2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

League of Legends: Ranked Games

League of Legends ismertetőm 4. része, ezúttal a Ranked Games részletes bemutatása. FRISSÍTVE !

[ ÚJ TESZT ]

Bevezető

A League of Legends haladó szintje: a Ranked Games (rangsorolt játékok)

Előzetes követelmények:

A rangsorolt játékokban való részvételhez (a "ranked-ezéshez") 30-as szint és legalább 16 db bajnok előzetes megvétele szükséges. Plusz semmire sem fogsz menni megfelelő rúnák nélkül. Tehát nyugodtan mondhatjuk, hogy a nagy többségnek a ranked-ezéshez való eljutáshoz több hónap előzetes játék szükséges.

A normál játék főleg arra szolgál, hogy gyakorlatot szerezz a játékban és kitapasztald az egyes bajnokokat (champions). Ezért minden héten változnak az ingyenes bajnokok (free champions), akikkel játszhatsz anélkül, hogy meg kellene venned őket RP-ért vagy IP-ért. Ranked Games-ben ingyenes bajnokkal NEM játszhatsz! Tehát vagy megveszed őket RP-ért (valós pénzért, bankkártyával) vagy pedig legalább ennyi IP-t rájuk KELL költened:

Jóárasított bajnokok (török szerver, mert a többin már megvannak és nem látszanak a shopban)

1. Tristana - ingyenes, Facebook like-olással (jó kezdő carry ! )
2. Alistar - ingyenes, Youtube channel feliratkozással (jó kezdő support ! )
3. 8 x 450 IP -ért megkapod a 8 db legolcsóbb bajnokot.
4. 6x 1350 IP -ért megkapod a 6 db hiányzót a 16 db-hoz. (én innen a: Garen, Amumu, Chogat, Jax, Maphite, Taric nevűeket ajánlom)

Tehát összesen 3600 + 8100 IP vagyis 11700 IP-t kell elköltened CSAK a bajnokokra. Ezeket még megveheted pénzért DE a rúnákért mindenképp IP-vel kell fizetned.

További jóárasított bajnokok

Rúnaoldalból (runepages) kell legalább három: tank-carry-support (lásd LoL ismertetőm 2. részét a rúnákról).

A legjobb ár / teljesítményű összeállítás szvsz:

(az alábbiakban a sorrend: piros + sárga + kék + lila rúnák)
Tank: armor: 9x205 + armor: 9x205 + MR: 9x205 + HP/lvl vagy flat HP: 3x2050 = 11685 IP
AD carry: armor penetration: 9x410 + armor (tankból) + MR (tankból) + flat attack damage: 3x1025 = 6765 IP
AP carry: magic penetration: 9x410 + armor + MR + flat AP: 3x1025 = 6765 IP
(MR-t később lecserélheted cooldownra az + 9x820 = 7380)
Support: armor + armor + MR + flat AP
(a sárga armort később lecserélheted mana regenre az + 9x205 = 1845)

Ez eddig (a cserék nélkül) 25215 IP ! + a bajnokok 11700 IPje = 36915 IP !!!

Vagyis kb. 37k IP kell ahhoz hogy rankedezhess, kivéve ha hajlandó vagy fizetni a LoL-el való játékért.

Rúnavásárlás

Egy GYŐZTES meccsért kapsz 281 IP-t minden 22 órában egyszer (1st win), aztán már csak 124-t
(ha PÉNZÉRT veszel IP boostot akkor kb +106-t még ezek mellé). Vesztes meccsért csak 51 IP jár. Ez azt jelenti, hogy ha csak naponta egyet játszol és MINDIG nyersz akkor 131 meccsre lesz szükséged a fenti IP mennyiséget megszerezni (ez értelemszerűen 131 napot is jelent).

Érdekességképpen: a fenti mennyiség megszerzéséhez 297 "1st win" nélküli nyert meccs kell.

Mivel XP-t is kapsz meccsenként, ebből fejlődik a szinted fel 30-ra (ami ugye szintén a rankedezés feltétele), ennek eléréséhez is kb. 200-350 meccs szükséges, vagyis kb. 300 lejátszott meccsre lesz szükséged ahhoz, hogy rankedezhess.

Egy meccs minimum 20 perc (akkor lehet leghamarabb feladni), maximum 50, az átlagot tehát vehetjük 35 percnek. Vagyis összesen 10500 perc. Az 175 óra. Napi 2 óra játékkal az 87 és fél nap. 3 hónap. Ennyi idődbe kerül hogy ranked meccseket játszhass. (XP és IP boosttal ez lenyomható a felére, lehet még kevesebbre. Hogy az pénzben mennyibe kerül azt inkább nem számolom ki. :) )

A fentiek a legelterjedtebb, 5 vs 5 játékra vonatkoznak. A 3-3 emberes meccsek hamarabb lemennek, cserébe kevesebb IP és XP jár értük. vagyis azokkal is kb. ugyanitt vagy, de rájuk a várakozási idő is nagyobb lehet.

Hogy miért így van a rendszer kitalálva? Hát ezért, hogy mire a rangsorolt játékokban részt vehet az ember, már legyen elegendő tudása a játékról ahhoz, hogy NE rontsa le a társai rangsorolását.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.