.

R18A2 motor követelményei: ACEA A1/B1 vagy A3/B3, API SL vagy jobb, 0W20 - 15W40 viszkozitás.
Castrol Edge FST: ACEA C2/C3, API SM, 0W40
Mobil 1 NewLife: ACEA A3/B3/B4, API SM, 0W40

Titanium FST-vel ugyanaz a baj, C3-as

Aláírás (nem kötelező megadni)

(#31597) CB válasza BlacKSouL (#31596) üzenetére


CB
senior tag

Ha már ennyire témánál vagyunk, kérdeznék tőled.

Honda CR-V 2.0 Benzin Automata 2013. november

A gépkönyvben ez az olaj előírás szerepel.
Az enyém nyilván a "szervizre emlékeztető rendszer nélküli európai típus
Az olaj, amit belerakattam, az Eneos 0W-20 API SM

Ez most akkor megfelel az előírt szabványnak, vagy nem?
Mert az előírt szabvány az európai ACEA A1/B1, A3/B3, A5/B5 vagy magasabb fokozatú

40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.

(#31598) LógaGéza válasza BlacKSouL (#31594) üzenetére


LógaGéza
addikt

Ez a baj, hogy nem tudom pontosan mennyit mentem, ezért kellett volna a pontos eredmény. Tankoláskor fel szoktam írni a teljes kilométeróra állást a blokkra - viszont egyszer elfelejtettem, akkor lenulláztam a Trip A-t. Tegnap néztem volna, hogy kiszámolom (teljesből kivonom a A-t), de csak 48km volt rajta, ami enyhén vicces, mert bőven 1000 felett kellett volna lennie...

"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"

(#31599) BlacKSouL válasza CB (#31597) üzenetére


BlacKSouL
addikt

Bár nem vagyok nagy ismerője az Eneosoknak, a 0W20 alapján ez Premium Ultra lesz.
Tudtommal annyi a történet, hogy az ACEA egyszerűen nem minősítette (még?) ezt az olajat, vagyis nem kapott hivatalos besorolást. Így az API szabványt kellene alapul venni. Azonban a két minősítő intézet más módszerrel minősít, vagyis nem egyértelműen megadható, hogy adott ACEA minősítés melyik API minősítésnek megfelelő. Általában a tengerentúli a megengedőbb, vagy inkább nagyvonalúbb, az ACEA a szigorúbb, vagy pontosabb megadás, mivel SM minősítésű olaj lehet A1/B1, de akár A5/B5, vagy C2/C3 is.
Hülye a gépkönyv is, bár valami logika volna benne, sajnos szimplán lefordították a nemzetközi egységes könyvet. Mert ugye az első két verzió európai, a harmadik tengerentúli. Ezért előbbieknek ACEA szabványt adnak meg, az utolsónak API-t. A gond az, hogy csak. :)

Feltételezve azonban, hogy a motor maga konkrétan nem különbözik az európai és a tengerentúli modellekben, így ha az utóbbihoz az SM (vagy későbbi/jobb SN) minősítésű megfelelő, akkor az Eneos PU 0W20 SM-ként megfelelő lehetne. Mivel az autóhoz ACEA szerint A1-A3-A5 is meg van adva, én csak remélem, hogy ez az olaj nem C2 vagy C3 besorolást kapna ACEA-ban. :)
Cx ugye a kifejezetten katalizátorkímélő olajtípus (mod: pontosabban a gáz "utókezelés"-t is alkalmazó motorokhoz), de tudtommal a C-s olajok akkor használhatók (egyébként)katalizátoros autóban, ha a könyvük kifejezetten ezt írja elő. Létezik továbbá - a bonyolultság kedvéért - hibrid vagy semleges olaj, mely mind az A3/B4, mind a C3 minősítést megkapja. Ez önthető abba is, ami A3-at kér, és olyanba is ami C3-at. Gondolom ebben a katalizátorra vonatkozó adalék pont a határon van.
Nem mondom, hogy a C3-as olajtól tönkremegy a motor ami A1/3/5-t kér, de azért nem véletlen az az előírás, nem csak a hecc kedvéért írják ezt elő.

Viszont, az Eneos Premium Ultra 0W30 az meg ACEA C3 ! ;]

[ Szerkesztve ]

Aláírás (nem kötelező megadni)

(#31600) BlacKSouL


BlacKSouL
addikt

Ezzel kedveskednék a 10W vagy 15W olajakat használó kollégáknak :D

Illetve szorgalmi feladat annak aki szeret olvasgatni

[ Szerkesztve ]

Aláírás (nem kötelező megadni)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.