2022. november 30., szerda

Gyorskeresés

Hogyan repüljünk 737-800-as repülőgéppel szimulátorban és otthon

Írásomban bemutatok egy teljesen élethű szimulátort, illetve azt is, hogy nem is olyan bonyolult egy utasszállító géppel repülni.

[ ÚJ TESZT ]

Műveletek a hajtóművek indításáig I.

A gép úgy, mint a szimulátorban, most is Cold and Dark helyzetben van. Nagyon találó ez a szakkifejezés, főleg télen. Hiszen a gép hideg, illetve sötét, mert teljesen áramtalanítva pihen a reptéren. Ideje hát, hogy életre keltsük ezt a monstrumot.

Bekapcsoljuk az áramellátást az akkumulátorról, ezután elindítjuk az APU-t. Megvárjuk, míg a hőmérséklete 400 °C nem lesz. Ha ez megvan az APU GEN OFF BUS fény kigyullad, a két generátort ON állásba rakjuk. L/R Recirc FAN mindkettő ON állásban van. Ezután bekapcsoljuk mindkét IRS-t, utána a Yaw Dampert. Az IRS pontos koordináták alapján adja meg helyzetünket.

A légnyomásszabályzónál 30.000 láb utazási magasságot adunk meg, hiszen ilyen magasra megyünk. Az összes FUEL PUMPS-ot bekapcsoljuk, ez pumpálja a kerozint a hajtóművekhez. Ezután bekapcsolhatjuk az ablakfűtést (WINDOWS HEAT), illetve a jégtelenítőket: PROBE HEAT, WING ANTI-ICE, ENG ANTI-ICE. Majd működés alá helyezzük a hidraulika-rendszert. Gondoskodjunk arról is, hogy utasaink ne dohányozzanak, illetve bekössék magukat. A gép külső jelzőfényeit is bekapcsoljuk.

Ha helyesen jártunk el, az Overhead Panel jelen pillanatban így néz ki:

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Copyright © 2000-2022 PROHARDVER Informatikai Kft.