2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

Példás szolgáltatás

  • (f)
  • (p)
Írta: |

Tele vagyunk rossz tapasztalatokkal a garanciális ügyintézéssel kapcsolatban, ezért álljon itt most egy pozitív...

[ ÚJ TESZT ]

Egy olyan eseményt szeretnék veletek megosztani, amire a közel 10 éves pályafutásom alatt még nem volt példa. Általában tele vagyunk rossz tapasztalatokkal a gyártók, üzletek garanciális ügyintézésével kapcsolatban, álljon hát itt most egy kiemelkedően pozitív példa.

Történt december elején, hogy rendeltek tőlem egy Acer TravelMate 7520 típusjelzésű notebook-ot (amiről tervezek egy kisebb tesztet is írni majdan). Körülbelül egy héttel később meg is érkezett a nagykerbe, elhoztam, kipróbáltam, feltelepítettem és tökéletesen működött minden. Úgy tűnt, hogy minden rendben lesz, ám egy váratlan esemény keresztbe húzta számításaimat, így - többek között - működésképtelenné vált az ajándéknak szánt notebook is. Természetesen mikor is történhetett volna mindez, mint két nappal leszállítás és négy nappal karácsony előtt. Teljesen reménytelennek tűnt a helyzet, az már biztos volt, hogy karácsonyig esélytelen bármiféle eredményre is jutni, de volt egy másik határidő is, ugyanis akinek szánták a notebook-ot, a hónap végén utazott vissza Londonba. Ismerve a gyártók sebességét ezen a téren, már számolgattam fejben, hogy mennyibe is kerülhet egy londoni postáztatás, de aztán pár perc agyalás után végülis felhívtam az Acer Központi Szervizét.

Az első kellemes élmény az volt, hogy nem kellett órákat várnom - főleg, hogy pár nappal karácsony előtt voltunk - valami borzalmas zenét hallgatva, hanem azonnal kapcsolt egy ügyfélszolgálatost. Leellenőrizték a sorozatszámot, minden rendben volt, jöhetett a panasz. Elmeséltem a történteket, aztán nagy pesszimistán rákérdeztem, hogy hova kell vigyem és mikor tudnak vele foglalkozni? Ezután jött a döbbenet. Közölte velem, hogy maradjak csak szépen a hátsómon, kiküldik ők a futárszolgálatot még ma (fontos megjegyezni, hogy ekkor körülbelül 3/4 kettő lehetett). Sietve megkérdeztem, hogy ez mennyibe fog kerülni nekem, mert hát azért az nem mindegy, a válasz pedig az volt, hogy semennyibe, minden költséget az Acer áll. Kezdett túl rózsaszínnek tűnni a dolog, ezért rákérdeztem, hogy mennyi idő mire ezzel konkrétan egy szervizes foglalkozni tud, de erre is azt a meglepő választ kaptam, hogy egy nap alatt leszállítják a szervizbe és azonnal nekiállnak. Jólvan - gondoltam magamban -, majd meglátjuk, mindenesetre bediktáltam a címem, telefonszámom, kaptam egy esetazonosítót és egy emailt, amiben volt egy fuvarlevél, amit kinyomtatva fel kellett ragasztanom a csomagra. Közben engem visszaszólított a kötelesség a munkahelyemre, de kikészítettem a dobozt és az otthoniakat elláttam a szükséges információkkal. Pár perccel 5 után aztán jött is az sms, hogy elvitték a csomagot, én meg csípkedtem magam, hogy ez egy álom, ideje lenne felébredni.

Következő nap, azaz pénteken (2007.12.21 10:15), a következő sms-t kaptam: Kedves Acer vásárló! Értesítjük, hogy terméke megérkezett szervizünkbe és javításra vár. A döbbenet immár teljes volt, minden úgy történt, ahogy ígérték, nem volt etetés, mellébeszélés. Mivel ez a szerviz Brno-ban van, ott pedig nem volt munkanap a szombat, tudtam, hogy ezzel már csak az ünnep után tudnak foglalkozni, de felcsillant a remény, hogy talán még hónap vége előtt visszakerül a gépezet. Csütörtökön dél körül aztán meg is eresztettem egy hívást, de nem hajtottak el, hogy még csak egy napja érkezett meg (üzleti napokat számolva), mi a csudát akarok, hanem azt az infót kaptam, hogy alaplapot kellett cserélni és most teszteli a kolléga, még a nap folyamán értesítenek.

És valóban, még aznap, 16:30-kor ez az sms érkezett: Kedves Acer vásárló! Az Ön termékét megjavítottuk és feladtuk, követési azonosítója: xxxx. Nem akartam hinni a szememnek, tulajdonképpen másfél napot töltött a készülék a szervizben és már küldik is vissza. Még aznap este megnéztem a futárszolgálat oldalát és ott is azt láthattam, hogy 17:15-kor elhozta a futár Brno-ból, majd másnap hajnalban, hogy a bécsi elosztóközpontba megérkezett. Mondanom sem kell, teljes volt az öröm, ám, hogy a javíthatatlan elégedetlenkedőknek is jusson valami, a futárszolgálat elügyetlenkedte a dolgot, hétvégén pedig nem szállítanak ki, így sajnos mégsem kaptam kézhez a hónap végéig a notebook-ot.

Mindenesetre ezúton is szeretném megköszönni az Acer-nek ezt a példátlanul gyors és minőségi szolgáltatást, ilyenben még sosem volt részem. Gratulálok!

Update 2008.01.02 11:30 - A laptop megérkezett és tökéletesen működik.

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.