Hirdetés
-
LOGOUT.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Akkor ne vegyél. Itt nem ez a lényeg, hogy kinek mi a preferenciája, hanem az, hogy a konzol fix hardver. Bármit újítanak szoftveresen, azt megoldják azon a fix hardveren. A PC-n viszont a szabvány garantálja az újítások működését, és ez még akkor is új hardverek vásárlásával járhat, ha bizonyos korábbi hardvereken működhetne egy alternatív implementáció. Előnyök és hátrányok. El kell dönteni, hogy mi a fontosabb.
Persze, mert a shader modellek miből is indultak ki? A hardveres T&L-ből. Tehát volt a hardverbe bedrótozva még a DirectX 7-es érában egy fix modell, amire ráküldted a bemenetet és köpött egy kimenetet. Nulla programozhatóság volt benne, de működött. Ugyanakkor semmi egyedit nem lehetett vele alkotni, tehát elvittük az egészet a programozhatóság irányába, és itt indult meg a shader modellek fejlesztése.
Ugyanez történik most a Ray Tracing esetében. Itt is van egy fix hardveres részegység a bejárás és ütközésvizsgálat lépcsőre, amire ráküldöd a bemenetet és köpi a kimenetet. Viszont nulla programozhatóság van benne, noha működik. Ugyanakkor semmi egyedit nem lehet vele alkotni, és elvisszük a bejrást a programozhatóság felé. Amely egyébként ugyanúgy fog fejlődni a következő években, mint kb. anno a shader modell, amíg el nem érjük azt, hogy a kialakított modell relatíve jól programozhatóvá válik.És emiatt ne legyetek mérgesek a piacra, hogy ezt csinálják. Az egész azt szolgálja, hogy 5-7 éves távlatban legyen egy reálisan kialakult rendszer a sugárkövetésre, ami olyan jól fog szolgálni, mint ma a raszterizációs futószalag programozhatósága. A raszterizációnál is bő tíz év volt, mire eljutottunk egy olyan szintre, amiről még ugyan fejlődünk, de nagyon kis léptékkel már. Viszont az elején, a T&L után a fejlődésgörbe igen extrém volt, és bizony sűrűn is kellett váltani a hardvereket. Most is a nagyon elején tartunk egy új dolognak, konkrétan a sugárkövetésnek, és erre vonatkozóan a következő években extrém lesz a fejlődésgörbe, ami azzal is jár, hogy sűrűn kell majd cserélni a hardvereket. Pár éven belül elég jól letisztul ipari szinten, hogy mi az optimális futószalag, ahogy ez megtörtént a raszterizáció esetében is, csak ma még ezt nem feltétlenül lehet látni. Van egy nagyon nulladik generációs modell, mint anno a T&L, ami kiindulásnak nagyszerű, csak ez nem valaminek a vége, hanem inkább a kezdete.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen