Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) mongi_


mongi_
aktív tag

Klassz lett ez a cikked is. :R

booty time booty time across the USA

(#2) KrAt


KrAt
veterán

Minimális kötekedés: ''5,7ms alatt gyorsul 200-ra !!'' - azért 5.7ms (milisec) egy szempillantás :) És amúgy nem 100-ra gyorsul annyi idő alatt? :)

Amúgy jókis írás, már az előző is az volt :R :)

(#3) VR6-Fan válasza KrAt (#2) üzenetére


VR6-Fan
veterán

azért ez nekem is szemet szúrt.(ill szerintem 0-100 meg lassú:S)
pl egy 710 lovas Golf2(syncro)-nak 17-18sec kell a 280-hoz, ahoz képest azért nagyon gyors hol ott teljesítménybe azért szegényebb.



amúgy gratuálok az íráshoz nagyon átjött!

videok is jók :)

"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23

(#4) robi0604 válasza mongi_ (#1) üzenetére


robi0604
őstag

Köszönöm szépen! :R

Minek veszel Ferrarit, ha 50-nel közlekedsz...

(#5) robi0604 válasza KrAt (#2) üzenetére


robi0604
őstag

Köszönöm, javítottam! :R
Nem tudom, hogy miért azt írtam... :F

Én is rákérdeztem és 200 !!


Nagyon köszönöm az elismerést! :R

Minek veszel Ferrarit, ha 50-nel közlekedsz...

(#6) robi0604 válasza VR6-Fan (#3) üzenetére


robi0604
őstag

Szintén köszönöm! :R

Nem egy átlagos tuning, hanem egy komplett építés.
Inkább pálya-autó jellege lesz! Legalábbis, amit levontam a beszélgetésből.

Mindenesetre, kiváncsi leszek és remélem, hogy minél hamarabb kész lesz... :)

Minek veszel Ferrarit, ha 50-nel közlekedsz...

(#7) VR6-Fan válasza robi0604 (#6) üzenetére


VR6-Fan
veterán

amúgy 200 biztos hogy nem lehet túl gyors az már forma1 kategoria

460/660 golf 400 méteren 10sec(+) megy és 216 környéke a vége, ergo súlyban és teljesítménybe is nagyábból egyenlőek([link],[link])

amúgy lehet hogy az elsőben írtad de nem emlészem, de mennyibe került ez a nap :B ?



[Szerkesztve]

"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23

(#8) robi0604 válasza VR6-Fan (#7) üzenetére


robi0604
őstag

A forma1-esek, ha jól tudom, 3.5 és 4,2 körül vannak optimális esetben, ezen a sebességen.

Nem tartom kizártnak, ha rendesen le van könnyítve, ki tudnak hozni belőle ennyit.
Amúgy, csak a megragadt adatokat mondom. Ezeket halloták a barátaim is. :)
Beszéd tárgyát képezte... :D

A megadott linken, kitudod számolni. Amúgy ajándék volt... :)

Minek veszel Ferrarit, ha 50-nel közlekedsz...

(#9) Shad0w


Shad0w
senior tag

Hát, nekem eddig csak rossz tapasztalataim vannak ezzel a kft-vel. Ugyanis én és haverom és haverom faterja (és haverom haverja, de ő csak beült volna pár körre) ma elmentünk. Már hétfőn megbeszéltem mindent, hogy nelegyen gubanc (talán ez hiba volt).
Szóval ma el is mentünk, megis találtuk elsőre a repteret, de amikor odaléptünk a portához, akkor a kedves portás közölte velünk, hogy ma nemlessz élményvezetés, mert 1 hete a reptér tulaj és ez a kft vmin összekapott, ésmost szünetel a dolog. Ezzel idáig alapvetően semmi baj, DE mi ezért oda-vissza 500 km-t utaztunk autóval, és ott kellett megtudnunk, hogy nemlessz. Szerintem a legalapvetőbb lett volna, hogy szólnak, erre felis hívta a figyelmemet, az akivel megbeszéltem, hogy legyek már olyan kedves és szóljak, ha változás van. Nos ezt énis elvártam volna! A másik meghogy amikor odaértünk, akkor elérhetetlenek voltak, mind a 2 számon.
Ne essék félreértés, nem kritizálom ezt az élményvezetést, énis menni akartam, csak nagyon felbosszantott, hogy 7-8 órát autóztunk a semmiért. De sztm ha reggel még felhívtam volna őket, és akkorsem lettek volna elérhetőek, akkoris elmentünk volna, hiszen, lehethogy alszik, vagy vmi dolga van, demajd odaérnek időben. Ottvan az oldalon (röviden): Bizalmukat előre is köszönjük, hát szivesen.
Mostanáig nemtudtam elérni ezta kft-t, valószínű, hogy holnap kiteszek erről egy írást ide a Logoutra, talán akkor majd ők megkeresnek engem, és akkor megkérdezhetem: hogy akkorezmostmiis?!

(az írást nemhiszem, hogy még ma kiteszem, nemszeretnék egy indulatokkal teli irást csinálni, csupán a tényekre szeretnék hagyatkozni, és arra, hogy ezzel mennyire elbaszták 4 ember napját. Viszont a címe már megvan: Élményvezettem - Volna...)

[Szerkesztve]

(#10) Shad0w válasza Shad0w (#9) üzenetére


Shad0w
senior tag

''eddig csak rossz tapasztalataim vannak ezzel a kft-vel''. Na ez így nemfedi a valóságot, mert amikor megbeszéltem a dolgot, akkor nagyon korrekt volt az egész, még vissza is hívott, hogy a részleteket megbeszéljük...
(az ilyen ''elírások'' miatt, nemlesz még ma kint az írásom...)

(#11) robi0604 válasza Shad0w (#9) üzenetére


robi0604
őstag

Hát ezt sajnálattal hallom.

Teljesen megértem a felháborodásodat és Én is elvártam volna, hogy legalább értesítsenek.

Sajnálom, eddig tudtommal, nem volt semmi gond velük, mindenkivel korrektek voltak.
Nekem is csak pozitív tapasztalataim voltak, ahogy ezt írtam is.
Azért is próbáltam buzdítani mindenkit, mert normális körülményekkel, egy nagy élménnyel gazdagodhat.

Megpróbálom valahogy elérni őket, megtudni, hogy mi a helyzet.

Sajnos ennél többet nem tudok tenni, bár szeretnék... :U

Minek veszel Ferrarit, ha 50-nel közlekedsz...

(#12) robi0604 válasza Shad0w (#10) üzenetére


robi0604
őstag

Ezért mondtam, hogy utánanézek, mert tényleg korrektek voltak...

Minek veszel Ferrarit, ha 50-nel közlekedsz...

(#13) robi0604 válasza Shad0w (#9) üzenetére


robi0604
őstag

Sikerült lérnem őket!
Beszéltem a tulajjal, mondta, hogy kollégái mindenkit megpróbáltak értesíteni és nem érti, hogy miként foedulhatott elő ilyen figyelmetlenség.
Nagyon megköszönné, ha megadnád a neved és a telefonszámod, hogy mihamarabb feltudjon hívni, én továbbítom neki.
Nyugodtan írhatod priviben...

Minek veszel Ferrarit, ha 50-nel közlekedsz...

(#14) DarkByte


DarkByte
addikt

Helló!

Megsasoltam a videókat is végre. Kár tényleg hogy nem jön úgy át a videón a dolog (nekem csak sebességhez van viszonyítási alapom és már az sem jön le úgy mintha ott ülne az ember). De azért így is epekedve néztem végig, és a haverjaid/barátnőd kommentje azért áthozta az élményt is valamennyire. (Nameg tényleg egy-két helyen úgy vigyorosz mint aki be van tépve :DDD Dehát volt is rá okod) Mégegyszer gratula az egészhez, és a barátnőd pedig tartsa meg ezen jó szokását szerintem :C

[Szerkesztve]

(#15) robi0604 válasza DarkByte (#14) üzenetére


robi0604
őstag

Köszönöm! :D

Remélem, hogy megtartja... :)

Minek veszel Ferrarit, ha 50-nel közlekedsz...

(#16) Wickey válasza robi0604 (#5) üzenetére


Wickey
csendes tag

Hát....
1. Ha már hazudik valaki, akkor ésszel tegye
2. Nem árt egy kis egészséges kritikai szemlélet, ha valakitől hallasz valamit, főleg ha nem csak elsőre hangzik baromságnak.

Így hirtelen google:
KOENIG twin-turbo EVOLUTION
735KW / 1000 PS / 940 NM
0-100 km/h 3,4 sec.
0-200 km/h 9,8 sec.
standing 1/4 mile 10 sec.
top speed 370 km/h


Ez itt fentebb azért nagyságrendekkel komolyabb verda a 450 lovas épített ''versenygépnél'', nemde? Mégis kell ennek is 9.8 sec a 200hoz.

A 0-100km/h 5.7sec az kicsit sok, de hihető egy 450 lóerős autótól. A 0-100mph-ra egy 8-9 másodperces értéket még elképzelhetőnek tartok, ha a súlya nem haladja meg az 1100-1200 kg-ot.
A gyorsuláshoz exponenciális teljesítmény igény kell. Íme egy kis 0-100 táblázat 1990 körüli ötös BMW-re alapozva (van abból elég szépen elégsokfajta teljesítményű, és kábé azonos súlyú, a külöbséget a motor, és azok segédberendezései extra súlya adják ki):

518i 1360kg 115LE 12.4sec
520i 1540kg 147LE 9.8sec
525i 1575kg 185LE 9.2sec
530i 1565kg 218LE 7.7sec
M5 1735kg 310LE 6.5sec (0-100mph: 14.4sec)

Azt azért szögezzük le, hogy a bömbik ólomnehezek egy épített versenyautóhoz képest. Minden tíz kiló amit letudnak faragni, látható és mérhető javulást hoz.

Személy szerint én két autót építek most, mindkettőt Alfa Romeo Alfetta gtv6 alapra. Az egyik egy nagy, és nehéz grantourismo lesz, 3.0 24V, klíma, zene, 18''-os felni, satöbbi.
A másik széria 2.5 12V lesz, de kicsontozva, kárpitok, fölösleges motortéri sallangok nélkül, ahol csak lehet műanyag karosszériaelemekkel, plexi oldalüvegekkel, 15''-os gyári magnézium felnikkel, satöbbi. Gyanítom hogy a 160 lovas kicsontozott, rövid sperres váltós kis kacat komolyabbat fog menni mint a 220 lovas 3literes hosszú sperres váltós GT.

There is no replacement for displacement

(#17) robi0604 válasza Wickey (#16) üzenetére


robi0604
őstag

Bizonyítani nem lehet, hogy hazudik...

A kritikai szemlélet megvolt, eléd sokat beszélgettünk róla a barátaimmal.

Mindenféle képpen komolyabb adatokkal rendelkezik ez a BMW, azt hiszem láttam is róla egy videót. Nagyon komoly... :R
Viszont ez legalább 2200 Kg, vagy egy kicsit több is... És nem csak a gyorsulásra mentek rá, hanem a végére is, tehát nincs optimalizálva csak az egyikre.

Az 5,7 sec, az EU-ba érkezett EVO-k és Imprezák gyári adata, tehát nem kell még 450 ló se, hogy elérd. (a subaru gyári 5,4 sec, a kicsivel nagyobb nyomaték és minimális súllykülönbség miatt) 1535 ill. 1515 Kg.

Ahogy írtad is, mérhető növekedés van, szinte minden kiló után.
Csak azt tudom mondani, amit nekem akkor mondtak... (sajnos) De ha belegondolsz, még akár el is érheti azt az értéket.
EVO 6 alváz, motor és 3-as karosszéria, becsövezve és a lehető legjobban kibelezve.
Tólókerekes váltó, kerámiakuplung, versenyfék és -elektronika. Mindenhez ''hozzápiszkálnak''.
Ennyit osztottak meg velünk, ill. az adatokat és, hogy természetesen versenybenzin menne bele. Ahogy leírták, szerintünk egy kibelezett túra-autó lenne, vagy valami hasonló.

Szerintem, sokan lennének rá kiváncsi, köztük Én is. Bár most nem tudom, hogy mi van velük...


Viszont, ha kész lesznek a verdáid, talizhatnánk. Szívesen megcsodálnám őket! :R ;)
Nem tűnnek rossznak. ;)

Minek veszel Ferrarit, ha 50-nel közlekedsz...

(#18) Wickey válasza robi0604 (#17) üzenetére


Wickey
csendes tag

Hát az se holnap lesz hogy elkészüljön a két digó...
Egész egyszerűen nem találok olyan lakatost, aki jól dolgozik, és rá is érne.

Ja, találtam valamit: http://www.myvideo.de/watch/290378

nézd meg :-)

Korrektül megy... viszont neki is kell vagy 14-15 másodperc a 0-200ra. Az az 5.7 az mégiscsak 0-100 kell hogy legyen, még 0-160-ra is igen combos lenne egy olyan autó ami 6 alatt gyorsul...

Amúgy elvileg puszta fizika, papíron ki lehet számolni, hogy 450 lóerő mekkora súlyt képes 5.7 másodperc alatt 200km/h-ra gyorsítani.

