"Szuper flamó szelet 8.0" - valamiért ez ugrott be...
Na igen, vészesen közeledik, hogy a forgalomban is aktívan részt vegyenek.... Csak lenne mellé olyan áruk, hogy meg is lehet fizetni...
"Szuper flamó szelet 8.0" - valamiért ez ugrott be...
Na igen, vészesen közeledik, hogy a forgalomban is aktívan részt vegyenek.... Csak lenne mellé olyan áruk, hogy meg is lehet fizetni...
Ez a verzió már tud T kereszteződést és körforgalmat is?
Van egy olyan érzésem hogy ez a vonal soha nem lesz tökéletes.
A gazdasági válság és az emelkedő energiaárak miatt arra kényszerültünk, hogy kikapcsoljuk a fényt az alagút végén. A kellemetlenségért elnézést kérünk.
Szerintem nagyon hiányzik egy nagyméretű nyilvános teszteset adatbázis, ami tartalmazna rengeteg forgalmi szituációt. Még jobb lenne, ha lenne hozzá forgalmi szituáció generátor is. Másrészt szerintem szükséges lenne egy közlekedési szabályokat leíró egységes nyelvre is. Habár szerintem idővel ezek maguktól is kialakulnak vagy már aktívan fejlesztik is ezeket. Ebben ez egészben nagy jövő van.
Hát ezek elég erőltetett példák. Olyan biztos nem lesz nagyon sokáig, hogy az autó felismerje a körülötte lévő embereket, olyan szinten, hogy még a foglalkozásukat is megmondja. Az első példánál pl. fontosabb lenne kirakni a vészvillogót, megszólaltatni a dudát és közben nekimenni a terelőelemeknek, hogy lassuljon az autó.
Ha meg valami intelligens közlekedési rendszert képzelünk el, akkor akár a lámpát is pirosra válthatná a gyalogosoknál. Kanyarodni azért sem lenne túl jó szerintem, mert akkor a gyalogosoknak esélye sem lenne előre jelezni, hogy hova fog érkezni az autó.
Szerintem az alapoknál a fontosak most még. Mérni, hogy az utak és sávok hány százalékát méri föl helyesen az autó, mennyire jól képezi le a tereptárgyakat, mennyire jól értelmezni a KRESZ táblákat, forgalmi szituációkat. Meg ugyanilyen fontos, hogy a szenzorok mennyire pontos adattal szolgálnak. A kamera képe legyen jól kivehető mindenféle időjárási helyzetben, a radar jelekben ne legyen túl sok zaj, a hangrendszer jól szűrjön, stb..
Ez volt kb. egy éve.
Ehhez képest a MIT tesztje kb. kőbalta kifinomultságú és elmaradottságú.
Saját úthálózattal azt mondanám ok de hát az ugye eléggé lehetetlen.
A gazdasági válság és az emelkedő energiaárak miatt arra kényszerültünk, hogy kikapcsoljuk a fényt az alagút végén. A kellemetlenségért elnézést kérünk.
Ez már a vég amikor azért cserélünk autót , mert nem jön több frissítés
Torrent + crack
Nem kell cserélni, néhány ezresért (dollárban), megkapod az új hardvert ami szükséges az új rendszerhez.
Ha jobban belegondolsz nem kell új autót venned, mint ha egy hagyományos autónál szeretnél új funkciókat.
Múltkor megnéztem egz videót a tesla önvezetéséröl. Impresszív volt. De! Kb 5 perc alatt is csinált baromságokat. Pl, megállt a stop táblánál. Nem jött semm, kikanyarodott. Eddig ok. Elkezdett gyorsítani, majd 50m után megállt az úton. Nem jött senki se szembe se (szerencsére) hátul. Ha pl én megzek mögötte, és csak úgy megáll elöttem minden indok nélkül ahogz a videóban, tuti belerongyolok.. 1-2 percel késöbb: 2 futó csaj az út szélén. Szintén megáll melletük (talán valami keskeny járdán, vagy az úton, de a szélsö záróvonalon kívül futottak. Szembe semmi, azaz ha max biztonságra akart volna törekedni, akkor kikerülö manöver, sebesség változtatás nélkül. De nem. Megáll..
Másik, egy hete megyünk be egy Jönköpingbe autót nézni. Egz viszonylag új kereskedésbe. (tán 2-3 hónapja nyitott) Waze app, ugye az egyik legnépszerübb/legmodernebb. Beír vigyél ehhez a kereskedéshez. Haverom vezet. Mondom itt kellet volna bemenni, de nézzük másfelé visz. Jó, persze van másik út is.. Erre követjük a gpst(waze). Autópálya közepén megszólalt: megérkeztünk. Ja, persze. csak az a bazi nagy autókereskedés 2 sávval meg 2 szalagkorláttal arréb volt. (kb 5000nm-es kereskedésröl beszélünk). Kavarhattunk vissza, volt vagy 10 perc mire "manuálisan" visszanavigáltunk. Na ekkor mondtam hangosan ja, még jó hogy közel van a robotautó "éra" !
Egy rendszer se tökéletes, soha nem is volt az, hiú ábránd szerintem hogy bármikor is az lenne a jövőben... Bár lehetne arról beszélgetni, hogy egy átlagos sofőr mennyi idő alatt csinál hány másik hibát
_Szerintem_ akkor jön majd el egy új kor, amikor a gyártó teljes felelősséget vállal az általa fejlesztett berendezés, rendeltetésszerű használata mellett okozott károkért. Mert addig ez egy bétateszt, ami jellemzően nagyobb figyelmet és koncentrációt igényel (kéne igényeljen) mint a hagyományos vezetés. Nem szoktam azt nézni hogy sávváltásnál vagy egy sima országúton megtalálom e a felfestést és az út szélét vagy sem pl, de asszem pont a totalcar csinált egy model x tesztet, ott egy sima országúton kóválygott a szerencsétlen a jobb oldali vízelvezető árok meg a szembejövő sáv között. Az viszont tuti hogy a felénél már görcsben volt a gyomrom.
"Ha pl én megzek mögötte, és csak úgy megáll elöttem minden indok nélkül ahogz a videóban, tuti belerongyolok.."
Ez arra lenne érv, hogy miért ne engedjünk embereket autót vezetni?
DRM is theft
Leginkabb igen. Ha megnezzuk a mar forgaloman kozlekedo robotautok statisztikait, akkor azok meg egyszer sem mentek bele senkibe hatulrol.
Waze-t használtatok navigációra? Bátrak voltatok.
A Waze egy közösségi térkép, előnyösebb egy "igazi" navigáció(pl Sygic) mellé használni és nem helyette.
[ Szerkesztve ]
Én biztos nem indulnék neki Waze-val egy hosszú külföldi útnak.
Jó, hát fogalma sincs róla, hogy mit beszél. Előfordul az ilyesmi.
Tudod mi a Waze-nek a közösségi mivolta...? Az, hogy online forgalmi adatokat ad a többi "wazer" mozgásából, jelentéseiből. Ezeket leszámítva pont ugyanolyan navigáció mint bármi más.
Nyilván ezért használ minden nemzetközi szállítmányozási cég _kizárólag_ Waze-t. Ja nem. Egyébként van benne offline mód?
"pont ugyanolyan navigáció mint bármi más."
Jah ez pontosan így is van Mondjuk nekem pont nincs és nem is volt semmi bajom a legtöbb ilyen navival, mondjuk fater meg folyamatosan szív a jó pénzért frissülő kocsiba épített igo-val, ami pl random határátkelésnél megfagy és csak memkártya ki-be után hajlandó megint menni, nem ismer olyan utakat amiket pl a waze és a here is simán meg társai.
_cHAos_: Nem, ők azért használják, mert van benne direkt 3.5 tonnát meghaladó útvonaltervezés. Ami a waze esetében pl nem szempont, de egy kamionnal marhára nem mindegy hogy hova hajthat be vagy sem. A pontosságról meg stabilitásról meg minden navival kapcsolatban a net tele van hibákkal, bugokkal, problémákkal. Tökéletes nincs, mert akkor mindenki azt használná.
[ Szerkesztve ]
Waze - Ingyenes, közösségi alapú térkép, forgalomjelző és navigációs alkalmazás:
https://www.waze.com/hu/
A közösségi térképek sosem visznek zsákutcába,
csak ha eleve oda indultál
A szomszédodban lakó térképszerkesztők aktív közössége folyamatosan dolgozik a Waze térképeinek frissítésén, ezért a Waze lesz mindig a legfrissebb térkép a környékeden
Itt a szerkesztője:
https://www.waze.com/editor/
...meg ezt is jelenti, igen...
Nyilván nem használnak Waze-t, mert nincs benne magasság, szélesség és súlykorlát adat sem, ami elég fontos, ha az ember nem egy átlagos személyautóval közlekedik.
Nem is értem, hogy miért próbálod olyan példával igazolni az állításod, ami alapjaiban is baromság.
Egyébként van benne offline mód, csak nem kézzel kapcsolható. Ha olyan környéken autózik vele az ember, ami benne van a cache-ben akkor képes internet kapcsolat nélkül működni. Illetve a megtervezett útvonalat szintén cache-be teszi, tehát ha útközben el is megy a net, akkor is navigál tovább.
Meg azért, mert a normális navigációkat offline is lehet használni, útvonalat tervezni. Ami elég fontos szempont, ha nincs internet, miközben közlekedsz és ez sokszor előfordul. Mit csinálsz olyankor a Waze-vel, bámulhatod a hiba történt, próbálja újra üzenetet. Offline navi az alap külföldi útnál. Ketten már rögtön felsoroltunk két fontos okot a Waze kizárólagos használata ellen, rengeteg kisebb van még.
(#25) jerry311: értem, ha benne van a cache-ben az aktuális úti cél, akkor jó minden. Khm.
Persze én vagyok az akinek fogalma sincs az egészről. Van színvonal itt is. Zártam a témát. Piece.
[ Szerkesztve ]
Offline mód? Az. Hogy milyen, az már másik kérdés. 10 perccel ezelőtt még nem volt követelmény, hogy az egész világon el tudjon navigálni internet nélkül.
Mellesleg tavaly nyáron ~5000 km-t autóztam Európában csak Waze-t használva. Nem tévedett el, nem vitt bele dugóba. Igaz, van pénzem megfizetni a roaming netet és nem nagyon járok olyan helyen ahol már GPRS lefedettség sincs.
Biztonsági tartaléknak van még egy Garmin GPSMAP64s, de azt kb. akkor kell csak bekapcsolni, amikor leparkoltam és indul a kirándulás. Térképet jellemzően Open Street Maps-ról szerzem be, eddig nem csalódtam benne pedig ezzel általában az erdő mélyén navigálunk.
Nem tudom, elég sokat mentem/megyünk/megyek külföldre mindig volt netem ott is. Nem mellesleg nem vagyok biztos hogy a kolléga problémája net miatt jött volna elő, sőt arról se, hogy kis hazánkban lakik. Annyi derült nekem ki a kommentjéből, hogy pl a címet rosszul ismerte, és nem tudta hogy ott nem lehet áthajtani a kereskedésbe a szalagkorlát miatt...Ami persze gond, de olyan navi ami minden utat tökéletesen ismer olyan meg nincs
Sygic+Waze együttes használata nekem bevált. (Waze-ról az útinfókat nézem, Sygiccel navigálok.) Nagyon sok féle navit próbáltam, eszközöket és programokat is.
