Hirdetés
-
LOGOUT.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
mohabá 007
aktív tag
Mit kapott a "nagyszakállútól" az autótok?
Senkinek nem hozott semmit?[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
"Kérdés, létezik-e egyáltalán erre vonatkozó szabályozás."
6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet
Hátrameneti lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
47. § (1) Hátrameneti lámpával fel szabad szerelni a hátrameneti sebességfokozattal ellátott gépjárművet, mezõgazdasági vontatót és lassú járművet, továbbá a pótkocsit. A járműre felszerelhetõ hátrameneti lámpák száma 1 vagy 2 db.
(2) A hátrameneti lámpa által adott megvilágítás 10 méter távolságban az úttest szintjétõl számított 0,90 méter magasság fölött 3 luxnál több nem lehet. A hátrameneti lámpa csak színtelen (fehér) fényt bocsáthat ki.
Hátrameneti lámpára vonatkozó további műszaki feltételek
48. § (1) Járműre csak jóváhagyási jellel ellátott hátrameneti lámpát szabad felszerelni.
(2) A hátrameneti lámpa átvilágított felületének alsó széle az úttest szintjéhez 0,25 méternél közelebb,az átvilágított felület felsõ széle az úttest szintjétõl 1,20 méternél távolabb nem lehet.
(3) A hátrameneti lámpa elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy a lámpa csak akkor világíthasson, ha a gyújtáskapcsoló (központi kulcsos kapcsoló) és a hátrameneti sebességfokozat bekapcsolt állapotban van.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
(..most voltam vele Opel szervizben es ok is erre a kovetkeztetesre jutottak..)
Ha a sárga lámpácska világít,akkor ott hibakód is van!!! (akár ECU,vez tengely,főtengely jeladó,mindegy!) és,ezt egy szakszervíz nem tudja kiolvasni,a hibát behatárolni,csak találgat,tippel,következtetésre jut. (még házilag is kilehet)
A hibával kapcsolatos véleményem változatlan.[link]Ez előbb,vagy utóbb ki fog derülni.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
-
-
mohabá 007
aktív tag
válasz erikke17 #49956 üzenetére
Megpróbálom megérteni amit leírtál. Röviden: Kicseréltétek a szelepfedél pakolást,mert engedte az olajat.
Kicserélve új utángyártottra,de ez is engedi kifelé az olajat,nem tömít rendesen,ezért holnap újra szétkap, + sziló ahová kell,és minden oké.gépsárkány gyógyítva.Jól mondom? (eddig még értem is )[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
-
mohabá 007
aktív tag
válasz bubi92 #50009 üzenetére
Ha normális lenne,40km után messze nem lenne szabad 3. indításkor nehezen indulnia.Az akku állapotát könnyen,úgy tudod a legegyszerűbben leellenőrizni:normális kereskedésbe be.Uram! Ezt az akkumulátort megveszem,amennyiben az autóban lévő rossz.Legyen szives kimérni,hogy rossz e.Kocsihoz le.Azzal a villás bisz-bassz-al rövidre zárja,még azt is megmondja melyik cella zárlatos.Olyan mutatós mérőcucc,Te is látod amit mér.Ha rossz akkor úgy is venni kell,és még azt is látja milyen a polaritás kiosztása ami neked jó.
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
-
mohabá 007
aktív tag
Egy kis véleménykutakodás.
A vekim ezüstszürke metál szinű.Jelenleg a szellőzőrács kerete is uo szinű.Ha cserélem krómkeretesre,
a.) rondább
b.) mutatósabb,
c.) krómos keret,és a rácsok is krómosak legyenek,
d.) csak a rácsok legyenek krómosak
e.) úgy jó ahogy van.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz trassher #50253 üzenetére
elsőre én is őt néztem ki,hasonló okokból. Minek neki a nagytudású,ha nem tudja kihasználni.Most is 5W30 van benne.Csakhogy belebotlottam ebbe,és nálam ő lett a nyerő 5W40 eszi,nem eszi,nem kap mást.
(ha jól látom,ott figyel a dexos 2 régi neve)[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Petyyyyy #50272 üzenetére
.."Közben megjött a válasz az SDS autótól. Ha beszerezhető az alkatrész, úgy 150K lenne egy EGR csere.."
