Ingyenes multiplayer játékok V.

Cross Fire és Wolf Team

Folytatódik -kis kihagyás után- a korábbi részben megkezdett ingyen játék + fizetős extrák modellre épülő online multiplayer TPS-ek és FPS-ek bemutatása. Nem is pazarlom a bevezetőre a karaktereket, irány a játék!

CrossFire:
A Z8Games-nek híres játéka, a Metin 2, amolyan WoW-féle MMORPG…
...de itt nem erről lesz szó :)
A CrossFire kevésbé híres, lényegében a sokadik bőr ebben a stílusban, a korábbi részben bemutatott MAT-hoz hasonlít.


A wallpaperek mindig szépek

Indítás után regisztrálnunk kell -ha még nem tettük meg korábban a honlapjukon-, majd három kommandós csapat közül kiválasztva a nekünk szimpatikusat már végére is értünk a karakter-generálásnak. Ezután szervert választhatunk a szintünknek és földrajzi helyzetünknek megfelelően. Szerencsére vannak angol szerverek, ahol garantált a lagmentes játék.

Kezdőtőkénkből már most herdálhatunk, de érdemes magasabb szintekre tartogatni a pontokat. Kis gyakorlójáték után mehetünk hentelni. Első dolgom kezdéskor átszabni az irányítást, grafikát, stb. A játék készítői a térképet a ~ gombra állították, ami angol kiosztással a 0 lenne, de valami durva tréfa miatt a sokkal praktikusabb „ö” gomb kapta a lehetőséget, amit nem is lehet változtatni.

Videó beállításoknál kiderül, hogy felbontásban le van maradva a mai monitoroktól. Sajnos ez játékban is így van. A házak és a tereptárgyak egyszerűek, akárcsak a karakterek és az animációk. Nagyon vicces előrenyújtott puskával kapaszkodás nélkül létrázni… Futás nincs, csak guggolás és osonás.

A hangok is kissé egyhangúak :) A felületenként változó lépészajokat már vagy nyolc éve „feltalálták”, de ebből a játékból kimaradt. Ezeket ellensúlyozza az alacsony gépigény, a pörgős játékmenet. További pozitívum az infection mód helyi változata, a mutation és a Ghost mode, ahol az egyik csapat láthatatlan, igaz csak késsel indulnak harcba. Több fórumon is szerepel a WCG 2011 hivatalos játék listán, fura. Videó.

Wolf Team:
Sokban hasonlít a CrossFire-ra, mintha testvérek lennének :) Grafikailag ez is elég retro, de már ismeri a nagyobb wide felbontásokat is, ezen túl sok mindent nem tudunk kapcsolgatni.


A kevlarba bújt farkas

A játék érdekessége, hogy itt is van Zombi-mód, de itt farkasokkal. Akit szétmarcangolunk, az beáll a csapatunkba. Kinyírni meg nehéz a nyavajásokat. Vannak EU szerverek, de elég rossz pingel tudtam csak játszani.

Emberként FPS nézet, ami farkasként TPS nézetre vált. Ordasként frankó extra képességeink vannak: falramászás, gyors futás, hatalmas ugrások, és olyan maflás, hogy attól még a vasbeton is megreped. Ha az evolúció nem kedvezett nekünk, akkor a hiányosságokat pici pénzel is pótolhatjuk, mindenféle erősítő motyókkal lehet a „bébiwolf”-ot igazi vérfarkassá tuningolni. Rengeteg megvásárolható, fejleszthető fegyver van természetesen.


Két farkas vs. két fegyveres? Hint: a farkasokra fogadj!

Nagy poén a lepakolható gépágyú, viszont az össze- és szétszerelése nagyon lassú, ez alaposan redukálja a túlélési esélyeinket - főleg ha akad pár farkas a pályán. Klán rendszer is van, itt Pride-nak hívják. A hangok rendben vannak, nagyon jók a beszólások, jó a játékmenet és ötletes a vérfarkas-csavar, végre valami egyedit láthatunk ebben a stílusban! Grafikája textúrákban és effektekben lehetne jobb. Ez nem új game, a grafika egyszerűsége elnézhető, cserébe a gyengébb gépeken is hasít. Videó.

Hirdetés

Még nincs vége... Katt!

