Bevezető
A League of Legends haladó szintje: a Ranked Games (rangsorolt játékok)
Előzetes követelmények:
A rangsorolt játékokban való részvételhez (a "ranked-ezéshez") 30-as szint és legalább 16 db bajnok előzetes megvétele szükséges. Plusz semmire sem fogsz menni megfelelő rúnák nélkül. Tehát nyugodtan mondhatjuk, hogy a nagy többségnek a ranked-ezéshez való eljutáshoz több hónap előzetes játék szükséges.
A normál játék főleg arra szolgál, hogy gyakorlatot szerezz a játékban és kitapasztald az egyes bajnokokat (champions). Ezért minden héten változnak az ingyenes bajnokok (free champions), akikkel játszhatsz anélkül, hogy meg kellene venned őket RP-ért vagy IP-ért. Ranked Games-ben ingyenes bajnokkal NEM játszhatsz! Tehát vagy megveszed őket RP-ért (valós pénzért, bankkártyával) vagy pedig legalább ennyi IP-t rájuk KELL költened:
Jóárasított bajnokok (török szerver, mert a többin már megvannak és nem látszanak a shopban)
1. Tristana - ingyenes, Facebook like-olással (jó kezdő carry ! )
2. Alistar - ingyenes, Youtube channel feliratkozással (jó kezdő support ! )
3. 8 x 450 IP -ért megkapod a 8 db legolcsóbb bajnokot.
4. 6x 1350 IP -ért megkapod a 6 db hiányzót a 16 db-hoz. (én innen a: Garen, Amumu, Chogat, Jax, Maphite, Taric nevűeket ajánlom)
Tehát összesen 3600 + 8100 IP vagyis 11700 IP-t kell elköltened CSAK a bajnokokra. Ezeket még megveheted pénzért DE a rúnákért mindenképp IP-vel kell fizetned.
További jóárasított bajnokok
Rúnaoldalból (runepages) kell legalább három: tank-carry-support (lásd LoL ismertetőm 2. részét a rúnákról).
A legjobb ár / teljesítményű összeállítás szvsz:
(az alábbiakban a sorrend: piros + sárga + kék + lila rúnák)
Tank: armor: 9x205 + armor: 9x205 + MR: 9x205 + HP/lvl vagy flat HP: 3x2050 = 11685 IP
AD carry: armor penetration: 9x410 + armor (tankból) + MR (tankból) + flat attack damage: 3x1025 = 6765 IP
AP carry: magic penetration: 9x410 + armor + MR + flat AP: 3x1025 = 6765 IP
(MR-t később lecserélheted cooldownra az + 9x820 = 7380)
Support: armor + armor + MR + flat AP
(a sárga armort később lecserélheted mana regenre az + 9x205 = 1845)
Ez eddig (a cserék nélkül) 25215 IP ! + a bajnokok 11700 IPje = 36915 IP !!!
Vagyis kb. 37k IP kell ahhoz hogy rankedezhess, kivéve ha hajlandó vagy fizetni a LoL-el való játékért.
Rúnavásárlás
Egy GYŐZTES meccsért kapsz 281 IP-t minden 22 órában egyszer (1st win), aztán már csak 124-t
(ha PÉNZÉRT veszel IP boostot akkor kb +106-t még ezek mellé). Vesztes meccsért csak 51 IP jár. Ez azt jelenti, hogy ha csak naponta egyet játszol és MINDIG nyersz akkor 131 meccsre lesz szükséged a fenti IP mennyiséget megszerezni (ez értelemszerűen 131 napot is jelent).
Érdekességképpen: a fenti mennyiség megszerzéséhez 297 "1st win" nélküli nyert meccs kell.
Mivel XP-t is kapsz meccsenként, ebből fejlődik a szinted fel 30-ra (ami ugye szintén a rankedezés feltétele), ennek eléréséhez is kb. 200-350 meccs szükséges, vagyis kb. 300 lejátszott meccsre lesz szükséged ahhoz, hogy rankedezhess.
Egy meccs minimum 20 perc (akkor lehet leghamarabb feladni), maximum 50, az átlagot tehát vehetjük 35 percnek. Vagyis összesen 10500 perc. Az 175 óra. Napi 2 óra játékkal az 87 és fél nap. 3 hónap. Ennyi idődbe kerül hogy ranked meccseket játszhass. (XP és IP boosttal ez lenyomható a felére, lehet még kevesebbre. Hogy az pénzben mennyibe kerül azt inkább nem számolom ki. :) )
A fentiek a legelterjedtebb, 5 vs 5 játékra vonatkoznak. A 3-3 emberes meccsek hamarabb lemennek, cserébe kevesebb IP és XP jár értük. vagyis azokkal is kb. ugyanitt vagy, de rájuk a várakozási idő is nagyobb lehet.
Hogy miért így van a rendszer kitalálva? Hát ezért, hogy mire a rangsorolt játékokban részt vehet az ember, már legyen elegendő tudása a játékról ahhoz, hogy NE rontsa le a társai rangsorolását.
Ranked Games dióhéjban
Itt kell szólnom a rendszer legnagyobb hibájáról, amiért a játékosok nagy részétől a legtöbb kritika éri. Nevezetesen hogy egyéni tudásszintet (neve: ELO) mér az egész csapat, vagyis 4 másik ember teljesítményéből kiindulva. Ugyanis a rangsorolás CSAK azon az egyetlen értéken alapul, hogy az adott meccset amiben részt vettél, melyik csapat nyerte meg.
Tehát hiába vagy te istencsászár ha a társaid bénák. Vagy hiába bénázol, a társaid megnyerhetik neked.
Ám Murphy törvényének engedelmeskedve általában az első eshetőség jön be. Kapsz 1-2 feedert (aki állandóan meghal így előnyhöz juttatva az ellenfelet) vagy leavert (aki afk, kilép a játékból, stb) társnak és rögtön azon veszed észre magad, hogy leestél a béka segge alá. Ezt hívják ELO hellnek (ELO pokol). Azért hívják így mert innen kikeveredni szinte lehetetlen. Hogy miért, ahhoz a rendszer további magyarázata szükséges:
(Az alábbiakban szereplő pontértékek csak hozzávetőlegesek. Változhatnak és változnak is)
Szóval a rangsorolt játékokban nyert meccsenként kapsz +17-24 pontot. Vesztett meccsenként levesz ugyanennyit. A LoL játékosok be vannak sorolva 6 nagy szintbe (league-k), amik mindegyike 5 további alszintre oszlik. Ezek: Bronze - Silver - Gold - Platinum - Diamond - Challenger. Vagyis a sorrend: Bronze V (a legalacsonyabb), Bronze IV, Bronze III, Bronze II, Bronze I, Silver V, Silver IV, és így tovább.
