Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb hardverek  »  Ups ''tuning'' - kivitelezhető? (téma lezárva)

Hozzászólások

(#1) gcs


gcs
csendes tag

Sziasztok!

Van egy MGE Pulsar Ellipse 500-as UPS-em. A doksija szerint 12V 5Ah-s akksi van benne. Azt megtehetem vele, hogy ehhez párhuzamosan hozzákötök mondjuk egy 12V 44Ah-s ''autóakksit''? Ezzel nem károsítanék valamit az UPS-ben?

(#2) pilóta válasza gcs (#1) üzenetére


pilóta
nagyúr

Hát ez elég vicces lenne :D

Az egész elektronika az 5Ah-s aksira van méretezve, ráadásul az nem is ólom aksi.

Aki él és nem boldog, az téved!

(#3) mura81 válasza gcs (#1) üzenetére


mura81
senior tag

Azt tudom hogy ha elhasználódnak az elkemek egy ilyen upsben akkor azokat lehet más - nem gyári - aksikkal pótolni. Ha ezt az analógiát követjük akkor elképzelhető hogy működőképes az ötlet. De azért biztos nem iylen egyszerű, kíváncsian várom tapasztaltabbak véleményét.

Controlling: ''In God we trust! - All others will be monitored''

(#4) L3zl13 válasza gcs (#1) üzenetére


L3zl13
nagyúr

Terminál fórumon olvastam, hogy valaki így használja.
Nem párhuzamosan, hanem csak egy autóaksi van rákötve.
Sőt valaki említett valami teherautó vagy hasonló aksit is. :))

Aki hülye, haljon meg!

(#5) pojakcs válasza pilóta (#2) üzenetére


pojakcs
senior tag

Bocsi, de akkor milyen??? Attól hogy zárt, meg zselésnek hívja a köznyelv, az bizony mezei ólomaksi.
A topicindító kérdésére is válaszolva, a gond töltésnél lehet. Ugyebár a nagyobb aksi, nagyobb töltőáramot képes felvenni, azt meg nem biztos hogy bírja az ups.
Megjegyzem, ha normálisan, tehát áramkorlátra van megalkotva, akkor semmi gond, lassabban töltődik fel újra. Cserébe viszont hosszabb áthidalási időt kapsz.

Üdv: Csaba

(#6) gcs


gcs
csendes tag

Köszi a reagálásokat

A doksiban ([L]http://www.mgeups.hu/dokument/ellipseb.pdf[/L]) is benne van, hogy ''Sealed lead-acid compact batteries''
Én is a töltőáram miatt aggódom, mert ha valamibe X teljesítményű akksi kell, akkor miért is tervezzék 10X-re (legalább is ez a gyakorlat :U de hátha...)
A Terminálra is átnézek, köszi az ötletet!

(#7) pilóta válasza pojakcs (#5) üzenetére


pilóta
nagyúr

Azért a zselés ólom aksi, meg a mezei savas aksi között van egy ''ici-pici'' különbség. Mármint abban, hogy milyen töltőárammal, mennyi ideig töltöd, mennyi indítóáramot képes leadni stb.

Persze ettől még mehetne a dolog, de nem hiszem, hogy túlzott értelme lenne...

Egyébként meg lehetne akár nikkel-kadmium, vag lítium-ion is...

Aki él és nem boldog, az téved!

(#8) L3zl13


L3zl13
nagyúr

Zselés és mezei aksi között tudtommal az a különbség, hogy a zselés aksi kevesebb karbantartást igényel, és zárt rendszerű, azaz nincs vízveszteség, nem kell vigyázni a keletkező H2-re töltéskor stb.

Ni-Cd meg Li-ion egyértelműen nem lehetne, mert azok teljesen más elvek szerint épültek, teljesen másra vannak optimalizálva, ezért egyrészt túl drágák lennének az ilyen teljesítményt leadni képes példányok, másrészt a hatásfokuk is rosszabb lenne valószinűleg.

Az autó aksi valóban nagyobb áramerősséget le képes adni, de nem muszály, hogy leadjon annyit. Mivel a feszültség ugyanúgy 12V ezért adott ellenállásnál adott lesz az áramerősség is.

Töltésnél pedig az, hogy az autó aksik gyorsabban tölthetők nem azt jelenti, hogy lassabban nem is lehet tölteni.

Imho nem lehet gond. Viszont garanciára ne számíts ha baj van. :))

Aki hülye, haljon meg!

Útvonal

Fórumok  »  Egyéb hardverek  »  Ups ''tuning'' - kivitelezhető? (téma lezárva)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.