Hirdetés

2024. május 13., hétfő

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#3551) tomiii. válasza DeFranco (#3550) üzenetére


tomiii.
aktív tag

én vettem nem rég egy 30 éves fordot ami vagy 2-3 éve nem volt beindítva se, felmentünk 2 óra alatt beindítottuk, haza jöttem vele pestről 200km-t (bár volt amikor kigyulladt, de az utólagos kókányolt elektromos ablak volt csak) aztán félévig kb csak tiltáson járt az erdőn és bokrot ugrattunk vele, párszor a motor is kiszakadt, meg hűtővíze se volt mindig, mire észrevettük elszökött belőle, de aztán eladtam nyár elején, és azóta is hibátlan egy utcai autóban, sőt... egy csepp olajat se eszik :D

bár lehet, hogy itt meg a kulcs szó pont az, hogy 30 éves, és még azért bírja, mert van benne anyag :F

juuj és még megvan a karburátor tisztítás utáni indítás , igen, úgy nézek ki, mint egy csöves, de rohadtul fáztam és felmvettem mindent ami másnak jól áll de nekem nem :W

de hallani a hangját, és igen az a vontató kötél tartotta a helyén a motort :D

[ Szerkesztve ]

(#3552) -v- válasza DeFranco (#3550) üzenetére


-v-
addikt

a 4,5-5k-t nem úgy értem ló túloldalának, hogy egyszer-egyszer odalépek, de már annyira rákaptam, hogy minden előzést és a gyorsítások közül is jó sokat így hajtottam végre

Tökéletesen csinálod :K

10+ éves autók 10+ éves alkatrészeiről beszélünk, ezért nem merném úgy taposni mint újonnan, mert annyi csapágy annyi kar, annyi mozgó alkatrész van, és persze tervezetten bírja akár a revlimites terhelést is, tartósan meg amennyit a gépkönyv ír, de tartanék tőle hogy ennyi idős anyagok már hamarabb elköszönnek némi rugdosásra.

Motort tekintve nem nagyon van jelentősége a kornak, a motorblokk vagy hajtórúd anyaga nem fog elfáradni ...csapágy is olyan, ha van kenés akkor nem kopik és kiszolgálja a motort (kivéve ha valami elbaszott motor konstrukciós hibával), ha meg már valaki csapágyasra hajtotta akkor abban már nem lehet kárt tenni :)
Hengerfejet csak az bántja, ha hidegen szét van taposva, vagy megfőzöd a motort, vagy szintén konstrukciós hiba miatt magától is minden sarkon hengerfejes lesz, de a focus nem ilyen. A kornak ott lehet jelentősége, ha pl. már picit eszi az olajat, és valaki nem figyelgeti a szintet és úgy forgatja hogy nincs elég olaj ...

[ Szerkesztve ]

(#3553) DeFranco válasza -v- (#3552) üzenetére


DeFranco
nagyúr

jóvanakkó nem vagyok sikeres ember na... :DDD

(#3554) -v- válasza DeFranco (#3550) üzenetére


-v-
addikt

145 Nm @ 4000 rpm
100 le @ 6000 rpm

6675 a rev limit, tartós maximális fordulatszámnak meg 6450-et írja a gépkönyv :) Most ha a kezelési is azt írja, 6450-en akár tartósan is mehet, akkor az 5e-res fordulat az nem egy nagy wasistdas :)

(#3555) Dany007 válasza -v- (#3549) üzenetére


Dany007
veterán

Persze, lehet probalkozni...
Trabantbol is van olyan, amelyik lenyom egy Ferrarit is.... A lenyeg, hogy eleg ritka :)
Es az eddigi tapasztalatok alapjan az ilyen 20-30 eves Golfokat tobbnyire boyracer bekepzelt suhancok hajtjak. Es tenyleg szet vannak esve, rohadva. Majd azt hiszik hogy a racing matrica meg par langnyel menobbe teszi az amugy szethulloban levo roncsot.
Lathatod te is mennyi ilyet linkelnek az autos topikban. Agyon optikazott 70Le-s Astra... es tarsai...

