Egy Ladánál még oké mikor az ember pepecsel a karbival, szívórészt polírozgat, kartergázszűrő, hőárnyékoló szívóoldalra, torlólevegő bevezetés stb.
De egy szaros chipcsere egy szaros 60 lovas kocsiba.....
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [bitpork:] Vasarnapi Iza csinazta ebed
- [Re:] [cappa72:] Új családtag: Alfa Romeo Giulietta 1.4TB
- [Re:] [bitpork:] 2024 phautós tali ?
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Hozzászólások
#90933760
törölt tag
#90933760
törölt tag
Átment volna az csak egy kis lendülettel.
Itt a probléma azzal van, hogy meglátják 4x4, exdrájv, Michelin stb. És onnantól azt hiszi, hogy egy ilyenbe ül. Mert mocskosul fingja sincs a legtöbb embernek, hogy amibe ül és vezeti az hogy a büdös rohadt életbe működik egyáltalán. És egy autóvezetéshez ugye azért az se lenne utolsó szempont. Nem csak pedált kell nyomogatni meg kormányt tekergetni.... Na meg a gyártók marketing bullshitjei, amit az ilyen hozzáértő emberek be is kajálnak.
Dany007
veterán
Mindig felmerül bennem a kérdés ha valaki ennyire buta hogy lehet annyi pénze, hogy ilyen autót vegyen? Nem értem én ezt...
MunezXBK
nagyúr
Plusz ilyen felnikkel?
tomcsi23
veterán
Lehet, elég lett volna benézni a menübe és megemelni a hasmagasságot.
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
runner 125
nagyúr
Egyik barátomnak ugyanilyen van, de minimális amit tud emelni. 3-4 cm talán.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
whitezo88
nagyúr
ha már szó volt az EP helyekről: mai hír hogy az egyik nagy párt EP-listáján "nyugdíjaznak" (vagy jutalmaznak) pár mostani emberkét. illetve 3. helyen ott figyel az egyik fontosabb képviselő fiacskája (aki eddig EP-delegáció titkár volt akármi is legyen gyakorlatban az, de kb csak aktatologatás szerintem)... jó dolog közel lenni a tűzhöz.
8th
addikt
"Mr.Alkohol" itthon már vállalhatatlanná vált a pártja számára ezért őt is EP-be üzik. Én személy szerint szarok a politikára, nyugodtan megnyalhatják a golyóimat jobbról és balról egyaránt...
[ Szerkesztve ]
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
DeFranco
nagyúr
Te is kint vagy? Nekem is van ismerősöm kint
zoo8800
veterán
Nem vagyok kint
[ Szerkesztve ]
rip and tear, until it is done
#90933760
törölt tag
[link]
Odébb rakta ám. xDrive ilyenkor mit csinál?
BlacKSouL
addikt
Ilyen izzót vajon hol lehet beszerezni?
Aláírás (nem kötelező megadni)
MunezXBK
nagyúr
Ha jól látom, 24V-os. Kamionos bót?
BlacKSouL
addikt
Igen, 24V-os. Sajnos a teljesítményt nem tudom, de optikai vizsgálómikroszkópba kell...teljesen vicces módon.
Aztán hol van ilyen kamionos bót? Csak mert itt Nógrád megyében nem nagyon tudok róla.
Aláírás (nem kötelező megadni)
fireproof
őstag
!Overdose!
őstag
Olyan korán még rendben lesz.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
MunezXBK
nagyúr
Ott én sem.
fireproof
őstag
.
[ Szerkesztve ]
Melack
veterán
Trapéz emelőt és kerék kulcsot keresek. Nincs valakinek eladó ?
Ex-Informatikai Szolgáltató Asztali Munkatárs
runner 125
nagyúr
Sziasztok,
Egy kérdés: az autó csomagtartója táviránytóval nyitható, de sajna csak a zár. Az ajtó nem emelkedik fel magától.
Szerintetek ezt meg lehet oldani utólagosan valahogy?
Ilyesmire gondolok, bár itt valamilyen motor emeli az egészet.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
Dany007
veterán
Szvsz elég a teleszkópot lecserélni valami erősebbre.
A Volvonál nem tudom hogy van de nekem az Omegát - meg szvsz az összeset - egy teleszkóp tartja fent. Namármost ha ebből erősebbet raksz bele (meg van adva KN-ban) akkor nemcsakhogy fent tartja, hanem ki is löki amint a zár kinyit.
runner 125
nagyúr
Erre gondoltam már én is, csak ebben az esetben a lecsukás kevésbé lesz "komfortos".
