Hirdetés

Playstation 4 és Dualshock 4 szokatlan szemszögből

A PS4 és a DS4 szétszedéséről, tisztításáról, újrapasztázásáról, alkatrészek cseréjéről és esetleges modolásáról.

Optikai meghajtó, tápegység

Két olyan alkatrészről lesz szó, ami hajlamos a meghibásodásra (nem csak a PS4-ben természetesen). Mindkét esetben adott a lehetőség egy kis otthoni mókolásra, de egyszerűbb egy új modult berendelni.

Optikai meghajtó
Az optikai meghajtó magában egyedül megér egy misét, ugyanis elég összetett komplex darabról van szó. A modderek és szervizesek munkáját nehezítve a Sony egyéni Blu-Ray meghajtót rakott össze.
Mechanikai működéséből adódóan tud vele probléma lenni, legtöbbször ez "csak" idegesítő rezonálás, berezgés. Szerencsére könnyedén helyrehozhatjuk egy kis türelemmel és kézügyességgel, úgyhogy a továbbiakban erre összepontosítok a szétszerelése mellett.

Alkatrészként egyelőre biztosan csak a lézerfej kapható pl.: eBay -en, elég borsos áron. A beszerelése egyértelmű a szétszerelés/összerakás alapján, nem a legegyszerűbb mutatvány!

Hirdetés

1. 3db Philips csavar kivétele után leemelhető a fémborítás

*update 2 Rabbitf_24 -nek köszönhetően bizonyosságot nyert a gyanú és gyakori (?) probléma megoldása: ha a PS4 automatikusan és véletlenszerűen dobálja ki a lemezt magából (játék közben is) és ezen a külső portalanítás/tisztítás/fújogatás sem segít, akkor végső megoldásként itt van ez: a következő képen jobb oldalt az aranyszínű kis téglalap az "eject" érintőgomb érintkezője. Ezt kellene alkohollal áttörölni, megtisztítani, megkapargatni és reménykedni. Ha ez sem jön be akkor utolsó utáni (csak erős idegzetűeknek!) biztos megoldás az erre a felületre feszülő kis lemezke lecsípése. Ez az alsó takarólemezen található, ahol az eject érintőpanel is.
Mindenképp először tisztázzuk, hogy nem szoftveres probléma-e!
*

2. 3db szalagkábel (a két szélső csak ki kell húzni, a középső felpattintós!) és 1db további Philip csavar eltávolítása után a meghajtó nyákja leválasztható

3. 3db további csavar után a felső műanyag borítás is leemelése is megkezdhető, a középső, széles szalagkábelt belül is le kell csatlakoztatni!


4. a borítás eltávolítása után, oldalt a fogaskerekek mögött a szélén emeljük ki és tegyük biztos helyre a kis alkatrészt, ami egy darab műanyagból és benne egy rugóból áll

5. 4 nagy lapos csavar kivétele után az egész lézermeghajtó kiemelhető. Innentől egyértelmű a csere, ez az az alkatrész, amit be tudunk szerezni javításokhoz utólag


6. az alsó, megmaradt részt megfordítva és tovább boncolgatva távolítsunk el 3 csavart, majd emeljük le a fogaskerék-hálózatot! Ha hangos a meghajtó, berezonál, recseg, akkor valószínűleg itt lesz probléma. Érdemes szétszedni, eljátszogatni vele, gyári sorjákat eltávolítani, óvatosan összerakni. Mindezt addig, amíg el nem érjük a kívánt hatást

7. utolsó lépésként a megmaradt "csontvázban" található még két henger (illetve a másik oldalán néhány fogaskerék és egy kis motor). Ezeket is érdemes átnézni, ha hangoskodik, rosszalkodik a gép. Ezek a lemez kiadásáért és behúzásáért felelnek. A két kis henger hajlamos szétugrani, ekkor össze kell feszegetni, egy apró fehér műanyag köti őket össze, egyféleképpen lehet csak behelyezni, eltéveszteni képtelenség.

Tápegység

Talán a második leggyakoribb és könnyen orvosolható probléma a tápegység elhalálozása. Ezzel úgy nagyon sok mindent nem tudunk kezdeni, viszont lehet rendelni kész OEM utánpótlást, alternatív megközelítésként ATX PC tápot is használhatunk.

Cserére egy az egyben van lehetőség, eBay-ről ez is beszerezhető. Nyilván megfelelő tápegység-szakértő meg tudja oldani az alkatrészek cseréit is.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények