Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) zizidor


zizidor
senior tag

Egyetértek azzal, hogy a közösségi média függőséget okozhat, de általánosan nézve bármi okozhat mentális függőséget, amit szívesen csinál az ember. Az én gyerekkoromban a tévénézést és a számítógépes játékokat okolták.

Kérdés az is, hogy az esetlegesen megítélt kártérítés miben fog segíteni? Az alap problémát nem oldja meg, ahogy a közösségi média tiltása sem.

Az intelligens ember csodákra képes. Az idióta ember bármire.

(#2) myckey válasza zizidor (#1) üzenetére


myckey
veterán

Okolják azt ma is, mármint a nyomkodós szarokat, meg az elkényelmesedett, rohanó világot is, ahol az emberek nem élik meg a pillanatot, a minőséget...de igen...ez a "szósől" fene is érdekes találmány.

"Biztos mint a halál! Sóhaj, Szobaasszony, Fárosz.. 2, 9, 11. " Ha a kacsa nem tud úszni, nem a víz a hülye "

(#3) Necroman_Mk2 válasza zizidor (#1) üzenetére


Necroman_Mk2
őstag

"Mindez tanulási és mentális krízist okozott a diákoknál, az iskoláknak pedig többet kellett költeni támogatási programokra."
Azaz ebből a pénzből tudják majd fedezni a szakemberek költségeit gondolta az iskolaigazgató Móricka. Vagyis én ebben a perben inkább a könnyű pénzszerzés lehetőségét látom, mint valódi változás előidézését a Metánál.

"Élő gondolkodó lény vagyok, aki az információ tengeréből született!"

(#4) gabor7th


gabor7th
addikt

Mostanában a Facebook felel minden rosszért, szinte már sajnálom. Szinte... vagyis nem.

A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu

(#5) peppa válasza zizidor (#1) üzenetére


peppa
tag

Amit írsz abban egy fejlődő folyamatot látok, ahol az emberi figyelemért egyre kifinomultabb küzdelem zajlik. A tv még passzív volt, csak érdekes (jó esetben). A játékok már interaktívak voltak, de még nem személyre szabottak. A social media már a konkrét személyre szabottan válogatja a tartalmakat azzal a céllal, hogy minél tovább lekössön. A legtöbb gyerek alulmarad a gépi tanulással szemben. És most lépünk át a tartalom válogató korszakból a személyre szabott tartalom előállító korszakba. Ha ezt mérlegre teszi valaki, akkor nagyon más súlya lesz ezeknek a függőségek kialakítása terén.

Ez a fejlődés egyre alacsonyabb erőfeszítéssel egyre fejlettebb képességekhez juttat minket, már fizikai képességeket is tudunk valamilyen szinten fejleszteni. Figyelmen kívül marad az, hogy ehhez milyen szintű morális fejlődésnek kellene párosulnia, hogy jól/jóra tudjuk használni ezeket, ne pedig ki legyünk használva általuk. Szerintem elképesztően nagy mulasztása és felelőssége a Tech szektornak (de a politikának és az oktatásnak is), hogy erről a morális részről elegánsan nem vesznek tudomást, nem kommunikálnak, cserébe övék a pénz és a hatalom.

(#6) Necroman_Mk2 válasza peppa (#5) üzenetére


Necroman_Mk2
őstag

(Nyomtam erre egy Like-ot.)

"Élő gondolkodó lény vagyok, aki az információ tengeréből született!"

(#7) totron válasza peppa (#5) üzenetére


totron
addikt

Már átléptünk egy ideje. A guglizás-fb-tiktok pörgetés nem képesség vagy nem tudom mire gondolsz. Az információ értelmes feldolgozásához is kell gógyi abba most ne menjünk bele, hogy gógyi nélkül meg eleve értelmes infó sem jön szembe vagy ha mégis, nem ismeri fel akként, mivel nem tud róla, hogy olyan is létezik, simán csak átugorja, nem költözik belé ambíció sem, mert arról sem tudja, hogy létezik és hasznára is lehetne akár. A morális részt miben, hogyan képzeled el? Honnan indulna ez és miben végződne?