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
Felejtsd el szvsz. Ha ilyen kő keress egy oljantot ami gyárilag tudja. Soha nem lesz olyan.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Dany007
veterán
Így van, de sokkal vagányabb, hogy gombnyomásra kinyilódik és nem csak a zár!
A lecsukáshoz meg valamivel több erő kell majd.
Hát, ezt ki lehet számolni... Kell hozzá egy rugós erőmérő. Fizikaóráról lopni egyet azt kész is. Megnézed hány N erő kell a felnyitáshoz. És megnézed hány kn-os a jelenlegi teleszkópod. Hozzáadod és olyat keresel az adott méretben. Így minimalizálni tudod a lecsukáshoz szükséges erőt is.
Mindenesetre még így is kevésbé macerás, mint motoros emelőt bekötni...
Olyan sok amúgy biztos nem kellhet hozzá. Azt érzed, mikor kézzel felhajtod. A Mondeo szintén lépcsőshátú. És mikor kinyitom, illetve megnyomom a gombot, csak egy picit kell rajta lökni fölfele és már megy is magától és megtartja.
runner 125
nagyúr
Miért?
Még, ha nem lenne a távirányítón külön csomagtér nyitás, akkor azt mondom oké, mert tényleg gagyi, ha külön távirányítóval van megoldva, de itt az elektromos nyitás már adott, csak a felemelés, vagy a fellendítést kellene megoldani valahogy.
A lecsukást nem akarom módisítani, maradhat manual, de pl. tele kézzel mennyivel megkönnyítené a bepakolást, ha nyitást követően egyszerre feltolná.
Dany007
Köszi, megpróbálok utánajárni.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
Miért-miért...állandóan csak az akadékoskodás, ahelyett h befogadnád az öreg malac bölcsességét.
Ha erősebb rugókat raksz béle (teleszkópot tetszés szerint) akkor a holtpont után ütni fog. Én az alfával jártam úgy hogy lehetett benne fokozatokban állítani, de már a legbelső álláson is gyenge volt. Kapott újat oszt amikor elkezdtem felfelé nyitni olyan csapódott h a pántok elkezdtek megvetemedni. Igaz hülye voltam mert az újat is a legerősebb álláshoz raktam élből
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
runner 125
nagyúr
Háttő, az olasztól a svédacél' tán csak eltér.
De, az komoly, h egy erősebb teleszkóp elnyomta a felnyílószerkezetet.
Nah mind1, még google-zgatok.
Pl. biztosan létezik motoros 'teleszkóp', amit rá lehetne kötni a zár elektromosságára, s így máris megoldva.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
ÉS végálláskapcsoló? Meg hasonló apróságok?
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Dany007
veterán
Kell beépíteni egy fékezőt! Nem olyan nagy eresztés.
Most hülye hasonlat, de a konyhabútorom ajtói is így működnek. Teleszkóp nyomja ki - nem gombnyomásra - és visszacsukva van egy fékező, ami nem engedi erővel becsapni! Hanem szép lassan. Na ugyanez kéne a nyitásra is megoldani a végénél. Nem lenne nagy ekecs megoldás és most így hasra ütve szvsz ezek a bútorajtó fékek is bőven elegek lennének hozzá.
Egyébként ha tényleg akkora erővel rántja ki a csomagtartót akkor bizony igazad lehet, elismerem.
Még mindig azt mondom, utólag elektromosan, motorral megoldani sokkal macerásabb és több a buktatója.
[ Szerkesztve ]
#90933760
törölt tag
Vasútállomáson emlékszem ilyenek voltak a bazi nagy ajtók. Kinyitottad és elengedted úgy elindult azt hitted kiszakad, majd az utolsó 30 centin szépen lelassul és pihepuha becsukódott. Mekkora szar, tök bírtam.
Na meg kell egy sörcsap, mobil grill, meg egy felfújható guminő is végszükség esetére...
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Dany007
veterán
Áh ide nem kell akkora erő... A lépcsőshátúnak legtöbb esetben csak egy kis pöccintés elég és már fent is van, tartja. Picivel kell több, hogy magától felvigye, de ugye akkor ahogy a malac mondta tényleg minden alkalommal feszítene egyet a nyitópántokon, ami hosszútávon nem egészséges. Na ezért kellene a fékező a végére. Ha már úgyis motort szerelne a csomagtérbe ez a kis pici szerkezet nem lenne semmi ahhoz képest.
@bitpork:
Oh éreztem, hogy ez lesz! De ezért is írtam, hogy még így is egyszerűbb és kevesebb " belenyúlást" igénylő munka, mint komplett emelőmotort / elektronikát meg ahogy írtad is végálláskapcsolókat szerelni a szép Volvo-ba.
[ Szerkesztve ]
#90933760
törölt tag
Biztos hogy van valami ilyen spéci telkó ami erősebb, de a végén lelassul és nem bassza fel az ajtót az égbe.
runner 125
nagyúr
Blum?
Pont olyan fékes felnyílók lesznek az enyémben is, ami pont 1 hét múlva készül el.
Valami hasonló speckó teleszkópra gondotlam első körbe, ami mondjuk nyitáskor erős, majd szépen egyenletesen "elveszti" az erejét, s lecsukáskor végig könnyed.
Tudom, speckó igény, de megoldható.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
Dany007
veterán
Asszem az igen! Bár vigyázzatok vele... Mert azóta amióta megvan, ha másnál vagyok akaratlanul is teli erővel ba...om be a konyhaajtókat! Anyósnál és anyáméknál is csapkodni szoktam, mert annyira hozzászoktam, hogy itthon lehet, mert a fék megfogja!
Elképzelhető, hogy van ilyen teleszkóp. De nekem még újdonság lenne. A kérdés csak az, hogy lehet-e kapni a Te méretedben megfelelő erősségűt. Mert azért a méretet tartani kéne, nem lenne jó a pántban / pánton átszabni bármit is. No, de kíváncsi leszek mi lesz. Emlékeim szerint 2-3-4 ezer forintért lehet már kapni / db. Egy próbát megér! =)
#90933760
törölt tag
[link]
A professzionalitás.
Amúgy ilyennel megyek én is legtöbbször, csak valamivel nagyobb azért. Jah, de nem ám AC, hanem egy többországos koppintás. Egy MTZhez lehetne hasonlítani használhatóság szempontjából, azzal a különbséggel hogy a ruszki acél hiányzik belőle. Szóval megy is azért, de sokat baszakszik, szét akar esni, de azért bírja sokáig. És gyenge anyagilag. Röviden jellemezve.
runner 125
nagyúr
Ilyen felépítésű van rokonéknál is, csak Holder. Profi német holmi, kb 70 es évjáratú, de pöcc röff, szőlőbe használják, szüretkor el szoktam kunyizni, nagyon állat.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
#90933760
törölt tag
Sokan gyártanak ilyeneket, jó amúgy ez a felépítés, bár vannak hátrányai. De a simának is vannak, attól függ hol, mire van használva. Ezeket az orrnehéz egyformakerekű darázsderekú felépítésűeket szeretem amúgy én is, mint a sima traktor alakú traktorokat. Az Antonio Carraro meg a Goldoni akik nyomatják, meg még páran, egy ilyennel megyek én is. A többiek gépei inkább ilyen átmenet a kettő között.
Nem írok típust, mondjuk titeket amúgy se nagyon érdekelne. A motorja az olasz, nem gondoltam volna de fasza cucc, én nagyon szeretem. Az elektronika már magyar, illetve itthon lett beszerelve (lámpa meg a műszerfal kb ennyi elektronika van benne hál isten), abból se sok minden működik már, én guberáltam össze a létfontosságú elemeket. Új korában nem működtek az olyanok mint az üzemanyagjelző stb. A visszajelző lámpák fele nem ment.
A váz szlovén egész jó amúgy nem rohad, bár gyorsabban kopnak a forgórészek mint várná az ember hiába zsírozza. A hajtás viszont nyög, búg, csörög, visít, krákog. Minden baja van, új kora óta ilyen. Sokszor van olyan érzésem, hogy na most pár perc és széthullik, de nem még mindig megy. Szóval ilyen. Érdekes. A kuplung már eléggé halott, a fék évek óta nem fog kb ilyen.
A féltengely az eltörött a mint a ropi szántás közben, de többször nem. Az is érdekes egy eset volt. De más baj még nem volt vele különösebben.
