Hirdetés

2024. május 27., hétfő

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2018-03-18 14:44:30

LOGOUT.hu

A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#1114) Dare2Live válasza Hooper (#1113) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

imo kérdezz rá itt [link]

btw én azt hittem franciába 1sfzfenel japánba gyártott motort került aztán az 1krfevel lett a motor "europai".

[ Szerkesztve ]

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#1301) Dare2Live válasza Kocska89 (#1287) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

"A vvti rendszer olajszűrőjét érdemes tisztítani, cserélni?"

Erről tudsz vmit írni még nem is olvastam róla.... azt hittem simán az olaj keni és persze sima olajszűrő szűri. (1szfehez érdekelne leginkább)

Yaris... vízbefolyás hátulra a megoldás:
Elfárad a szigetelés. Nem magyarázom többet mond egy pár kép: [link]

láncos vezérlés: 1szfe, 2szfen 100ból egynél lesz cserés 200.000km elött, jellemzően inkább 300-400.000km lesz cserés, de rakat yaris rohangál 500-600.000km után is eredeti láncal. 1KRFE problémásabb ott jellemzően 150-200.000km között cserélni kell. Új 1.33as mocikról még nem mernék nyilatkozni...

[ Szerkesztve ]

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#2292) Dare2Live válasza zolikaDB (#2283) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

Menj el vezess egyet elég sok mindent eldönt nagyon más mint egy átlagautó, vki szereti, vki nem.

silent: yaris 1sz-fe, 2sz-fe mocikkal igazi fogyasztás bajnok nem mellesleg sokkal kulturáltabb mint 1kr-fe és nyomatékosabb mint euro5ös csodák. Nem mellesleg ha olajat/szürőt cseréled örökélet motorok.

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#3556) Dare2Live válasza theuprising (#3555) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

link hszre még annyit, hogy ez nem az üzemanyagtól van. Hibás konstrukció, toyota még garit is kiterjesztette rá 3ról 8évre.
Az tény, hogyha vki szigorúan tartotta az olajcseréket akkor nem vagy csak késöbb jelentkezett, csakhát Toyota benzinesekre inkább a ha nagyjából tartod a csereperiodust akkor kimegy a világból ami jellemző.

hamár téma: benzinesből az 1KR-FE (3 hengeres 1les) is kerülendő. Elődje az 1SZ-FE vagy a 2SZ-FE viszont elképesztően jó konstrukció.

[ Szerkesztve ]

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#5128) Dare2Live válasza AMD Power (#5121) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

az a baj, hogy az 1.0asnak is uez a baja (1KRFE)
és ezen nem segít, hogy cserélted benne időben/rendesen az olajat...

Ehez képest a régi 1szefe/2szfe meg "mindent kibír"

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#5130) Dare2Live válasza AMD Power (#5129) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

Amiről gyakorlatban tudom, hogy érintett az az 1KR-FE és az 1NR-FE.

De olvasásra ezen felül is jópár Toyota motor érintett. ZR, ZZ... ZZt linkelem mert ott jó a leírás az olajfogyasztás okáról. [link]

és akkor most csak az olajfogyasztásról beszéltünk...

Az tuti, hogy bajba leszek ha egyszer majd le kell cserélnem a 2SZ-FEs yarist.

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#5202) Dare2Live válasza Retekegér (#5193) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

Ahol én eddig jártam MOon szakszervízbe 5W30, 5W40et raknak.
Legutoljára 2SZ-FEnél szakszervíz olajcsere, mondtam nekik 0W20. Mondták nem 5W30. Nem hitték el az van szervízkönyvben, kifotoztam elküldtem nekik rákérdeztem nem foglalkoznak vele.

Nem csak 1NR-FE érintett. pl 1KR-FE is.

A probléma 0W20al is jelentkezik, csak késöbb. Notorikus 5000mérföldes olajcsereperiód se segít.

Szóval szar szériák vannak a piacon.

Toyota meg hülyének nézi a vásárlóit evvel a 0W20as reagálással. Főleg, hogy szakszervízek rákérdezésre se azt rakják autókba ami az előírás.

más: Külön izgi, hogy az elöző 1.3ast (2SZ-FE) nem érintette az kb a világból kiment, miközben nyomatékosabb volt és nem fogyasztott rosszabbul.