(#8) Tasunkó válasza peppa (#5) üzenetére


Tasunkó
senior tag

A tanulás messze toronymagasan a legtúlértékeltebb tevékenység, még az élsportnál is túlértékeltebb, amivel mindent elmondtam. Arról is meggyőzhető lennék, hogy a fogpiszkálásnak nagyobb szerepe volt a technológiai fejlődésben. Lélelkben fel kell készülnünk, hogy a világ alakulásában annyira fogjuk észrevenni a csökkenő tanulást, mint a semmenyire.

[ Szerkesztve ]

Kérek egy számot a jútútú

(#9) peppa válasza totron (#7) üzenetére


peppa
tag

Képesség az, hogy az fb segítségével egy ember hány másikhoz tud információt juttatni, vagy hogy egy MI genrál olyan képet/tartalmat, amit nélküle nem tudnál megcsinálni, megyner helyetted egy sakkjátszmát, a szervekbe ültethető jövőbeni dolgok pedig már fizikai képességeket fognak fejlszeteni. Mindezt úgy, hogy neked ezért semmilyen belső fejlődésen nem kell átmenned, csak az árát kell majd kifizetned. Voltak királyok/császárok akik elbírták egy ország/birodalom vezetésének terheit és voltak akik összeroppantak a súlya alatt. Ezt a belső tartást állítanám párhuzamba a morállal, bár nem azonos a kettő, de mégis jó példának tartom. Ez a képesség fejleszthető, gyerekkortól felnőttig.

(#10) zizidor válasza Tasunkó (#8) üzenetére


zizidor
senior tag

Az embert soha nem a butaság vitte előre, hanem a tapasztalatokból, megfigyelésekből, kutatásokból levont tanulságok, annak értelmezése és továbbadása.

Ma is sokkal kényelmesebb, ha az embernek nem kell gondolkodni, és ebben a közösségi média élen jár. Van egy csomó influenszer és megmondóember, akiktől készen lehet kapni a véleményt, nem kell gondolkodni, utánajárni, utánaolvasni a dolgoknak. Ebből következik az is, hogy azt hitetnek el a tömegekkel, amit csak akarnak, hiszen úgysem néz utána senki. Aki igen, az meg nem népszerű, hiszen ahhoz megint csak gondolkodni kéne, hogy vajon ő miért mond mást.

A technológiát lehet pozitívan is használni, mégsem azt tesszük. Ahogy a gyors kaja is lehet egészséges, mégsem az vonzza a tömegeket, hanem az olcsó gagyi.

Idénre az érettségit is sikerült alaposan leamortizálni. Megint ott vagyunk, hogy értelmes, elemző gondolkodás helyett leginkább a magolásra, memorizálásra épül, miközben pont ez ami megoldott: az információhoz való hozzáférés. De sokan mégsem tudják megfelelően használni, mert nem képesek értelmezni amit olvasnak, ezért arra sem képesek, hogy felismerjék a hülyeséget, átverést, szándékos megvezetést.

Az intelligens ember csodákra képes. Az idióta ember bármire.

(#11) Tasunkó válasza zizidor (#10) üzenetére


Tasunkó
senior tag

Ebből következik az is, hogy azt hitetnek el a tömegekkel, amit csak akarnak, hiszen úgysem néz utána senki.
Ez a tanulás következménye. Arra programozza az agyat, hogy kétségek nélkül vegyen át információt, és a tudással azonosítja ezt a módszert. Bármilyen szinten, ha elkezd kételkedni a tanuló, persze valószínűleg hibás lesz az elképzelése, lemarad tananyaggal, lényegében kifele lépked az iskoarendszerből, így arra lesz kondicionálva az évek hosszú során, hogy átvegyen információkat. Nehezen észrevehető, max. jól mérhető hogy mennyi átvett információt képes hosszútávon, de inkább rövidtávon tárolni, de amikor a valóságban csinál valamit akkor letér erről az útról.