Ja hát a komfort az megint más, használhatatlan váltó stb, ember nem tudná elvezeti azokon kívül akik nem ilyenen nőttek fel. A fék azért fog, de teljes súllyal kell ránehezedni és igen ritka eséllyel fog satulni, ez a kényszerABS. A kuplung az valamikor háromszor emel, de kétszer szinte mindig. Valamikor fent fog valamikor alul.
Kifejezetten élmény vele menni. Ismerősnek is ilyen gépe van csak egyel újabb, de azt mondja az is ugyanilyen szar. De menni megy, dolgozni dolgozik, olcsónak olcsó, alkatrész is van és nem is a legdrágábban. Jah.... Ilyen. Mint egy régi MTZ. Dolgozni dolgozik, tökre is megy, alkatrész van, csörögni az is csörög. Teljesen olyan feeling. Csak az egyik 30-40 éves a másik meg 6-7.
[ Szerkesztve ]
Melack
veterán
Nem ismertek valakit, aki Budapest - Miskolc ( - Hangács) útvonalon tudna nekem nagyméretű (sarokülő) garnitúrát szállítani (oda is, vissza is)? Fontos lenne. Előre is köszönöm!
Ex-Informatikai Szolgáltató Asztali Munkatárs
#90933760
törölt tag
Melack
veterán
Alufelnit milyen méretek alapján tudok találni egy Daewoo Nubira III-ra?
Ex-Informatikai Szolgáltató Asztali Munkatárs
MunezXBK
nagyúr
Osztókör, ET szám.
freaghill
őstag
Munez kollega szerint csak 1 elem lehet más színű a hatósági vizsgára (Németországból behozott autó)
Igaz lenne?
Terv, hogy első 2 sárvédő lenne fekete, a kocsi maradék része pedig maradna lila.
Melack
veterán
Ami a féknél volt 114mm, azzal számolhatok akkor itt is? És az ET értéket legkönnyebben honnan kapom meg? Ehhez én még kicsi vagyok, azt hiszem.
[ Szerkesztve ]
Ex-Informatikai Szolgáltató Asztali Munkatárs
MunezXBK
nagyúr
Féknél a tárcsa átmérő van, nem?
ET meg általában szerepel a felnin.
!Overdose!
őstag
Szerintem az osztókörre gondol, ami lehet 114,3 mm.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
Melack
veterán
Az lesz az. Csak a nevekkel nem vagyok tisztában. Tavaszra szeretnék normális alufelnit a kocsira - csak nem feltétlen lesz könnyű megtalálni a rávalót.
Ex-Informatikai Szolgáltató Asztali Munkatárs
!Overdose!
őstag
Első körben azt kell eldöntened, hogy maradsz-e a gyári átmérőnél vagy növeled-e. Ha növeled, akkor peresebb gumit kell, hogy használj ahhoz, hogy a komplett kerék átmérője ne vagy csak minimálisan (2%) növekedjen. Ez után jöhet a felni kiválasztása. Stimmelni kell az osztókörnek, ami esetedben 4x114,3 mm és a felni középfuratának is passzolni a kell a kerékagyra. Az aftermarket felnik általában jó nagy középfurattal rendelkeznek és egy műanyag központosító gyűrűt kell venni hozzájuk, ami az adott autó kerékagy méretére szűkíti a felni középfuratát. Ha ez stimmel, akkor már fizikailag fel lehetne tenni a felnit, de a szélesség és az ET még hátra van. A kettő egyébként szorosan összefügg. A gyári felnid szélességét és ET számát megtalálod beleütve a felnibe (akár a pókeréken is megnézheted, ha teljes értékű), de a neten is kinyomozhatod. Ha ez meg van, akkor egy ET kalkulátorral és egy mérőszalaggal már könnyen ki tudod deríteni, hogy milyen méret lenne optimális a számodra.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
ingyenes kategóriában
- Apple iPhone 11 Pro Max 64GB, Akku: 95%, Megkímélt, Kártyafüggetlen, Töltővel, 1 Év Garanciával!
- Lomtalanítás: ASUS P7H55-M LX +i3-550+ 4gb ram + hütő +
- Nikon Z50 tükör nélküli fényképezőgép + 2db objektív
- Asus ROG Strix 3070ti
- Samsung Galaxy S23 Plus 8/256GB, Újszerű, Kártyafüggetlen, Dobozzal, Töltővel, 1 Év Garanciával!