Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MiCro Chip

    csendes tag

    Nem vagyok abszolut láma a hálózatokhoz, de ez a probléma már jóideje nagy fejtörést okoz és egyetlen ismerősöm (guglit is beleértve) sem tudott eddig segíteni, de optimista vagyok és bízom benne hogy van köztetek olyan aki már látta már - és meg is oldotta ezt - a problémát:

    Eszközök: Egy wifi router meg 2-3 gép.
    Feladat: LAN játékok wifi hálózaton keresztül játszani.
    Probléma: Nem tudnak kapcsolódni a játékok. (RedAlert2, AgeOfEmpires2, TiberianSun, Stronghold2)

    A hálózat önmagában tökéletesen működik. Windows fájlcsere, internet, ftp- és webszerver (lokális és internetes hozzáféréssel) és minden egyéb elképzelhető problémamentes.

    A gépek laptopok és deszktopok egyaránt voltak próbálva, mindenhol azonos a jelenség.

    Router volt 54-es Belkin, jelenleg egy 270-es D-Link. Csatlakozás laptopokban beépített, deszktopokban USB PEN-ekkel (SMC, D-LINK, TRENDNET). Minden esetben ugyan azt produkálja a rendszer, szóval hardver független a probléma.

    Protokollok tekintetében minden gépen minden esetben pontosan ugyan azok a protokollok vannak feltelepítve, ugyan olyan beállítással.

    A legjobb eset eddig ez volt (minden hardver környezetben sikerült összehozni):
    HOST gép látszik a CLIENT-ben, de fordítva már nem.
    Amint a pályát létrehozom ahova a CLIENT kapcsolódna, a HOST eltűnik.
    Ez játékfüggetlen, minden játékban pontosan ez az eredmény.

    Próbáltam már állítani PORT FORWARD-ot és VIRTUAL SERVER-t egyaránt, de nem valami sok sikerrel.

    Tűzfal kérdéskör:
    A teszt alatti állapot: windows-os tűzfalak kikapcsolva, router tűzfala kikapcsolva, szoftveres tűzfalat nem használ egyik gép sem.

    Egy ismerős ajánlására kipróbáltam a HAMACHI nevű programot, bár az eredményt már előre borítékoltam neki... Semmi javulás, ugyan azt produkálta.

    A gyenge láncszemnek talán a Port Forward-ot / Virtual Server-t mondanám, mert ezekben nem vagyok 100%-ig biztos hogy mindent tökéletesen állítottam be... Bár utánaolvastam kicsit, de nem tudom hogy ezek a játékok pontosan milyen portokat igényelnek.

    Nem mellékes talán hogy ha egy X kábellel összekötök 2 gépet, akkor tökéletesen működik a játék. A kábeles és wifi protokollok egyformán vannak beállítva.

    Kérdés:
    1, Elképzelhető hogy wifin nem mennek ezek a játékok csak kábelesen? (nem tartom valószínűnek, hiszen a protokollok elrejtik a fizikai réteget tuttommal)
    2, Milyen portokat használnak ezek a játékok, és hogyan tudhatom meg egy programról hogy milyen portokat akar használni?
    3, Van valakinek valami ötlete hogy mi lehet a probléma?

    Bármilyen egyéb információra van szükséged a probléma megoldásához, megpróbálok mihamarabb megválaszolni!

    Bármilyen ötletet, felvetést, tippet, sejtést, isteni sugallatot nagy örömmel vennék!

    [Szerkesztve]

    [Szerkesztve]

    A problémamegoldás lényege megkeresni azt, aki megoldja helyettünk...

  • MiCro Chip

    csendes tag

    Minden gép a helyi hálózatban van. Egy házban.
    Sajnos perpill csak egy X kábelem van, de megpróbálok szerválni mág 1-2 kábelt és letesztelem úgy is.
    Tűzfalakra én is gyanakodtam, de ha szoftveres nincs feltéve, a winfosban ki van kapcsolva, a routeren meg le van tiltva akkor nem tudom mi foghatja meg... :F
    Próbáltam be- és kikapcsolt QoS-al is... :(

    És szerintem sincs semmi ami indokolná a nemműködést... és épp emiatt vakarom a fejem már vagy 3. hónapja... :W

    Különben a mostani router egy D-LINK DIR-635
    És X kábellel összekötve 2 asztali gépet, működik a játék tökéletesen, de wifi-n a routeren át már ugyan ez a két gép nem látja egymást tökéletesen. A játék chat részében látszódik az egyik gép neve a másik gépen de visszafele már nem igaz. És egyik sem látja mit ír a másik. A pája készítésénél pedig nem tudnak csatlakozni egymáshoz... Amint létrehozom a HOST-on a pályát, eltűnik a chat-ből de nem jelenik meg a pályák oldalon, ahol be lehetne lépni...
    Nem értem mi lehet a baja... Mintha az egyik irányban a teljes kommunikáció zárolva lenne... :O

    [Szerkesztve]

    A problémamegoldás lényege megkeresni azt, aki megoldja helyettünk...

  • MiCro Chip

    csendes tag

    válasz Magnat #3294 üzenetére

    NetAnalyser-t még nem használtam, de érintőlegesen ismerem a hálózatok működését, mert kellett anno (nem is olyan régen) tanulni suliban.
    Közvetlen kábellel megy, viszont ez már a második router amivel próbálom és nem megy.
    Még arra gondoltam hogy kipróbálom 2 kábellel, a routeren átvezetve, bár elvileg úgy menni fog, hiszen ha jól tudom abban az esetben egyszerű switch-ként működne a router... (javítsatok ki ha tévedek) Ha minden jól megy holnap ki tudom próbálni két kábellel.
    Egyébiránt a router és minden gép tökéletesen működik! Netet és egymás fájljait is tökéletesen elérik...

    A problémamegoldás lényege megkeresni azt, aki megoldja helyettünk...

  • MiCro Chip

    csendes tag

    Hát a problémám továbbra is fenn áll.
    Wifi hálózat valamiér nem fullos.

    Szerverprogik (FTP,HTTP) megy, letöltés megy, az internet teljesértékű. :)
    Windows-ban minden gép egy csoportban van és látja is egymást, fájlcsere működik. :)
    A játékok viszont nem látják egymást. Néha egyik gép látja a másikat de másik az egyiket nem, viszont ha pályát csinál valamelyik gép, arra senki sem tud csatlakozni. :(

    Ugyanakkor ha bármelyik két gépet Crosslink kábellel összekötöm, tudunk játszani. :(((
    Node ugye ha már van wifi, meg sok gép, jólenne kihasználni és 4-en játszani... :DDD

    A tűzfal mindenhol OFF, mindenhol u.azok a hálózati protokollok vannak telepítve. :F

    Senki nem tud ötletet adni mit kellene átállítani hogy menjen a játék? :O

    A problémamegoldás lényege megkeresni azt, aki megoldja helyettünk...

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés