2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Akármi rovat

Honda Civic Hybrid akkucsere

Egy Honda Civic Hybrid akkumulátorcsere története avagy bruttó 750.000 forint egy alkatrészért.

[ ÚJ TESZT ]

Szétszedés

No, de az emlegetett hibakód előjött. Megjelentem a márkaszervizben. Majd kb. 2 hét után jelezték, hogy megjött az új akkumulátor és jövő héten be is mehetek, hogy kicseréljék.

Elsőnek kivették a hátsó ülést. Ha jól emlékszem, 4 db csavar tartja, meg pár csúsztatós fül.

A középső, pici takarólemezt levéve megjelent az akkumulátor főkapcsolója. Ezzel áramtalanítani lehet az IMA rendszert. Ezután következett az elektronikákat, akkumulátort takaró lemez eltávolítása.

3 fő egység látható alatta:

• A kékes doboz az ECU, ami a töltést, visszatáplálást vezérli. Ezt egy tipikus Honda beszállító - a Sanden - szállította, légkondi kompresszortól kezdve sok mindent ők szállítanak be (jobb, mint az angol Valeo, szerintem).
• A 3 dudorral ellátott TDK gyártmányú doboz az inverter. Tesztvezetésnél (burkolat nélkül) igen erősen ciripelt, de ez normális. A működésére most nem térnék ki.
• A 2 fémpánttal elhelyezett akármi lenne az akkumulátor.

A művelethez külön kibéreltek speciális szerszámokat. Ezt a Honda feliratú, piros dobozt kinyitva, láttunk benne egy pár használt gumikesztyűt, valamint pár szigetelt szerszámot. A két sárga töltő vezetéket ezután óvatosan gumikesztyűben, szigetelt szerszámokkal eltávolította a szerelő, pont úgy, ahogy a nagykönyvben meg van írva. No persze, az igazságot mindenki tudja, de a lényeg, hogy a vezetékek lekerültek. Valamint a csatlakozót is kihúzták, amin keresztül monitorozzák a cellák feszültségszintjeit. Majd a két pántról lekerült a 2-2 csavar. Majd finom mozdulattal kiszenvedték az akkumulátort.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.