(#3556) Dany007 válasza Dany007 (#3555) üzenetére


Dany007
veterán

Ja ,de azt ne felejtsük el, hogy én nem gyorsulásról beszéltem!

(#3557) tomcsi23 válasza -v- (#3554) üzenetére


tomcsi23
veterán

Hja, itt meg papíron 1950 és 5500, bár a padon máshogy jött le, kicsit feljebb vannak ezek a maximumok.
Mondjuk 7000-ig mehet a móka. ;]
Viszont a gépkönyv nem írja, hol kéne használni (asszem). :F

[ Szerkesztve ]

...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.

(#3558) DeFranco válasza -v- (#3552) üzenetére


DeFranco
nagyúr

vezérműszíj, ékszíj, görgők, vízpunepa? ezek nem fordulatszám arányosan forognak?

(#3559) bitpork válasza DeFranco (#3558) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Igazából a műszakin is meg szokták kérdezni hogy mikor volt cserélre, mert nehogy elszakadjon amikor tiporják. Legalább is tőlem minden alkalommal kérdezik.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#3560) -v- válasza DeFranco (#3558) üzenetére


-v-
addikt

De, gondolom egy kicsit többet kapnak ... pl. ahogy én használom az autót eszembe se jutna megvárni a gyári periódust a vezérlés esetében.

(#3557) tomcsi23: hát igen, nektek csigásoknak kicsit nagyobb a hasznos tartomány :D

[ Szerkesztve ]

(#3561) DeFranco válasza -v- (#3560) üzenetére


DeFranco
nagyúr

na látod. megfogtalak :DDD ;] :P

(#3562) tomcsi23 válasza -v- (#3560) üzenetére


tomcsi23
veterán

Mennyi az előírt (vagy mennyi az ajánlott) és mennyinél cserélsz?

DeFranco: :C :DD, amúgy ez a normál karbantartás része. Ha ezt megkapja, lehet neki küldeni para nélkül.

[ Szerkesztve ]

...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.

(#3563) -v- válasza DeFranco (#3561) üzenetére


-v-
addikt

Jó de nem szakad el, azon ment a para eddig hogy bírja-e, persze bírja max. nem várod meg a 160e-ret hanem 120-nál cserélteted ... nem vagy sikeres ember, na. :DDD

tomcsi: amikor vettem cserélve volt szóval még egy ideig nem kell, de sztem 100-120e-nél megy majd a csere (160e a gyári periódus). A legelső szíj az 140 körül szakadt el ha jól rémlik.

[ Szerkesztve ]

(#3564) tomcsi23 válasza -v- (#3563) üzenetére


tomcsi23
veterán

Ja, már szakadt a szíj? Jó buli lehetett.
Itt 180e a mindenképp csere, 90-nél azért cserélni szokták, max 120.

...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.

(#3565) -v- válasza tomcsi23 (#3564) üzenetére


-v-
addikt

Aha a legelső az szakadt.

(#3566) tomcsi23 válasza -v- (#3565) üzenetére


tomcsi23
veterán

Mennyi idős volt akkor?

...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.

(#3567) Dany007 válasza -v- (#3565) üzenetére


Dany007
veterán

És az hogy hogy? Nem cserélted vásárláskor? Vagy csak azt hitted cserélve lett...
De én is kíváncsi lennék milyen problémákat okozott a szakadás... no meg mennyire fájt.

(#3568) -v- válasza Dany007 (#3567) üzenetére


-v-
addikt

Mondom az első ... ez 7 évvel ezelőtt volt a második tulajnál :) Indítás után alapjáraton, pár szelep kuka lett azt cserélték és ennyi.

tomcsi: kb. 5 éves és 140e km

(#3569) #90933760 válasza -v- (#3568) üzenetére


#90933760
törölt tag

Éljen az oldalvezérlés és a fogaskerekek. :DDD
Akkor szerencséd volt.