A Waze önmagában kevés, sok helyen nincs net autópályán sem, ezen kívül jobb és "vezetés barátabb" a Sygic UI-ja, sokkal gyorsabb a helyzetkövetése és tele van mindenféle hasznos asszisztenssel, pl sávváltási segéd. Igaz nem ingyenes 30 EUR-ért meg lehet venni akcióban komplett EU térképeket.
[ Szerkesztve ]
most amúgy azon megy a szájtépés, hogy egy autóker valamelyik alkalmazottja esetleg rosszul pöttyintette be a térképen a helyüket? vagy csak én értek félre valamit? mert gondolom azért az utcanév házszám kombót nem téveszti be egy autópályával.
Amúgy valószínű térképen kereste meg az emberke és csak odabökött. POI alapján nem szokásuk téveszteni.
Hát sztem úgyis az lesz a vége.
Nem lesz örökké support. manapság az nem szokás
Persze, de ha belegondolunk így is mennyi mindent kaptak a tulajok mióta megvették és mennyi ideig.
Autóknál kb semmi ilyen nincs, laptopokhoz kb félév a bios frissítések időszaka de az sem ad új funkciót, mobiloknál meg kb 1 év.
Nagy általánosságban lehet, hogy ez igaz lesz, de a konkrét esetnél maradva (Tesla), nem tudod megvenni az új hardvert a régebbi (tavaly október előtti) autókhoz. Musk kifejezetten hangsúlyozta ezt. hogy túl sok helyen túl nagy átalakításra lenne szükség.
AIDA64.com
Ez a normalis navigacio XX. szazadi definicioja. Azota eltelt par ev, joreggelt.
Egy ~80k -s TomTom GO 600 is csak okostelefonon keresztül tudja a live traffic-ot.
Egy 30k-s telefon viszont TomTom nélkül is tud navigálni live traffic-kal, friss térképekkel.
arányosan többet. Mivel drágább az autó ,mint egy laptop
Bár így lenne, akkor lenne értelme drága telefont venni
Nem ev olt a kerdes, Hanem manapsag nincs nagyon ertelme offline tekepnek. EU-ban mar a romaing is olcso. Cserebe mindig friss az adatbazis es forgaslmi info.
El vagy tévedve. Navigálj egy telefonnal a kezedben gyalogosan egy 3-4G lefedettségű városban , ott tényleg nincs értelme. Kocsikázz el a Zemplénbe és a telefonodat dobhatod a kukába mert nem hogy netet nem fog találni még gps műholdat sem.
Aha.GPS se? Az kemény.
[ Szerkesztve ]
Rendes hegyek között ez elő szokott fordulni.
DRM is theft
Kezdünk elmenni a szélsőségek irányába, az emberek 98%-kának tökéletesen elég egy mobilos navigációs rendszer. Persze van olyan helyzet ahova a céleszköz jobb, de hol nincs?
A zempleni dombsagnal rendesebb hegyek között se volt még bajom. Illetve a jelzett környékre is rendszeresen járunk meló miatt...
Én az Alpokban viszonylag rendszeresen szoktam a problémával találkozni olyan részeken, ahol mélyebb hasadékban megy az út és az ég csak kis szögben látszik
DRM is theft
Fura, észak olaszoknál se volt soha gondom. De hogy Zemplén megyében hol kéne keresni azt a területet az még mindig érdekel...
Ez a felhasznalok 0.1%-a. A terkepek gyorsabban valtoznak, mint amennyien betevednek egy kelloen suru erdobe. Foleg autout menten ritka, hogy se GPS, se net ne legyen. Sot, Europaban valamire valo oserdo sincs, igy irrelevans a letoltott terkep.
(#46) dabadab: Egy sikator mindenbizonnyal keskenyebb, mint egy autozhato hasadek az alpokban es megsincs gond.
[ Szerkesztve ]
Most arról próbálsz meggyőzni, hogy amikor a hegyekben autózva a GPS rendszeresen elvesztette a jelet, az igazából nem is történt meg?
DRM is theft