Kérek egy számot a jútútú

(#12) zizidor válasza Tasunkó (#11) üzenetére


zizidor
senior tag

Nem, ez a magolás. A fejlődésnek mindig is az volt az alapja, hogy kételkedj, keress új bizonyítékot vagy cáfolatot az ismert dolgokra, derüljön ki ha rosszul tudod, vagy erősítsen meg, ha jól. Ez viszont gondolkodás nélkül nem megy.

Az intelligens ember csodákra képes. Az idióta ember bármire.

(#13) syberia válasza zizidor (#10) üzenetére


syberia
veterán

Nagyon jól megfogalmaztad, amit én a kritikus gondolkodás képességének tömeges kiveszésének tartok. Számomra a kovid időszak világított rá legjobban erre a folyamatra, magukat értelmiséginek képzelő embertömegek birkanyájként bőgve rohantak a hamis pásztoraik nyomában.

Amúgy a fakebook élen járt a cenzúrázásban, de ezért sem lettek elszámoltatva.

(#12): A média egyre hatékonyabb módszerekkel küzd a szabad gondolkodás ellen, a vírustól való rettegtetést egyik pillanatról vette át a háborús pszichózis, mert az arra fogékony elme manipulálhatósága nem ismer határokat.

[ Szerkesztve ]

https://howbad.info/

(#14) proci985 válasza syberia (#13) üzenetére


proci985
MODERÁTOR
LOGOUT blog

Ugye nem kezded megint itt is az antivax konteozást?

---

Topikhoz: Rémhírkeltés tiltott, szóval arra ne menjetek el és próbáljatok ONban maradni.

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#15) Necroman_Mk2 válasza zizidor (#10) üzenetére


Necroman_Mk2
őstag

"Ma is sokkal kényelmesebb, ha az embernek nem kell gondolkodni, és ebben a közösségi média élen jár. Van egy csomó influenszer és megmondóember, akiktől készen lehet kapni a véleményt, nem kell gondolkodni, utánajárni, utánaolvasni a dolgoknak."

Szerintem ez pár évtizede, a tévék aranykorában és a tömeges internethasználat előtt sokkal durvábban jelen volt. Akkor tényleg az volt a mainstream, amit a tévében is mutattak, mondtak, míg ellenvéleményt csak máshol lehetett telálni, azt is sokkal nehezebben.

#11 Tasunkó Bár az iskolai felelések kapcsán, felszínes vizsgálattal erre a következtetésre lehet jutni, viszont ne feledd, hogy először kell egy alap, egy premissza, ami általánosan elfogadottan és szakemberek által bizonyíottan igaz vagy ahhoz a legközelebb áll. Ha ez megvan, akkor utána lehet kételkedni, még ha az eredmény zsákutca is (mások által bebizonyítva). Történelmi példa: a hun-magyar rokonság, kiegészíve a finnekkel való nyelvrokonság tagadásával.

"Élő gondolkodó lény vagyok, aki az információ tengeréből született!"

(#16) Attila0 válasza Necroman_Mk2 (#15) üzenetére


Attila0
őstag

"Szerintem ez pár évtizede, a tévék aranykorában és a tömeges internethasználat előtt sokkal durvábban jelen volt. Akkor tényleg az volt a mainstream, amit a tévében is mutattak, mondtak, míg ellenvéleményt csak máshol lehetett találni, azt is sokkal nehezebben."

Szerintem egyes érdekcsoportok most is simán megoldhatnák hogy az internetről is "eltüntessenek" olyan adatokat, amik szerintük már nem tartoznak az átaluk aktuálisan elfogadott mainstream-be.

[ Szerkesztve ]

(#17) Necroman_Mk2 válasza Attila0 (#16) üzenetére


Necroman_Mk2
őstag

Igaz, ilyen cenzúra működik pl. Oroszországban meg Kínában is.

"Élő gondolkodó lény vagyok, aki az információ tengeréből született!"