[ Szerkesztve ]

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#5861) zolee3000 válasza zolee3000 (#5860) üzenetére


zolee3000
tag

Jah, hirtelen nem esett le, hogy az olajáteresztő gyűrűfuratok-problémájára (ill. az eltömődésük miatt drasztikusan megnövekvő olajfogyasztásra) gondoltál. Arról olvastam annó, de tudtommal csak az 1,33 Dual VVT-i (1NR-FE kódú) motort érintette, meg talán az 1 literest (1KR-FE). Az 1,6-osnál (1ZR-FAE) nem találkoztam vele.
Visszakeresve a fórumban látom, hogy korábban is voltak olajzabálós gondok Toyotáéknál régebbi konstrukciójú 1,6/1,8-as motoroknál (ZR, ZZ?), de azok a szériák már rég kifutottak.
Amúgy ez is egy olyan dolog, hogy előfordulhat szerintem. Most akkor például Fordot se vegyünk, mert a többszörös Év Motorja díjas EcoBoost meg ugye túlmelegszik és kigyullad miatta az autó, TSI-t meg szintén ne, mert szar a vezérlés etc. Még sorolhatnánk a látens hibalehetőségeket minden gyártónál. :U

Szerk.: Legalább lett egy részben on-topic hsz. is, a Toyota motorproblémák miatt. :)

[ Szerkesztve ]

(#6491) Dare2Live válasza Akula (#6482) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

"ez mindenre érvényes. régen a 100-as skodánknak 5 liter motorolaj volt a cserénél a szükség."

az a baj pont a példád mont neked ellent. Régi Skodaknal 10.000kmenként volt előírva a csere. (Ahogy amúgy lada... ban is). Bár Skoda 100nál lehet 7.500kmenként kellett cserélni azt az 5liter.

Az 1sz-fe, 2sz-fe meg 3-3.2l olaj csere 15.000kmenként. Akkor 3-3.2l ha jól kifolyatod. És ez a két motor ha 15.000kmenként cserélsz benne olajat 600-800.000+kmeket elgurulnak megbontás nélkül. Egyes új toyota motorok meg örülnek ha 100.000km után nem eszik az olajat, 200.000km után meg nem lesznek totálkár/cserések... Tipikus pda az 1NR-FE, meg az 1KR-FE.

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#6511) diablo1984 válasza Dare2Live (#6491) üzenetére


diablo1984
veterán

Ezt totál alá tudom támasztani, mert volt 1 sz-fe motorosa yaris 1-esem, 4 hengeres 1 literes 275e km-rel, egy gramm olajat sem evett, pedig sarkosan 15 ezrenként volt olajcserére hordva, ha eszébe jutott valakinek(cégautó volt). Most van 1kr-fe(3 hengeres ezres) motoros yaris 2-esünk, 206 e km van benne, de 110-115 ezernél már a toyotánál motorcserés volt, tehát 100ezer nincs a motorban és csípi az olajat, városban nem vészes, de megkergetve pályán, már vinni kell a kannát, ha szereti a békességet az ember! És az a durva, hogy ismerősömék 130 ezret futott ilyen motoros yarisa dettó ilyen, mondta, hogy motorfelújításra gyűjtenek, mert nekik egy Debrecen-Budapest táv oda vissza 3-4 liter olaj.....

(#6812) Dare2Live válasza Csabroncka (#6804) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

"Ez a Toyota nem megbízható már opciót sokan erőltetik"

Én elővettem?

Amúgy hamár akkor legyen konkrét eset a "fejlődésre". Az 1sz-fe, 2sz-fe örökélet +1nap motorok, kaptak olajcserét 500-800.000km után se eszik olajat... van amikor 500.000km+ van az első vízpumpa csere!

Jött az utóda 2005 ill 2008tól az 1KR-FE és 1NR-FE. Szerencsésebbeknek garancia idő alatt már zabálja olajat (1l/1000km), esik szét vízpumpa, klimakompresszor... és gariban végig lehet verni. Sajnos esetek 99%nál 100.000kmnél még nincs meg az 1l/1000km Toyta meg megrántja a vállát.