K.O.S. Secret Operations:
K.O.S. azaz Kill on Sight, ami annyit jelent: hentelj le mindenkit aki a szemed elé kerül. Ez elég pontosan jellemzi is a játékot. Kicsit nehézkesen indult, patchelgetés, hackerek elleni védelem frissítése, stb.


50 kilós menyecskének ekkora csúzli...?

Szerver választás után a karaktergenerálás következik, előre gyártottakból lehet választani. Válasszunk körültekintően, mert ez a fegyvereinket is meghatározza (hasonlóan a BF P4F-hez). Accountonként 2 karakterünk lehet. Innen már csak egy lépés, és irány a játék.

Beállításokban a Cf és WolfTeam-nél több lehetőségünk van, a grafika is szebb, a falak, tereptárgyak nem annyira egyhangúak. Sajnos az animáció itt is elég darabos, a fegyverváltások, ugrások elég spórolósak lettek… A hangok is jók, bár néhány fegyveré kicsit fura.

Ami még durva, hogy álló helyből lehet vagy 2 m-t ugrani, ezért megéri kommandós elitnindzsának lenni. Ezeket a kis hibákat leszámítva nagyon jó a játék, érdemes kipróbálni a stílus kedvelőinek. A játékban a szoba tulajdonosa különböző szintű és fegyverzetű botokat adhat hozzá a csapatokhoz. Ezt van aki szereti, van aki nem, ez örök vita. Okosan adagolva a botokat azért jól jönnek a nagyobb pályákon. Trailer. Videó.

Sudden Attack:
Grafikailag a jobbak közé tartozik, a falakon van némi dekoráció, leesett vakolat, kifröccsent vér és természetesen ember-alkatrészek.


Terroristák vs. terror-elhárítók. Ismerjük :)

Állítólag ez volt az első ebben a stílusban, sajnos ezt nem tudtam kideríteni, de nincs is nagy jelentősége. A szerver választó és a bolt pont úgy néz ki, mint a többi játéknál. Ahogy egy fórum hsz-ben olvastam: ha egyel játszottál, mindel játszottál…

Van néhány érdekes játékmód: pl. headhunt, ahol csak fejlövéssel lehet ölni, a többi nem számít. Touchdown: ez a zászlórablás helyi változata. Runaway: egyik csapatnál csak kés, a másiknál csak gránát… Big Head: a játékosoknak nő a fejük (arcuk?) a gyilkolástól… Videó.

Még több játék... Katt!

Következzenek az ígért Ijji játékok. A játékhoz az Ijji.com oldalon regisztrálnunk kell, vagy létrehozhatunk fiókot Facebook accountunkkal is, kinek hogy tetszik. Első lépésként az Ijji Reactor nevű alkalmazást kell letölteni, ami segíti a telepített játékok kezelését, indítását, de le is tölthetjük vele a kívánt játékot. Minden játéknál komoly játékosbázis van, nem fogunk üres szervereken unatkozni. Csalók ellen sajnos még ők sem találták meg a hatékony védelmet, de ez minden MMO játékra igaz.

Szerencsére vannak az oldalon offline installerek is, így megtehetjük, hogy a játékokat gyors kapcsolaton (pl. ismerősnél) letöltjük, majd otthon telepítjük. A reactor egyetlen hibája, hogy örökké futni akar kis méretben, de egy jobb klikk+exit megoldja, nem kell a folyamatot lelőni.

Soldier Front:
Klasszikus katonás FPS. „Ikertestvére” a Special Forces nevű játék, erre nem térnék ki, mert csak szingapúri szerverek vannak -azért kaladvágyók bátran próbálják ki mit tudnak 300-as ping felett...


Katonák, és egy kisebb háborúhoz elég fegyver...

Belépéskor a szerver választás is szimpatikus: van EU szerver. Grafikailag a jobban sikerültek közé tartozik, annak ellenére, hogy nem ismeri a wide felbontásokat, és a mozgások animációja is hiányos néhol.

Rengeteg fegyver, sok extra vásárolható pontokért is, amiket játékbeli teljesítményünk után kapunk. Nem tudom Ti hogy vagytok vele, nekem nagy kedvencem az infection mód. Szerencsére ezt itt sem hagyták ki. Vírusos zombi arcok próbálják elkapni az embereket. Persze akit elkapnak, az elhajítja a fegyvereit, megszaggatja a ruháját, és nyílt sebei ellenére a katonák után ered. Járművek csak dekorációnak vannak, a pályák jók, el lehet jutni eldugott helyekre, tetőkre is. A hangok jók, bár kavicsos terepen olyan, mintha zizin lépkednénk.
Horror mód videó. Trailer.

