2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

Unreal Engine 4 fejlesztői napló I. rész

Játékfejlesztéshez használt gyári standard programok bemutatása, a projekt alapkoncepiójának és mechanikájának ismertetése.

[ ÚJ TESZT ]

Végszó

Az első részbe nagyjából ennyit szántam, bemutattam az alapvető programokat amikkel dolgozni fogok, az alapkoncepciót, meg ami még fontos lehet kiadás és fejlesztés szempontjából.
A program része bővülni fog, terjedelemben mindenképpen. Egy-egy folyamatot bővebben is be fogok majd mutatni, amit fontosnak tartok és nem unalmas/ felesleges.

Ha bárkinek bármilyen kérdése lenne, PÜ-ben vagy kommentben kérdezzen nyugodtan. Várom az építő jellegű kritikákat nem csak a projekttel kapcsolatban, hanem az írással kapcsolatban is. Igyekeztem összeszedni a gondolataimat, és valahogyan rendszerezni és átláthatóra formázni.
Már lehet ötletekkel, javaslatokkal bombázni, és természetesen továbbra is várom a kérdéseket.

A következő résszel februárban jelentkeznék, akkor már belevágok a közepébe a dolgoknak. Ott elkezdődik a 3DSMax, és a pályaterv elkészítése.

Próbálok egy alap stádium menetrendet tartani, ami a következőképpen néz ki jelenleg:

0) Projekt készítése, engine beállítása, fények, funkciógombok megadása, alapvető személyes beállítások
1) Pályaterv elkészítése papíron, moduláris falak építése Unreal Engine-ben, BSP Brushhal és SuperGriddel (block-in), convertálás statikussá majd exportálás 3DSbe, lightmap kijavítása, falak véglegesítése majd visszaimportálás
2) Karakter elkészítése, alap mozgások és funkciók beépítése
3) Modellek importálása, méretezése, teljes előkészítése
4) Anyagok elkészítése a textúrákból, majd minden egyes modell véglegesítése és elhelyezése. BSP konvertálása statikussá
5) Fények, árnyékolások
6) Animációk elkészítése, importálása és elhelyezése
7) Eventek beépítése, jumpscarek stb.
8) Tömény programozás, alapvető para elemek elkészítése, dinamikus labirintus befejezése
9) Hangok importálása és elhelyezése
10) Karakter befejezése, FPS kamera finomhangolása
11) Utófeldolgozások beállítása, motion blur, lens flare és részecske effektekkel, pálya díszítése.
12) Bugok irtása, végső tesztelések, finomítások
13) Zárt tesztpéldány kiadása pár embernek, majd utána a talált hibák javítása
14) Kiadás és marketing. :)

Pályatervek, buildek majd alpha/béta tesztelésre folyamatosan keresek és fogadok jelentkezőket! Bővebben PÜ-ben tudok erről instrukciókat adni.
Egy szóval, tesztereket keresek a későbbiekre, több szem többet lát, mindenki véleménye számít.

Jelen állásban a játék maximum fél éven belül el fog készülni. :)

Februárban találkozunk, addig PÜben megtalálható vagyok, köszönöm a figyelmet!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.