(#19) Tasunkó válasza zizidor (#12) üzenetére


Tasunkó
senior tag

A tanulás alig tér el a magolástól, egyébként meg nagyrészt magolással lehet előrejutni az iskolarendszerben, a magolás egy tökéletes módszer. Viszont a tudás megszerzése meg a nyomozás, kutatás, összefüggések keresése, lényegében egy krimihez hasonlít, amit szinte lehetetlen elfelejteni, eléggé különbözik a tanulástól is. Bár vannak átfedések és hasznos tud lenni ha bizonyos dolgokat ügyesen megtanítanak, de például az iskola erről az útról nagyon hamar letér.
Filozófiai értelemben lehethogy aki ténylegesen elér, elkövet valamit, legyen az egy madáretető, vagy a húr-elmélet, a tanulását sosem veszi hozzá igénybe, esetleg a tanulás során előbukkanó következtetéseit, ami az illető gondolkodásával függ össze, random egy tanulónál, képességfüggő, és teljesen ismeretlen terület. Az említett premissza is a tudás megszerzéséhez kell, amikor egy probléma kapcsán válaszokat keresünk, és az eddig elért eredményekhez nyúl az ember, de egy pillanatig nem tanulja akkor.
Ilyenmódon a tanulás nem igazán tényező a fejlődésben, csak egy hivatalnoki struktúra fenntartásában, itt nem a tanárokra gondolok, hanem azon a pozíciók halmazára, melyek súlypontja a magasabb iskolázottság felé mozdul. Így arról tud reális képet adni, hogy az adott regionális hivatali struktúra, mennyit tanult. Ha 20%-al kevesebbet akkor azt lehet mondani, régen többet tanultak, egyötödével, ezért nem számottevő hogy most valamennyivel kevesebbet "tudnak" az érettségizők, mert ennek ellenére lehet hogy valójában eredményesebbek lesznek, az is lehet hogy nem.

[ Szerkesztve ]

Kérek egy számot a jútútú

(#20) proci985 válasza Tasunkó (#19) üzenetére


proci985
MODERÁTOR
LOGOUT blog

A tanulás alig tér el a magolástól
o jaj. ezeket nem tudom honnan szedted (magadtol, vagy van valami forrasod is ra), de par meglatasod felboritana a pedagogia teruletet, ha sikerulne publikalnod.

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#21) Tasunkó válasza proci985 (#20) üzenetére


Tasunkó
senior tag

Felborítaná, de nem kell aggódni hogy megtörténik, mert ahhoz rá kéne jönniük. Addig ez olyan mint a 3dimenziósok nyugodtan beszélhetnek a 2dimeziósok előtt, úgysem fogják hallani. Nyilván én gondoltam ki, bizonyára egyszer lesznek rá források is, de hogy milyen szakmai szinteken tartanak most, arról azok tudnának beszélni akik ezzel foglalkoznak.

[ Szerkesztve ]

Kérek egy számot a jútútú

(#22) proci985 válasza Tasunkó (#21) üzenetére


proci985
MODERÁTOR
LOGOUT blog

Szóval magad jobbnak tartod, mint a területen lévő szakemberek. Csak így tovább, remélem sikerül megreformálnod más területeket is, ha már ennyivel jobbnak látod magad. Kezdhetnéd pl a [link] Dunning-Kruger kritikájával.

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#23) Tasunkó válasza proci985 (#22) üzenetére


Tasunkó
senior tag

Ha nem vagy kötődve érdekből, az sokat segít a lényeglátáson. A Dunning-Krugert úgy lehet a legbiztosabb módon elkerülni, ha bemagolt tananyagot papagájozol vissza, mert az mögött konvencionálisan elfogadott autoritások állnak. Lényegében a sikeres oktatás alapja, ha nem kérdőjelezel meg szakértőket, ugyanakkor a sikeres agymosásé is.
A legszembetűnőbb az, hogy mekkora csődtömeg az oktatás, és senki sem gyanakszik, talán nem véletlenül.

Kérek egy számot a jútútú

(#24) Tasunkó válasza proci985 (#22) üzenetére


Tasunkó
senior tag

Gyakran oltogatnak ezzel, de most vettem észre hogy ez a Dunning-Krueger nem is valós, csak egy poén.