"és ezt árazzák be a 10-15 éves modellek esetén"

hja madaraknak lehet max eladni....

"igénytelen, primitív belső amit egy német autógyártó kizárt, hogy megtegyen."

sztem belsőben nagyon nagyot fejlődött Toyota. Az más kérdés, hogy ergonomiailai, stilusra ez nem jön be.

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#7677) Dare2Live válasza Dluinet (#7675) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

Szerintem se túl reális Kanada, arrafele elég sok helyen akár hónapig nem ritka a -30C reggelente és hidegebb helyeken a -40C alatti hőmérséklet se hude ritka sött esetenként ez lehet -50C alatt is... Nálunk evvel szembe nem tudom mikor volt utoljára -20C.

btw jópár régi 1szfe/2szfes yarist ismerek ahol még csak nem is szigorúan csak kb tartották az 1év/15.000kmet, ráadásul anno évekig 10W40et raktak bele csak késöbb váltottak 5W30ra és 20évesen túl vannak az 500-600-700.000kmen és 0 olajfogyasztásuk van. Van ami még eredeti vezérléssel láncal fut.
Evvel szembe ott van a hírhedt 1.33as, meg az 1KRFE amibe meg mindegy milyen olajat öntöttél és cserélted 10.000kmenként max annyit érsz el vele, hogy késöbb kell a motorgenerál.

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#7680) Dare2Live válasza Dluinet (#7678) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

Szerintem meg pazarlás.

A táblázat meg muris. Egyérszt gépkönyvekben, hivatlos szervíz előírásban 1kr-fere és 2szfere is 15.000km van megadva sehol nincs severe 7500km.
Másrészt pont ezt a két pldat hoztam fel pldanak. Mindkettőt jól ismerem. 2szfe ha tartod a 15000km/1évet szó szerint örökélet +1nap, 1kr-fe/1nr-feben meg cserélheted benne 5000kmenként is az olajat az se segít rajta.

Ha valami lehúzás akkor az meg az 1kr-fe, 1nr-fe

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#7685) Dare2Live válasza No.01 (#7682) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

"Rovidtavon diesel es normal benzines is be fog sz*rni..."

Nekem nem ez a a tapsztalatom és nagyon sok konkrét helyről.
Van ami szar és beszar akármit csinálsz és van ami bírja.
pl Édesanya minden reggel úgy indít, hogy Pécs Jakabhegyi út fel. Az 300m fölfele és durva hegyi meredek út. Télen ha hó van max akkor kerül amúgy -10Cben is felcsapat. Megérkezik első munkahely 2-3h után át másik munkahely, majd 1-2h múlva harmadik munkahely. Esetkeg hívás akkor az újabb hdeg indítás. Mind 1-5kmes táv.
És édesanya hírből se ismeri a hidegen nem szabad pörgetni, nem szabad lepadlózni dolgot. Nem megy felfele lepadlozza. Még mindig nem megy felfele akkor visszavált és lepadlozza. Mindezt 250-300 napon egy évben 99%ban hideg motorral.

Ezt az 1sz-fes Yaris édesanya 15.000kmenként ha elvitte olajcserére. Én vettem meg 9évesen el lehet képzelni mit kapott 9év alatt.
Aztán 0W20ra váltottam és 0 olajfogyasztással használtam 5évig. (Aztán baleset és totálkár).

Yaris klubbos voltam legendás az 1szfe 2szfe motor. Tényleg a legjobb örökélet+1nap japán motorok közt van. Használd rövid távon vagy 140el 4500on pörgetve pályán. 500-600-700.000kmet futott darabok rohangálnak úgy, hogy motort még nem kellett megbontani. Brutál.

Egy 1KR-FEs yaris váltotta. Márkaszervíz 3évig majd én cseréltem benne előírt olajat max 10.000kmenként Édesanya úgynúgy használta. 6évesen 90.000kmnl 500km alatt evett meg 1l olajat, totálkár lett a motor felújítani se lehetett.