GunZ the Duel:
Fura helyzetben vagyok, mert a GunZ nagy kedvencem volt. Naponta játék, klán harcok, questek tucatjai. Akkoriban sem volt átütő a grafika, a hangok is kis jóindulattal mondhatók csak jónak, bugok és csalók tucatjai. A zene nagyon jó, az biztos, de mégis most nehezen értem, hogy mi is tartott a játékban évekig.

Klasszikus lövöldözős TPS alapok: két csapat különféle játékmódokban, vagy mindenki hentel mindenkit, illetve négy játékos co-op módban küzd az NPC-kel Questeken át. Illetve a játék nevében is szereplő Duel mód, ahol ketten küzdenek, a többiek meg nézik, várják a sorukat, hogy a győztessel küzdhessenek. Ez egyébként a "harcmezőn" is megszokott dolog, amit (az újoncok kivételével) mindenki tiszteletben tart: ha ketten kardal párbajoznak, akkor más nem szól bele. A kardpárbaj meghajlással kezdődik, és valamelyikük halálával ér véget...

A megszokott fegyveres harcot kiegészíti az említett kard és a tőr (ez nem azonos az FPS-ben használt kiskéssel!). Nagyon jópofa dolgokat lehet a pengékkel művelni: falmászás, gyors futás, és nem utolsó sorban ezzel újabb tucatnyi kombináció van az ellenfél halálba segítésére.

Fejlődéssel szintlépés jár, a gyilkolásért a boltban elherdálható pénz a jutalmunk. Ha ez kevés, akkor igazi pénzzel lehet megtoldani a keretet. Ami még érdekes, hogy a fegyver "slot"-on túl a súly is korlátozza a harcba indulókat. Így gyakran látni fürdőgatyás szamurájt gránátvetővel és géppisztollyal: a nadrágot és az inget már nem bírta el.


Butterfly in action

Úgy tudom -bár lehet, hogy ez csak Urban Legend-, hogy a játék több különlegessége tulajdonképpen bug volt, de mára már feature... Ilyenek pl. a butterfly (egy kombinációval gyorsan lehet haladni, közben vagdalva a közeli ellenfeleket), a reload-shot (shotgun-al töltés megszakítva karddal és tele a tár), meg még egy tucatnyi trükk. Csak a kitartóaknak ajánlom, nem könnyű a játék magasabb szinteken, sokat kell gyakorolni a rengeteg spéci mozgás miatt. Akinek megtetszik a nem szokványos FPS/TPS játékmenet, az biztosan maradni fog egy darabig, mert rengeteg tanulni és felfedezni való okosságot rejtettek el a játékban.


A küldetések végén előkerülnek a Boss-ok

Elvileg 2008-ra ígérték a folytatást, a frappáns Gunz The Duel 2 néven, majd 2009-ben bejelentették, hogy 2011-ben jelenik meg. Azóta semmi hír. Pedig ráférne a megújulás, mert rengeteg a csaló, sok a hiba, erősen függ a co-op módban a siker a játékosok pingjétől, és még sorolhatnám. Trailer. K-style (Koreai, kardozós) videó. Quest videó.

Folytatás... Katt!

Alliance of Valiant Arms:
Nagyon kíváncsi voltam az AvA-ra, hiszen ez Unreal motort használ, amivel már (majdnem) minden adott egy jó játékhoz. A játék mérete is impozáns, közel 3,4 GB -egy fájlban. Természetesen induláskor még „hozzápatchel” pár száz megát, és már játszhatunk is. A sokadik update után nálam jelenleg 5,4 GB a játék, ami az ingyenesek között már gigászinak számít.


Kemény katonák háttér(történet) nélkül...

A sztorira nem herdálták a dollárokat, annyira sablon-faék, és ráadásul nagyrészt ctr+c ctrl+v. Leginkább a BF 2142-re emlékeztet, hó és fagy nélkül: EU és "Neo Russia" (képzeletbeli) ellentét, városi harcok, stb. Még az orosz beszólásokat is átvették, valami távolkeleti vagy afrikai akcentussal, OMG...

