2024. április 24., szerda

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » IT-ipar rovat

eBay segítség kezdőknek

Hogyan csináljuk hatékonyan, egyszerűen? Tanácsok, tapasztalatok, intelmek!

[ ÚJ TESZT ]

Összegzés

Ezzel a végére értem az eszmefuttatásomnak, remélem nem hiába.

Végezetül még egy-két példát hoznék fel arra, hogy milyen dolgokat szereztem be itt és hogy ezek milyen árban voltak. Most csak egy felsorolás lesz összehasonlításokkal.

iPhone komplett ház csere LCD-vel mindennel: 10 000 Ft nálunk 30 000-60 000 Ft

Akkuk minden fajta vegyesen, kamerába, fényképezőbe, mobilba, és ceruza akksik (ezekkel lehet gond, de inkább csak a mobil és a ceruza akksival):
100-1 000 Ft/db nálunk 1 000-10 000 Ft/db

Sony HDR-CX7 FullHD kamera még 4 évvel ezelőtt: 80 000 Ft akkor nálunk 140 000 Ft volt.

iRobot Roomba 560: 70 000 Ft nálunk akkor kb 120 000 Ft volt.

Fotó kellékek Canon 1000D géphez átlagosan 50%-al olcsóbban.(jó minőségű utángyártott)

Ezüst ékszer Dél-Amerikából egyedi gyártású, nálunk nem kapható még hasonló sem. Megvizsgáltattam valódi és ehhez hasonló 30-40%-al drágább.

SD és egyéb memória kártyák 20-30%-al olcsóbban

És még sorolhatnám a végtelenségig!

Én már csak úgy vásárolok bármit, amire szükségem van, hogy először körülnézek az eBay-en és ha onnan nem éri meg, akkor veszem meg itthon.
Persze vannak dolgok, amiket nem éri meg onnan venni, de nagyon kevés az ilyen.

MINDENKINEK JÓ VÁSÁRLÁST!

Kérem kapcsolja ki…………………. (Szalacsi)

És itt az ígért kiegészítés, amelyet LÁZ kollégának köszönhetünk:
(Szerkesztve: 2012 március 25.)

Probléma megoldás az Ebay-en; support by LÁZ

Üdv, megpróbálom minél egyszerűbben leírni az alapdolgokat, és azok megoldásait. 54 vásárlással a hátam mögött, azt mondhatom, hogy az esetek 90%-ban minden rendben megy-ment, a kérdéses eseteimben pedig segített az Ebay, 1 esetet kivéve – ott sztem nem értették meg, hogy mi is a valós problémám :( -

Tehát az alábbi problémákkal találkozhatsz vásárlói szinten az Ebay-en:

1. Kifizetted a cuccot, de késik – 12napon túl –.
2. Kifizetted a cuccot, de nem akar megjönni.
3. Kifizetted a cuccot, de nem azt kaptad, amit rendeltél; vagy teljesen mást hozott a postás, vagy minőségbeli probléma merült fel.

Megoldások, lépésről lépésre:

1. Ha késik a cucc, és kaptál hozzá csomagazonosítót – tracking number –, akkor a magyar posta oldalán, vagy a www.packagetrackr.com oldalon nyomon követheted, mindenképp érdeklődj a postánál e-mailen, nekem 1 napon belül mindig válaszoltak. Illetve a vamkezeles@posta.hu-ra is írhatsz nyugodtan.
2. Ha 12napon túl se történik semmi ( saját tapasztalat a 12nap, Angliából 4nap max, ámerikából 7-10nap, japók és szomszédaik 12-15nap), először írjál a feladónak, ha eddig nem írtál volna, hogy késik a cucc, meg egyébként sincs semmi infó róla

Ezt 2 helyen teheted meg:

vagy az adott hirdetésnél, ami vásárlás után a PURCHASE HISTORY-ban van, a sor végén MORE ACTIONS-CONTACT SELLER

vagy pedig a COMMUNITY-PROFILES részen rákeresel az eladó nevére, és send message.

Az üzenetben nyugodtan megemlitheted, hogy ha nem hajlandó visszatéríteni a pénzed – refund –, akkor felveszed a kapcsolatot a support-al. Ha intelligens embert fogtál ki, belátja a dolgot, és visszakapod a pénzt – párszor volt ilyen nekem is, és abban egyeztünk meg, ha neaggyisten még megjönne, majd visszaküldöm neki a pénzt –. Tapasztalataim szerint az ilyen cuccok nem szoktak megérkezni. Ha nem képes belátni, hogy az ő felelőssége, hogy megérkezzen hozzád a cucc, akkor jön a support – a 3. pontnál is ugyanez a járás –.

Tehát irány a CUSTOMER SUPPORT – RESOLUTION CENTER.

Itt végtelenül egyszerű a dolgod, lépésről lépésre le van bontva minden, a bal oldali oszlop az érdekes, hiszen vásároltál valamit. Az első választás, hogy nem kaptad meg a cuccot, a másik pedig, megkaptad, de nem felelt meg az eladó leírásának – ez történt velem is, de nem voltak képesek megérteni, hogy mi a valódi problémám –. Ezután pedig beadja a lehetséges termékeket, kiválasztod melyik a problémás. Utána ismét töltögetni kell, hogy felvetted e a kapcsolatot az eladóval, mit válaszolt, pár mondatban leírod a problémádat, lehetőleg minél részletesebben, majd kiválasztod, hogy milyen megoldással lennél elégedett. Ezt a részt, ha nem jó az angolod, a gugli fordítóval is abszolválni lehet. Miután megvagy, leokézod, és várod az ebay 72 órán belüli válaszát. Az esetek 90%-ban a vevő javára döntenek, a maradék 10% pedig az értetlenség.

Amennyiben továbbra is úgy érzed, hogy neked van igazad, és nem felel meg a döntés, meg tudod támadni (appeal)– fellebbezhetsz az ebay döntése ellen –. Ebben az esetben még1x leírod az álláspontodat, és számodra megfelelő megoldást. Ez az utolsó lehetséges opció az adott probléma megoldására, ha nem tetszik amit mondanak, így jártál, legutóbb én is így jártam sajnos :@.

Összességében így működik a dolog, illetve a paypal-nál is van egy 45 napos határidő, amin belül lehet verni az asztalt. Azt a részt nem vágom, mert eddig minimális problémám volt, illetve azokat az Ebay support segítségével oldottam meg.

Remélem egyszerű, és érthető volt ez a kis kiegészítés, ha mégis vannak homályos részek, azokra a topikban válaszolok, illetve próbálok segíteni.

Köszönöm a figyelmet, viva la’ resistance…

Azóta történt

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.