És ez nem egyedi eset amikor elkezdtem yaris klubbos toyota szerelőknél kérdezgetni lesújtó volt a vélemény az 1KRFEről, akárhogy cserélgették olajat max 150.000kmnél már gyűteni kell a motorgenerálra.
Azóta lehet Toyota javította a hibáit nem tudom a kb 2005-2008es 1KRFEk ezt tudták.

Az 1.33as lehuzógyürű/olajfogyijáról már tudtam, azért nem lett újabb Toyota. Talán le is írtam itt jópár évvel totacar cikk elött.

Most egy IX20van kb 7-8000kmenként kapja az olajcserét. Olyan 60.000kmnél jár. Ugyanazt az elképesztő brutál terhelést kapja mint az elözőek, kiváncsi vagyok meddig huzza. :) Féktárcsák 30.000kmet bírnak. :)

Mindegyik autó újonnan lett megvéve. Azért mindig szívó benzin, mert jól tudom mit csinál egy dízel részecskeszürő, DIs dizellel ez a használat. Szerintem 50.000kmet se bírna ki a részecskeszürő 0db regenerációval. Mert max 5kmen nem hiszem lefut egy regeneráció.

(De másik plnek ott az első gen láncos TSI. Hullottak HOk közt. A mostani meg állítólag kifejezetten jól bírja ezt a féle gyűrödést is, csak a részecskeszürő döglik.)

[ Szerkesztve ]

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#8025) Dare2Live válasza Cifu (#8018) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

amig vki markaszervizbe viszi ahol 5w30at raknak bele alapbol addig cikk szerint esely sincs arra hogy ne legyen gond.
marpedig elso 5evben 99% oda viszi.

sztem amugy 1.33on es 1krfen a 10.000kmenkent cserelt 0w20 se segit. max kesobb kell generalozni.

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#8314) Dare2Live válasza diablo1984 (#8309) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

1szfe + 2szfe kezd legenda lenni. Olyan van nekem. :)

Ha az ember kifog egy ami megkapta olajcserét meg kell venni. 10-12 évesen mondjuk 1misi. Nem 4+. És a köv 10év 300.000kmben motorikusan (is) kevesebb baj lesz vele mint az pl új 3hengeres 1krfevel. Ez a durva.

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

(#10379) Dluinet válasza Dvix (#10375) üzenetére


Dluinet
nagyúr

1KR-FE motorkódnál a Toyota 2009-től 0w-20-at ajánl, a korábbi könyvekben 5w-30 volt.
A motor nem változott, csak elérhető lett a 0w-20-as olaj.
Ha nem autópályázol és nagyrészt városi rövidtávok vannak, akkor 0w-20-as olaj.
Előírás: API SN/RC ILSAC GF-5
Az SN helyett lehet SM is.
Az RC jelölésnek meg kell lennie!!!

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#12852) Soma01


Soma01
veterán

Sziasztok!
Van egy 2007-es Yarisunk, 1KRFE motorral. Most kezdte el az olajat enni, viszonylag hirtelen. 120e Km van most benne. A szerelő szerint, így az elmondás alapján gyűrűzni kell... Ok... Eddig 5W30-as olajjal használtunk. (1.a.) A kérdésem az lenne, hogy ebben a motorba használható-e a 0W20-as viszkozitás osztályba tartozó olaj? Mert ahogy nézem, igazából nem is sokkal drágább. A korabeli útmutató 5W30-as olajat javasol. Az újabb gyártású, ilyen motorral szerelt autók könyve pedig már 0W20-at. (1.b.) Ebbe a régebbi (2007) gyártású motorba is mehet a 0W20? Most úgy látom, hogy ennek a motornak ez a legjobb. (2) Milyen HTHS viszkozitású olaj kell ebbe a motorba?
Plusz olvastam az 1.33-as motor esetét is a Totalcaron. A cikk sorozatban meg volt említve az 1KRFE motor is. Meg hát itt, a fórumon is, volt hasonló panasz erre a motorra.
A jövőbeli olajválasztás és használat az ami most leginkább érdekel. Azt is olvastam, hogy motortisztító folyadékot is érdemes használni az olajcserék előtt. A mostani motort meg kell javítani (vagy eladni) ez tiszta, nem kérdés.

(#12878) Soma01


Soma01
veterán

A Yaris, 1KR-FE motor olajválasztásához senki nem tud hozzászólni, véleményt mondani? :U

[ Szerkesztve ]

(#15298) csubuka válasza csubuka (#15297) üzenetére


csubuka
addikt

*Ahogy olvasom ez a 1.0-ás motor az 1KR-FE ebben a 2012-es évjáratban.

A motor maga talán egy kevésbé egyszerű konstrukció, mint pl az 1,25-ös példány, ami a Hyundai i20-akban van (csak hogy így összehasonlítható legyen a kategóriájában másokkal várható szervízszámla kapcsán)... 5W30 olajat kérne, remélhetőleg azt is tettek bele korábban, de ezt nehéz azért ellenőriznem.

-VVT dinamikus szelepvezérlés állítás azért tud problémát okozni nem? Ezt csak úgy olvastam a neten a típusról, nem tudom, hogy egy naív vásárló, mint én ennek a hibáját könnyne ki tudja-e szúrni.

-Illetve 200k km körül azért lehet, hogy érdemes megnézni, hogy az "élettartam"-ra tervezett vezérműlánc azért volt-e már cserélve, mert az ördög nem alszik.

[ Szerkesztve ]

(#15302) csubuka


csubuka
addikt

Sziasztok!

Megtekintettem a "csoda" és szétüthetetlennek titulált Yaris 1.0 VVT (1KR-FE motor)-t. Háát na... hagyom, ebből sem lesz it Dániában 3 millió alatt semmi élhető, azalatt kár megnézni. Úgyis elátkozott ez a motor, haogy itt olvasom és 2012-es példány is az érzésre.

Van a szervíztörténetében egy jó 45 ezres hézag (meg 2db 25000-es). Olajat tuti cseréltek azalatt, mert különben bemondta volna az unalmast, de gondolom a hátsókertben magának oldotta meg a tulaj. És semmi máshoz nem nyúlt.

Ámde van egy érdekes "mellékhangja" a motornak, ami emelkedik a gázpedálra lépéssel és, olyan 2500-3000 körültől jelenik meg és erősödik igazán. Se hidegen, se melegen, alapjáraton se lenyomott kuplunggal, se üresben felengedettel nincs hangja (semmi különbség a két normál hang között, szóval se nyelestengely, se kinyomócsapágy-hiba nincs). Gondolom friss indítás után is kéne legyen hang, ha lánc-baja lenne amúgy. Olvastam olyat, hogy ez ilyen :D Vagy kipufogó leömlőnél tömítés. Elég rohadt volt a katalizátor, szóval lehet... de hanyagolom inkább ezt.

A generátor ékszíj jó állapotban volt, semmi rojtosodás, szóval gondolom nem a feszítők adják a hangot, mert az a szíjat is megviselné?

Amúgy nem rohad, csak a hátsó fékdobok nagyon csúnyák, meg a kipufogócső, kivéve a hátsó dob, mert az új.

Hagyom inkább, mert itt nagyon drága tud lenni egy olyan hiba ami kissé kutatást igényel... pluszban nem az ajánlott motorok között van ez, ahogy látom.

(#19933) Dare2Live válasza sakal83 (#19880) üzenetére


Dare2Live
nagyúr

Én toyotanal(VW, Renault, BMW) azt láttam, hogy vannak motorjaik amik tartósak meg vannak amik szarok. Benzinesnél ilyen a régi 1szfe/2szfe vs 1krfe 1nrfe. Az elöbbi kettőnél ha időben cserélték az olajat, szűrőket, gyertyát... általános hogy 500.000km után nem eszik olajat még 0W20at sem (5W30 az előírás) sött akár gyári :Y a vezérlés az utobbi kettőt meg hiába dédelgeted cseréled az olajat idő elött akkor is 200.000kmnél már túlnyomó részt csipegeti majd erősen eszi az olajat.
Dizelnél tipikus plda az 1.4 vs 2.0/2.2 d4d.

Az új motorokról fogalmam sincs, az 1.8as CHRre én adtam az áment az egy kifort atkinsonnak tűnik, nincs direkt befecskendezés, kokszosodás. A Toyota CVTk megbízhatóak bár használat miatt fog kapni 60-100kkm közt olajcserét. :)

don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.