Na lássuk, mostmár izgat engem is:
450 LE, az 330kW
5.7sec alatt W = J*t = 330KW * 5.7s = 1886 kJ energia.
5.7 sec után a bódénak 1886kJ kinetikus energiája lehet.
A képlet E = 1/2 * m*v''2.
Ebből megvan az energia, amit a motor előállít (1886000J), a sebesség (200km/h = 55.5 m/s), keressük a tömeget: m = 2*E/v^2 = 3772000/(55.5*55.5) = 1220kg....

Hoppárézi... az az autó MAXIMUM 1220kg lehet a fizika törvényei alapján. Eközben ÁTLAGOSAN 0.993 g-vel gyorsul 0ról 55.5m/sec-re 5.7sec alatt...

Namost
1. Az autó nem folyamatosan 450 lóerőt ad le, hanem jó ha átlagosan 380-400at ugyebár, mert nem a teljesítménymaximumhoz tartozó állandó fordulatszámon gyorsul, hanem teszem azt 5-8ezer RPM között dolgozik a motor.
2. Az elején a gumik slipje miatt nem érhető el a maximális gyorsulás, utána pedig a sebességváltó áttétele behatárolja az elérhető gyorsulást.
3. Nem számoltunk veszteségekkel, mint légellenállás, satöbbi

Vegyünk egy másik verdát, pl. az 1210 kilós gtv-met, 115kW-os motorral, 8.3sec-es 0-100-ra gyorsulással. A fenti matekot eljátszva:
8.3 sec alatt az autó le tud adni csúcsteljesítménnyel számolva 955kJ-t.
A 100km/h az 27.77 m/sec
mmax = 1910000 / 27.77 / 27.77 = 2476kg. Több mint duplája az autó valós súlyának.
Vagy itt van az 1350 kilós 85kW-os dízel 156osom, 10.3sec alatt van 100on
10.3 alatt 875kJ
mmax = 2270 kg, ez már kevesebb, mint fele, de dízelmotorral, ami vagy számít vagy nem... ezek szerint igen, amit alátámaszt az is, hogy napi használatban is sokkal jobban gyorsulnak érzetre a dízelek.

Ha hirtelen előkotrok egy Lancer EVO VIII-at, ami
1. 260 LE, 1470kg, és 6.1 alatt van elvileg 100-on, akkor mmax = 3024kg
2. 400 LE, 1410kg, és 3.5 alatt van elvileg 100-on, akkor mmax = 2669kg.

Hát... ezek szerint csak akkor gyorsul egy 450 lóerős autó 200-ra 5.7 sec alatt, ha a súlya 500-550 kg körül van.
Ennyire lecsökkenteni a súlyát meg szerintem lehetetlen, arról nem is beszélve hogy egy ilyen könnyű autó tapadás híjján viszont meg elindulni nem tudna.

Szóval tudja a retkesrépa.

Az én véleményem továbbra is az, hogy hazudik, méghozzá eszetlenül. A fizika éppen nem bizonyítja (lásd fennt, légüres térben, 100%-os tapadási viszonyok között, hajtáslánci veszteség nélkül elvileg egy 1220 kilós autó fel tud gyorsulni 5.7 alatt 200ra), de csak ÉPPEN nem.... :DD

0-200ra akkor gyorsul 5.7 sec alatt, ha lelöki a szakadékba. (Lásd fenn: 5.7 alatt 200ra, az 0.993g-s gyorsulás :-P)

There is no replacement for displacement

(#19) robi0604 válasza Wickey (#18) üzenetére


robi0604
őstag

Na igen... ilyen számításokba, nem mentünk bele. :)

Ezt a videot láttam már. :)
Itt egy másik, igaz nem autó, de érdemes megnézni. Csak érdekesség képpen...
Állítsd meg a lejátszást és próbáld átnézni a km-óra számlapját. ;) [link]

Az 5,7sec (0-100), a gyári EVO IX. adata, tehát annál mindenképpen jobbnak kéne lennie.

1000kg körülire, le lehet vini szerintem ezeknek a súllyát (persze a kibelezés mellett a megfelelő anyagok használata estén), de biztos, hogy alá nemigazán.
A nyomaték is átvarjálhatja a dolgokat, mert ugy azért az se teljesen elhanyagolható.
Ez is közrejátszik a Dieseleknél.

Igazából sajna nem biztos, hogy kiderül, legalábbis nem lehet róluk tudni semmit.
Addig amúgyis csak elvben gondolkozunk. :)

Viszont, ha készen lesznek a ''digók'', mindenféleképpen szóljál. Kiváncsivá tettél. :D
Jó lakatost... ajánlanám magamat, de nem érek rá! :DDD :P

Minek veszel Ferrarit, ha 50-nel közlekedsz...

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.