Karakterosztályok vannak, Rifleman – az átlag katona, mindenhez ért, közepes távolságból veszélyes. Point man – gyors, közelharcban erős. Sniper – rejtekükből, messziről irtják az ellent ezek a hősök, közelharcban gyengébb a másodlagos fegyverük. A karakterek (és ezzel a fegyverzet) között respawn alatt is lehet váltani, nem kell hozzá kilépni a meccsből, ez dícséretes (és ennek a hiánya a BF P4F legnagyobb hibája szerintem).

Maximum 16 játékos, és sok játékmód van. Demolition: ez a bomba elhelyezős-hatástalanítós, Domination: egy pontot kell biztosítani a csapatnak (king of the hill máshol) vonattal és helivel megspékelve, Escort: tankot kell kísérni végig a pályán, hasonlóan mint pl. a Wolfensteinben, AI mission: co-op mód, rabok elől meneküléssel, túlélő módban. Nagyon érdekes, feldobja a játékot. "Kis" hibája, hogy az ellenfelek a semmiből jönnek (pl. üres szoba, kilépsz és jön utánad).

Annihilation: csapatos öldöklés, amíg az egyik csapat el nem éri a célként kitűzött skalp mennyiséget. Ezeken túl van Free-for-all, ami egyértelmű, és a Convoy, ahol egy csomagért kell hentelni. Cross Steal: zászlórablás, csak itt a zászló egy atomrakéta indító kézi-készülék, amit az ellenfél az udvaron tart...

A játék projectmenedzsere egy interjúban további fejlesztéseket ígért, reméljük lesz majd több pálya, fegyver és játékmód.

A fegyvereket lehet és kell is szerelgetni-tuningolni. Vásárolni természetesen minden mennyiségben, a kendőtől a napszemüvegen át kb. a vállról indítható atom-tengeralattjáróig bármit lehet. :)

Mindent összevetve nem rossz játék, a hangok jók, a sztorira azért ennél a félórás copywriter munkánál jóval többet is lehetett volna fordítani. Esetleg futurisztikusabb irányt adni a dolognak, kitalálni új fegyvereket, fajokat, stb... Ja, azzal dolgozni kell? Akkor bocsánat.

Grafikailag nagyon jó, bár amikor játszottam vele pár órát eszembe jutott az egyik PH!-s "kolléga" mondata: "úgy játszanék már valami szép Unreal motoros játékkal!" Kicsit ezt erre is igaznak érzem. Lehetett volna sokkal jobb is, ismerve az UT III-at, de az ingyenesek között bőven megállja a helyét.

Problémák is akadnak: az nProtect (a hackerek elleni védelem) kicsit túlreagál ezt-azt, pl. már a Daemon tools ha fut, akkor sem indul a játék -persze hibaüzenet nincs, csak soha nem csatlakozik. Aki kipróbálja, és hiba van, akkor mindent le kell lőni, hogy a védelem ne kössön bele, majd a játékot újra kell indítani az ijji reactorral együtt. Másik probléma a gépigény. Ennél sokkal szebb grafikával vígan elszaladgál a gépemen az UT III, ez meg 100% CPU-val fűt, ott is, ahol növényzet, vagy komolyabb grafika sincs. Korábban ez nem jelentkezett, de az utolsó patch ezek szerint félrement rendesen, remélem javítják hamarosan. Trailer. Videó.

Genezis A.D.:
A játék, amire olyan sokan vártunk. Trailerek alapján egy nagyon ígéretes sci-fi móka lett volna, elég határozott Halo-s feelingel, ami hiánypótló a Halo XBoxra költözése óta. Sajnos az ijji oldaláról lekerült minden ifó, nagy a csönd, pedig pár hónapja még erősen promózták.


Csak ennyi maradt belőle?

A zárt béta végére ekkora hibát találtak volna, vagy valami más van a háttérben? Az ijji közleménye szerint a minőség érdekében döntöttek közösen a fejlesztőkkel a redesign illetve a későbbi kiadás mellett. Nem találgatok, higgyük el, hogy a minőség fontosabb a profitnál. :) Trailer.

Vannak még játékok, lesz folytatás! Tervek szerint a következőben AA3 (szintén egy Unreal motoros-aranyos), és pár játék, ami kimaradt az eddigi részekből.
Köszönöm, hogy olvastátok, jó játékot!

Előzmények