2024. április 16., kedd

Görögország, Sarti

A magyarok közt is elég nagy népszerűségnek örvend a hely, mert ár/érték arányban igen kiváló!

Első oldal

"Thessalonikitől délkeletre fekszik a Chalkidiki-félsziget, mely Görögország egyik legszebb területe. A vég nélküli homokos tengerpartok, a mandulafenyőfák és szép ligetek a turisták kedvelt célpontjává tette Chalkidikit.
A Chalkidiki-félsziget legfontosabb turisztikai célpontja a Sithonia-félszigeten található Sarti, mely gyönyörű homokos tengerpartjával, jó minőségű szállásaival, olcsó apartmanjaival, elegáns szállodáival várja az idelátogatókat."

Erről a remek helyről szeretnék egy kis élménybeszámolót írni, ahol bizonyára már sokan jártatok, mert a magyarok közt is elég nagy népszerűségnek örvend a hely, és bizonyára még sokan is fogtok, mert ár/érték arányában is az elsők közt szerepel. 2011 június 10.-én indultunk Szegedről, busszal utazási irodán keresztül.
A busz délután 3-kor indult és másnap reggel 9 óra környékén értünk oda magyar idő szerint(~18 órás út). A sofőrök 4 és fél óránként álltak meg pihenni. (Röszkén a virágpiacon, Belgrád után kicsivel, a Macedón határ előtt és Görög határnál a belépés után.)
A buszon volt WC, tehát ha valakinek nagyon kellett el tudott menni, viszont dohányzásra menet közben nincs lehetőség, szóval aki nem bír ki 4 és fél órát úgy, hogy ne gyújtson rá annak nem ajánlanám a buszt.

2011.06.11

Reggel 9 órakor megérkeztünk, helyi idő szerint ekkor 10 óra volt. (Innentől az időpontok GMT+3 időzóna szerint értendők). Kipakoltunk a buszból, a helyi idegen vezető szépen sorba elszállította a csomagjainkat az apartmanba, majd gyors felkaptuk a fürdőruhát és irány a part. Délután -ha jól emlékszem 4 órakor- volt egy csoportos találkozó a központban ahol az idegenvezető elmondta a fontosabb tudni valókat, fakultatív programokat, és még jó pár hasznos kiegészítő információt ,hogy mi merre van a városban, ugyanis utcanevek nincsenek. Azután megvacsoráztunk, este körbejártuk a város, ahol pezsgett az élet , majd nyugovóra tértünk.

2011.06.12

Reggel arra ébredtünk, hogy szakad az eső, ezért nem siettük el a felkelést. Olyan 10-11 fele ráhagyta, de az idő továbbra is borongós volt (néha elkezdett csöpögni, majd ráhagyta, aztán megint). Ez a nap városnézéssel, a közvetlen környék bebarangolásával telt, mert késő délutánra már kezdett kitisztulni az ég.

2011.06.13.

Reggel 7 órakor csörgött a vekker, ugyanis erre a napra be volt tervezve egy hajókirándulás, amire reggel 8-kor indult volna a busz a központból, de jött az idegen vezető és szólt, hogy elmarad, ugyanis a sziget másik részén(ahonnan a hajó indult volna) elég nagy szél van, így a kapitány nem vállalja, ezért át lett rakva egy másik napra.

Viszont, ha már felkeltünk úgy döntöttünk, hogy elindulunk túrázni egyénileg, mert az időjárás adott volt hozzá (enyhén felhős, többnyire napos). Elmentünk az egyik motorkölcsönzőbe, béreltünk egy kétszemélyes robogót és nekivágtunk felfedezni a szigetet. (nem tudom ,hány köbcentis volt a robogó(?), én mondtam a komának aki tudott magyarul, hogy nincs A-s jogsim, viszont barátnőmnek meg egyáltalán nincs jogsija, tehát olyan két személyes robogó kellene ami elbír minket. Adott is egyet ami hasított is rendesen még a lejtőn felfele is).

Kiértünk a főútra, elfordultunk balra és nagyjából egy ~50km-t motoroztunk, de közben persze megnéztük az "útba eső" kis öblöket, néhol kicsit meg is mártóztunk, majd irány vissza Sarti felé, ahol aztán mentünk tovább a másik irányba, egészen a Narancspartig. Ez az a hely ami a kötelező kategória, ha az ember Sartin nyaral.
A túra alatt rengeteg kis öblöt találtunk, de ami a legfantasztikusabb volt számomra az az úgynevezett "szív alakú öböl", Sarti és a Narancspart közötti részen. Sajnos az öbölhöz nem tudtunk lejutni, mert az odavezető utat belepte a növényzet és azon meg motorral már nem tudtunk volna keresztül menni, meg barátnőm egyébként is kicsit félt a kígyóktól ,így gyalog sem sétáltunk le. Mikor visszaértünk Sartira, leadtuk a robogót, megkajáltunk, koktéloztunk egyet, majd irány az ágy.

2011.06.14

"Egy kellemes hajótúra a Toroni városról elnevezett Toroneosi-öbölben. Utazásunk során érintjük a Teknősbéka-szigetet, Pefkochori városkában rövid szabadidő, fürdőzés az Aranyparton, a kapitány és a személyzet által elkészített ízletes görög ebéd a hajón."

Ismét reggel 7-kor szólt hang, hogy ébresztő, ugyanis erre a napra lett áttéve a hajókirándulás ami elmaradt. A nap száz ágra sütött és innentől ez volt egész kint létünk alatt. 8 órakor a város központjában buszra szálltunk és elmentünk Neos Marmaras-ig, ahol hajóra szálltunk, elhajóztunk a "Teknősbéka-sziget" mellett (a szigetet egy multimilliomos üzletember vette meg és most kígyókat tenyészt rajta amiknek a mérgéből gyógyszereket állítanak elő), majd megérkeztünk a Kassandra-félszigeten található Pefkochori városába, ahol egy rövid városnézés után újból hajóra szálltunk (akinek nem volt kedve sétálni az maradhatott a parton is fürdőzni) és visszaindultunk Neos Marmarasba, de út közben megálltunk fürdőzni a "Teknősbéka-sziget" közvetlen közelében, majd mikor onnan továbbindultunk a kikötőbe elfogyasztottunk egy ízletes görög ebédet (ami inkább uzsonna volt, mert olyan délután 3-4 óra körű lehetett.), majd a kikötőből busszal vissza Sartira. Az utazás közben (buszon és hajón egyaránt) kellemes zene szólt és az idegen vezető is tájékoztatást adott a helyekről és azoknak a történelmi múltjáról.