Egy-egy színen belüli szinten felkapaszkodni 100 pontba kerül. Ha eléred a 100-at, kapsz egy "Qualified for series" feliratot és a következő három meccsedből ha megnyersz 2-őt, feljebb lépsz az egy szinttel feljebb levő league-be. Tehát Silver II-ből Silver I-be. A "nemesfémek" között lépni ugyanez csak ott a végén nem három meccsből kettőt, hanem ötből hármat kell megnyerni (pl. Silver I-ből Gold V-be lépéshez).
"Qualified for series"
A játékosok eloszlása a Season 1-ben (2011-es évad) így nézett ki:
Bronze: ELO 1250 és 1399 között: itt volt a játékosok 25%-a
Silver: ELO 1400 és 1519 között: játékosok 10%-a
Gold: ELO 1520 és 899 között: játékosok 3%-a !!
Platinum: ELO 1900 és felette: játékosok 0.2%-a !!!!
ISMÉTLEM: GOLDBA az ÖSSZES LoL játékos ÖSSZESEN 3%-a TUDOTT BEKERÜLNI !
PLATINUMBA a 0.2%-a !!! (az 1000 játékosból 2 !)
(A játékosok többsége, kb. 60%-a a fentiek szerint egyáltalán nem szerzett ranked minősítést, vagy mert nem játszott le 10 db ranked meccset vagy mert el se érte a 30-as szintet.)
Tehát ha azzal az elképzeléssel állsz neki, hogy "márpedig én elérek a platináig", CSALÓDNI FOGSZ !
Ez a rendszer NEM arról szól, hogy a végére érj ! Arról szól hogy a TUDÁSODNAK MEGFELELŐ csapattársakat és ellenfeleket kapj a meccseiden, így azok a lehető legjobb szórakozást biztosítsák számodra !
Most, hogy ezt már tisztáztuk, következhet az útmutató ahhoz, hogy hogyan érj el a lehető legmagasabbra.
De előtte még egy kis fejtágítás: van 3 vs 3, 5 vs 5 solo, 5 vs 5 duo és 5 vs 5 team ranked. A 3 vs 3 a 3-as mapon megy. Erre külön nem térek ki, talán majd egyszer. :) 5 vs 5 solo: erről lesz a következőkben szó. Ez amikor egyedül játszol, ismeretlen csapattársakkal.
5 vs 5 duo: ugyanaz mint a solo, de EGY társaddal játszol. Érdemes igénybe venni, szerezni vkit aki körülbelül a te szinteddel azonos tudással rendelkezik. Így kisebb lesz az esély feedert / leavert / noobot kapnod csapattársnak. Fontos az, hogy ne ugyanazon a poszton legyetek "OP"-k, pl. ne mindketten AP carry-vel legyetek a legjobbak mid-en, hanem ha az egyikőtök mid akkor a másik legyen solo top vagy adc vagy support. 3-an vagy 4-en NEM mehettek rankedezni, csak 1-2-5-ös opció van
5 vs 5 team: Ez megfelel a "klánozásnak" vagy "guildozásnak". Összeállsz 4 másik emberrel vagy haveroddal és adtok magatoknak egy jól hangzó nevet (pl. ElKenjükaSzádSzélét). Ekkor viszont ellenfélnek is ilyen csapatokat kaptok majd, vagyis végeredményben NEM könnyebb így sem a győzelem.
Útmutató a rangsorolt játékokhoz
Senki nem szeret feederekkel és leaverekkel játszani. Se noobokkal (bénákkal). Sőt, ezek ellen játszani se szeret az akinek már jól megy a játék. Kivéve persze ha a társaid is bénák. Ilyenkor összeszedhetsz 20+, 30+ killt. Élvezetes? Hát persze! ;) Nincs is ezzel semmi baj míg tudod, hogy ez NEM a valódi DotA játékmenet. Hanem béna kacsák mészárlása sörétes puskával.
Noobok leölése: itt
De ha a társaid nem bénák: ők is mészárolják őket ezerrel. Vagyis neked nem sokkal jut több mint egy rendes meccsen. Plusz hamar elkalapáljátok őket, vége a mókának. Ráadásul oda a jól végzett munka iránt érzett elégedettséged is: valljuk be, a dizsiben se nagy szám felcsípni a legrandább, tajtrészeg csajt. :D
Ezzel szemben ha a társaid a bénák, leaverek vagy feederek: na az aztán csak a mókaromboló (funkiller) dolog. Egyszerűen nem tudsz játszani mert elfeedelik az ellenfelet 10-15 perc alatt annyira, hogy esélyed sem lesz ellenük. Ilyenkor nincs más hátra mint a meccs feladása (surrender) lehetőleg már a 20. percnél.
Ezért fontos az, hogy minél magasabb League-ba kerülj. Mert annál kisebb az esélye, hogy béna csapattársakat kapj. És ezért van az, hogy a Bronze League-ból (ELO hell) szinte lehetetlen kikerülni: mert ott játszanak a legbénább játékosok.
Oké, oké, minden világos. Szeretnék minél feljebb kerülni. Hogyan csináljam?
A rendszer az első 10 ranked játékodból számolja ki az ELO-dat. Ami alapján besorol a League-k egyikébe.
Tehát ez a felvételi vagy az első félév a gimiben / egyetemen, amikor a tanárok beskatulyáznak okos szorgalmasnak vagy ostoba lustának. Ez az első perc a dizsiben, mikor a csajok elkönyvelnek menő macsónak vagy anyuci kedvencének.
Tehát: az én tanácsom az, hogy az egész rankedezés során ezt az első 10 meccset vedd a legkomolyabban!!!
Ehhez pedig arra van szükség, hogy egyrészt egész speciális játékstílusban told le őket, másrészt pedig kell egy bajnok akivel istencsászár vagy akivel el tudod dönteni a meccset, akivel 10+ killt tudsz elérni egy sima meccsen (ahol a társaid nem feederek, stb).
Amíg ilyennel nem rendelkezel (bajnokkal akivel "OP" vagy és tudással hozzá) NE rankedezz!
Hogy ez a bajnok Garen, akivel az őrületbe kergeted az ellenfeled azzal, hogy egyszerűen nem bírnak megölni, vagy Draven (AD carry) vagy Fiddlesticks (AP carry), akikkel 5-ösével ölöd az ellent teamfightonként (csapatharc mikor mind az 5 ember ráugrik a másik 5-re) vagy Sona (support), akivel halhatatlanná teszed az AD carry-d és bewardozod az egész térképet (map) úgy, hogy a játék minden egyes percében tisztában vagytok vele mikor, hol, mit csinál az ellenfél: az TÖK MINDEGY !
A többi alap dologra, hogy a meccseken carry-ként max 3-5, tankként és supportként max 8 halált szedj össze általában, hogy carrynek ne menj ha nem tudsz last hit-elni (minionokat megölni a pénzért), illetve supportként tudsz wardozni, most nem térek ki. Ezek maguktól értetődőek.
A lényeg, hogy legyen legalább egy ilyened. Mert ha nincs akkor nem tudod kompenzálni a társaid esetleges kisebb tudását az ellenfélénél. A besorolás ilyen: ahhoz hogy elkerüld a bronzot, legalább 5 meccset meg kell nyerned az első 10-ből. Mivel nem csak feljebb de lejjebb is léphetsz a rangsorban ezért a silver IV legaljára kerülni sem annyira vonzó.
Én két szerveren (EUN és EUW) csináltam meg a mostani, Season 3 ranked besorolást, az elsőben 6 nyert (és így 4 vesztett) meccsel Silver IV közepébe, a másodikon 8 nyert (és 2 vesztett) meccsel a Silver II aljára kerültem. Ezek alapján én azt mondom: rögtön Gold-ba kerülni LEHETETLEN.
Már a 8 meccs megnyerése is iszonyat nehéz volt és szerencse is kellett hozzá természetesen.
Hogyan csináltam? Hát így:
1. Megvolt a bajnok meg a tudás amivel "OP" voltam.
2. Volt egy kis szerencsém.
3. Dodge-oltam ezerrel.
Ez a dodge-olás azt jelenti, hogy még a meccs előtt a bajnokválasztó képernyőn amikor a játékosok kiválasztják a bajnokaikat akikkel lejátsszák majd a meccset, ha úgy látod, hogy valószínűleg az ellenfél fog nyerni, KILÉPSZ. Na ez persze csúnya dolog, és bünti jár érte. Első kilépés után 5 percig nem tudsz meccset kezdeni, második után fél óráig. De a mérleg másik serpenyőjében bizony ott az ELO hell.
Hogy ezt, vagyis, hogy a te csapatod fog-e nagyobb valószínűséggel nyerni, vagy az ellenfél el tudd dönteni, bizony nagy-nagy tudás kell. Sokkal több mint amennyit életed első 300 meccse alatt fel fogsz szedni. (Nekem kb 1500-2000 meccsembe került, 5 különböző LoL szerveren és mint látható, alig kb. 70%-as eredményre vagyok képes.)
Javaslom, hogy:
1. Nézz LoL bajnokságokat videón, twitch.tv-n illetve youtube-on. Keress rá pl: LoL MLG 2013: [link].
2. Fogadd meg a következőket:
Tanácsok dodge-oláshoz
1. Vannak úgynevezett "OP" bajnokok. OverPowered, vagyis erősebbek a többinél. Persze csak megfelelő tudás mellett és még akkor sem olyanok mint Chuck Norris, hogy végigrambóznak a pályán mindenkit egyedül legyakva. Egyszerűen csak olyan skilljeik vannak amik előnyt biztosítanak számukra (pl. Fiddlesticks: fear + silence + life drain + aoe), vagy még újak és nincsenek megfelelően balance-olva (pl. Elise). Ha ilyenekből az ellenfélnek van, nektek nincs: dodge-olj.
Ezeket általában a meccsek elején ki is bannolják (3 db kiválasztását tilthatja meg mindkét csapat első tagja). A jelen állás (2013 március) szerint a leggyakrabban bannolt bajnokok: Shen, Amumu, Elise, Blitzcrank, Malphite. 6.-nak általában vmi "kevésbé OP" de azért még OP bajnokot választanak, mint mondjuk Twisted Fate (TF) vagy Vi.
A fenti bajnokokat lehetőleg vedd meg és tanulj meg velük jól játszani. Vagy ha te nem is akarsz velük játszani mert van olyan bajnok akivel OP vagy, ha nem bannolják őket akkor kiválasztod és átadhatod a csapattársadnak, hogy ne vigyék el előle. (Mert a bajnokválasztás felváltva történik, egyik csapatból 1, másik csapatból kettő aztán újra az első csapatból 2, végig egészen a második csapat utolsó emberéig.)
Bajnokok akiket érdemes megvenned és megtanulni játszani velük, mivel fajtájuk (tank-carry-support) legerősebbjei JELENLEG:
A besorolás önkényes, aszerint, hogy a meccsen inkább sebzés a feladata vagy nem, tehát pl. Leona tank de supportként játsszák általában mert a support vagy healer pl. Sona vagy tank pl. Leona, de lehet mindkettő pl. Alistar. :P
AD carry: Vayne, Miss Fortune (MF), Draven, Ezreal, Vi, Kha'zix, Nocturne (ezekből NEM mindet boton játsszák ! De AD-val sebeznek és nem tankok vagy supportok ezért ide soroltam őket)
AP carry: Elise, Fizz, Lux, Zyra, Fiddlesticks (ezek általában mid-esek, de Fiddle mehet jungle-ba is, Lux supportnak is)
(off)tank: Shen, Amumu, Garen, Volibear, Chogat, Malphite, Jarvan (solo top vagy jungle a helyük)
support: Blitzcrank, Sona, Nidalee, Taric, Alistar, Leona (ezek Sona és Nida kivételével szintén (off)tankok, de boton az ADC-t kell támogatniuk vagyis posztjuk szerint supportok)
Tehát ha azt látod, hogy az ellenfél főleg ezek közül választott, a csapattársaid meg nem akkor: DODGE.
(A bajnokság meccseinek visszanézése a fenti linken sokat segíthet a legnépszerűbb bajnokok felismerésében, mert értelemszerűen ezek a leg"OP"bbak is)
2. Ha azt látod, hogy a társaid a "posztokon" veszekednek. Magyarul nem bírnak megegyezni abban, hogy ki menjen mid-re, topra, jungle-be, adc-nek vagy supportra. A közepes játékosok is tudnak már legalább a fenti posztokból 2-3-on jól játszani ! Tehát ha a társaid ezen marakodnak: noobok vagyis DODGE.
3. A fentihez kapcsolódik, hogy te viszont RAGASZKODJ ahhoz a poszthoz amin azzal a hőssel játszhatsz akivel a legjobb vagy. Pl. én Fiddlesticks-el vagyok a legjobb ezért vagy mid-re vagy jungle-be mentem. Solo top szintén szóba jöhetett, de akkor a junglernek vagy a supportnak tanknak kellett lennie mert általában solo topra tank(os) bajnok megy. Supportnak viszont NEM mentem vele bár ott is játszható, de úgy nem tudok pénzhez jutni hogy felvigyem az APm és így a sebzésem, vagyis nem tudtam volna carryzni. Ha több "OP" hőssel is jó vagy akkor választhatsz is, én pl. kettőt letoltam solo topon Garennel. De ha nem jut neked a poszt amin jó vagy: DODGE.
4. Ha hiányzik egy class (bajnoktípus). Pl. nincs tank mert solo topra megy Lee Sin, a jungle-ba AP (pl. Fiddle) a support meg Sona-t választja Alistar helyett. Vagy a társaid két ADC-t választottak. Ezek nem működnek az esetek 90%-ban. DODGE.
5. Ha egy csapattársad elkezd fenyegetőzni feedeléssel, AFKval, leave-eléssel. RÖGTÖN LÉPJ KI!
6. A feederekről, leaverekről, noobokról vezess listát txt file-ban. Már a bajnokválasztó képernyőnél CTRL+F-el keress rá a txt file-odban mind a 4 társad nevére. Ha van találat: DODGE.
Na úgy nagyjából ennyi. Ha ezeket betartod, kis szerencsével (és nagy némi tudással :) ), csinálhatsz 7-8 győzelmet és bekerülhetsz a Silver League közepébe.
Játék a League-ekben
Egyetlen FONTOS dologban különbözik a fent leírt, első rankedbe bekerülést lemérő játéktól: NAPONTA CSAK EGYSZER DODGE-OLHATSZ! Hogy miért? Egyszerű: annyi mínusz pontot kapsz érte mint egy vesztett meccsért. Kivéve az első alkalmat naponta, akkor még csak mínusz 3 pont jár érte. Vagyis ha az első meccsről kilépsz (a bajnokválasztón) akkor a következőt már muszáj lejátszanod. Így vagy csak naponta 1-2, rossz esetben 1 meccset (sem) játszhatsz vagy pedig áttérsz a valódi "pro" játékstílusra: arra amikor minden posztra van egy olyan bajnokod amivel jól tudsz játszani és "hozni tudod a meccset".
Vagyis jó kell legyél legalább egy, de inkább kettő (tartalék arra az esetre ha az elsőt bannolják vagy elviszik előled): carry-vel, tankkal, supporttal. Ilyenkor megnézed a többiek mit választottak, megkérded azokat akik utánad jönnek mit választanak és ahhoz választasz bajnokot. A fentiek közül a többi szempont itt is él, "OP"-kat válassz, stb.
2. Tapasztald ki a nap melyik szakában játszanak a jobb játékosok. Pl. suli után feljön a sok "kiscsávó" akik lehet jobban feedelnek mint az idősebbek. Vagy fokozottan igaz ez hétvégére. Nekem legjobbnak a délelőtt és a hajnal tűnnek, de lehet neked pont fordítva lesz. (Persze ha csak szombatonként 13-18-ig tudsz játszani akkor neked ez nem opció.)
3. SOHA NE ADD FEL ! 6-33 az állás? 99.9% hogy veszítetek? De mi van ha az ellenféltől 2-3 embert ledobja a nete? Megtörténhet?
4. Próbálj profi módon játszani. Pinggelj, jelezz a társaidnak ha eltűnt az ellenfél, jelezz ha gankelni készülsz, vagy ha csak oda készülsz menni valahova. Próbáld rávenni őket a csapatjátékra, hogy együtt támadjatok, hogy állítsatok csapdát pl. a jungle-ben vagy a dragonnál / baronnál. Rakj le 1-2 wardot még akkor is ha nem te vagy a support, de mondjuk neked van a legtöbb killed, így telik rá. Légy kedves, ez a TE érdeked !! Ha valamelyik csapattársad öl vagy csak sikeresen elmenekül, dicsérd meg. Ha elkezded noobozni meg szidni, még bénább lesz vagy besértődik és veszítetek ! Ha béna volt a meccs végén leszidhatod ha ennyire ez a vágyad, de legjobb ha csak beírod a "fekete listádba" és többé nem játszol vele !
5. A LEGFONTOSABB. CSAPATJÁTÉK . Erre mondod te: tudom-tudom, de fontos az is, hogy minél több pénzem legyen. Megyek a társaimnak segíteni csak még: leölöm ezt a minion wave-t, - kitakarítom ezt a jungle campet - visszamegyek megvenni ezt tárgyat. NE TEDD!!! Rankedben nem számít, csak a győzelem! Ha 36-1-es score-t akarsz csinálni, megteheted normalban. Vagy megteheted ha már Platinában vagy. De addig nagyon sokba kerülhet neked az a 20-200g.
Hány meccsem múlt olyanokon, hogy én még odaértem ötödikként a teamfight-ba, az ellenféltől meg az 5. már nem ! NE LÉGY NOOB ! Ha elveszted ezzel a meccset, ugrott 20-40 perc az életedből.
Ha csak 100 HP-d van, az ultid még akkor is elnyomhatod. Ha mindened CD-n van, tankolhatsz 1-2 másodpercig, hátha addig a társaid megszerzik a fölényt a harcban.
Ez a legfőbb gond amúgy. Hogy fejben nem értek még meg a játékosok a rankedhez és nem értik meg, hogy ez már a "profiliga". Nézd meg a fenti linken a profi meccseket ! Van ott 10+ killes???
Ha supportot vagy tankot játszol, NE KS-eld le a carryt. Vagyis ne vidd el előle a killt. Ha a két carry-teknek van fejenként 5-6 ölése, az ellenfélnél meg mindenkinek 2-3, előnyben vagytok !
Melyik posztot javaslom szóló- illetve duózáskor:
A besoroló meccsekkel ellentétben (ahol mindenképp carry-zni képes posztot javaslok, leginkább jungle, adc vagy mid, kb ebben a sorrendben), a league-ben játszáskor leginkább a supportot javaslom. Két okból. Egyrészt supportra szinte senki sem "gyúr", így többnyire a legkevésbé erőszakosra erőltetik rá. Aki persze többnyire elszúrja. Másrészt pedig egy jól wardozó, csapatot támogató tárgyakat vevő, ügyesen játszó support simán meg tudja nyerni a csapatának a meccset.
A két legfontosabb poszt a játékban a jungle és a bot. Bot-on ADC-t sokkal többen tudnak jól játszani mint supportot. Tehát duo-záskor azt javaslom egyikőtök legyen jungler, a másik pedig support. Vagy ha vki már a bajnokválasztó képernyőn support akar lenni (így remélhetőleg tud is vele játszani), akkor legyen a másik az ADC. Tapasztalatom szerint ez a két legfontosabb poszt, mert a mid és a top a játék korai szakaszában nem hagyhatja el a lane-t és egészen a lane phase végéig csak rövid időre hagyhatják el. Ezzel szemben a jungler folyamatosan vándorol a pályán, ha felismeri, hogy mikor, hol tud eredményesen gankelni illetve megakadályozni az ellenfél gankjeit és towerdive-jait, már félig meg is nyerte a játékot a csapatának.
ADCnek leginkább Vayne-t, MF-t, Draven-t,
Supportnak Sona-t, Taric-ot, Leona-t, Nidalee-t, Blitzcranket,
Junglernek Lee Sin-t, Noc-ot, Skarner-t, Voli-t javaslom.
Alternatív ELO számítás:
Végül érdekességképp a módszer ahogy én számolnám az ELO-t. Hivatalos LoL fórumon az erre vonatkozó minden bejegyzést törölnek és a "pro" játékosok kórusban "noobozzák" azt aki ilyet felhoz.
(Rossz nyelvek szerint azért mert nekik már sikerült felkapaszkodni, nehogy már a többieknek jobb legyen. De az ilyen rosszindulatú pletykákra én nem adok.) Szvsz jobb lenne a játékosok az adott meccsen tanúsított egyéni teljesítményéből számolni az ELO-t. Így nem számítana annyit, hogy kiket kap csapattársnak és ellenfélnek (feederek és noobok).
Mivel a carry / tank / supportnak teljesen más a feladata, aszerint értékelném a játékost, hogy milyen bajnokkal játszott. Így ha nem a megfelelő bajnokot viszi a posztjára, pl. Taric-al "szólótopozik" kevesebb pontot kapna mert nem supportként játszotta. Ez szvsz csak javára válna a játéknak, mégis ezt hozzák fel a rendszer fő hibájaként.
Tehát vmi ilyesmire gondoltam:
tank: bekapott sebzés / 100 + kills*10 + asssits*20 + last hits + lerakott wardok*5 - deaths*5 = ELO score
carry: okozott sebzés / 100 + kills*20 + assists*10 + last hits + lerakott wardok*5 - deaths*20 = ELO score
support: okozott gyógyítás / 200 + bekapott sebzés / 200 + assists*20 + lerakott wardok*10 - deaths*20
De nem úgy néz ki, hogy újításomra a Riot vevő lenne szóval nem kell félni / örülni. :)
Szóval kívánok mindenkinek eredményes mászást azon a bizonyos "szamárlétrán" ! ;)
Frissítés: Szükséges-e a dodge-olás?
A hozzászólások között egy "béta óta játszó" illető felvetette hogy:
"Ha minden meccset elveszítesz, kezdhetsz bronze 1/2-ben. ANNÁL LEJEBB NEM kezd friss account."
"Azt értsd már meg ,hogy alap elod az silver 2-ben kezdi :P Rohadt sokat kell ahhoz buknod, hogy egy friss 30as accounttal lejebb kezdjél."
"Az,hogy egyesek bronzban vannak s3ban a promók után, az azért van mert nem új accountjuk van, hanem áthozták az átlagolt ratinget s2-ből :P"
"Ezzel a dodgeos dologgal mert pont azt éred el,hogy az MMR-edet elveszíted pl. Arról nem is beszélve,hogy ahány hülye van nálatok, az enemyben is van ennyi.
Ez amit ebben a cikkben olvasol nem segít a kezdőknek, pont ellenkezőleg! "
"Silver 2ig ez jó? Ugye tudod,hogy egy friss lvl30as account alapjáraton , ha ÁTLAGOSAN teljesít kezd silver 2-ben?"
Vagyis azt magyarázta hogy a dodge felesleges, a nélkül is silver II-ben kezd egy új account.
Én tisztában voltam vele hogy ez baromság, de egyik ember szava csak annyit ér mint a másiké. Ezért úgy gondoltam leellenőrzöm a dolgot.
Annál is inkább mert aki az összes szerveren játszik ahogy én, annak nem gond " friss lvl30as account"-ot prezentálnia.
A bizonyításhoz az USA szerveren levő lvl 30-as accountomat használtam, amivel SOHA nem rankedeztem még. Se season1-ben, se season2-ben, stb. Vagyis teljesen "szűznek" volt mondható.
Tehát azt ellenőriztem vele hogy:
1. Egy új account ami még sose rankedezett, melyik league-ban kezd ha "ÁTLAGOSAN" teljesít.
2. Igaz-e az hogy dodge nélkül se kerül be az ember a legalsó, bronze league "elohell"-jébe.
Ennek megfelelően mind a 10 besoroló meccset egymás után játszottam le, egyszer sem léptem ki vagyis nem dodge-oltam.
Egyszer lépett ki egy másik játékos, vagyis csak egy meccs nem indult el a 10-ből.
Lehetőleg az általam leg "OPbb"nak tartott championnal voltam. Ha ez nem volt lehetséges akkor arra a posztra vittem erős bajnokot ahova nem volt más jelentkező. Ez kétszer supportot, egyszer pedig solo top tankot jelentett.
Videót a 10 meccsről nem hinném hogy sokan végignéznének, ezért következzen most egy-egy rövid leírás az összes meccsről, screenshotokkal alátámasztva.
1. meccs:
- karakterválasztás: Mehettem mid-re a kedvenc bajnokommal. Jó hősöket választott a csapatom, az ellenfélnél viszont még tank se volt. NEM dodge-oltam volna.
- meccs: a csapatok tudáskülönbsége óriási volt, a mi javunkra. Az ellenfél semmit nem tudott csinálni, simán vesztett. Akkor is vesztettek volna ha nem a kedvenc "OP" bajnokomat hozom, sőt akkor is ha a társaim helyettem egy gyengén játszó embert kaptak volna.
Mint látható az ADC-nkel egyenként is sebeztünk annyit mint a többi társunk összesen.
Sima meccs volt. Elfogott a kétely: lehet hogy tényleg felesleges a dodge?
2. meccs:
-karakterválasztás: Mehettem mid-re a kedvenc bajnokommal. Jó hősöket választott a csapatom, az ellenfél a mieinknél kicsit gyengébbeket. NEM dodge-oltam volna.
-meccs: Darius elfeedelte az ellenél top-ját. A supportunk is gyakran halt. A line-okat így buktuk.
Én hoztam a formám, öltem eleget így meglett a zhonya. Ez fontos olyan csapattársaknál akik nem mernek betámadni, vagy nem tudják hol kell. Ennek megfelelően beálltam lesbe, betámadtam, zhonya-val végigment az ultim. Igaz hogy megölt az ellenfél de a csapatom befejezte a munkát, vagyis a teamfightokat nyertük. Így killt ugyan nem kaptam de pénzt az assistokból igen, plusz a mejai 1-1 stacket ölésenként (vagyis teamfightonként vesztettem 2-3 stacket kaptam 4-5-öt.)
Így megnyertem 3-4 teamfightot a csapatomnak, aztán az 5.-nél (7 stackkel) leszedtem az összes ellenfelet 1/3-ad HPra de a csapattársaim támadás helyett visszafutottak a bázisra. Ott aztán leölték őket és vesztettünk.
Összességében véve jó meccs volt. Majdnem megnyertem a csapatomnak, az ellenfél tudása jobb volt ugyan mint a társaimé de nem annyival amit nem tudtam volna ellensúlyozni (ha a csapatom mert volna harcolni)
Mint látható közülünk én sebeztem a legtöbbet. Az ADCnk semmirevalóan gyenge volt, az ellenfél ADCje kétszer annyit sebzett. Dariusunk KSelt és feedelt.
3. meccs:
-karakterválasztás: Lehettem a kedvenc bajnokommal, nem mid-en de jungle-ben is ugyanolyan jó vagyok vele. (ha mid-re megyek vele az a csapatom számára azért csak jobb, mert Fiddle később tud csak gankelni mint pl. egy Lee Sin vagy Heca jungler) Katarinával mid-en NEM játszottam volna. Caitlyn szintén gyenge ADCnek. Az ellenfélnél Kassadin miatt mindenképp dodge-oltam volna, plusz Draven vs Caitlyn miatt is.
- meccs: Garen a meccs elején 5 percig AFK volt. Én végigtoltam a jungle-emet aztán védtem topot helyette (eddigre már felére leverték a tornyot). Meg is öltek ott 1x. A többi csapattársam harmatgyenge volt. Semmit nem tudtak se a játékról, se a championjaikat nem tudták használni. Feedeltek ezerrel. Mikor Botot betámadta három ellenfél lementem segíteni beugrottam ultival. A társaim elfutottak 3v3ban mikor az ellenfél tower dive-olt. Itt öltek le másodszor. Egyértelmű volt hogy ezt a meccset buktuk.
A bázison vártam ki a maradék 7-8 percet a surrenderig. A társaim se támadták az ellenfelet, csak a jungle-ünkben kolbászoltak.
Összességében az a fajta meccs volt amit még a nyertes oldalon játszva is utálok. Egy csapat majom megnyerte volna, annyira béna volt mind a 4 a társam. Ráadásul az egyik AFK volt az első 5 percben.
Sajnos a sebzésről nem csináltam screenshotot de kb 0 sebzése volt tőlünk mindenkinek. (én csak 1x ultiztam a többiek meg kétlem hogy egyetlen skillt is használtak volna)
4. meccs:
-karakterválasztás: Mehettem mid-re a kedvenc bajnokommal. Kha'zik TOP-on illetve Alistar mint az ellenfél supportja elegendő lett volna számomra a dodge-olásra vagyis ezt a meccset NEM játszottam volna le.
-meccs: Thresh-ünk jó volt, hozzásegített egy killhez engem, az ADCnket meg egyenesen feltápolta. Wardozni nem wardozott de nem emiatt vesztettünk szóval mind1.
Sajnos a meccset elbuktuk a kritikán aluli Volink és Khazixünk miatt. Azért olyanokat csinálni hogy fél mapon keresztül üldöznek egy enemyt, aztán persze mivel az ellenfél nem hülye összegyűlik és leöli őket. Ezt eljátszották párszor. 20. percben már látszott hogy elbuktuk. Azért húzták még kicsit csak azt nem tudom miért. Egyetlen egy olyan teamfight se volt ahol mi 5-en lettünk volna. Az ellenfél ezzel szemben szépen együtt mozgott.
2 csapattársam borzasztó béna volt, rajtuk ment el a meccs.
A 3-4 ultimmal még így is majdnem utolértem sebzésben az ADCnket. Supportunk túlsebezte mind a junglerünket mind a Khazixunkat. No comment.
5. meccs:
-karakterválasztás: Első alkalom volt hogy nem lehettem kedvenc "OP" bajnokommal. Supportra nem volt jelentkező, így annak KELLETT lennem. Emiatt természetesen dodge-oltam volna a meccset.
Egyébként a bajnokaink jobb választások voltak mint az ellenfélé szerintem. Akár még nyerhettünk is volna. DE.
- meccs: Ziggs béna feeder volt. ADCnk szintén. Azzal kezdte hogy kezdéskor a kék buffot elszedte Hecarim elől. Na ezzel aztán a junglerünk akkora hátrányba került hogy az elején nem is tudott gankelni.
Vayne első osztályú supportot kapott tőlem de csak a tornyunkat ölelte. (tower hug). Így is állandóan meghalt (egyszer legalább meg tudtam bosszulni, lett egy killem). Aztán Hecarim egyetlen gankjánál szereztem még egy killt. (Vayne itt se tudott ölni). Heca látta hogy ennek a meccsnek annyi, 15 perc körül kilépett. Hálistennek 20 perckor feladtuk.
2 csapattársam borzasztóan, egy (Vi) eléggé rossz volt. Vayne elkúrta, nem kicsit de nagyon.
Mint látható supportként (nulla APval) majdnem annyit sebeztem mint az ADCnk. Az ellenfél ADCje 3x annyit.
Hmm eddig az állás a dodge nélküli ranked besorolásnál: 1 nyert 4 vesztett meccs. Lehet mégis nekem lesz igazam?