Nem tudom,hogy jól értem e?Egy bő 30ezer Ft-os alkatrészt (anyagköltség)cserél ki a cég kb:110ezer Ft-ért.(munkadíj) A hab a tortán,hogy szerintem a sima csere,max 10perc. A lentebbi linken látni fogod,azzal kezdik.A gond csak annyi,hogy majd látni fogod,nem elég csak az EGR-el bíbelődni.Akkor már a rendszerben lévő rengeteg kormot is ki kell szedni,és takarítani.Amíg nem késő.
A Te EGR-ed így működik,és ennyi kipuff gázt vezet vissza.[link]
Itt pedig látni lehet a rendszer szétszedését,kitakarítását (eldöntheted:csinálod,vagy csináltatod.[link][ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz haddent #50271 üzenetére
..."Hát nem is fogom befizetni, csak majd Januárban,.."
Megteheted,de rizikós:
Első díjrészlet
Az első biztosítási időszakra, vagy annak egy részére megállapított díj. Befizetése különös jelentőséggel is bír: a biztosítás hatálya, vagyis a biztosító kockázatviselési kötelezettsége csak akkor kezdődik, ha a szerződés létrejött és ha az első díj a biztosítóhoz beérkezett (vagy az első díj megfizetésére a felek halasztásban állapodtak meg).Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz haddent #50297 üzenetére
Akkor én is mondom.Volt egy éves kötelező biztid, (ez csak példa)
Biztosítás kezdete: (dijrészlettel fedezett időszak) 2014.12.10 -- 2015.12.10
Maradtál ugyanannál a biztosítónál.Az új biztosítási időszak kezdete:2015.12.10-től kezdődött.
Ha csak 2016.01.20-án fizeted be a díjat,akkor van kb:30 fedezetlen napod.Ha ezen időpontban bármilyen vétlen káresemény ér,a biztosító nem fog fizetni,mossa kezeit. Nincs kockázatviselése,mivel nem fizettél. Ebben neked mi a jó?Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
(... Amit leírt az csak új biztosításnál érvényes...)
A gépjárművek kötelező biztosítása minden esetben egy naptári év,és kötelező megkötni.Azaz:minden évben
új (biztosítóváltás, megújítás, ua a biztosító) szerződést kötünk,mivel a régi lejárt,és helyette az új lép érvénybe.A kiemelt mondatokat az általad linkelt oldalról másoltam be,nem én találtam ki ott meg azt írja,akkor kezdődik a kockázatviselése,amikor befizetted a szerződésben vállalt összeget.A szerződésben benne van a befizetési határidő(neked) kockázati napok száma (neki)
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
A biztosításom rendben volt,vétlen voltam,a biztosító mégis csak hosszú huzavona után nyögvenyelősen fizetett.(rendőrségi szakértői vélemény,igazolás,hogy vétlen voltam,autó állapotának lenyomása,hogy minél kevesebbet kelljen fizetni,stb) El tudod képzelni,hogyha a szerződésben nincs leírva a fizetési haladék lehetősége,fizetni fog magától?Sokszor évekig is elhúzzák a fizetést pereskedéssel,még akkor is,ha tudják,hogy úgy is fizetniük kell,csak az nem mindegy mikor.
Amikor nekem volt a buli,a károkozó mutatta a rendőrnek a csekket,hogy van biztosítási szerződése,csak még nem fizette be.A kártalanítási összeget pedig a MABISZ-tól kaptam,nem a csóka biztosítójától.Elmentem a biztosítójához,azt mondták nincs érvényes biztosítása ,mivel az előírt határidőig nem fizetett.
(Új szerződés,új árakkal. )meg baleseti adó 2x
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Mazi64 #50412 üzenetére
"...Elment az ereje és nem pörög fel a motor+kormol a kipufogón szó szerint és nagyon füstöl.. Koromlerakódás lesz a kipufogó alatt a földön..."
Mivel nem tudom,kérdezem:neked a katalizátor után van már beépítve DPF? (részecskeszűrő,vagy koromszűrő)
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Mazi64 #50415 üzenetére
Hibakód kivillogtatás. (elektromos gázpedál)
A féket és a gázt benyomod,és nyomva tartod,majd gyújtást adsz rá és akkor a narancssárga szervíz lámpa villogni kezd. A 10 villogás 0-t jelent és a kódok 4 jegyűek és sorba adja be őket. A hibakódon belül a számok közt rövidebb, a hibakódok közt kicsit hosszabb a szünet. (nem próbáltam,csak olvastam)
Az is lehet,hogy az ismerősödnek lesz igaza,vagy beszorult az EGR,vagy működik,de a rendszer nyakig tele van korommal,köpi kifelé,de már fulladozik,erőtlen,vagy már a koromtól nem működik rendesen.Ennyi korom is lehet benne.Érdemes végignézni.
korom a köbön[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz trassher #50424 üzenetére
Szerintem az arany középút.(árban) A drágábbak háza igényesebben van megmunkálva.A drágább se lesz lényegesen hosszabb élettartamú.A működő rész (a bele) azonosan működik,felépítésében vannak apróbb változtatások,de minden esetben a működését biztosító folyadék elszökése miatt ragad meg a termosztát,zárt,vagy nyitott állásban.A működtető folyadék pedig tudod mi?Viasz! (gyertyafaggyú!)
Tudom,mert darabjaira szétszedtem,szétvágtam megnéztem,hogy működik.(egy egész délután eljátszottam vele)
Így néz ki,ez működteti az egészet:Van egy zárt rendszer,aminek a furatában van a viasz.(alul a lefűrészelt résznél az a vöröses piros rész)
Ebbe van egy vékony tengely.(felül) A tengely ül a házban a helyén.A víz hideg,ezért a tányér is zárja a víz útját.(nem engedi a hűtő felé menni) Ahogy egyre jobban melegszik a víz,a szilárd halmazállapotú viasz elkezd olvadni,ezáltal nő a térfogata,és elkezd hátrafelé elmozdulni a tányér a vékony tengelyen.(nyitni kezd)Minél melegebb a víz,annál nagyobb a viasz térfogata,mégjobban nyit.
Maga a ház tul képpen egy bronzpersely,benne viasz,és egy jól illesztett tengely.Egy idő után a tengely,és a persely annyira megkopik,hogy a forró viasz el tud folyni a hézagon a forró vízzel,és mivel nincs viasz,a rendszert nincs ami működtesse,ezért nyitott,vagy zárt állásban beragad.[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz trassher #50440 üzenetére
Én egy éve cseréltem,a legolcsóbbat tettem bele. (már úgy a legolcsóbbat,hogy a cromax-nál 3.8e Ft volt,
ua az unixnál 8.7e Ft.)Ha jól működik a termosztát,akkor 3km alatt a mutató eléri a kék mező tetejét,5km-re a mutató már 80 fokon áll.Ha a hűtőt normálisan éri a menetszél,nekem se megy 85 fölé.Ha a hűtő felét lepapírozom,felmegy 90-re,menne feljebb is,de a hűtőventi bekapcsol,és nem engedi.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz gzbotii #50815 üzenetére
Az akkud teker,ahogy kell.Csakhogy:már korábban kitárgyaltuk,hogy az EGR-valszeg kuka,de ami biztos,hogy nyitott állapotban be van ragadva,tehát nem zár.Ha az EGR szelep nyitva van, a beszívott levegő nyomása megnő,és a túlzott EGR-áramlat akadályozza az égést. (indítózás után ezért esik vissza a fordulat)
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz gzbotii #50828 üzenetére
Azért nézd meg rendesen,hogy neked milyen kell,mert nem mindegy.(motorja válogatja) Azután lefalazás,kifordítás,és úgy ugrál,ahogy akar.Esetleg le kellene ellenőrizni,,hogy az elektromos rész jó e még.Ha még működik,érdemes kitisztítani,és azután lefalazni.
(Én is most falaztam le.Ahol lyuk volt mindent lefalaztam. Bár az is igaz,hogy szerencsére az enyém még más rendszerű)
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Findzs #50817 üzenetére
Én ezzel szemezgetek.
Szivargyújtóba elosztónak megteszi,gyújtás ráadásnál mutatja az akksi állapotát,ha jár a motor,akkor meg mutatja mennyivel tölt a generátor.(hozzávetőleg) mindez 3ezeré
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz gzbotii #50839 üzenetére
Az EGR helye így néz ki: (ez nem a tiéd,de így néz ki)
A lefalazáshoz pedig tökéletesen megteszi az 1mm vastag alu,vagy krómlemez.A lemez semmit nem tart,csak takar. Így néz ki lefalazva,kifordítva:
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
-
mohabá 007
aktív tag
válasz #TOTTI #50880 üzenetére
Az 5W-30 nem is Dexos2 szabványnak megfelelő! Pedig,de! Nekem is az van benne.
