2019. május 22., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

GTX 1660 vs. RX 580 4GB

  • (f)
  • (p)
Írta: |

Hogyan teljesít az új GTX 1660 6GB az RX 580 4GB ellen? Freesync, túlhajtás, dual vs single channel tapasztalatok.

[ ÚJ TESZT ]

Tesztek

A tesztek során mindenhol beépített benchmarkot használtam, kivéve a Frostpunkot, ahol egy meglévő, a harmincadik napon készült mentésemet töltöttem be, majd pedig Fraps-szel tíz másodpercig mértem a képkockaszámot. Minden mérést legalább kétszer megismételtem, majd átlagoltam. Az egyszerűség kedvéért a single channelt SC-vel, a dual channelt DC-vel, a túlhajtást OC-vel, míg a csak GPU memória túlhajtást MEM OC-vel jelölöm.

Túlhajtás

Az OC órajelek beállításával nem bíbelődtem túl sokat, így további tartalék még lehet a kártyákban. A teljesítmény limitet maximumra húztam. Az RX 580 esetében az AMD gyári illesztőprogramjában végeztem el a beállításokat, míg a GTX 1660-nál az Afterburner segítségére hagyatkoztam. A tesztek alatt teljesen stabil volt mindkét VGA, hibát nem produkáltak. A pontos órajelek:

RX 580: stock(OC) GPU: 1340(1480)MHz, MEM: 2000(2250)MHz
GTX 1660: stock(OC) GPU base: 1530(1690/+160)MHz, MEM: 2001(2461)MHz

Unigine Superposition

Ingyenesen elérhető benchmark eszköz online eredménylistával. Praktikus kis program és mindent kiprésel a videokártyákból, itt mértem a legmagasabb hőmérsékletet és fogyasztást.

Unigine Superposition

Érdekes módon a dual channel mód inkább lassít az RX 580-on és a tuninggal sem igazán gyorsul a kártya. A GTX 1660 hozza az elvárt sebességet és még rá is tesz egy lapáttal OC esetén.

Assassin's Creed Origins

Arra számítottam, hogy a zöldek szárnyalni fognak a játékban és a dual channel is jelentős előrelépést okoz. Az első futtatáskor mindig picit jobb eredmények születtek, így a második és a harmadik mérés számait vettem csak figyelembe.

Assassin's Creed Origins

Számításaim bejöttek, a dual channel megtáltosítja a játékot, viszont az RX 580 túlhajtása nem hoz jelentős gyorsulást. A GTX 1660 kiemelkedőt produkált, és igencsak meghálálta a tuningot.

Tom Clancy's The Division 2

Az AMD fejlesztőinek segítségét élvező cím esetén a vörös oldal erős szereplése borítékolható volt. A grafika kényezteti a szemet és nem mellesleg a különböző beállításokkal is szépen skálázódik.

Tom Clancy's The Division 2

Nem csalódtam, az RX 580 a GTX 1660 sarkában lohol. A GeForce ismét komolyan profitál a túlhajtásból, míg a Radeon esetében a dual channel minimálisan hoz a konyhára, az OC viszont rendellenes módon lassított a játékon. A konklúzióban bővebben kitérek erre az ellentmondásra.

Frostpunk

Kis fejlesztőcsapat addiktív játéka. A teszthez egy korábbi mentésemet használtam.

Frostpunk

Nem számítottam ekkora különbségre. A dual channel ismét inkább lassít és az RX 580-on a tuning sem tud segíteni. A kis 1660 szárnyal és itt is konzisztensen növeli előnyét az órajel piszkálásának hatására. Talán magyarázza a Radeon gyengélkedését, hogy 5,5 GB VGA memória használatot mértem a GeForce kártyán. Lehet, hogy kevés a 4GB?

Freesync

Adott volt az MSI MAG24C monitorom, ami támogatja a Freesync technológiát. Sajnos az NVIDIA hivatalos G-Sync kompatibilitási listáján nem szerepelt a kijelzőm, de fórumokban többen írták, hogy hibátlanul működik nekik GeForce kártyával is a variálható frissítési frekvencia. Találtam pár negatívabb beszámolót is, ahol bizonyos játékok esetén villódzást tapasztaltak a tulajok, így félve vágtam neki a vizsgálatnak.

Korábban a Radeon esetén minden gond nélkül ment a beállítás és a használat. Meglepetés: a GTX 1660-nal sem kell registry beállításokban turkálnom, egyszerűen csak teszek egy pipát a driverben és működik. Az NVIDIA Pendulum tesztjét segítségül hívva úgy tűnik, hogy tényleg nincs szükség több teendőre és már aktív is a G-Sync. A képminőség pont olyan, mint előtte, eddig sehol nem futottam bele anomáliába. Nagy megkönnyebbülés ez számomra, viszont még nem próbáltam ki a többek által is problémásnak talált GTA V-öt vagy Witcher 3-at. Később igyekszem frissíteni a cikket, ha már lesz több tapasztalatom.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.