Frissítés folytatása
6. meccs:
-karakterválasztás: Lehettem kedvenc "OP" championommal, mid-en. A meccset mégis dodge-oltam volna, mert az ellenfélnél: egy jó Fizz meg tud fogni, Voli, Vi egyaránt erős bajnokok, nálunk: Sivirt nem nézem semmibe, Zilean supportnak rossz, Jax "nobrain" vagyis nem kell ész hozzá (ezért jó játékos nem választja). Nasus mint jungler viszont jó.
-meccs: Majdnem mint az első meccs, vagyis a csapattársaim sokkal jobbak voltak az ellenfélnél. Kivéve Sivirt de sebzett ő is eleget csak ölni nem nagyon tudott. Zilean se feedelt. Jax meg Nasus kifejezetten jók voltak. Én meg hoztam a formám mint mindig. Az ellenféltől csak Vi tudott játszani.
Sima nyerés volt, ha a csapattársaim helyettem gyengébb (de nem feeder) játékost kaptak volna valszeg akkor is megnyerték volna. Ez volt a két nyert meccsből az egyik amit dodge-oltam volna.
Zileanon meglepődtem, túlsebzett mind engem mind az ADCt. Persze ebből következett hogy supportnak rossz volt: wardok helyett APs tárgyakat kellett vennie hogy sebezni tudjon. Nasus keveset sebzett a killjei számához képest, talán KSre ment?
7. meccs:
-karakterválasztás: Megint supportnak kellett lennem, vagyis dodge-oltam volna. Nálunk: Varus mint ADC? Hmm. Ellenfélnél: Kog + Morg?? Blitz mint support ??? Ezt a meccset normális ember nem vállalta volna be. Nincs az a pénz.
-meccs: az ADCnk jó volt. Persze tőlem első osztályú supportot kapott. A Blitzük annyira gyenge volt hogy rajta ment el az egész meccs. Szinte sose húzott (skillje) ha mégis akkor engem. Mekkora béna. Agyonvertük őket boton pedig védekező játékot játszottak. Master Yi-jük is noob volt. Zac-juk viszont szépen megfogta a Singed-ünket, igaz mi is várható olyan Singedtől akinek nem a Rod of Ages az első iteme? De ez kevés volt mint macisajtban a brummogás. Valószínűleg nélkülem (helyettem egy közepes supporttal) is megnyerte volna a csapatom. Ez volt a két nyert meccsből amit dodge-oltam volna, a második.
Nasus keveset sebzett, elég gyengus volt. Lux is sebezhetett volna többet. De Varus első osztályú volt. Magamat nem dícsérem (a supportnak sok killem nem KSből származott hanem ahogy az assistjaim számán látszik minden teamfightban ott voltam és sokszor a menekülőt is én értem utol az "öklelés" skillemmel.
8. meccs:
-karakterválasztás: Mehettem kedvenc championommal mid-re. Mégis dodge-oltam volna mert tőlünk: Caitlyn meg Soraka szvsz nem rankedre való. Az ellenféltől: Tristana + Leona páros sokkal ütősebb. Morde miatt is: nem tud ugyan megölni mid-en se annyira hátraszorítani hogy beverje a tornyom de ha nem kapok a junglertől gank-et akkor én se tudom megölni a pajzsa miatt.
-meccs: ugyanaz mint a 3., csak nem annyira durván. Vagyis az ellenfél tudása sokkal sokkal jobb volt mint a csapattársaimé. Az enyémek nem csak a játékot nem ismerték (mikor kell támadni, mikor pusholni, mikor visszavonulni és farmolni) de a championjaikat se tudták megfelelően használni.
Bot elbukta a lane-t, a junglerünket a 3. percben leölte egy mob, mikor én lvl6 voltam középen ő akkor jött oda lvl2-esként. Inkább hagytam neki közepet és mentem a jungle-be smite nélkül. Már ekkor egyértelmű volt hogy ez is bukta lesz. Azért szereztem pár killt csak hogy itt a screeshoton az okozott sebzésem ne legyen nulla. Hálistennek a társaim is belátták hogy sz..ni nem férfinak való. Három csapattársam is bénabéla volt, rajtuk ment el a meccs.
Na igen, ez a kép sose hazudik. Ranger-ünk mintha AFK lett volna. Soraka meg nem való supportnak (szvsz semmire). Az ellenféltől mindenki jó volt.
9. meccs:
-karakterválasztás: Mehettem kedvenc "OP" bajnokommal. Igaz nem mid-re hanem jungle-be de ha a csapattársaim nem feedelik el az ellent az első 10 percben akkor még hatásosabb is vagyok ott mint mid-en. Sajnos mindenki magából indul ki, így azt hittem hogy a társaim normálisak és Ezreal megy mid-re, Pantheon meg TOP-ra. Vayne + Leona gyilkos kombó, az ellenfél választása viszont: Riven "OP" és Chogat is, de Graves + Khazix gyengék. Vagyis NEM dodge-oltam volna.
-meccs: Vayne-ünk bebizonyította hogy nincs OP champion ha a játékos béna. Szegény Leona nem tudott semmit tenni. Én is bot-on szereztem a killjeimet pedig de ez se volt elég. Ezreal is béna volt, hamar elbukta TOPot. Phanteonunk új értelmet adott a feeder szónak: Cho ellen 0-5-ös statot hozott össze az első 5 percben. Mindig az ellenfél tornya alatt halt meg. Az ilyen embert kasztráltatnám mert így is túl sok az idióta a Földön. A meccs egyértelműen Pantheonon és Vayne-en ment el, de Ezreal is rossz volt. Vagyis megint csak egyetlen csapattársam tudott játszani. Ez volt a másik vesztett meccs amit nem dodge-oltam volna.
Az ellenféltől Chogat ugyan túlsebzett de csak Phanteon feedelése miatt. Vayne-t és Ezrealt utolérte a supportunk, ez számukra "epic fail". Az ellenféltől Nasus volt csak a béna. Graves mint látható gyenge ADC.
10. meccs:
-karakterválasztás: nem volt tankunk és TOP volt szabad. Így a választásom egyértelmű. (ha lett volna tankunk Teemo-t vittem volna). Tőlünk Zilean volt csak a necces, de őt ellensúlyozta Twitch (iszonyat gyenge ADC) vagyis NEM dodge-oltam volna.
