Hirdetés

League of Legends: Masteries

A Rúnákhoz hasonlóan (lásd LoL ismertetőm 2. részét) a Masteries is a bajnokaink (champions) finomhangolására szolgál.

Azzal ellentétben azonban nem nehezen megszerzett IP pontjainkat kell ráköltenünk, hanem ahogy egyre több meccset lejátszunk és egyre több XP-t kapunk és szintet lépünk, szintlépésenként kapunk 1-1 pontot, amit a Masteries oldalon berakva a megfelelő helyre, erősíthetjük bajnokunk.
Tehát első szinten összesen 1, azaz EGY pontot tehetünk be a Masteries oldalra és majd 30-as szinten érjük el a maximumot.
A sorrendre mondható, hogy ahogy szinteket lépegetünk először a Defense oldalra adjunk 9 pontot, aztán az Offense oldalra 9-et, aztán a többit már belátásunk szerint.

Na, akkor lássuk:

Legáltalánosabb Mastery oldal ADs bajnokoknak

Mint látható a Masteries három részre van osztva.

Ezek:
Offense: a carry-k: APs és ADs, sebzést okozó bajnokok (damage dealers) részére.
Defense: a tankok: azon bajnokok részére, akik fő feladata, hogy az ellenfél sebzését felfogják társaik helyett.
Utility: a support: azon bajnokok akik elsődleges feladata csapatuk támogatása (pl. gyógyítás) részére.

Ez így nagyon szép és jó, de mi értelme? Lehetne, hogy ez a három osztály (class) alapból rendelkezne ezekkel és nekünk játékosoknak már nem kellene ezzel is foglalkozunk.

Az értelme az, hogy így "tankosabbá" tehetünk pl. egy carryt, hogy ne legyen "glass cannon", aki hiába okoz nagy sebzést, ha 1 másodperc alatt leölik a csapatharcban (teamfight). Mert ez esetben ugye nem tud valami sokat sebezni legyen bármennyire AD-ra "masteries"-elve is.
Illetve adhatunk több manát egy olyan bajnoknak, akivel állandóan kifogyunk belőle, ezért aztán szintén nem tudunk sebezni vele.
Vagyis finomhangolhatjuk bajnokainkat.

Részletesen nem magyarázom el az összes "kockát".
Aki tud angolul, az a játékon belül ráviszi a kurzort a "kockákra" és elolvassa, hogy mit csinálnak.
Aki nem, az meg beállítja a példákat, amik mindjárt következnek és garantálom, hogy nem (nagyon) fogja hiányolni az angoltudást. :)

Szóval csak annyit, hogy az Offense ágon a sebzéshez, a Defense ágon a védekezéshez, a Utility ágon a támogatáshoz tartozó dolgokat segítő képességek vannak.

Én mindenkinek azt ajánlom, hogy az első néhány alkalommal, mikor az adott bajnokkal játszik, tankos masteriest állítson be neki. Így nem hal meg annyira gyorsan, kicsit több ideje lesz reagálni a harcokban. Aztán, ha néhány meccs után úgy találja, hogy túlságosan sokszor menekülnek el előle 10-100 HP-val az ellenfelek, állítson be "offenzívebb" masteriest az adott bajnoknak.

A support ág akkor kell, ha mondjuk manára van szüksége, vagy rövidebb CD-re (skillek használata közötti idő), vagy support (támogató) bajnokkal játszik, mint pl. Sona.

Tehát a Masteries, amit kezdőknek és tankoknak ajánlok:

AD tank masteries - ha a bajnokod AD-s (Attack Damage vagyis auto attackkal sebez, illetve a skilljei többségén a + jel után a szám PIROS

AP tank masteries - ha a bajnokod AP-s (Ability Power vagyis a skilljeivel sebez, a skill ikonok többségén a + jel után a szám KÉK

Ha már jobban megy a játék és NEM tank bajnokkal vagy:

Általános AD masteries

Általános AP masteries

Masteries olyan AP-s bajnokoknak, akik hamar kifogynak a manából (mivel az AD-sek főleg auto attackkel sebeznek, ahhoz pedig nem kell mana, nekik ez nem ajánlott még akkor sem, ha az Offensive oldalt átszerkesztik AD-ra - lásd fentebb

Végül pedig jöjjön azon bajnokok részére a Masteries, akik úgynevezett SUPPORT-ok, vagyis feladatuk a társaik támogatása (főleg gyógyítással). Pl. Sona, Soraka, Alistar, Nidalee.

]

Support masteries (javítva)

Vagy pedig ha használsz aktív tárgyakat és szeretnél rajtuk rövidebb CDt felcserélheted az "Expanded Mind"-ot az "Artificier"-el, ezzel viszont lemondasz a szintenkénti plusz manáról.
Ha supportként is auto attackeled az ellenfelet akkor felcserélheted a "Wealth"-ot a "Pickpocket"-el, így nem kezdéskor kapsz +25g-t hanem az ellenfél bajnokaiba belelövéskor 5-öt (melee) vagy 3-at (ranged):

Support masteries by "Just a Danee" - lásd első komment

Végszóként annyit, hogy a fentiek csak útmutatásul szolgálnak. Mindenki úgy finomhangolja az adott bajnokot, ahogy neki tetszik. Ha nincs kedve / ideje / nyelvtudása hozzá, hogy megtegye, ennyi információ véleményem szerint elegendő az eredményes játékhoz.

Happy Ganking ! :)

Azóta történt

Előzmények