(#3570) tomcsi23 válasza -v- (#3568) üzenetére


tomcsi23
veterán

Jaja.
5 évet szoktak rá írni, no meg a max km. Legalábbis konszernnél.
Igaz, erre én egy kicsit ráhúztam, korban. :)

Dany: másik fórumon szakadt már el szíj ilyen motoron (mint a szaromban van), valami 350e környékén állt meg az alkatrészek cseréje. Mind a 20 szelep kuka lett, plusz ez-az, dugattyúk is kaptak.

[ Szerkesztve ]

...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.

(#3571) -v- válasza #90933760 (#3569) üzenetére


-v-
addikt

Az akkori tulajnak ;) Amúgy igen, ha ez terhelésen meg fordulaton történik, akkor motorcsere :)

(#3572) tomiii. válasza -v- (#3571) üzenetére


tomiii.
aktív tag

lagunában egyszer emelkedon felfelé gyorsítva nagy fordulaton sikerult elszakítania havernak a szíjat, és a szokásos vezérlésen kívül nem kellett cserélnie semmit, :Y az enyém szerencsére láncos

(#3573) #90933760 válasza tomiii. (#3572) üzenetére


#90933760
törölt tag

Dízelnél sokszor ki van a dugó teteje mélyítve az örvénylést segítendő, benzinesnél is láttam ott nem mélyítve van hanem zsebelve. Elvileg a szelepnek nem kéne beleérnie a dugóba miatta, bár aztán lehet csak annyi szerepe van hogy a totálkár helyett szelepcsere lesz csak a károd. Azt nem tudom.

(#3574) tomcsi23 válasza tomiii. (#3572) üzenetére


tomcsi23
veterán

Ha láncos, már biztonságban vagy? ;]

...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.

(#3575) #90933760 válasza tomcsi23 (#3574) üzenetére


#90933760
törölt tag

Ja, mert csak a lánckerék fogait tördeli le mikor feltekeri, meg kitöri a blokk oldalát is akkor, visz magával mindent. :DDD
Jó azért többet bír mint egy szíj. Jó esetbe.

(#3576) tomcsi23 válasza #90933760 (#3575) üzenetére


tomcsi23
veterán

Oké, többet bír, de mi a helyzet a sallangokkal? Pl. feszítő?
Amikor itt cserélve lett a gyári vezérlés (~110e km), a szíj még egész jó állapotban volt, de a feszítő már lazán tartotta, rendesen taknyos volt. Közel volt, hogy átugorjon, míg a szakadás nem fenyegetett.

...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.

(#3577) Dany007 válasza tomcsi23 (#3570) üzenetére


Dany007
veterán

Az durva. Én is agonizálok ezen...
Ugye elvileg nekem is láncos... De gondolom azért van benne más ékszíj is ezen kívül ami meg a szokásos gumis... És hát 220k km-nél most vagy volt már cserélve egyszer és akkor nem kell aggódni, vagy nem volt még egyszersem "mert láncos..." és akkor azért kéne...

(#3578) #90933760 válasza Dany007 (#3577) üzenetére


#90933760
törölt tag

Milyen másik? Vezérléshez csak a lánc van. Ékszíj a generátornál van, meg a szervoszivattyúnál stb. Meg a klímának talán, gondolom autótól is függ.

[ Szerkesztve ]

(#3579) Dany007 válasza #90933760 (#3578) üzenetére


Dany007
veterán

Ja olyan másikra gondoltam. :)

De most nem vagyok biztos a dologban.
Megnéztem a Unix webshopban és ehhez a típushoz vezérműszíj van eladó. Láncot nem látok... Most akkor mivan?
Hogy tudnám kideríteni hogy láncos-e vagy sem?
Néztem vezérműszíj készlet kompletten csak 44000 forint listaáron és csak egy márka van, valami Dayco.

(#3580) #90933760 válasza Dany007 (#3579) üzenetére


#90933760
törölt tag

Hát ahhoz be kéne másznod a motortérbe de akkor se biztos hogy meglátod, attól függ milyen a felépítése. Samaránál pl műanyag burkolat van a szíj körül, azt ujjaddal simán megfeszíted és belátsz alá hogy ott van. Láncosak meg olajkenésesek szóval elzárva van. De a Ford ekobúsztja is szíjas mégis olajban fürdik a szíj....

[ Szerkesztve ]

(#3581) MunezXBK válasza Dany007 (#3579) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Ford szerviz, alvázszám alapján?

(#3582) -v- válasza Dany007 (#3579) üzenetére


-v-
addikt

Felhívod pl. cromaxot és alvázszámra megmondják ...

(#3583) Dany007 válasza -v- (#3582) üzenetére


Dany007
veterán

Oké. :) Ez a legegyszerűbb.

(#3584) tomiii. válasza tomcsi23 (#3574) üzenetére


tomiii.
aktív tag

Old school Fords never die, they just get faster ;]

(#3573) Baltoafarkas : 1.8 benzin volt, abban én se tudom, hogy van a dugattyú teteje csak a sajátjaimat ismerem ennyire mélyen

[ Szerkesztve ]

(#3585) Dany007


Dany007
veterán

Mértem egy profilmélységet a gumikon.
Első: 5mm
Hátsó: 7mm

Csücskös? Az elsőt már csücskösnek érzem, vajon mennyit bírhat még (átlagos futással évi 12k az évszakonként olyan 6k km)?

(#3586) tomcsi23 válasza Dany007 (#3585) üzenetére


tomcsi23
veterán

Mi az a csücskös?
Amúgy egyforma a mélység (szélein, ill. középen)?
Szerintem a következő szezonban mehetne egy csere, első-hátsó - legalább egy próba erejéig, hogy viselkedik az autó. A kopás ugyanolyan, mint a féknél, a használattól függ. :K

...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.

(#3587) DeFranco válasza tomcsi23 (#3586) üzenetére


DeFranco
nagyúr

rücskös, gázos, almás, necces, bugos, tré, gáz... kopott :P

(#3588) Dany007 válasza tomcsi23 (#3586) üzenetére


Dany007
veterán

"Amúgy egyforma a mélység (szélein, ill. középen)?"

Nem, ezt a közepén mértem! A szélein kb 1-1mm-rel kevesebb. Ez gond? Rosszul kopik?
Láttam már futómű miatt szarul kopott gumit, az nagyon látványos.

Igen az első, hátsó cserét már a gumis is ajánlotta cetírózásnál. De gondoltam megkérdezem a kritikusok véleményét is elbír-e még egy évet. Mert ugye kockáztatni nem akarok, de ha ez még a " jó " kategóriába esik, akkor esetleg a jövő nyarat is kihúznám vele, persze felcserélve a kettőt.

@DeFranco:

Erről van szó! :D

(#3589) #90933760 válasza tomcsi23 (#3586) üzenetére


#90933760
törölt tag

Nem tudom milyen megyébe lakik, de nálunk a rücskös gumi az ilyesmi. ;] [link]

(#3590) tomcsi23 válasza Dany007 (#3588) üzenetére


tomcsi23
veterán

Mennyire a szélein? Ha középen kevésbé kopik, akkor lehet, nincs rendesen felfújva és többnyire a széleit koptatja, vagy a futómű miatt is csinálhatja. Utóbbi beállítás miatt lehet, vagy eleve ilyen gyárilag.
Az, hogy elbír-e még egy szezont - valószínűleg igen, egy 5 mm-es gumit még nem szoktak ledobni. Inkább az a kérdés, hogy ami hátul volt, az hogy viselkedik elöl, illetve fordítva, mert máshogy állhat a futómű, és így más részén érintkezik a gumi. Mikoriak egyébként?

Balto: rücskös gumira nekem más ugrott be. :D

...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.

(#3591) Dany007 válasza tomcsi23 (#3590) üzenetére


Dany007
veterán

Úgy néz ki a profil, hogy középen van három sáv. Három mélyedés és utána két oldalon jön a mintázat.
Na a maxot a középső mélyedésben néztem a 3 közül. A másikat meg az eggyel mellette lévőben.
De mondom olyan 1mm a különbség, ami lehet igazából mérési pontatlanság is...
Fogtam egy darab lapos vasat, beleállítottam és meghúztam a vonalat filccel. :) Ennyi.

De ha egyenetlenül kopna, akkor azt látnám... Legalábbis szerintem. Láttam már olyat, ahol a kerék külső íve szénné kopott volt a középső része meg teljesen jó...

Futómű most lett állítva. Azzal akkor már talán nem lesz gond.

"egy 5 mm-es gumit még nem szoktak ledobni."

Ez a lényeg. :) 1-1,5 hónap és úgyis megy fel a téli gumi... Aztán jövőre megcserélem az első-hátsót és meglátjuk.
Eddig mindenki azt mondta, hogy lazán elmegy még egy szezont, de biztosra akarok menni. :) Nyilván jövőre műszaki meg minden és ha nem muszáj nem adnék ki plusz 100k-t egy szett gumira, de kockáztatni meg mégkevésbé szeretnék. Meg amúgyis vágyok az új gumira. :D Szeretem tudni, hogy mikor padkázom meg meg, hogy kb mennyit milyen terepen használom...
Nem tudom mikori a gumi, mert ezzel vettem... Valami Pirelli amúgy.

(#3592) -v- válasza Dany007 (#3591) üzenetére


-v-
addikt

Fogtam egy darab lapos vasat, beleállítottam és meghúztam a vonalat filccel.

500 ft egy profilmélység mérő a homasitában :)

(#3593) MunezXBK válasza tomcsi23 (#3590) üzenetére


MunezXBK
nagyúr

Márianosztra? ;]

(#3594) Dany007 válasza -v- (#3592) üzenetére


Dany007
veterán

Áh van tolómérő is a cégnél... De ez most így gyors volt és egyszerű. Persze pontatlan is, de azért annyit így is le lehetett mérni, hogy 2-10mm...
Igen tudom ez is legalább olyan jó, mint a fogyasztásmérési módszerem! ;]

(#3595) !Overdose! válasza Dany007 (#3591) üzenetére


!Overdose!
őstag

"Nem tudom mikori a gumi, mert ezzel vettem..."

Keresd meg a DOT számot a gumi oldalán és írd meg nekünk.

[ Szerkesztve ]

Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás

(#3596) Dany007 válasza !Overdose! (#3595) üzenetére


Dany007
veterán

Oké! :D
Hogy b...meg miket tudtok ti..! :D

(#3597) tomcsi23 válasza Dany007 (#3596) üzenetére


tomcsi23
veterán

[link] nehogy itt beírj nekünk négy hópelyhet. ;]

Az egyenetlen kopást nem feltétlen látod. Műszakin meg 1,6 mm a határ, de még nem láttam egyszer sem, hogy mérték volna. :F

Munez: majdnem, közel jársz. :D

...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.

(#3598) Dany007 válasza tomcsi23 (#3597) üzenetére


Dany007
veterán

Pfff :D Okés, holnap délelőtt megnézem.
Ja, de most az egyenletes kopás azt jelenti, hogy koppra 1mm-es pontossággal ugyanúgy kopik?
Úgy értettem persze ha már szemmel látható akkor már régen gond van. :)

1,6mm ? : o
Engem már az zavar, hogy vizes úton ha kikanyarodásnál nem figyelek a gázra akkor ki is pörög... :U

(#3599) tomiii. válasza Dany007 (#3598) üzenetére


tomiii.
aktív tag

"Engem már az zavar, hogy vizes úton ha kikanyarodásnál nem figyelek a gázra akkor ki is pörög.."

sok a figyelmetlen ember :(

;]

(#3600) Dany007 válasza tomiii. (#3599) üzenetére


Dany007
veterán

Áááh drága a gumi. :D
Egy pillanatig persze bennem is felmerült, hogy hoppá ilyen erős lenne az az 1.8-as motor :D
Aztán persze nagyobb valószínűségét láttam annak, hogy csak nem vagyok hozzászokva a "kopott" gumihoz...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.