Kérek egy számot a jútútú

(#25) peppa válasza Tasunkó (#19) üzenetére


peppa
tag

Jól értem, hogy tanulás alatt a magoláson alapuló iskolai oktatást érted?
Sok helyen meghaladták már azt a szintet, hogy a tanár megkérdezi tőled azt, amit ő már elve tud, és ha vissza tudod mondani, akkor ügyes vagy. Amúgy igen, van egy ilyen hatalmi beidegződés, hogy a már meglevő apparátus működtetéséhez termelünk ki szakembereket, de vannak olyan iskolák is, amik nem erre céloznak és nem a magolásról szólnak. Erre szerintem már többen is rájöttek, hogy nem előremutató.

(#26) proci985 válasza peppa (#25) üzenetére


proci985
MODERÁTOR
LOGOUT blog

A porosz rendszer mai szemmel gyakorlatilag totál elavult.

Tasunkó: Dunning-Kruger nagyon is valós. Btw, a scientific method alapja, hogy meg lehet (és kell is) kérdőjelezni a szakértőket. Csak ahhoz, hogy ez sikeres legyen, ahhoz szakmai hozzáértés és tudás kell. Senkinek nem lesz egy területen egy zseniális ötlete a semmiből, ami felforgat mindent, ezen már régesrégen (kb antik görög időszak) túlhaladtunk.

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#27) Tasunkó válasza peppa (#25) üzenetére


Tasunkó
senior tag

Emlékszem, szinte minden tanár, ha nem is azzal mutatkozott be, de sort kerített rá, hogy elmondja, nála a tanulás számít, és a biflázás nem érdekli. Mindenkinek ismerős lehet, hogy sosem történik meg, hogy pórul járt volna aki magol, sőt fény sem derül rá. Az egyetemen is szereti visszontlátni a tanár a saját gondolatait, ez egy emberi tulajdonság. A gyerekeken lepődtem meg, mennyire nem változott semmit az iskola, még faceliftnek sem mondanám ahhoz képest amire emlékszem.
A tanulás ezen kívül, amit értünk alatta, az emlékeim szerint olyan, hogy magyarázatokat nyújtanak dolgokra, amivel majd egyszer találkozni fogunk.(Ez mi miatt van, abba inkább nem megyek bele.) Mindaddig csak az elmében létezik, tehát lehet nagy és sárga, miközben a valóságban kicsi és piros, de lehet nagy és sárga is, itt bizonyára sokan kiesnek. A tananyag testet öltésével elméletileg találkozik , aki tanul. Ez aztán vagy így lesz vagy nem. Tegyük fel így lesz, és akkor beírja a googlebe a keresőszavait, mert a homályos emlékeket már nehéz felidézni. Jó esetben lesz majd egy aha élménye a tanulónak, hogy ezt már valahol látta, csak most van is értelme. Ez a biflázással rokon tevékenység, mivel aki sosem hallott róla, az is beírhatja a googlebe, akár a képességeivel arányos pontosabb asszociációkat, így a tanulás hasonlóan a magoláshoz, egy rendszernek kedvező tevékenységben merül ki. De van egy kis esély, hogy aki tanult róla, nem kell beírnia a googlebe, és még pontosan is fog emlékezni rá, de érezhető, hogy újabb és újabb akadályok merülnek fel majd, ha kitart offline. Emiatt egy jobb megoldással az egész ismert tanulás, 99százalékban haszontalan tevékenységgé válhat.

#26 proci985 Felvetődött bennem, miért nem azt kutatták ki inkább, hogy aki tudja, miért sorolja hátrébb magát. Mivel ott van egy tényleges potenciál, ami elveszik, és ami előbbre vinné a tudományt. A D-Krueger sekkel viszont az van hogy nem tudnak, és nem is lesz belőle semmi, tehát alapjában véve rendeltetésszerűen működnek. De persze bosszantó és vicces emberi tulajdonság, meg is kapta érte a Szatirikus Nobel-díjat. Biztos egyet röhögtek rajta, kicsit oldva a díjátadó ceremónia hangulatán, emiatt a helyén kezelném, mielőtt fontosságban kiüti a gravitációt, vagy a nitroglicerint.
Ami felforgat mindent az bekövetkezik minden egyoldalú rendszerben, csak idő kérdése.