-meccs: Először Janna volt ellenem TOP on. Megöltem tower dive-al. Aztán felváltotta Twitch. Öltem ahol értem. Esélye nem volt. Így a junglerünk (Zac) mehetett segíteni BOT-ra. Vagyis az ADCnk elfeedelődött. Fizzjük béna volt, elfeedelte Zileant. Simán nyertük. Akkora volt a tudásbeli különbség a két csapat között hogy megint nem igazán volt "szükség" rám. Vagyis helyettem egy közepes tudású játékossal is nyertek volna valószínűleg. Maximum nem 27 perc alatt. Ez volt a második nyert meccs amit nem dodge-oltam volna.
Na igen, ezért tartom a legOPbb tanknak Garent (egyesek szerint nem is tank csak offtank ... naigen) túlzebeztem vele az elfeedelődött ADCnket. Igaz Ryze túlsebzett de alig (és legtöbbször ketten vadásztunk, én betámadtam 3-4-5öt ő meg aratott az AOEjával). Zilean kevés sebzéssel szerzett sok killt, látszik hogy Fizz low HPs champion. Az ellenfél egységes teljesítményt nyújtott, nem voltak kirívóan noobok de egyértelműen rosszabbak voltak mint tőlünk bárki.
Konklúzió
Megvolt mind a 10 meccs ami ahhoz kell hogy a játékost besorolja a tudása csapattársai tudása alapján a LoL valamelyik league-ba.
A 10 meccsből 4-et nyertünk, 6-ot vesztettünk.
A 6 vesztettből egyetlen egy volt olyan amit nem dodge-oltam volna. Vagyis a 10 meccs felét azért buktam el mert nem dodge-oltam. Ebből egyet AFK, négyet a csapattársaim bénasága miatt vesztettünk el. Ebből a négyből csupán egyszer tudtam majdnem fordítani az állást.
Ezzel szemben a 4 nyert meccsből csupán kettő volt olyan amit dodge-oltam volna. Ezeket egyértelműen az ellenfél bénasága miatt nyertük meg. A négy meccsből egyik sem volt "necces" vagyis olyan ahol főleg rajtam múlt volna a nyerés.
Ez az eredmény (40%-os nyerés) a Bronze league tetejéhez volt elég.
Tehát az eredeti két kérdés:
1. Egy új account ami még sose rankedezett, melyik league-ban kezd ha "ÁTLAGOSAN" teljesít.
2. Igaz-e az hogy dodge nélkül se kerül be az ember a legalsó, bronze league "elohell"-jébe.
1. Én kb. 2000 meccset játszottam le eddig. Ebből "csak" kb 100-at rankedben. (vegyesen szólóban illetve premade-ben, season 2-3-ban. Az összes meccset olyan championnal játszottam le akikkel jobban játszok bármilyen kezdő (lvl 30-at épp elért) játékosnál. Vagyis a teljesítményem messze átlag feletti volt. Hogy melyik league-ban kezdtem így dodge nélkül? Bronze-ban vagyis az "elo hell"-ben.
2. Egyértelműen NEM igaz. Ha az én esetemben sem, akkor egy kezdő játékos mit várhat? Tehát dodge-olni kötelező mert sokkal inkább függ a besorolás a dodge-tól mint a tudástól!
És ez az ami igazából izgalmassá teszi ezt a kérdést. Mert mit is láttunk mi itt?
Azt hogy a 10-ből egy meccset AFK miatt, 5 másikat pedig a béna csapattársak miatt vesztettem el.
Viszont a 4 nyertből mind a 4-et az ellenfél bénasága miatt nyertem meg.
Egyetlen egy olyan meccs sem volt ahol az egyéni tudásom miatt nyertünk volna
Hogy olyan sem ahol miattam vesztettünk volna az természetes: tudásom alapján én legalább a Goldba tartozom. (a játszott championokkal mindenképpen). Gold felett már teljesen értelmét veszti az egyéni tudás: ott természetesen minden játékos jól ismeri mind a játékot mind a championt amivel játszik. Ott már az számít hogy együtt mire képesek, mennyire vannak összeszokva, mennyire jók a championjaik "kombói" vagyis skilljeiket együtt használva.
Tehát eddigi tapasztalatom alapján kijelentem hogy a ranked besorolásnál semmit nem számít az egyéni tudás. Ami számít az a szerencse hogy milyen tudású csapattársakat és ellenfeleket kapsz.
A fentiek alapján én a legkomolyabban azt ajánlom mindenkinek hogy kerülje el mind a szóló mind a duó rankedezést. Csak és kizárólag 5-ös premade-ben menjen rankedre, vagyis 4 olyan társával akiről tudja hogy jó játékos. Ez az egyetlen módja hogy a valódi tudása alapján kerüljön be league-ba, és ne legnagyobb részt vagy akár kizárólag csak a szerencséje alapján.
A fenti kijelentésem "a ranked besorolásnál semmit nem számít az egyéni tudás" szintén olyan ami bizonyításra szorul.
Emiatt ha elérem a török szerveren a lvl 30-at (jelenleg 24-es vagyok rajta) kipóbálom majd hogy egy átlagos játékos mire számíthat a besorolásnál.
A LoL-beli játéktudás két dologból áll össze:
1. általános tudás: mikor kell gankelni mikor pusholni mikor farmolni mikor csapdát állítani, térkép folyamatos figyelése, stb
2. a különböző championok skilljeinek ismerete, ezek minél jobb használata.
Mivel az első pontot nem tudom befolyásolni (direkt nem játszhatok "bénán" ez nem lenne természetes) ezért a második pontot fogom manipulálni.
Vagyis olyan championokkal fogom lejátszani a 10 besoroló meccset akikkel nem vagyok "jó".
Nem vagyok velük "rossz" sem, nem feedelek csak pl. tankként nem tudok annyi sebzést okozni velük mint egy ADC, ADCként fele annyi sebzést okozok csak mint pl. Vayne-el, Draven-el vagy MF-el vagy fele annyi last hitet mint Tris-sel, nincs gyilkos AOE-m plusz CC-m mint Fiddle-vel. Természetesen az okozott sebzés, kill/death arány stb. screenshotokkal szintén bizonyítva lesz, akár csak itt.
Ha igazam van és az egyéni tudás szerepe a ranked besoroláskor elhanyagolható akkor így játszva is kb 5 nyert 5 vesztett meccsemnek kell lennie vagyis vhova a Bronze tetejébe kell hogy soroljon majd (ahogy most tette a Bronze I-el)
Ha nincs igazam akkor a Bronze aljára kell kerüljek.
De félig már bizonyított a dolog ... a másik felére 1-2 hónapot még várnotok kell.