2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

Unreal Engine 4 fejlesztői napló I. rész

Játékfejlesztéshez használt gyári standard programok bemutatása, a projekt alapkoncepiójának és mechanikájának ismertetése.

[ ÚJ TESZT ]

Játék koncepciója

Projekt ismertetése

A játék alapkoncepciója FPS pszichológiai horror P.T-re és a másik nagy kedvencemre, a Layers of Fear-re alapozva, The Stanley Parable, Portal 2 és Fallout humorral ötvözve. Konkrét ellenség még nincsen kitalálva, ha lesz is, akkor jelenség lesz. Nem kell vele küzdeni, csak menekülni.

Megölni talán meg fognak tudni minket, de mi őket nem. Viszont ehhez később fog kelleni chekpoint rendszer is. Én magára a P.T. demóra alapozok, jóval hosszabb lesz ugyan, de az alapját változatlanul meghagyom kiegészítve a saját dinamikus pálya terveimmel. Története sem lesz igazán, labirintus szerű juss el A ból B be, persze a folyamatosan változó pálya színesíti és érdekessé teszi az egészet, de ennek ellenére lesz ahol lineáris lesz, annak ellenére, hogy a játék fel fog kínálni alternatív útvonalakat. De minden út, ugyan oda fog vezetni, és lesznek kikerülhetetlen csomópontok. Természetesen ez burkolva lesz, pályatervezéssel teljesen ki lesz iktatva a tájékozódási képessége a játékosnak, és a memóriára sem lehet majd hagyatkozni, hogy merre tovább. Meglátjuk mi fog kisülni belőle, a végtelenségig lehet fejleszteni, a határ pedig csak a képzeletem.

Kiemelendő újra, hogy a játék PC FPS horror mezőnyben fog indulni főként!


A karakter talán maga TPS lesz, de FPS nézetben lesz mindenképpen. A TPS alapok az animációk miatt lehetnek fontosak, ez még tesztelés alatt van jelenleg is.
A fő célplatformom jelenleg csak Windows, de ha lehetőségem nyílik máshol is tesztelni (OSX, Linux, PS4, Xbox ONE) akkor mindenképpen terjesztem ott is.
Egyelőre ingyenesre tervezem a teljes játékot, ez azonban a befektetett munkától és pénztől változhat, de semmiképpen nem mennék pár euró fölé, talán csak jelképes lesz, de ez annyira odébb van, hogy további említést nem is érdemel.

A játék a későbbi stádiumaiban meg fog jelenni GameJolton, Kongregaten és Steam Greenlighton is.

Pár szót akkor az alapmechanizmusról:

Belső nézetű pszicho-horror, maximum 1-2 elvétett jumpscare eventtel, de alapvetően hangokkal, a nyomasztó környezettel és a félelemmel fog operálni, majd elegyednek ezek egymással és kész a horror ötvözetem. A fő helyszín egy kórház folyosórendszere lesz, illetve dinamikus lesz maga a pályarendszer, beépülő labirintusok és útvesztők, illetve folyamatosan változó falak és ajtók. Egyszerűsége ellenére változatos lesz, nem lesz két egyforma folyosó vagy szoba. Jelen állapotok szerint, a játék rövidsége miatt nem lesz benne mentés-visszatöltés opció, kizárólag start, kilépés, szünet, minőségbeállítások és hangerőszabályzó.

Kis ízelítő az előre gyűjtött anyagaimból, mégis hogyan néz ki egy kórházi folyosó

Maga a karakter nem fogja látni a lábait, maximum a kezeit de ez még kezdeti stádiumban van nálam.
Nem fog tudni ugrani, futni és guggolni, azonban a mozgása ultra realisztikus lesz belső nézetből is. Lehet érezni, hogy bármerre nézünk, vagy mozgunk, minden különböző. Ez talán VR témában lehet extrán érdekes, de billentyűzet-egér kombóval is élmény lesz irányítani.

További belső funkciók és képességek:

- Q és E betűkkel képes lesz kinézi pl. sarkok mögül, ez végül is egy derékból jobbra-balra hajlás.
- A belső kamerán lesz autofókusz depth of field, tehát a közeli tárgyakra képes lesz fókuszálni, ekkor a háttér homályosodik, de fordítva is fog működni, a közeli tárgyak is homályosodhatnak ha a távolba nézünk. A messzi tárgyak azonban mindenképpen homályosabbak lesznek.
- Lesz némi kamera lag, tehát hirtelen rántásokra nem fog tudni egyből reagálni kb. nyakkitörési sebességgel, ez a beállítás csak realisztikusabbá teszi a mozgást.
- Lencsefoltos kamera ha valamilyen fényforrásra néz.
- Minimálisan fog tudni zoomolni is valamelyik gombbal, vagy kattintásra.
- E, F billentyűkkel vagy kattintással képes lesz ajtókat nyitni vagy csukni.

A fenti képen két teljes animáció képsorozat látható, Kubold Animset Pro 180 darab élő emberekről mintázott és rögzített mozgást tartalmaz, amit mi tovább állíthatunk az igényeinkhez mérten.

A lépéshangok randomok lesznek, nagyjából 20-féle hangból választ ki minden lépésnél egyet.
Ajtók nyitásán csukásán felül, nem biztos, csak hab a tortán, hogy villanyt is fogja tudni kapcsolgatni pár helyen.

A hangok, a tárgyak nagyon magas minőségűek lesznek, azonban a gépigényt igyekszem alacsonyan tartani.

Még bónusz, hogy a legtöbb tárgyra hatni fog a fizika, így a székeket lehet tologatni, ezt azt fel lehet dönteni. Talán kisebb tárgyakat fel lehet majd emelni, de ennek semmi gyakorlati haszna nem lesz.

A játék további optimalizálása PC-re

A saját átlagos, referencia gépemhez fogom mérni a minimum 40-fpst. Későbbiekben dől el, hogy zárolom 30fps-re a játékot vagy hagyom szabadon amerre lát.

A játék optimalizálása egy több hetes folyamat lesz, egybe fogom vonni a bugirtással és hibakereséssel. A három legnagyobb fogyasztó a játékban:

- Modellek, részletességtől és a rajta lévő textúrák felbontásától függően
- Dinamikus árnyékolás
- Részecske szimulációk és effektek pl. szálló porszemcsék a levegőben

A fenti képen látható az adott projekt teljes fogyasztása, minden történés levon a végső képkockasebességből. Érdemes ezt szemmel tartani, ennek a segítségével mindig fogjuk tudni, mi zabálja fel a gépünket épp. Erről bővebben az Unreal wikin lehet olvasni KATT

Illetve itt egy összefoglaló videó egyenesen az Unrealtől, ami mindent elmagyaráz, ami a jó teljesítményhez kellhet.

A jelenlegi gépem, amihez mérem az egészet, illetve amin készül maga a játék:

Operációs rendszerek: Windows 10 TH2 Pro N és Yosemite 10.10.4
Alaplap: ASUS Maximus VII Hero
Processzor: Intel I5 4690K 4.2GHz
Videokártya: ASUS HD 7850 2GB v2 950MHz
Memória: HyperX Savage 8GB 1866MHz CL9

További alkatrészek:
HDD1: WD Blue 1TB (EZEX)
Tápegység: Be Quiet! Straight Power 10 500W CM
Monitor: Dell P2314H színkalibrálva
Processzor hűtő: Alpenföhn Matterhorn Shamrock Edition 2x COOLINK SWiF2

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.