[ Szerkesztve ]

Kérek egy számot a jútútú

(#28) Rive válasza proci985 (#26) üzenetére


Rive
veterán

A porosz rendszer mai szemmel gyakorlatilag totál elavult.

Ugyanakkor nem kellene átesni a ló túlsó oldalára, és ezt pont olyan országokban szokás manapság mondogatni, ahol épp a porosz rendszerrel szembeni alternatívák kidologozása, meghonosodása zajlott.

/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!

(#29) proci985 válasza Rive (#28) üzenetére


proci985
MODERÁTOR
LOGOUT blog

Valamennyi lexikális tudás természetesen kell, a porosz rendszer fő baja, hogy az összefüggésekre nem helyez elég hangsúlyt. Magas hozzáadott szellemi munkához pedig utóbbi kell.

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#30) Rive válasza proci985 (#29) üzenetére


Rive
veterán

Az a 'valamennyi' például magában foglal valamennyit például a manapság sokat átkozott betanulandókból is: nyelvi és szimplán tanulási, logikai képességek valamint a memória fejlesztésében, megalapozásában ezek komoly szerepet kapnak.

Hja, ha nem valami sokszáz éves, totál érdektelen szöveget kell vakon bebiflázni...

[ Szerkesztve ]

/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!

(#31) proci985 válasza Rive (#30) üzenetére


proci985
MODERÁTOR
LOGOUT blog

Hja, ha nem valami sokszáz éves, totál érdektelen szöveget kell vakon bebiflázni...
Igen, erre gondoltam, hogy ennel lehetne hatekonyabban is tanitani.

Emlitett kezsegeket meg lehetne ugy is fejleszteni, hogy mas szempontbol is adjanak hasznos es relevans tudast.

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#32) Rive válasza proci985 (#31) üzenetére


Rive
veterán

Sok módszer van, többféle tudáshoz: de csak azért, mert itthon agyament magyarnemzeti poroszoskodásban túltolták az anyámytúkját és a mikvogymuk-ot és most mindenki durcog erre a klasszikus és hatékony (!) eszközre, még nem lesz kidobva az ablakon a klf. szövegek kívülről megtanulása.

[ Szerkesztve ]

/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!

(#33) proci985 válasza Rive (#32) üzenetére


proci985
MODERÁTOR
LOGOUT blog

Ja, itt elsosorban a magyar oktatas implementaciojat ertem az elavult porosz oktatas alatt.

Avagy bemagoltatja a francia forradalom balratolodasanak folyamatat kb 100 datummal es lenyegtelen aprosaggal, mikozben teljesen elveszik a reszletekben. Ugyanugy nyelvtanulasnal megy a nyelvtan es a (neha) random szokincs, cserebe pl kiejtesre pontosan nulla hangsuly esik.

Felsooktatasban is kesobb fontos a pontos tudas, de magaban sokat nem er, ha nem tudja az illeto hasznalni.

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#34) Rive válasza proci985 (#33) üzenetére


Rive
veterán

És ez így elmondva teljesen rendben is van.

Viszont elég sokszor futok össze azzal, hogy a magyar oktatás kritikájaként pl. a memorizálást, megtanulandó szövegeket úgy mindenestül ki akarja rakni a delikvens. Ami viszont csak a ló túlsó oldala: pont annyira hülyeség, mint a mostani rendszer.

A megfelelően feldolgozott, beépített lexikális tudás és memorizált anyag fontos: a többi, mienknél sokkal sikeresebb oktatási rendszerekben is.
A helyi alkalmazás és túlsúly az, ami problémás.

/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!

(#35) proci985 válasza Rive (#34) üzenetére


proci985
MODERÁTOR
LOGOUT blog

A megfelelően feldolgozott, beépített lexikális tudás és memorizált anyag fontos: a többi, mienknél sokkal sikeresebb oktatási rendszerekben is.
Igen, ezzel igy teljesen egyetertek.

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#36) Tasunkó válasza proci985 (#33) üzenetére


Tasunkó
senior tag

Avagy bemagoltatja a francia forradalom balratolodasanak folyamatat kb 100 datummal es lenyegtelen aprosaggal, mikozben teljesen elveszik a reszletekben
Most ha elhagyjuk a legújabb felvetést, miszerint a gyönge termés következtében, kiadásra került az ősrozsmag vagy hogy hívják a vetőmagtartalékot, amiből szintetizálták az LSD-t, és az így készült kenyér fogyasztása vezetett a csőcselék aktivizálódásához ,mint a Francia forradalom meghatározó aspektusa.
Szóval ha az új kiforratlan kutatási eredményeket még kicsit pihentetik, azt azért ki kéne kutatni a gyerekekkel, hogy miféle pénzmozgás és őrült kapzsi infernális hatalmi praktikák állnak a háttérben a történelmi események mögött, ami ezt a feudális csőcseléket különböző az egymás elárulása, hátbaszúrása és gyilkolása érdekében alkotott királyságoknak nevezett intézményekbe terelte. Meg kéne tudniuk találni az események mögötti aranyat, ribancokat, drogokat, zabálást amiért minden történt
Mert így a mostani formájában elmondva, olyan dolgokat tanítanak történelem néven, ami sosem történt. Ez így egy kollektív pszihózis.
Esetleg még kéne tudni saccolni festményekről a földesurak tokaszallonnáját, mint kikapcsolódás a száraz és vérgőzös tananyagból.

[ Szerkesztve ]

Kérek egy számot a jútútú

(#37) peppa válasza Tasunkó (#27) üzenetére


peppa
tag

Az egyetemen is szereti visszontlátni a tanár a saját gondolatait, ez egy emberi tulajdonság.

Emberinek valóban emberi tulajdonság, de tanárként szerintem ez egy kerülendő tulajdonság. Felnőtt oktatásban van jópár év tapasztalatom és bennem pl.: nagyon rossz érzést kelt, amikor valaki az én mondataimat szószerint visszaismétli. Akkor azonnal elkezdek kérdezősködni, hogy mit sikerült valójában elsajátítania.

(#38) peppa válasza Tasunkó (#27) üzenetére


peppa
tag

A tanulás ezen kívül, amit értünk alatta, az emlékeim szerint olyan, hogy magyarázatokat nyújtanak dolgokra

Egyről beszélünk, ez is az, ami elavult, de nem minden iskola és oktatás ilyen.
Sajnos nagyon sok igen.

(#39) Tasunkó válasza peppa (#38) üzenetére


Tasunkó
senior tag

Nem is a tanárokra akartam itt panaszkodni, ha a legjobban is igyekeznek, az egyénnek megvannak a határai.
Azt látni hogy globálban az ember, nagyon kezdetleges ismeretekkel bírhat a tanulás folyamatáról. Az szak-elképzelésről laikusként azt látni hogy a meglévő tanítást próbálja fejleszteni, miközben az egyik alapvetés hogy magáénak tudja az egyén eredményeit, holott könnyen lehet hogy az iskola hatása kimerül az egyén akadályozásában. De nem akarom senki kedvét elvenni a tanári pályától, vannak azért bőven rosszabb dolgok vagy épp túlzó a megfogalmazás, meg valahogy volt eddig is, lesz ezután is. Ez is csak egy kor, mint az egyiptomi fáraók kora, ahol az emberek csupa baromságot művelnek, az iskola ebből, lehet nem is a legfeltűnőbb. Nem irigylem azokat akik iskolába járnak, de ha kilépnek onnan az még rosszabb lesz, csak kicsit másképp.

[ Szerkesztve ]

Kérek egy számot a jútútú

(#40) stellaz válasza zizidor (#1) üzenetére


stellaz
addikt

A probléma, hogy ma már direkt ez a cél, és teljesen szándékosan úgy alkotják meg, hogy minél függőbbek legyenek a gyerekek is, meg a felnőttek is.

Hifiman fejhallgatóhoz keresek ballanced kábelt

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.