..."A 2009-től bevezetett GM Dexos 2 szabvány az ACEA C3 szabványra épül, így a neki megfelelő olajok hamutartalma korlátozott.Az ACEA és az ILSAC szabványokból átvett követelményeken kívül a specifikáció tartalmaz néhány saját GM előírást is, például az olajelválásra és a levegő-elválásra vonatkozóan.
A GM Dexos 2 szabvány visszafelé kompatibilis a korábbi GM-LL-A-025 és GM-LL-B-025 szabványokkal, tehát mindenütt használható, ahol ezeknek a korábbi szabályoknak megfelelő olajok vannak előírva..."[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz trassher #52303 üzenetére
Nálam a régebbi mechanikai működtetésű benzinszivattyú ac pumpaként rögzűlt. Azért kérdeztem rá.
Tul képpen ezt nem értettem igazán:
"…mert sokan a benzinszűrőről felejtkeznek meg, aztán jön az ac pumpa csere…"Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz trassher #52326 üzenetére
Nem,nem. A pumpa nyomja a szűrőbe a benzint,és nem a benzinszűrőből kapja a pumpa.Tehát hiába cseréled a benzinszűrőt gyakran,attól még a pumpa megmekkenhet,mert a "koszos"benzin a pumpa szűrőjét eltömítheti.Sokkal fontosabb időnként kikapni a pumpát,és megtisztítani a szűrőjét.Egy benzinszűrő 2ezer, üzemanyagszivattyú meg 20ezer.
(ezért nem is értettem ezt az ac pumpás megjegyzést)[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz #81556480 #52352 üzenetére
Most sem kötekszem,csak szeretném tudni,amit nem tudok,vagy nem egészen értek. (de csak akkor,ha nem titok)
Amit tudok:1.6vectra B igen ritka színű,lökösök,csomiajtó csere,műanyag burkolat a küszöbökre ,valszeg komplett hátsóhíd csere.
Szép,nagyon egyben van,igényes munka.Külsőleg kinézetre B2.(úgy dolgozol,mint az aranypók."ügyelve a részletekre.")
Amit nem egészen értek:
Korábban azt írtad:… én átalakítottam b2-essé.. azaz 1.6 8V motor ki, 1.6 16V be?
Csak azért kérdezem,mert a motorteret elnézve nekem úgy tünik,hogy alapból gyári B2-es.
Esetleg volt olyan,hogy kasztni külsőleg B1,motor,motortér meg B2?
Most akkor mi az igazság?Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz #81556480 #52367 üzenetére
ja és még egy kérdés: Hol látod a motorterem ?
Csináltam egy tagok mappát magamnak,ebben vannak azok a fórumozók,akik rendszeresen látogatják az oldalt.Név-motor-autó tipus.Mivel engem elsősorban a motortér érdekel,ha tudok ezekről teszek be képet.Ebben vagy Te is benne. (meg még 45-en)
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
Én azért nem válaszolok rá, mert tiszteletben tartom ezt:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(#1) KrenAtesz Új Válasz Privát 2006-09-29 23:37:02
KrenAtesz
(VIP)Sziasztok!
Megnyitom az Opel topic-ot. Itt szeretném, ha a témában tudnánk eszmecserét végezni, mindenki megoszthatná az ötleteit, tapasztalatait. Ide összegyűjthetnénk, ki milyen hibákat tapasztalt eddig, és az esetleges szervizekről is a személyes tapasztalatot. Egyszóval mindenről
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
Az a baj,hogy hosszabb távon nem lesz megoldás,mivel csak egy kis részt tudtál megtisztítani,a többi része koszos maradt,ami nem egészséges neki.Nem nagy összeg,ezzel a tisztító -val ujjá varázsolhatod.
Ennyire oldja a trutyit[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
-
mohabá 007
aktív tag
válasz diablo1984 #53108 üzenetére
.."ezt hol olvastad? 10 év egy szíjra? ezt kizártnak tartom, annyi idő alatt elavul minden."..
Korábban,már többször szóba került [link]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
válasz diablo1984 #53117 üzenetére
.."hol van a listából az 1,9 cdti 150ló? vagy az általánosan a z vagy y közé tartozik?"..
Egy ilyen motor korrekt megnevezése pl ez: 1.9CDTI - Z1.9DTH (és már meg is van,hova tartozik)
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen