Szerelés
A proci hűtő nélkül érkezett, azt nem tudom, hogy gyárilag ilyen-e, vagy OEM verziót kaptam, erről nincs infóm. Bár egy percig sem volt kérdés, hogy vízzel lesz hűtve.
A régi blokk jó is lett rá, csak csavarokat kellett szereznem. Ugyanis a 2011-es foglalat körül nem 4db lyuk van, hanem 4 db 4mm-es menet van fúrva.
A gép összeszerelése zökkenőmentes volt, minden ment a helyére. Említésre méltó az, hogy a processzor máshol helyezkedik el, mint az előző típusoknál. Kicsit középre van csúsztatva, mivel két oldalt vannak a memóriák.
Közben az is kiderült, hogy a régi hűtőradiátorok, amiket a padláson beletettem egy 200 literes víztárolóba, sajnos kívülről fémet tartalmaznak, és rozsdásodni kezdtek. Ebből a tartályból jön az emeleten a hideg víz, és elég csúnya volt az elszíneződött fürdővíz.
Hirdetés
Egy autószerelő cimbimtől sikerült egy 2003-as 1.0 opel corsa hűtőt leakasztani. Leszereltem a ventilátort, a felesleges tartóbakot levágtam. A két csonkba meg beleragasztottam egy-egy csövet, amit szépen egy könyök és egy szűkítő segítségével összehoztam úgy, hogy a vízcső pont rámenjen. Ragasztónak két komponensű epoxi gyantát használtam, extra erőset. Sajnos kiderült, hogy ennek viszont 6 óra a száradási ideje. Elvoltam vele, mire 5 rétegben beragasztottam és megerősítettem a toldást.
A hűtőn gyárilag van légtelenítő, és mint feltöltéskor kiderült, egy túlfolyó is, így azt le kellett vakolnom, jobb híján egy golyós csappal. A kiegyenlítő tartályt is felvittem a padlásra, így most a feltöltés kicsit egyszerűbb lett.
Nem bízom a véletlenre, és vettem egy átfolyás érzékelőt, amit a proci ventiszabályzóra kell kötni ezzel az adapterrel. Ha nincs keringés, akkor leállítja a rendszert.
Érdemes még megemlíteni, hogy a gyors csatlakozót a második alkalommal sikerült tönkre tennem. Elvágta a tömítést az "anya" oldal. Szerencsére az 1/4-es csatlakozókon ugyanakkora tömítés van, így tudtam pótolni.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!